Type 3 1500S Notchback -65 aka 'The Third'

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

arse
-
Viestit: 54
Liittynyt: 9.6.2008 11:33

Type 3 1500S Notchback -65 aka 'The Third'

ViestiKirjoittaja arse » 28.7.2012 0:13

Lopputalvesta 2012 -62 kupla myytiin pois ja tunti tämän jälkeen oli jo kaupat sovittu tästä 65 mallin notsista.

Auto oli jo ostohetkellä kaikin puolin erittäin hyvin varusteltu, mutta pieninä lisäyksinä tuli laitettua tavarakori keskikonsoliin ja kaihtimet takaikkunalle. Takarenkaiksi vaihdettiin välittömästi hieman sopivammat entisten 80 profiilin donitsien tilalle.

Vetareissa tuntui heti alkuun melkoisesti klappia pyöristä kääntämällä ja lisäksi laatikko vuosi öljyä sekä edestä, että takaa. Moottori ja laatikko pudotettiin pois ja laatikosta purettiin vetarit irti. Entisen omistajan mukaan kyseisellä autolla on aikanaan ajettu rallia, ja kaikesta päätellen juuri tämä laatikko oli ollut rallikäytössäkin. Vetarien päät oli melkoisen solmussa, kuten myös vetarien puolikuut.
Vetari1
Vetari2
Vastaavat palikat löytyivät onneksi entisten prokkisten jäljiltä omasta varastosta, joten laatikko saatiin kasaan, sekä putsattiin ja maalattiin, ja tässä lopputulos. Laatikon vuotava nokkakappale vaihdettiin uuteen, johon saatiin kiinni pakkianturi, joten myös takapuskurilla oleva pakkivalo saatiin toimintaan.

Auto saatiin takaisin renkailleen, jonka jälkeen suoritettiin maltillista lisämadallusta. Tällä hetkellä kärry näyttää pitkälti tältä.
Kuva
Kuva
Kuva

Joitakin suunitelmia tälle olisi seuraavaa talvea varten, ja jotakin varmasti tehdäänkin riippuen taloudellisista panostusmahdollisuuksista.

Pari kuvaa lisää löytyy BDC Facebook sivulta 'The Third' albumista.
Viimeksi muokannut arse, 28.7.2012 0:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 28.7.2012 0:30

Hyvä! Laitat viel keulaan ne kuplan kalikat, pilaat ajo-ominaisuudet ja tontitat lisää.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 28.7.2012 8:49

^Juuri näin!

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 28.7.2012 9:39

tää on mintti! :)

bananza
-
Viestit: 98
Liittynyt: 21.4.2005 12:40

ViestiKirjoittaja bananza » 29.7.2012 11:43

El clasico! Nyt vaan jatketaan maltillista madaltamista ja keula alas. Raapiminen tuo lisäpisteitä.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 29.7.2012 14:40

notsin etuakseli on hiukan kakka ton madaltamisen suhteen, ku se tulee tosi lähelle asfalttia... mut onneks tonne saa muunlaisiakin akseleita alle. ;)

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 29.7.2012 19:06

Peukku.

Onkos tossa ihan aito vanha VDO:n rundari vai repro???

arse
-
Viestit: 54
Liittynyt: 9.6.2008 11:33

ViestiKirjoittaja arse » 29.7.2012 20:44

Kyllä se ihan aito VDO aikojen takaa taitaa olla. Alunperinhän tuolla paikalla on tässä mallissa kello, mutta VDO valmisti samaan paikkaan sopivia rundareita lisävarusteena.

Toi korkeus on palvellut tän kesän mainiosti. Pääsee juuri pihaan ja katokseen ilman suurempia raapimisia. Kadun varteen tätä ei oo viittiny jättää, kun tyypillinen ikkunatiivisteiden vuotaminen johtaa lattian kastumiseen ja valoshowhun, joka todistettiin Runissa.

Mutta tota ajo-ominaisuuksien pilaamista täytyy kattoa talvella, tällä hetkellä akselin alle jää ehkä se 5 cm. On kyllä uskomattoman hyvä ajaa nyt, varsinkin kun vertaa siihen edelliseen olkatappikeulaseen kuplaan.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 30.7.2012 9:40

Ok,se rundari on sit aikas harvinainen herkku,etenkin valkealla viisarilla,oranssilla viisarilla niitä liikkuu enempi joka on -66 tai -67 ja uudempaan tarkoitettu.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa