Katsellut tollaista TOUAREG 2.5 R5 -05 ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rado
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.6.2009 21:16

Katsellut tollaista TOUAREG 2.5 R5 -05 ?

ViestiKirjoittaja rado » 7.7.2012 9:50

Mitä tulisi ostajana huomioida ? Autolla ajettu 180tkm ja ulkoisesti aika siisti.
Onko noissa HEIKKOUKSIA laatikon puolella kuten niin monessa VAG-konsernin autossa on ? 200tkm ja saa tehdä automaattilaatikon jo kertaalleen ?
Muuta huomioitavaa tai vakio vikapaikkoja ?

rado
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.6.2009 21:16

ViestiKirjoittaja rado » 10.7.2012 18:25

Taitaa olla lähes täydellinen pirssi kun kukaan ei vaivaudu kommentoimaan ;) ?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 10.7.2012 19:12

Näistä nyt paljoo tiedä mutta eikös ne jumittavat vnt, äkilliset limpmodet ole aika yleisii näissä vageissa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 10.7.2012 20:19

Parilla kaverilla tuollainen on ja airbag ongelmia ollut ainakin toisessa (kuskinistuin) ja nyt siitä oli mennyt kardaani, taitaa olla nyt menossa vaihtoon ainakin mitä tuossa juttelin. Laiska tuollanen on vaikka siihen on ohjelmakin vaihdettu.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 11.7.2012 3:10

Kokeilin joskus tota 2.5tdi 174hp. vaihde välitykset oli aivan liian lyhyet.. ois ko ollut jotain 35/60/90 ja 4.vaihteella ei kunnolla jaksanut enään kiihtyä.
3.0 v6 tdi vois olla mukavempi tuolle kopalle.

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 13.7.2012 21:15

Vesipumppu kannattaa huomioida. Ja tuossahan pitää käyttää sitä 506.1 öljyä, joka käy nimenomaa R5 jaV10 TDI moottoreille. (useassa öljyssä lukee että täyttää 506.1 except R5 and V10 TDI)

Onko Touaregissa ollut samaa pakosarjaongelmaa kuin transporterissa? Konehan on sama.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.7.2012 21:41

Moneltakin tutulta vw mekaanikolta kuultuna touareg on paras r5 tdi koneella, manuaalilla ja rautajousilla, muuten kannattaa kuulemma unohtaa kun ylläpito on kalliimpaa kun osto.

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

ViestiKirjoittaja hessu76 » 13.7.2012 22:07

Mikäs tuossa Tuaregin ylläpidossa on kallista jos siis kyseisellä koneella ja rautajousilla

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.7.2012 23:17

Siis Ilmajousinen versio on huomatavasti herkempi vikaantumaan ja maksaa sitten per kulma enemmän kun normi versioon koko pää. Ja ainakin ennen vaihdettiin pareittain noi ilmajouset.
Sitten noi vag automaatit on tunnetun kestäviä niillä ikuisilla öljyillään, joten manuaali on ihan perusteltu. Ja r5 tdi siksi kun kestävimmästä päästä noita koneita, v10 omaa ison kasan ominaisuuksia jotka on kalliita, ja bensakoneet on kulutukseltaan hirveitä ton kokosessa autossa. Joten ihan tuollaisten pienten asioiden summana ovat sanoneet että jos ostat, niin r5 tdi, manuaali ja rautajousilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa