Jokunen päivä meni uusia kennoja odotellessa, jäähdytin vaihtui sen takia kun letkulähdöt on eripaikoissa ja ilmastoinnin kenno rikottujen kierteiden takia. Luovuttaja-autosta ei osia saanut kun olivat vaurioituneet kolarissa. Myös moottorin etukannake/ahtoputki piti hankkia kolarissa vääntyneen tilalle, mutta sen uskalsiin ostaa käytettynä. Kennot sekä turbomallin keulimistuki istui veekutosen keulakehikkoon suoriltaan. Jäähdyttimeen laitoin uuden anturin sähköflektiä ohjaamaan ja siihen piti tehdä pienet sähkötyöt: veekutosessa nelinapainen letkuanturi ja 1.8Teessä kolminapainen kennoon kierrettävä anturi.
Pakoputkistoon tein veekutosen alkukäyrien tilalle
yhdyskappaleen. Samalla autonaluskatit vaihtui kattiin joka on dp:n yhteydessä. Alkuperäinen lambda-anturi tietysti vaihtui uuteen.
Alipainevaraaja oli veekutosessa kuskinpuolen runkoaisan päässä (turkoosi pökäle aiemmissa kuvissa) ja turbomallissa pienempi pönttö lokarin&sisälokarin välissä. Laitoin turbomallin varaajan abs yksikön
viereen paisarin alle koska aisanpäässä oleva mutikka olisi tullut ahtoputken tielle. En jaksanut olla niin orggishenkinen että olisin irroittanut lokasuojaa tuon takia, koska nythän siellä moottorihuoneessa tilaa on :D
Poljinasetelma täytyi vaihtaa sähkökaasulliseen versioon, joka oli hankalia työasentoja lukuunottamatta ihan normiruuvausta.
Sitten oli vuorossa sähkötystä. Kytkentäkaavioiden perusteella ilmenneiden erojen takia järkeilin kaksi vaihtoehtoa: a)vanha mittaristo, kaikki varusteet toimii ja mahdollisia ongelmia ecun kanssa, tai b) uusi mittaristo, moottori toimii mutta mahdollisia ongelmia muiden varusteiden kanssa. Päätin ensin kokeilla vaihtoehtoa b.
Yksi sunnuntaipäivä siinä sitten meni
sähköttäessä ecu/mittaristo/poljinasetelma/sulaketaulu-osastolla, ja olihan taas oikein mainiot työasennot tuossakin hommassa. Ajattelin hieman pyöräyttää konetta jotta öljyt lähtis kiertoon ja bensalinjat täyttyisi, mutta sehän paukahti käyntiin kun ensimmäistä kertaa avain virtalukossa kääntyi.
Käyttelin lämpimäksi ja moottorin osalta kaikki ok eli ei vuotoja eikä vikakoodeja. Ölynpaineanturin tilalla oli mekaaninen mittari ja hyvältä näytti silläkin osastolla, tietysti tuo väliaikaisesti puuttuva anturi aiheutti värivaloja ja piippausta mittaristoon. Muitakin värivaloja siellä killitti, enää ei tarvitse jänittää mahdollisia yhteensopivuusongelmia vaan seuraavaksi niitä voi alkaa ratkoa.