G3 farmarista peräkärryksi
Valvoja: ffp jäsenet
G3 farmarista peräkärryksi
Siis aikeessa olis tuossa alkaa touhuamaan g3 farkusta peräkärry ja asiaa tiedusteltu katsastuskonttorilta jossa näyttivät ilosesti vihreää valoa... no asiaan.. nettiselailua suoritettuani muutaman päivän en ole vieläkään törmännyt oikeastaan minkäänlaisiin kuviin/ kertomuksiin tällaisesta rojektista... eikös kukaan ole muka tehnyt?? elikkäs oliskos teillä arvoisat lajitoverit mitään linkkejä mistä vois em. projektin löytää??
Kiitosta vaan jo etukäteen..
Kiitosta vaan jo etukäteen..
Onkos tuossa ny mitään järkeä jos käytännöllisyyden kannalta ajattelee? Painaa ainaki ku synti. Kovan kantavuudenhan lie kärrylle saa, mutta taas sisätila rajottaa kantavuuden hyväksikäyttöä, jossei nyt ihan betoniharkkoja kuljeta. Helkutin kovan kuorman myös tuo vetoauton taka-akselille ja vetokoukulle, jos käyttää omaa taka-akselia omalla paikallaan kärryn akselina, kuten tuossa passatissa. Elukoille tieten kiva oma yksiö, ja ainakin hassun näkönen perässä kiskottuna.
Auton näköisen peräkärryn teko ei ole ihan läpihuuto juttu, kannattaa mennä konttorille ekaksi juttelemaan mitkä ovat rajoitukset.
Kuvan kärry on aika perseestä, kun akseli on noin takana, aisapaino oletettavasti nousee jo tyhjänäkin lähelle maksimia.
Joka tapauksessa paras lähtökohta on vanha kärry. Muuten saa selvitellä aisan hyväksytää sun muuta mukavaa.
Kyllä, eurostoliitto on sarvikuonojen maa.
Kuvan kärry on aika perseestä, kun akseli on noin takana, aisapaino oletettavasti nousee jo tyhjänäkin lähelle maksimia.
Joka tapauksessa paras lähtökohta on vanha kärry. Muuten saa selvitellä aisan hyväksytää sun muuta mukavaa.
Kyllä, eurostoliitto on sarvikuonojen maa.
Tuo meirän "kärry" laitetaan poikki b palakin etupuolelta eli takaovet jäävät käyttökelpoiseksi.. kärry on vaan nyt siksi teossa että se vois olla nätin näköinen... kokeillaan miltä se nyt näyttää ja osaako sitä... ei muuta syytä.. ja tavoite olis bug run 2013.. niin ja jos siellä sisällä vois nukkua ko. tapahtuman ajan... siis yöt... tai aamut... tai iltapäivällä vähän aikaa...
Moron.
Kyselin tollaseen katsastus asemalta vuonna 2010 lupia.
Mutten saanut kun kuulemma tarvitsisi jotkut hyväksynnät seuraaville: Aisalle ja aksilistolle sekä sähköille yms.
Eipä siinä sitten muu auttanut kun poistua kädet taskussa kiroillen.
Btw. Kaverin veli on tehnyt joskus 90-luvun loppupuolella mitsu lancerista venetrailerin, kun vetoautonakin oli lancer oli yhdistelimä aika hulvaton.
Nähtävästi ois kantsinut kysellä vähän toisiltakin katsastus asemilta mielipidettä.
Onnea projektiin..!
Lopputulos on varmaan jotain ainutlaatuista.
Kyselin tollaseen katsastus asemalta vuonna 2010 lupia.
Mutten saanut kun kuulemma tarvitsisi jotkut hyväksynnät seuraaville: Aisalle ja aksilistolle sekä sähköille yms.
Eipä siinä sitten muu auttanut kun poistua kädet taskussa kiroillen.
Btw. Kaverin veli on tehnyt joskus 90-luvun loppupuolella mitsu lancerista venetrailerin, kun vetoautonakin oli lancer oli yhdistelimä aika hulvaton.
Nähtävästi ois kantsinut kysellä vähän toisiltakin katsastus asemilta mielipidettä.
Onnea projektiin..!
Lopputulos on varmaan jotain ainutlaatuista.
Jokapaikan asiantuntija tässä terve...
Konttorilla myyvät n. 3€ hintaan tuollaisia ohjekirjasia kärryn tekijöille ja niissä kerrotaan yksityiskohtaisesti kaikki vaadittavat asiat.
Kun asiaan paremmin perehtyy, jos lain pykälät saadaan täytettyä, on rakentajalla loppu peleissä melko vapaat kädet lopputulokseen. Eli en usko, ainakaan näillä tiedoilla, että miksi et saisi kärryä rakennettua ja leimattua. Siitä vaan tekemään, mutta hanki tuo vihkonen ( ainakin jyvskylän K1 myy)
Konttorilla myyvät n. 3€ hintaan tuollaisia ohjekirjasia kärryn tekijöille ja niissä kerrotaan yksityiskohtaisesti kaikki vaadittavat asiat.
Kun asiaan paremmin perehtyy, jos lain pykälät saadaan täytettyä, on rakentajalla loppu peleissä melko vapaat kädet lopputulokseen. Eli en usko, ainakaan näillä tiedoilla, että miksi et saisi kärryä rakennettua ja leimattua. Siitä vaan tekemään, mutta hanki tuo vihkonen ( ainakin jyvskylän K1 myy)
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Jarruton tästä mun ja Peten rojektista on tulossa
Se varmaan saadaan rekisteröityä 750kg:n kokonaispainolle.Paljonko kantavuutta tulee nii
sillä ei tässä vaiheessa ole merkitystä.Kuitenki ns "hupilaite"
Vetoaisa tehdään tämmöstä tekstiä noudattaen
"Vetoaisan siis voi valmistaa itse, kunhan aisan rakenne jatkuu yhtenäisenä koko akselistorakenteen yli . Aisan kiinnitys tehdään holkitetuin pulttiliitoksin. Aisaan käytetyn materiaalin profiilin täytyy pysyä muuttumattomana. Mahdolliset välituet ja lisävarusteiden, kuten nokkapyörän kiinnitys tulee myös tehdä pulttiliitoksilla.
AISASSA EI SAA OLLA YHTÄÄN HITSISAUMAA!!! "
Eli aisalle ei tarvi erillistä hyväksyntää jos on tehty kuten tossa mainitaan
Aisapaino alkaa tässä vähä hahmottumaan kunhan saadaan rälläkkä laulamaan ja toi keulaosa pusketaan mehtään pois haitolta.
Se varmaan saadaan rekisteröityä 750kg:n kokonaispainolle.Paljonko kantavuutta tulee nii
sillä ei tässä vaiheessa ole merkitystä.Kuitenki ns "hupilaite"
Vetoaisa tehdään tämmöstä tekstiä noudattaen
"Vetoaisan siis voi valmistaa itse, kunhan aisan rakenne jatkuu yhtenäisenä koko akselistorakenteen yli . Aisan kiinnitys tehdään holkitetuin pulttiliitoksin. Aisaan käytetyn materiaalin profiilin täytyy pysyä muuttumattomana. Mahdolliset välituet ja lisävarusteiden, kuten nokkapyörän kiinnitys tulee myös tehdä pulttiliitoksilla.
AISASSA EI SAA OLLA YHTÄÄN HITSISAUMAA!!! "
Eli aisalle ei tarvi erillistä hyväksyntää jos on tehty kuten tossa mainitaan
Aisapaino alkaa tässä vähä hahmottumaan kunhan saadaan rälläkkä laulamaan ja toi keulaosa pusketaan mehtään pois haitolta.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 51 vierailijaa