Moro, taas maalailu asiaa..Vesivärin kuivuminen.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

Moro, taas maalailu asiaa..Vesivärin kuivuminen.

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 30.4.2012 20:35

Eli kyseessä konepellissä olevien kiveniskeytymien korjaamista joita on erittäin paljon, koko konepellin etuosa ja sitten keskemmällä sielä sun täälä..

Meneekö sinne päinkään..

1.konepellin pesu ja rasvanpoistoaineella parikertaa pyyhintä.
2.kolojen pyöräytys hiomapaperista tehdyllä "poralla" ja ympäristön karhennus? 150?
3.kittaus
4.hionta 320
5.happopohjaa upol paukkupullosta
6.hiomaväriä upol filleri
7.hionta ja kokopellin karhennus 600 tai hienompaa..
8.putsaus paineilmalla/rasvanpoistoaineella
9.liimaliinalla pyyhintä
10.värimassa paukkupullosta paikkoihin
11.yliasti lakkaus kannulla ja jos lakkaa otan enempi niin toinenki kerta ja välissä hionta..

Ammattitaitosemmat jelpatkoon.. Vai tuleeko hyvä ilman kittiä? epäilen mut kysympä kuitenki..

Appiukon vitolla harjottelin ja silloin maalien kovetinsuhteissa tuli hiukan vääriä suhteita mutta värit pysyny ja kovettunu melko normiksi ja ukko ollu tyytyväinen, tuon jälkeen muutamiin kulkineisiin tehny paikkauksia onnistuneesti joten hiukan on kokemusta mutta aina pitää varmistaa kun ei ole kokoajan noita maalauksia tehny ja noiden kiveniskujen korjailu on uutta =/
Viimeksi muokannut Jumbbane, 2.5.2012 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 1.5.2012 0:18

Itse jos tekisin niin maalaisin koko pellin hiontapohjalla ja sitte yliastimaalaus värillä hionnan jälkeen ja sitte lakka koko pellille, kuitenkin kyse vaan konepellin kokoisesta alueesta joten uskoisin parhaan lopputuloksen saamiseksi vain sillain että maalaa koko paskan irrallaan muusta autosta ni selviää vähemmällä teippauksella.

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 1.5.2012 8:39

Juu emmä kokoautoa meinannukkaan maalata ja irrallaan konepelti tietty...

Karhentaisit vain pinnan ja vetäisit hiontavärin päälle ja väri+lakka, hionnat tietty..

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 2.5.2012 10:45

Helpommalla pääsee kun vetää koko pellin kerralla. Ei tarvi häivytellä lakkarajoja. Mites riittääkö tuo 600 hionta vesiväreille vai tarviiko hienompaa?

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 2.5.2012 11:00

Juu niin ajattelinki että kittaan hiukan noita kiveniskeytymiä sitte hionta,happopohjamaali,filleri, hionta 600 tai HIENOMMALLA eli varmaaanki jollain 1200 pyyhin lopuksi,sitte pölyt pois paineella,rasvanpoistoa,liimaliinaa ja värimassa+lakkaus.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 2.5.2012 11:37

Juu ihan itseäni varten kysyin kun viimeksi jäi hiomajälkiä vesiväreillä leikkiessä.

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 2.5.2012 11:40

Varmasti vesivärillä maalatessa hyvä käyttää jotain 1000 luokkasta paperi jottein noita hiomajälkiä jää..

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 2.5.2012 17:05

Hain tavarat aikasemmin palvelleelta automaalarilta..

rasvanpoisto putsaus
180ensiks hionta sitte 240hionta
sitte happopohjaa
sitte pohjaväri(filleri) kevyt hionta 500+800vedessä
värimassa ja lakka..

tietysti rasvanpoistolla/pölyt pois ja värimassa+lakkaus..

Mites tuo vesivärin kuivuminen, tallissa 20-30lämpöö, ja perus ilmanvaihto aukko seinässä.. mahtaako samanpäivän aikana saada lakattua?


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa