VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
92vm vr6 golf sammui tyhjäkäynnillä kun flekti lähti pyörimään, otin virrat pois. Virrat päälle, mittariston valot vilkkuu(ehkä virtalukonpohjassa vika, muita ongelmia ei ole vielä ollut sen kanssa) ja kiekkamittari nosteli viisaria huvikseen. Ei käynnistynyt. Sitten kummiskin kun flekti sammui, virrat päälle, mittaristo toimi normaalisti ja lähti käyntiin normaalisti, eli flekti aiheuttaa tämän pääasiassa, ja tuntui että flektin ohjausyksikkö pitää jotain hullua meteliä kun flekti lähti pyörimään. Hyvin alkaa taas. Kellään ollut samanlaisia oireita? Jos oli niin millä korjaantui.
ö-pohjasta
Vaihtelin kk takaperin öljypohjantiivisteen huollon yhteydessä, niin nyt montulla käytyäni katsein koneen pohjaa ja vuotaahan se.
Syyksi selvisi että yksi öljypohjan pulteista on korkannu, vieläpä kytkimenpuolelta se joka on ihan pohjan reunan kärjessä, eli vuotaa.
Kuinka helppoa on tuo kierteiden tekeminen, jos ne nyt on lohkonpuolelta mennyt, onkohan pultti vai lohko kovempaa metallia?
Neuvoja kaipailisin niin ei leviä nuo öljyt pitkin pihoja ja mantuja.
Syyksi selvisi että yksi öljypohjan pulteista on korkannu, vieläpä kytkimenpuolelta se joka on ihan pohjan reunan kärjessä, eli vuotaa.
Kuinka helppoa on tuo kierteiden tekeminen, jos ne nyt on lohkonpuolelta mennyt, onkohan pultti vai lohko kovempaa metallia?
Neuvoja kaipailisin niin ei leviä nuo öljyt pitkin pihoja ja mantuja.
jarruvaijeri
Itse vaihdoin viime syksynä molemmat käsijarruvaijerit, oli motonetissä alle kympin kappale. Ihan laadukkailta vaikuttivat.
Vaihtoon meni molemminpuolin suunilleen puolituntia, keskikonsolin muovi vaan pois ja vaijerin pää irti, sitten tunkilla auto ylös ja vaijeri tulee vetämällä pois semmoisesta metalliputkesta. sitten satulan puolelta vaijerin pää hahlosta pois ja uutta tilalle.
motonetin tuotenumero: 24-7276
Golf-III TakaLEVYT ->95 v/o (160/110cm)
Vaihtoon meni molemminpuolin suunilleen puolituntia, keskikonsolin muovi vaan pois ja vaijerin pää irti, sitten tunkilla auto ylös ja vaijeri tulee vetämällä pois semmoisesta metalliputkesta. sitten satulan puolelta vaijerin pää hahlosta pois ja uutta tilalle.
motonetin tuotenumero: 24-7276
Golf-III TakaLEVYT ->95 v/o (160/110cm)
Eilen ajoin normaalisti moottoritietä ja saavutettuani tavoite nopeuden, rupesin vaihtamaan vahdetta 3->5 ja kuului pieni tömähdys ja vähän ropisi pohjassa. Kuvittelin ajeneeni jonkun kiven/hiekan päältä vain.. Kohta tuli vaihteistoöljyn haju kabiiniin ja huomasin että takana hiillostanut Mk5 Golffikin jättänyt välimatkaa. Huomasin myös että kun painoi kaasua niin pöllähti savua. Nopeasti rampitsa ylös ja ihmettelemään. Kunnon lammikko ilmestyi heti auton alle. Tarkistin, että ei ollut moottoriöljyä.. Vaihteet menivät ihan normaalisti pesään ja vaihdeisto ei mitään äännellyt. Mitä sieltä on nyt sitten hajonnu?
Viimeksi muokannut Elementti, 18.4.2012 17:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hall-anturi eli nokka-akselin asentotunnistin sijaitsee virranjakajan sisällä (mikäli kyseessä siis virranjakajalla toteutettu sytkä), coilpack mallissa kiinni ketjukopassa pakonokan asentoa kyttäämässä (jos en väärin muista).
Virranjakajamalliin ei ainakaan saa tätä anturia erikseen -> Joutuu ostamaan koko jakajan.
Hauska juttu on sitten se että näitä ei saa suomenmaalta uutena ollenkaan.
Kerran kysyin marmorilta hintaa tuolle jakajalle niin oli 470e :O
Miten liene sitte coilpack malliin hall-anturin saatavuus?
Ps. Omistan yhden käytetyn jakajan, laita yvtä jos tarviit :P
Virranjakajamalliin ei ainakaan saa tätä anturia erikseen -> Joutuu ostamaan koko jakajan.
Hauska juttu on sitten se että näitä ei saa suomenmaalta uutena ollenkaan.
Kerran kysyin marmorilta hintaa tuolle jakajalle niin oli 470e :O
Miten liene sitte coilpack malliin hall-anturin saatavuus?
Ps. Omistan yhden käytetyn jakajan, laita yvtä jos tarviit :P
Virranjakajamalliin ei ainakaan saa tätä anturia erikseen
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Ite oon ostanutkin jakajalliseen malliin Hall-anturin. Ja kun se jäi ylimääräiseksi niin möin sen eteenpäin pois. Hinta tais olla siinä viidenkympin paikkeilla ja tuote oli tarvike. Merkkiä en enää muista.
Kokonaan toinen asia on että saako noita enää nykyään, tästä on kuitenkin jo muutama vuosi...
Ei vr6 liity mutta aikoinaan omaan G60 olin halukas vaihtamaan hall-anturin niin marmorilla sanottiin että koko jakaja vaihdettava,hall-anturia ei saa irrallaan ja heidän mielestä sitä ei pitäisi pystyä vaihtamaan. No,ihan normaalista varaosaputkasta hain anturin ja vaihdoimem sen paikoilleen.
Lievä kusetuksen maku jäi marmorin toiminnasta (jälleen kerran)
Lievä kusetuksen maku jäi marmorin toiminnasta (jälleen kerran)
Kyllähän se alkaa aika ajamaan vääjäämättä ohi omasta VR6:sta, pakko myöntää. Vaikka kilometrejä tulee suht maltillisesti niin ikä (-92) ja Suomessa vietetyt talvet verottaa.
Lokasuojien kulmassa (lähellä ovea) on orastava kukka saavuttanut tason "reikä". Ja tuo hapantuminen on lähtöisin sisältä päin, joskus ajattelin että siinä on pientä kiveniskua tjs. ja putsailen ne kunhan kerkiän.. Puiden lehteä yms. moskaa siellä näyttää olevan, tuon kanavan auki pito, onko edes mahdollista? Muoviosaa purkamalla ja röörit putsailemalla tuon voisi ilmeisesti ehkäistä.
Muovipussissa on jo pitkään odottanut kytkinvaijeri, laatikkoöljyt, polttimoita, laturin ja startin osia jne.. Tarkoitus on nyt ainakin vielä saattaa auto kesäkuntoon. Toinen takajarrulevy pitäisi vielä vaihtaa, talvella ehdin vaihtaa vain toisen, hivenen tuotti odottamatonta duunia..
Uusi huvittava vika tällä viikolla, eli ratin takana oleva äänimerkin "kontaktiliuska" on ilmeisesti kulunut siihen malliin, että äärimmäisen rasittava rohina käy rattia käännellessä. Joku purkkaviritys ilmeisesti on tehtävä.
No, kunhan saa taas kesänakit alle, kattoluukkua auki ja aurinkoisia kelejä, niin eihän tuosta vehkeestä eroon halua. Jotenkin vaan tässä kun ikää karttuu tulee niin laiskaksi räveltää jokaisen pikkuvian kanssa. Haaveissa on jo hetken ollut päivittää uuteen golffiin, kattoo ny!
Lokasuojien kulmassa (lähellä ovea) on orastava kukka saavuttanut tason "reikä". Ja tuo hapantuminen on lähtöisin sisältä päin, joskus ajattelin että siinä on pientä kiveniskua tjs. ja putsailen ne kunhan kerkiän.. Puiden lehteä yms. moskaa siellä näyttää olevan, tuon kanavan auki pito, onko edes mahdollista? Muoviosaa purkamalla ja röörit putsailemalla tuon voisi ilmeisesti ehkäistä.
Muovipussissa on jo pitkään odottanut kytkinvaijeri, laatikkoöljyt, polttimoita, laturin ja startin osia jne.. Tarkoitus on nyt ainakin vielä saattaa auto kesäkuntoon. Toinen takajarrulevy pitäisi vielä vaihtaa, talvella ehdin vaihtaa vain toisen, hivenen tuotti odottamatonta duunia..
Uusi huvittava vika tällä viikolla, eli ratin takana oleva äänimerkin "kontaktiliuska" on ilmeisesti kulunut siihen malliin, että äärimmäisen rasittava rohina käy rattia käännellessä. Joku purkkaviritys ilmeisesti on tehtävä.
No, kunhan saa taas kesänakit alle, kattoluukkua auki ja aurinkoisia kelejä, niin eihän tuosta vehkeestä eroon halua. Jotenkin vaan tässä kun ikää karttuu tulee niin laiskaksi räveltää jokaisen pikkuvian kanssa. Haaveissa on jo hetken ollut päivittää uuteen golffiin, kattoo ny!
Morje,
Ois aika ottaa oma verkku pikkuhiljaa ajoon ja tarvitsisin hieman osaa vanhan paskan tilalle.
ELI OSTAN VIIKONLOPUN AIKANA PK-SEUDULTA, jos jollain on myydä?
-Ehjän takavaimentimen (vakio tai joku muu, sovittava vm-94)
-Vakio ilmanputsarikotelon ja siihenliittyvän putken aina imusarjalle asti
- Ilmamassa mittarin
Eli jos joltain foorumilaiselta löytyy, pistä YV:tä niin tehdään kauppaa :)
Ois aika ottaa oma verkku pikkuhiljaa ajoon ja tarvitsisin hieman osaa vanhan paskan tilalle.
ELI OSTAN VIIKONLOPUN AIKANA PK-SEUDULTA, jos jollain on myydä?
-Ehjän takavaimentimen (vakio tai joku muu, sovittava vm-94)
-Vakio ilmanputsarikotelon ja siihenliittyvän putken aina imusarjalle asti
- Ilmamassa mittarin
Eli jos joltain foorumilaiselta löytyy, pistä YV:tä niin tehdään kauppaa :)
Onko kellään kokemuksia VR6-tekniikasta Megasquirtin säestämänä?
Mielenkiinto Megasquirttiin kytenyt jo jonkinaikaa ja olis mukava alkaa näpräilemään tuota... Eihän tuosta varmaan vaparissa paljoa iloa ole, mutta olis ensinnäkin mukava saada väsättyä toimiva kokoonpano sekä käyttökokemusta ennenkuin alkaa mitään viripalikkaa haalimaan.
Kenelläkään haisua kelpaako megalle verkun alkuperäiset anturit? Johdotukset ilmeisesti pitää tehdä uusiksi ?
Minkä mallin megasquirtista kannattaa ottaa kun noita on äkikseltään katsottuna Ms1v2.2, Ms1v3, Ms2v2.2, Ms2V3.0 ja Ms3v3.0(+MS3X) ?
Auttakkee tyhmää.
EDIT: Enempää mussuttamatta siirryn finsquirtin foorumiin tätä aihetta tutkiskelemaan :) Ehkä tästä projetki ensitalveksi jos äly riittää hommaan :P
Mielenkiinto Megasquirttiin kytenyt jo jonkinaikaa ja olis mukava alkaa näpräilemään tuota... Eihän tuosta varmaan vaparissa paljoa iloa ole, mutta olis ensinnäkin mukava saada väsättyä toimiva kokoonpano sekä käyttökokemusta ennenkuin alkaa mitään viripalikkaa haalimaan.
Kenelläkään haisua kelpaako megalle verkun alkuperäiset anturit? Johdotukset ilmeisesti pitää tehdä uusiksi ?
Minkä mallin megasquirtista kannattaa ottaa kun noita on äkikseltään katsottuna Ms1v2.2, Ms1v3, Ms2v2.2, Ms2V3.0 ja Ms3v3.0(+MS3X) ?
Auttakkee tyhmää.
EDIT: Enempää mussuttamatta siirryn finsquirtin foorumiin tätä aihetta tutkiskelemaan :) Ehkä tästä projetki ensitalveksi jos äly riittää hommaan :P
Saa sen tehtyä alkuperäselläkin johtosarjalla toimivaksi jos tietää mitä tekee. :)
Katsotaan ensitalvena mitä sitä itse keksii, tai ehkä aikaisemmin ku tuntuu tuo mun priimana ostettu vaiheloota pitävän napsuntaa lähes joka vaihteella.... Motronicki kuitenkin on niin tyhmä ettei ahtimen kanssa tee mitään...Itse seurannut sivusta MS2 V3.0 kanssa värkkäilyä ja ihan ok purkki tuntuu olevan. Löytyy ominaisuuksia liikaakin.
Katsotaan ensitalvena mitä sitä itse keksii, tai ehkä aikaisemmin ku tuntuu tuo mun priimana ostettu vaiheloota pitävän napsuntaa lähes joka vaihteella.... Motronicki kuitenkin on niin tyhmä ettei ahtimen kanssa tee mitään...Itse seurannut sivusta MS2 V3.0 kanssa värkkäilyä ja ihan ok purkki tuntuu olevan. Löytyy ominaisuuksia liikaakin.
Kyllä noista megoista ominaisuuksia löytyy mutta tyhmempiä/yksinkertasia ne on verrattuna vr6 alkuperäseen motronic:iin, ja varsinkin tollanen uudempi ilman jakajaa oleva ecu toimii ahdetuissa varsin pitkälle ja hyvin. Muuteltavuus on tietty rajallinen, kun taas megan tai jonkun muun ruutan kanssa helpompi muutella kokonaisuutta. Tuon muuteltavuuden takia tuli omasta luovuttua kun ei enää potku riittänyt puolassa ja toisenlaisen sytytys järjestelmän rakentaminen virranjakajan tilalle olisi ollut varsin hankalaa...
Moro! Tarvittais taas viisampien tietoa, eli teetätin siskon miehellä jakopään rempan ventoon ja olin itsekkin kaverina aina kun kerkesin (kone oli koko talven irti ja laiteltiin aina kun oli kiinnostusta ja aikaa) Nyt kun kävin hakemassa venton omaan talliin niin huomasin haku reissulla ettei auto toimi normaalisti, tahtoo vähän röpötellä, alavääntö hukassa ja tyhjäkäynti hiukan pätkivää mutta kierrosten noustessa yli 3500 kone herää henkiin ja vetää hyvin mutta tuntuu ettei samallalailla kuin ennen. Vikakoodit lukasin äsken ja herjasi g40 anturia eli nokka-akselin asentotunnistinta. Siskon mieheltä oli jäänyt kiristin ilmaamatta ja tuli sitten eilen itse se viskattua öljyyn uimaan ja annoin olla sen siellä noin puoli tuntia mutta ei auttanut asiaan. Miten pitkään porukka on antanu uida kiristimen öljyssä? Ja voiko se herjata tuota anturia jos jakoketju on löysällä jostain syystä?
Ketju ei pidä kylläkään ääntä ollenkaan. Sori sekava viesti, kiirettä pukkaa... :)
Ketju ei pidä kylläkään ääntä ollenkaan. Sori sekava viesti, kiirettä pukkaa... :)
Antza tuskin tuo anturi vaikuttaa pätkimiseen.. Lue ne vikakoodit, sieltä ainakin pitäisi selvitä anturivika. Muut koneen lämpötila anturit on sen alapuolella termarin kotelossa nätissä rivissä.
Edit: Itsekkään en tommosella yleismallin vikakoodin lukijalla yhteyttä saanut, mutta vagcom toimii normaaliisti.
Edit: Itsekkään en tommosella yleismallin vikakoodin lukijalla yhteyttä saanut, mutta vagcom toimii normaaliisti.
Viimeksi muokannut Elementti, 24.4.2012 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Morje,
Tietäiskös kukaan miten saan mittaristosta jarru "häiriö" valon pois palamasta? Valo alkoi palaa kun vaihdoin eteen jarrupalat missä ei ole liittimiä jarrupalojen kulumis tunnistimelle. Valo ei sammunut nollaamalla vikakoodit..
Sitten toinen kysymys, aihetta tosin käsitelty paljon mutta selvää vastausta en ole löytänyt.
Eli mites toi jakopään kiristin pultti oikeen kuuluis oikeaoppisesti ilmata? rautalangalla vai ilman jne?
Tietäiskös kukaan miten saan mittaristosta jarru "häiriö" valon pois palamasta? Valo alkoi palaa kun vaihdoin eteen jarrupalat missä ei ole liittimiä jarrupalojen kulumis tunnistimelle. Valo ei sammunut nollaamalla vikakoodit..
Sitten toinen kysymys, aihetta tosin käsitelty paljon mutta selvää vastausta en ole löytänyt.
Eli mites toi jakopään kiristin pultti oikeen kuuluis oikeaoppisesti ilmata? rautalangalla vai ilman jne?
Mutta minkäänlainen vaijeri tai mikään muukaan ei ole läppää aukomassa, syntyykö koteloon niin kova alipaine että jaksaisi itse aueta, minun mielestä melko jäykkä jousi vetää läppää kiinni. No irti se nyt on joka tapauksessa :) Tuli myös vaihdettua ventoon samalla rei´itetty hattu hylly ehyeen, melko veemäinen homma loppu peleissä sekin mutta vaihdettua tuli
Nyt kaivataan apuja. Eli Golffi talviunilta -> ABS valo paloi -> paikalliselle korjaamolle, jossa paikallistivat vian oikeaan anturiin ja vaihtoivat sen -> ABS valo paloi edelleen ja tällä kertaa vika paikallistettiin ABS:n hydraulipumpulle (ABS:n hydraulipumppu, signaali toleranssin ulkopuolella) -> hankin uudet jarru systeemit, eli koko hoidon tuonne konehuoneeseen -> vaihdoin paikalleen ja testilenkin jälkeen ABS valo ei enää syttynyt. -> Jarrut ilmattiin, koska otti jarrutti vasta aivan polkimen ollessa pohjassa -> testilenkki ja ABS valo palasi.
Eli arvailuja nyt siitä missä voisi vikaa olla? Koodeja en omasta takaa voi lukea, eli jos joku Urjalan lähettyvillä omistaa lukuvermeet ja olisi kiinnostunut vaikkapa pientä korvausta vastaan koodit lukemaan niin olisin kiitollinen.
Varmasti sekavasti kirjoitettu, mutta toivottavasti joku sai jotain selvää ja osaisi auttaa?
Eli arvailuja nyt siitä missä voisi vikaa olla? Koodeja en omasta takaa voi lukea, eli jos joku Urjalan lähettyvillä omistaa lukuvermeet ja olisi kiinnostunut vaikkapa pientä korvausta vastaan koodit lukemaan niin olisin kiitollinen.
Varmasti sekavasti kirjoitettu, mutta toivottavasti joku sai jotain selvää ja osaisi auttaa?
Jeppisjepulis! Vitutus käyrä alkaa hipoa maximia!!
Mennään suoraan tämänkertaisen ogelman pariin.
Lähdin tallilta iloisesti kohti kotia, matkaa noin 10min. Noin 7min ajettuani auto sammui yht äkkiä. Starttailin puolisen minuuttia kunnes auto lähti käyntiin, ajelin minuutin ja auto taas sammui. Ja sama homma jatkui kotiin asti.
Missähän vika mahtais tälläkertaa olla? kaikki apu olisi erittäin tervetullutta.
Mainittakoon vielä että kun auto sammui ja jouduin starttaamaan erittäin pitkään naksui samalla myös mittariston takana joku (ehkä rele)?
Vitutus niin kova että kohta tulee yksi vr6 lisää myyntiin pilkkahinnalla jos ei tuo(kin) ongelma ratkea..
Mennään suoraan tämänkertaisen ogelman pariin.
Lähdin tallilta iloisesti kohti kotia, matkaa noin 10min. Noin 7min ajettuani auto sammui yht äkkiä. Starttailin puolisen minuuttia kunnes auto lähti käyntiin, ajelin minuutin ja auto taas sammui. Ja sama homma jatkui kotiin asti.
Missähän vika mahtais tälläkertaa olla? kaikki apu olisi erittäin tervetullutta.
Mainittakoon vielä että kun auto sammui ja jouduin starttaamaan erittäin pitkään naksui samalla myös mittariston takana joku (ehkä rele)?
Vitutus niin kova että kohta tulee yksi vr6 lisää myyntiin pilkkahinnalla jos ei tuo(kin) ongelma ratkea..
eihän kellään ole fk highsport alustan tuv lappuja syncroon?
eilen tuli alusta vaihettua ja samalla kaikki kilut etupäähän, vakaajantangon runko heloja lukuun ottamatta. Ja EI katkennut kuin yksi pultti, vasemmalta etummaisen puslan pultti rungon sisään. :o onneks jäi sentti näkyviin ja pienen taistelun jälkeen kun sai tukivarren pois niin sai mutterin hitsattua kiinni tynkään ja erityistä varovaisuutta noudattaen tynkä lähti kuin lähtikin irti. joskus onneks käy kun elokuvissa.
eilen tuli alusta vaihettua ja samalla kaikki kilut etupäähän, vakaajantangon runko heloja lukuun ottamatta. Ja EI katkennut kuin yksi pultti, vasemmalta etummaisen puslan pultti rungon sisään. :o onneks jäi sentti näkyviin ja pienen taistelun jälkeen kun sai tukivarren pois niin sai mutterin hitsattua kiinni tynkään ja erityistä varovaisuutta noudattaen tynkä lähti kuin lähtikin irti. joskus onneks käy kun elokuvissa.
Joo eli tänää auto teki sitä, että kun ajoin pienen matkan ja sammutin ja laitoin käyntiin ja sammutin ja taas käyntiin, niin ei meinannu lähteä käyntii ja kun laitoin vapaalle ja nostin kytkimen niin sammu. Muutaman kerran ajossakin sammui, eli vika on laajentunut. Onko kellään tietoa mikä vikana?? Vikakoodeja ei pääse lukemaan kun ei toimi.. Autolla ajetaan päivittäin joten pitäisi saada kuntoon mahdollisimman nopeasti.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Tuo kytkinhomma kuulostaa jo joltain kytkentävialta/häiriöltä. Koko keskikonsoliareena pois polkimille asti ja sulakeboksia kahtelemaan. Itsellä piti irroittaa kaikki ihan sähköpeilien ei toimivuuksien takia ja sieltä löyty ties mitä kytkentä yllätyksiä.. kumma ettei ajoneston ohituskytkennät ollu lähteny irti, teippipatentteja voi löytyä.
Minkähän firman tekemiä motonetin etulipat on? Se lippa jonka ostin yli vuos sitten motonetistä hajos suunnilleen itestää parkkipaikalla ja tämä minkä ostin pari viikkoo sitten motonetistä on ottanu vaikka mitenkä osumaa, mm. raasti maata 45 asteen kulmassa muutaman metrin kun piti päästä jyrkkä ylämäki ylös.
Itellä jäi ylimääräseks toi luultavasti oem bilsteinin alusta, onko kellään tietää paljon tuommonen maksaa uutena?
E: etupään camber säätö, molemmat etutolpat ihan uudet, mutta vasemmalla puolella säätö varaa on perstuntumalla n.3 astetta enemmän negatiiviselle päin, normaalia vai onko jotain alustasta särkyny/vääntyny?
Itellä jäi ylimääräseks toi luultavasti oem bilsteinin alusta, onko kellään tietää paljon tuommonen maksaa uutena?
E: etupään camber säätö, molemmat etutolpat ihan uudet, mutta vasemmalla puolella säätö varaa on perstuntumalla n.3 astetta enemmän negatiiviselle päin, normaalia vai onko jotain alustasta särkyny/vääntyny?
Joo eli tänään teki auto sillein että sammu normi ajossa ja kun starttasin niin lähti käyntiin vasta kun päästi avaimesta irti eli ei ollut enää starttaus asennossa.. Ja kun lähti käyntiin,niin tuli savua sisälle. Missä vika?? Rupee vähän jo hermoja raastamaan.. Kohta pitää laittaa auto seisomaan kun ei uskalla enää ajaa.
Päivää taas!
Eli ongelmana ollut mms. se että auto sammuu ajossa kun kone lämmin.
Luin vika koodit taas ja herjaa edelleen että-->
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)
35-10 - - - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal
Ja siis uusi MAF ja Lämpöanturi vaihdettu eikä vaikutusta asiaan. Soitin tampereelaiseen firmaan joka on erikoistunut vaggiin. Kerroin tilanteen ja vastaukseksi tuli suunnilleen näin "asia on selvä, vika on niin sanottu haamuvika, eli hall anturi paskana ja antaa jotenkin myös vikakoodin maffille ja tolle lämpötila-anturille".
Tuntuu omaan korvaan aika oudolta, mutta kai se pitää kokeilla sitten uutta hall anturiakin.
Eli missä tuossa -94vm veerassa sijaitsee Hall anturi? Onko se ainoastaan toi kampiakselin asentotunnistin?
Eli ongelmana ollut mms. se että auto sammuu ajossa kun kone lämmin.
Luin vika koodit taas ja herjaa edelleen että-->
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)
35-10 - - - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal
Ja siis uusi MAF ja Lämpöanturi vaihdettu eikä vaikutusta asiaan. Soitin tampereelaiseen firmaan joka on erikoistunut vaggiin. Kerroin tilanteen ja vastaukseksi tuli suunnilleen näin "asia on selvä, vika on niin sanottu haamuvika, eli hall anturi paskana ja antaa jotenkin myös vikakoodin maffille ja tolle lämpötila-anturille".
Tuntuu omaan korvaan aika oudolta, mutta kai se pitää kokeilla sitten uutta hall anturiakin.
Eli missä tuossa -94vm veerassa sijaitsee Hall anturi? Onko se ainoastaan toi kampiakselin asentotunnistin?
Onko se puolapaketilla oleva? Sillon siinä on nokalle asentoanturin, puolapaketin takana.
Kampuran anturin löytyy koneen etupuolelta, lähellä kytkin koppaa. Näkee hyvin kun kurkkaa auton alle edestä.
Tarkista missä kunnossa on koneen takana [sähkösenvesipumpun vieressä] oleva iso muovinen sähköjen liitin. Se jos on sökö,hapettunu yms, niin voi aiheuttaa myös ihmevikoja.
Kampuran anturin löytyy koneen etupuolelta, lähellä kytkin koppaa. Näkee hyvin kun kurkkaa auton alle edestä.
Tarkista missä kunnossa on koneen takana [sähkösenvesipumpun vieressä] oleva iso muovinen sähköjen liitin. Se jos on sökö,hapettunu yms, niin voi aiheuttaa myös ihmevikoja.
G40 anturi eli tuo nokka-akseli(e)n asentotunnistin on puolan yläpuolella, ottaa koneen päältä oikeinpuoleisen muovin pois niin sen alla heti on, tavallaan öljykorkin vieressä.
Edit: tuossa vielä linkki josta anturin paikka näkyy
http://www.justanswer.com/vw-volkswagen ... -hall.html
Edit: tuossa vielä linkki josta anturin paikka näkyy
http://www.justanswer.com/vw-volkswagen ... -hall.html
Itsehän veikkaisin tuota G28-anturia eli engine speed sensor, mikäli noi vikakoodit on otettu auton käydessä.
Auton ollessa sammuksissa herjaa tuota anturia YLEENSÄ... Onko koodit otettu auton käydessä?
Auton ollessa sammuksissa herjaa tuota anturia YLEENSÄ... Onko koodit otettu auton käydessä?
Viimeksi muokannut Noppis, 8.5.2012 5:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja kuulostaa tosiaan aika oudolta tuo "haamuvika" O.o
Noiden G70- sekä G40-antureiden johdotukset kannattee myös tarkistaa.
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
29-10 - Short to Ground - Intermittent = Oikosulussa maahan
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent = virtapiiri auki tai oikosulussa B+ssaan (akkujännite).
Näin niinku hihasta heitettynä :D Mitäänhän en kyllä mistään tiedä... Tuurillahan ne laivatki seilaa.
Noiden G70- sekä G40-antureiden johdotukset kannattee myös tarkistaa.
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
29-10 - Short to Ground - Intermittent = Oikosulussa maahan
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent = virtapiiri auki tai oikosulussa B+ssaan (akkujännite).
Näin niinku hihasta heitettynä :D Mitäänhän en kyllä mistään tiedä... Tuurillahan ne laivatki seilaa.
Selvä, täytynee viellä koittaa niitä liittimiä heilutella. Ja vikakoodit saan luettua auto käynnissä tässä parin päivän sisään kunhan vaan sen verran vapaa aikaa liikenee jostain että kerkeen tallilla käydä :)
mites muuten voisko tommosen liittimen koittaa maadottaa suoraan siitä liittimestä väliaikaisesti niin sais testattua onko maadotuksessa vika?
mites muuten voisko tommosen liittimen koittaa maadottaa suoraan siitä liittimestä väliaikaisesti niin sais testattua onko maadotuksessa vika?
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Onko oikeat johdot -93 vr6 golffin vikakoodien lukuun???
http://viewitem.eim.ebay.fi/USB-OBDII-V ... 17705/item
http://viewitem.eim.ebay.fi/USB-OBDII-V ... 17705/item
Otin myös siitä moottorin päältä sen VR6 suojan pois, häirinnyt sen väri jo auton ostosta alkaen, kun entinen omistaja oli senkin mennyt pilaamaan maalaamalla. Osa pitäisi hijoa, mutta millähän onnistuisi parhaiten? Ihan vaan hiekkapaperilla vai? Tuntuu vaan, että teksti yms. olisi vaikea saada sillä.
Mikäs anturi veerassa on tossa imuputkessa juuri ennen kaasuläppää? Pitäisikö olla jotain vaikutusta jos nappasee irti? Entinen omistaja jostain syystä vaihtanu johtojen päät abikoliittimiin.
Minusta siinä ei pitäs olla mitään anturia. ainut anturi mikä on imuputkessa, on MAF ja sekin on lähellä ilmanputsaria.
2 alipainelähtöä, sisäkurvista menee venakopalle ja ulkokurvista tyhjänkäyntisäädinhärpäkkeelle.
Taitaa olla siinä pienessä putkessa, eli huohotinputkessa se kyseinen "anturi" tässä tapauksessa? Jos, niin se on huohottimen lämmitinvastus. Ei haittaa vaikka nyppäsee irtikin, mutta talvella saattaa jäätää.
Missäs tuon (ilmastoinnin?) lämpöanturin kuuluu olla Venton keulassa? Anturi siis 357 919 379A.
Missäs tuon (ilmastoinnin?) lämpöanturin kuuluu olla Venton keulassa? Anturi siis 357 919 379A.
Viimeksi muokannut Sami-, 14.5.2012 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaa olla siinä pienessä putkessa, eli huohoinputkessa se kyseinen "anturi" tässä tapauksessa? Jos, niin se on huohottimen lämmitinvastus. Ei haittaa vaikka nyppäsee irtikin, mutta talvella saattaa jäätää.
Juu oli siinä. Käy vain tyhjäkäyntiä omasta mielestäni jotenkin kauhean epätaisesti, meinasin jo, että olisi siitä kiinni mutta eipä sitten ole... Noh, ehkä tuo pieni epätasaisuus tyhjäkäynnillä on vain taas näitä veeran "ominaisuuksia" :).
Missäs tuon (ilmastoinnin?) lämpöanturin kuuluu olla Venton keulassa? Anturi siis 357 919 379A.
Golfissa ainakin alkuperäisessä puskurin verkossa on kohta, johon tuo napsautetaan paikoilleen. Omastani on verkot vaihdettu, joten pistin vain nippusiteellä kiinni moottorin alla menevään putkeen, mutta näyttää 2astetta liikaa, eli ei ollutkaan hyvä paikka.
Mulla on jo pitkään näyttäny vedenlämpötilamittari liikaa. alkuperäinen osa näytti 110astetta, ostin motonetistä uuden, niin alkoi näyttämään 120astetta ja vilkuttamaan silloin vedenvaroitusvaloa.
Aloin sitten katsomaan johdotuksia ja huomasin, että siitä anturista menee ruskea johto toiseen ruskeaan josta se haarautuu kahdeksi johdoksi, viritelmän päällä oli teippiä, joka oli jo melkein valmiiksi lähtenyt irti. Kuuluuko siinä olla tuollaista? Voisin pistää kuvan, mutta mihin noita kuvia voisi pistää helposti niin, että pystyn linkittämään niitä tänne...
Johan tuli turhaa sepustusta...
Aloin sitten katsomaan johdotuksia ja huomasin, että siitä anturista menee ruskea johto toiseen ruskeaan josta se haarautuu kahdeksi johdoksi, viritelmän päällä oli teippiä, joka oli jo melkein valmiiksi lähtenyt irti. Kuuluuko siinä olla tuollaista? Voisin pistää kuvan, mutta mihin noita kuvia voisi pistää helposti niin, että pystyn linkittämään niitä tänne...
Johan tuli turhaa sepustusta...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Mulla on jo pitkään näyttäny vedenlämpötilamittari liikaa. alkuperäinen osa näytti 110astetta, ostin motonetistä uuden, niin alkoi näyttämään 120astetta ja vilkuttamaan silloin vedenvaroitusvaloa.
Aloin sitten katsomaan johdotuksia ja huomasin, että siitä anturista menee ruskea johto toiseen ruskeaan josta se haarautuu kahdeksi johdoksi, viritelmän päällä oli teippiä, joka oli jo melkein valmiiksi lähtenyt irti. Kuuluuko siinä olla tuollaista?
Kellään tietoa tuosta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa