Golf 3 1.9 TDI turbosta
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 1.9 TDI turbosta
Osaisko joku kertoa kolmoskoppasen TDI:n turbon toiminta periaatteen kokonaan.. Auto oli levällään oleva johon vaihettu turbo joskus jne nyt siinä on Toledon TDI:stä turbo ja pakosarja.. ja nyt on kädet levällään turbon ohjaukseen kanssa! aikasemmin oon ollu VNT:n kanssa enempi tekemisissä niin tuon turbon toiminta on ihan utopiaa.. eelikkäs jos joku osais selkeästi kertoa sen toimintaperiaatteen! sen tajusin että se "läppä" sielä turbossa päästää pakokaasun kiertämään turbiinin ohitte että sillä voidaan rajottaa ahtoja? mutta kuinkas helvetissä pitäis ne letkut kytkeä sinne "kellolle" n75:lle jne.. moottorityypistä ei ole tarkkaa tietoa.. mutta 90hp jakajapumpulla
Juu olen noi linkit jo lukassu aikasemmin.. ja kytkennät on tehty noidenkin mukaan vaan ongelmia oli siltikin.. :/.. ku se tuntuu olevan sellanen miljoonista osista kasattu laitos :D kukaan osaisi kertoa sen turbon toiminta periaatetta niin voi vaikka hieman itse soveltaa.. :D.. ja Eikös näissä ole sit EGR alipaineella ohjattu? kun alipaineletkuki menee tuonne säätimille ja kun niistä ei oikein ottanut aluksi ainakaan selvää että mikä on millekkin kun letkut oli revitty irti ku ekakerran sen näin :D
Sen verran olen saanut pähkäiltyä että ilmeisesti toimintaperitaate on tämä.. että kun ahtopaine ylittää rajan niin n75 päästää sitä painetta sinne kellolle joka aukasee sen läpän sieltä turbosta ja pakokaasu kiertää turbiinin ohi pakoputkeen jos joku tämän voisi vahvistaa niin tiedän olevani oikeillä jälillä sen vekottimen kanssa.. :D
Sen verran olen saanut pähkäiltyä että ilmeisesti toimintaperitaate on tämä.. että kun ahtopaine ylittää rajan niin n75 päästää sitä painetta sinne kellolle joka aukasee sen läpän sieltä turbosta ja pakokaasu kiertää turbiinin ohi pakoputkeen jos joku tämän voisi vahvistaa niin tiedän olevani oikeillä jälillä sen vekottimen kanssa.. :D
Onkos teillä se N75 nuiden linkkien kaltainen vai tällainen mutta mustalla päällä?
Jos teillä on letkut oikein, niin seuraavaksi tarkistatte että se hukkaportti aukeaa ja toimii muutenkin oikein, mm. menee kiinni asti. Myöskin ettei ole liian tiukalle väännelty. Mutta jos näyttää koskemattomalta niin elkää pyöritelkö muttereita jos ette tiedä mitä siitä seuraa.
Ahdin toimii täysin softassa olevan kartan perusteella, jonka mukaan se N75 päästää sitä painetta sinne hukkaportin kellolle. Mitään painerajoja ei ole muutakuin vikatilalle yli- tai ali-ahtamisesta.
EGR:ltä voitte ottaa letkut pois, mutta pitäkää liitin kiinni venttiilissä. Eivätpähän aiheuta turhaa päänvaivaa. Tukkikaa letkulähdöt jotenkin niin ei paskotu venttiili. Sitä kun voi käyttää mm. myös ahtimen ohjaukseen jos tarvitsee....
Jos teillä on letkut oikein, niin seuraavaksi tarkistatte että se hukkaportti aukeaa ja toimii muutenkin oikein, mm. menee kiinni asti. Myöskin ettei ole liian tiukalle väännelty. Mutta jos näyttää koskemattomalta niin elkää pyöritelkö muttereita jos ette tiedä mitä siitä seuraa.
Ahdin toimii täysin softassa olevan kartan perusteella, jonka mukaan se N75 päästää sitä painetta sinne hukkaportin kellolle. Mitään painerajoja ei ole muutakuin vikatilalle yli- tai ali-ahtamisesta.
EGR:ltä voitte ottaa letkut pois, mutta pitäkää liitin kiinni venttiilissä. Eivätpähän aiheuta turhaa päänvaivaa. Tukkikaa letkulähdöt jotenkin niin ei paskotu venttiili. Sitä kun voi käyttää mm. myös ahtimen ohjaukseen jos tarvitsee....
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”