Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Tuollainen -89 corrado löytyi kaksi ja puoli vuotta sitten Laitilasta. Auto ei ole vähäpäästöinen joten haaveissa olleeseen 16vg60 koneeseen alkoi osien metsästys. Valtavasti osien etsimistä ja itse tekemistä ja tuon sai käyntiin kesälomalla. Ajoon se on tarkoitus saada ensi kesäksi. (ihan niinkuin tälle ja viime kesälle...) Pieniä juttuja tarvii vielä laitella kuntoon ja selvittää öljyvuodon alkuperä...
Moottorinohjauksena on MS2 joka huolehtii myös sytkästä. (vw hukkakipinä...)
Alustassa on kunnostettu FK:n koenigsport, puslat vaihdettu ja paremmat jarrut asentamista vaille valmiit. Etu- ja takavakaaja on tilattu, kevääksi kiinni...
Viimeksi muokannut MXU, 11.11.2016 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lähinnä tuo öljyvuoto tekee viivästyksen, ei pääse leimalle... (tarvii vielä pyöränsuuntaukset ja teholapun...) Talliin ei sovi kun tarvii parsia käyttökippoja ja seuraavaan kahteen viikkoon ei kerkee tekeen mitään.
Joop, mut asiaan...
Eli peruskone KR, männät ja veivit S4 audista...
kone hankittuna
venttiilikoneisto
Kone samantien auki ja suht siistiltä näytti.
Vanhat hoonausjäljet näkyy...
Suht siisti kansi...
Audin männät ja veivit oli poksahtaneesta koneesta ja yksi kangista menikin myöhemmin vaihtoon.
männät ja veivit
toiselta puolen
Noista männät oli oikein hyväkuntoiset ja veivit kävi ultrattavana, niille tehtiin tunkeumaainetesti sekä mitattiin ja oiottiin. (ja tietysti kiillotus ja tasapainoitus)
Joop, mut asiaan...
Eli peruskone KR, männät ja veivit S4 audista...
kone hankittuna
venttiilikoneisto
Kone samantien auki ja suht siistiltä näytti.
Vanhat hoonausjäljet näkyy...
Suht siisti kansi...
Audin männät ja veivit oli poksahtaneesta koneesta ja yksi kangista menikin myöhemmin vaihtoon.
männät ja veivit
toiselta puolen
Noista männät oli oikein hyväkuntoiset ja veivit kävi ultrattavana, niille tehtiin tunkeumaainetesti sekä mitattiin ja oiottiin. (ja tietysti kiillotus ja tasapainoitus)
Männät pestiin ja laki puhallettiin varovasti lasikuulalla. Sen jälkeen mikrokuulapuhallus et sai rengasurat puhtaaksi...
Putsatut männät
Tuossa vielä KR:n mäntä ja audin mäntä vierekkäin...
Öljysuuttimille tarvi pikku kolon...
Mäntä/veivipaketit kasassa
Putsatut männät
Tuossa vielä KR:n mäntä ja audin mäntä vierekkäin...
Öljysuuttimille tarvi pikku kolon...
Mäntä/veivipaketit kasassa
tuossa on vajaa kolmesataa... Mut on aika reilusti muutenkin viritetty. vwvortexilla näkyy olevan 220 ja 250 välillä useampi.
Geen syrjäytys on 860cm^3 per kierros ja hyötysuhde vähän eatonia parempi, siitä varmaan sais laskettua karkeasti. Kompurakartta ei oo koskaan sattunut kohdalle
Geen syrjäytys on 860cm^3 per kierros ja hyötysuhde vähän eatonia parempi, siitä varmaan sais laskettua karkeasti. Kompurakartta ei oo koskaan sattunut kohdalle
Juu, tätä tuli tosiaan siellä kirjoiteltua... Vähänhän tämä on vanhan kertausta...
Geen kiinnikkeet käy suoraan KR:n lohkoon mut koneen huohotus on toteutettu eri tavalla. Vaihtoehtona olisi ollut ostaa öljyn täyttöaukkoon adapteri josta voi hoitaa huohotuksen tai budjetilla tehdä itse...
KR:n huohotinkoppa on alumiinia joten geen omasta takajalasta yhdistelemällä saa sopivan.
koppa putsattuna
Geen kannake jigissä
vielä toinen kuva jigistä
jyrsinkoneessa vanha kannake poikki
Palat jigiin
hitsaten edestä
ja takaa
Geen jalka oli vielä jollain lailla hitsattavaa seosta mut huohotinkoppa oli aika ikävää tavaraa, kuten jäljestäkin voi päätellä...
Geen kiinnikkeet käy suoraan KR:n lohkoon mut koneen huohotus on toteutettu eri tavalla. Vaihtoehtona olisi ollut ostaa öljyn täyttöaukkoon adapteri josta voi hoitaa huohotuksen tai budjetilla tehdä itse...
KR:n huohotinkoppa on alumiinia joten geen omasta takajalasta yhdistelemällä saa sopivan.
koppa putsattuna
Geen kannake jigissä
vielä toinen kuva jigistä
jyrsinkoneessa vanha kannake poikki
Palat jigiin
hitsaten edestä
ja takaa
Geen jalka oli vielä jollain lailla hitsattavaa seosta mut huohotinkoppa oli aika ikävää tavaraa, kuten jäljestäkin voi päätellä...
Konetta on rakennettu ottaen vähän mallia volkkarin Limited edition mallista... Niissä käytetään sciroccon 16V imusarjaa jossa kaasuläppä on askin päällä. Ebay ois tarjonnut reilulla kolmellasadalla sekä postikuluilla sellaisen joten tee se itse-linja sai jatkua...
Vanha paikka umpeen ja uus laippa päätyyn...
tuolta se pitäisi kaivaa...
aukirouhittu...
Laippa kiinni
Loputkin hitsattuna...
Vanha paikka umpeen ja uus laippa päätyyn...
tuolta se pitäisi kaivaa...
aukirouhittu...
Laippa kiinni
Loputkin hitsattuna...
Kannen vanhaan vesiliitäntään ei saanut digifantin antureita kiinni ja joten nikkaroin sellaisen. Tilanpuute kyllä pakotti sitten toisen anturin kannen päätyyn, lämppärikennon letkulähtöön...
Vanhasta oleelliset mitat solidworksiin ja suunnilleen tuommoisesta sit ratoja tekemään (osista koneistettu, multibodyrakenne et sai jokaiselle osalle erikseen tehtyä radat...)
Koneistettuja osia...
Tuollainen oli sitten valmis tuotos:
edestä ja
takaa
Vanhasta oleelliset mitat solidworksiin ja suunnilleen tuommoisesta sit ratoja tekemään (osista koneistettu, multibodyrakenne et sai jokaiselle osalle erikseen tehtyä radat...)
Koneistettuja osia...
Tuollainen oli sitten valmis tuotos:
edestä ja
takaa
Tähänastiset soviteltu paikalleen...
Kohdalle sattui sopivasti peltisarja joka tosin oli niin hinnaltaan kuin kunnoltaan alhainen. Supersprintin tuotos, kuitenkin senverran vanhaa tuotantoa et ensiöputket oli mustasta...
Ensiöputket paikallaan...
Sarja vuoti pahasti ja jouston laipat oli aivan valmiit... Paikan sai putkien väliin mut täysin tiivistä saumaa en onnistunut hitsaamaan.
Laitoin sit vielä toisen pellin
Ja kyllähän sen vähän piti kutistua...
Ruostuneiden laippojen tilalle tein levykuvat ja leikkautin varaosia.
levyleikkeet...
Kasailua...
Hitsattuna...
Pinnoitettuna...
Kollektorin puoli oli tosiaan ruostumatonta tuossa sarjassa mut ensiöputkiin suihkuttelin cermakromen ettei ihan niin joutuisasti lahoa. Toinen syy oli pakosarjan yläpuolelle tuleva laturi...
levyleikkeet...
Kasailua...
Hitsattuna...
Pinnoitettuna...
Kollektorin puoli oli tosiaan ruostumatonta tuossa sarjassa mut ensiöputkiin suihkuttelin cermakromen ettei ihan niin joutuisasti lahoa. Toinen syy oli pakosarjan yläpuolelle tuleva laturi...
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kannen laipat jäi vanhat, ne oli ~10mm paksuja. Nuo mitä leikkautin, tuli joustoliitokseen. 2mm levyä... Orkkikset oli kans parimillistä mut korroosio oli tehnyt tehtävänsä...
Tuommoisessa kunnossa oli kollektorin puoleiset laipat
Laipat heppailtu
ja hitsattuna
Tuossa vielä sovitettuna ensiöputkiin
Tuommoisessa kunnossa oli kollektorin puoleiset laipat
Laipat heppailtu
ja hitsattuna
Tuossa vielä sovitettuna ensiöputkiin
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Silloin katselin Suomesta noita ja kiinakopiotkin oli reilusti päälle satasen.
Uusi supersprintin sarja ois ollu kymmenen kertaa kalliimpi...
Tuon heikon kunnon takia hinta oli senverran alhainen et se tuli ostettua. Putkien mitat on laskukaavojen mukaan suht oikeen mittaset ja alunperin olikin tarkoitus vain käyttää noita mallina et saa väännettyä uudet. Päädyin sit kuitenkin kunnostamaan vanhan.
Juup, seuraavaks rupesin sovittaan kaasuläppää ja nettikeskustelustakin selvisi ettei se sinne suoraan mahdu.
Kun paluuläpän vivusto ottaa kiinni
Tuo sama tilanne olisi tullut vaikka olisikin ollut sciroccon imusarja...
LE:n koneessa on mutka imusarjan ja kaasuläpän välissä. Niitä ois saanut ostettuakin (kalliilla) mut... Tein itse ja säästin...
Ajoin CNC:llä laipat ja hakkasin pallovasaralla 2mm pelin väliin
Taustatyönä mylläsin nettiä ja koitin kaivaa mittasuhteita mihin kohtaan kaasuläpän pitää tulla...
aikansa kun niitä hakkasi niin alkoi istumaan...
Kaasuläppä kiinni
Virranjakajalle jäi sopiva tila ja konepelti saattaa mennä kiinni
Uusi supersprintin sarja ois ollu kymmenen kertaa kalliimpi...
Tuon heikon kunnon takia hinta oli senverran alhainen et se tuli ostettua. Putkien mitat on laskukaavojen mukaan suht oikeen mittaset ja alunperin olikin tarkoitus vain käyttää noita mallina et saa väännettyä uudet. Päädyin sit kuitenkin kunnostamaan vanhan.
Juup, seuraavaks rupesin sovittaan kaasuläppää ja nettikeskustelustakin selvisi ettei se sinne suoraan mahdu.
Kun paluuläpän vivusto ottaa kiinni
Tuo sama tilanne olisi tullut vaikka olisikin ollut sciroccon imusarja...
LE:n koneessa on mutka imusarjan ja kaasuläpän välissä. Niitä ois saanut ostettuakin (kalliilla) mut... Tein itse ja säästin...
Ajoin CNC:llä laipat ja hakkasin pallovasaralla 2mm pelin väliin
Taustatyönä mylläsin nettiä ja koitin kaivaa mittasuhteita mihin kohtaan kaasuläpän pitää tulla...
aikansa kun niitä hakkasi niin alkoi istumaan...
Kaasuläppä kiinni
Virranjakajalle jäi sopiva tila ja konepelti saattaa mennä kiinni
Orkkis liitäntä tyhjäkäyntiventtiilille
Yksinkertaisempi riittäisi eli jyrsinkoneessa turhat pois ja tigillä tulppa..
Puhalluskaapin kautta paikalleen
Lasikuulapuhalsin kasan muita osia ja vein
sinkitykseen
Yksinkertaisempi riittäisi eli jyrsinkoneessa turhat pois ja tigillä tulppa..
Puhalluskaapin kautta paikalleen
Lasikuulapuhalsin kasan muita osia ja vein
sinkitykseen
Seuraavaksi oli vuorossa suutintukki. Tein 3D-mallin jatulostin paperikuvan josta sai saksittua sovitusmallin.
Sorvin terävalikoima oli heikko eikä sillä olisi saanut neljää samanlaista suutinholkkia (ei ainakaan sellaisia joissa o-renkaat ois pitänyt), joten päädyin tekemään ne jyrsinkoneella.
Ekan jälkeen sovitus
Suutintukin runko ajettuna. Tuosta vois senverran paljastaa et kymmenen millin läpireikä on porattu vain yhdestä suunnasta ja heittoa tuli alle 0,2 milliä reikälinjalle...
Hieman esilämmitystä ennen hitsausta
umpisaumat
Koesovitus imusarjaan
Kiinnikkeet koneistettuna
ja vielä kunnolla kiinnitettynä imusarjaan
Sorvin terävalikoima oli heikko eikä sillä olisi saanut neljää samanlaista suutinholkkia (ei ainakaan sellaisia joissa o-renkaat ois pitänyt), joten päädyin tekemään ne jyrsinkoneella.
Ekan jälkeen sovitus
Suutintukin runko ajettuna. Tuosta vois senverran paljastaa et kymmenen millin läpireikä on porattu vain yhdestä suunnasta ja heittoa tuli alle 0,2 milliä reikälinjalle...
Hieman esilämmitystä ennen hitsausta
umpisaumat
Koesovitus imusarjaan
Kiinnikkeet koneistettuna
ja vielä kunnolla kiinnitettynä imusarjaan
Paras vaihtoehto ois ollut 16V sciroccon 50mm imusarja, on vaan vähän harvinaisia.. (lue älyttömän hintaisia)
Dopi järjesti säädettävän nokkapyörän
Vanha hihnakiristin ei käynyt enää joten se päätyi seuraavaksi suunnittelupöydälle. Paperisapluunalla alumiinipellille ja koittaan mittoja. Tästä ei valitettavasti ole kuvia mut toimivat mitat kun sai niin...
Hihnankiristäjä alkaa tulla esille...
valmiiksi ajettuna
Ja paikallaan
Dopi järjesti säädettävän nokkapyörän
Vanha hihnakiristin ei käynyt enää joten se päätyi seuraavaksi suunnittelupöydälle. Paperisapluunalla alumiinipellille ja koittaan mittoja. Tästä ei valitettavasti ole kuvia mut toimivat mitat kun sai niin...
Hihnankiristäjä alkaa tulla esille...
valmiiksi ajettuna
Ja paikallaan
Jäi näköjään välistä...
Suutintukin jälkeen tein paikan polttoaineen paineensäätimelle
Tuon 16:sta venttiilisen jakopää on 6mm ulompana kuin 8v:n joten apulaitteiden osalta päädyin siirtämään koko remmilinjan tuon 6 milliä. Laturin osalta se meni oikein hyvin, korvakkeen ja lohkon väliin tarvi 4mm levyä. Tältä pohjalta pääsi rakentaan kiinnikkeitä.
Laturin toinen poski käännetty 90 astetta et korvakkeet sattuu parempiin paikkoihin.
Laturin toinen kannake hitsattuna
Tuolla edellisellä kannakkeella laturi sen verran kiinni et sai paperimallein testattua.
Eli Solidworksillä malli, paperikuva jne...
Plasmalta tullut hihnankiristäjän kiinnityslevy
sekä laturin kannakkeen osat
Hihnankiristäjän runko kasattuna
Paikallaan kiristäjän jousen kans
Tuossa vielä polttoaineen paineensäädin kiinni samassa paketissa
Laturinkannake eteni samalla systeemillä...
Palat väänneltynä ja hitsattuna
Lasikuulalla siistiksi ja paikalleen
Tuossa vielä laturi laitettu paikalleen.
Ai nii, jos joku tarvii noista tehdyistä osista cad-malleja (ei kaupalliseen käyttöön) niin ottaa yhteyttä...
Suutintukin jälkeen tein paikan polttoaineen paineensäätimelle
Tuon 16:sta venttiilisen jakopää on 6mm ulompana kuin 8v:n joten apulaitteiden osalta päädyin siirtämään koko remmilinjan tuon 6 milliä. Laturin osalta se meni oikein hyvin, korvakkeen ja lohkon väliin tarvi 4mm levyä. Tältä pohjalta pääsi rakentaan kiinnikkeitä.
Laturin toinen poski käännetty 90 astetta et korvakkeet sattuu parempiin paikkoihin.
Laturin toinen kannake hitsattuna
Tuolla edellisellä kannakkeella laturi sen verran kiinni et sai paperimallein testattua.
Eli Solidworksillä malli, paperikuva jne...
Plasmalta tullut hihnankiristäjän kiinnityslevy
sekä laturin kannakkeen osat
Hihnankiristäjän runko kasattuna
Paikallaan kiristäjän jousen kans
Tuossa vielä polttoaineen paineensäädin kiinni samassa paketissa
Laturinkannake eteni samalla systeemillä...
Palat väänneltynä ja hitsattuna
Lasikuulalla siistiksi ja paikalleen
Tuossa vielä laturi laitettu paikalleen.
Ai nii, jos joku tarvii noista tehdyistä osista cad-malleja (ei kaupalliseen käyttöön) niin ottaa yhteyttä...
Ei itselläkään enää ole mahdollisuutta moisiin... Koneet myyty pois ja yrityksen toiminta muuttunut... Suunnittelua pystyy enää tekemään...
Levyleikkeet oli laitettava alihankintaan, ei tuntunut cnc:llä järkevältä ruveta kairaamaan irti. Oma ammatti ei varsinaisesti liity koneistamiseen, cnc:en tai hitsaamisen joten aikaa on palanut kun on kaiken opetellut kantapään kautta. Töitten jälkeen kun aloittaa niin monesti on seuraavan vuorokauden puolella kömmitty kotia...
Tuo kuva unohtu edellisestä, osat kävi sinkityksessä...
Levyleikkeet oli laitettava alihankintaan, ei tuntunut cnc:llä järkevältä ruveta kairaamaan irti. Oma ammatti ei varsinaisesti liity koneistamiseen, cnc:en tai hitsaamisen joten aikaa on palanut kun on kaiken opetellut kantapään kautta. Töitten jälkeen kun aloittaa niin monesti on seuraavan vuorokauden puolella kömmitty kotia...
Tuo kuva unohtu edellisestä, osat kävi sinkityksessä...
RS-lähtö sai jatkopalan...
Lohko kävi pestävänä ja hoonattavana. Laakerit sekä tiivisteet tuli Laitilasta ja alakerran kasailu alkoi pikkuhiljaa. Musta kuumankestomaali tuli tässä vaiheessa lohkon kylkeen. Lahden kansityöstä möivät jotain moottorilisäainetta jota laitoin sit laakereihin kasausvaiheessa. (Tässä vaiheessa oli tiedossa ettei konetta laitettaisi kuitenkaan käyntiin seuraavaan puoleen vuoteen...)
Pg- sekä kr-koneessa tulee öljypumpusta saman verran tavaraa pihalle, ero on vain pumpun välityksissä sekä rattaiden korkeudessa. Kun tuo g-ahdin kuitenkin vähän tarvitsee öljyä, tein noista kahdesta pumpusta hybridin.
KR ja PG pumppujen rattaat
PG:stä akseli irti
KR:stä akseli irti
PG:n ratas KR:n akseliin
Osat PG:n pumppun koteloon
Ja paikalleen...
Alakerta alkaa olla hyvällä mallilla...
Lohko kävi pestävänä ja hoonattavana. Laakerit sekä tiivisteet tuli Laitilasta ja alakerran kasailu alkoi pikkuhiljaa. Musta kuumankestomaali tuli tässä vaiheessa lohkon kylkeen. Lahden kansityöstä möivät jotain moottorilisäainetta jota laitoin sit laakereihin kasausvaiheessa. (Tässä vaiheessa oli tiedossa ettei konetta laitettaisi kuitenkaan käyntiin seuraavaan puoleen vuoteen...)
Pg- sekä kr-koneessa tulee öljypumpusta saman verran tavaraa pihalle, ero on vain pumpun välityksissä sekä rattaiden korkeudessa. Kun tuo g-ahdin kuitenkin vähän tarvitsee öljyä, tein noista kahdesta pumpusta hybridin.
KR ja PG pumppujen rattaat
PG:stä akseli irti
KR:stä akseli irti
PG:n ratas KR:n akseliin
Osat PG:n pumppun koteloon
Ja paikalleen...
Alakerta alkaa olla hyvällä mallilla...
Kannessa hieman sallittua enemmän kieroutta joten kaikki irti ja kansityöhön plaanattavaksi. Samalla reissulla hiottiin venttiilit.
Sinkityksestä tuli taas tavaraa takas... Noiden FK:n tolppien kans meinas tulla ongelmia, Konin maahantuoja tunnisti kyllä käytetyn patruunan koodin mut ei suostunut tilaamaan. Ei mennyt ihan täysin jakeluun miksi näin... Dopi tilasi takavaimentajat Saksasta ja homma selvisi...
Kohdalle sattui sopivasti (ja siis sopivaan hintaan..) 50mm runnereilla oleva imusarja joten vanha kiertoon...
Sama homma; laipat koneistaen, ylimääräiset pois ja tigillä nippuun...
Hieman plenum peruutti mut vielä sopii...
Seuraava erä pinnoitukseen...
Vanhat poikkiruostuneet vakaajan kiinnikkeet kunnostettuna...
Sinkityksestä tuli taas tavaraa takas... Noiden FK:n tolppien kans meinas tulla ongelmia, Konin maahantuoja tunnisti kyllä käytetyn patruunan koodin mut ei suostunut tilaamaan. Ei mennyt ihan täysin jakeluun miksi näin... Dopi tilasi takavaimentajat Saksasta ja homma selvisi...
Kohdalle sattui sopivasti (ja siis sopivaan hintaan..) 50mm runnereilla oleva imusarja joten vanha kiertoon...
Sama homma; laipat koneistaen, ylimääräiset pois ja tigillä nippuun...
Hieman plenum peruutti mut vielä sopii...
Seuraava erä pinnoitukseen...
Vanhat poikkiruostuneet vakaajan kiinnikkeet kunnostettuna...
Ainakin G60 Golfin tangon kierreosa on "poskellaan" kun vakaaja on päistään lyhyempi kuin normi 1.8 / GTI:n vakaaja. Tavallista välitankoa käyttäen ainakin mulla jäi vakaaja lyhyeksi, G60 osa menee enempi vakaajan päälle ja sen toiminta lienee pierunkuorenverran parempi. Liekö Corradossa sitten erilainen toteutus?
Välistä vähän sisustan laittoa... Lisämittareille paikat...
Teleputkella kuva takaloosterista käsin ja cadiin taustakuvaksi
Aukko isommaksi
Kiinnityspaikat
Tuossa punaisiin paikkoihin tuli mittaripaneeliin nystyrät ja keltaisella merkittyihin jäi olake jota vasten paneeli lepää.
Tuossa vielä paikallaan
Mittareina siis öjyn- ja ahtopainemittarit sekä laajakaistalambda (5v. ulostulolla megaa varten).
Teleputkella kuva takaloosterista käsin ja cadiin taustakuvaksi
Aukko isommaksi
Kiinnityspaikat
Tuossa punaisiin paikkoihin tuli mittaripaneeliin nystyrät ja keltaisella merkittyihin jäi olake jota vasten paneeli lepää.
Tuossa vielä paikallaan
Mittareina siis öjyn- ja ahtopainemittarit sekä laajakaistalambda (5v. ulostulolla megaa varten).
Laturiin piuhaa...
Remmilinja alkaa olemaan aika selvä, vähän yli kaksi metriä...
Dopilta löytyi ilmastoidun mallin syyläri
Jonka takia piti sorvata jatko ylävesiletkuun...
Remmilinja alkaa olemaan aika selvä, vähän yli kaksi metriä...
Dopilta löytyi ilmastoidun mallin syyläri
Jonka takia piti sorvata jatko ylävesiletkuun...
Kun oli vähän kahden vaiheilla jaksanko aloittaa enää alusta kirjoittaan juttua... Ccf:lle oli tarina kirjoitettu mut se on ollu aika kauan nurin. (eikä kyllä enää oikein kiinnostakaan vaikka saisivat pystyyn kun ylläpito on mitä on...) Pienissä erissä, päivä kerrallaan...
Laturi on senverran lähellä pakosarjaa et arvelin lämpösuojan olevan ihan paikallaan. Aikaisemmat leikkaukset oli plasmalla ja jälki vähän karua joten nämä tuli laserilta. (Homma järjestyi hienosti kun tuli puheeksi Dopin kans muita osia hakiessani, laitoin kuvat sähköpostilla, Dopi hoiti ne leikkaukseen ja hain seuraavalla kerralla valmiit levyleikkeet...)
Sopivat helpotukset taivutuksiin et sai ruuvipenkissä muotoon ja tigillä kasaan. Lasikuulakaapin kautta paikalleen...
Laturi on senverran lähellä pakosarjaa et arvelin lämpösuojan olevan ihan paikallaan. Aikaisemmat leikkaukset oli plasmalla ja jälki vähän karua joten nämä tuli laserilta. (Homma järjestyi hienosti kun tuli puheeksi Dopin kans muita osia hakiessani, laitoin kuvat sähköpostilla, Dopi hoiti ne leikkaukseen ja hain seuraavalla kerralla valmiit levyleikkeet...)
Sopivat helpotukset taivutuksiin et sai ruuvipenkissä muotoon ja tigillä kasaan. Lasikuulakaapin kautta paikalleen...
oho... Menee jo päivämäärät sekas....
uus yritys...
Juu, eli lambdalle paikkaa... Tässä vaiheessa oli vielä tarkoitus käyttää digifanttia ja erillistä lambdaa mittarille...
Vanhasta mutterista tuli lambdan mukana myös kierre joten sorvaten uudet...
Tigillä kasaan... Kollektoriin jäi pätkä parin tuuman putkea, loppuhormi on 2,5"
Vaimentimen laippa kiinni
Umpisaumat, ei nätti mut tiivis...
Tuolta se näytti montusta...
uus yritys...
Juu, eli lambdalle paikkaa... Tässä vaiheessa oli vielä tarkoitus käyttää digifanttia ja erillistä lambdaa mittarille...
Vanhasta mutterista tuli lambdan mukana myös kierre joten sorvaten uudet...
Tigillä kasaan... Kollektoriin jäi pätkä parin tuuman putkea, loppuhormi on 2,5"
Vaimentimen laippa kiinni
Umpisaumat, ei nätti mut tiivis...
Tuolta se näytti montusta...
Viimeksi muokannut MXU, 22.10.2011 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seuraavaks oli konepaketin lusikointi paikalleen... Ainoa mikä piti irroittaa oli kaasuläpän mutka... Mut muuten meni koko paketti kerralla.
Paikallaan
Sivusta
Vähän jännitti laturin mahtuminen mut lopulta jäi ihan reilusti tilaa...
Toinen ahtaampi paikka on hihnankiristäjän ja runkoaisan välissä
Paikallaan
Sivusta
Vähän jännitti laturin mahtuminen mut lopulta jäi ihan reilusti tilaa...
Toinen ahtaampi paikka on hihnankiristäjän ja runkoaisan välissä
Imusarjan mutka ei sopinu paikalleen, jarrunestesäiliö vähän tiellä...
Pulttasin tuon alumiiniprofiilin päähän kiinni ja materiaalisahalla hissukseen siivu pois. Ja 40mm alumiiniputkesta sopivan kokoinen paikka...
Vähän pallovasaraa ja tigillä kasaan...
Osa sopi jo paikalleen mut vähän turhan lähellä vieläkin... Leikkaa- ja liitäaskartelu jatkui...
Ei se välys oo vieläkään kovin suuri mut ei oikeen sovi enempää lyhentämään. Piti laittaa nytkin pinnapulteilla imusarjaan kiinni...
Pulttasin tuon alumiiniprofiilin päähän kiinni ja materiaalisahalla hissukseen siivu pois. Ja 40mm alumiiniputkesta sopivan kokoinen paikka...
Vähän pallovasaraa ja tigillä kasaan...
Osa sopi jo paikalleen mut vähän turhan lähellä vieläkin... Leikkaa- ja liitäaskartelu jatkui...
Ei se välys oo vieläkään kovin suuri mut ei oikeen sovi enempää lyhentämään. Piti laittaa nytkin pinnapulteilla imusarjaan kiinni...
Hall-anturi oli vähän heikossa hapessa joten osiks, kunnostaen ja paikalleen...
Polttoainepuolelle tuli suuttimiksi ford racing:n vihreät 440cc (42lb) ja pumpuksi walbron 255lb:n... Tähän ois varmaan ollut helpompikin ratkaisu (siis orkkiksen tilalle tehokkaampi) mut halvin tarjous voitti...
Kehikko hiekkapuhaltaen ja ihan rehellisesti siveltimellä ferrex pintaan..
Tein itse pienen reservisäiliön alumiinista ja vaihdoin hiflexin liittimiin vitonkumiset o-renkaat.
Kehikkoon oli tehtävä uudet kiinnikkeet myös suodattimelle. Siihen onneksi löytyi keskuspölynimurin klemmari ja pala rosteria millä sit kiinni kehikkoon. (Taivutusvehje on taas mallia "tein itse ja säästin...")
Romut kehikossa ja vanhasta pumpusta liitin irti ja vähän dremeliä niin sopi uuteen...
Vähän sääsuojaa vulkanoituvasta teipistä ja pohjaan...
Sen verran oli hyvää tuuria et kaikki letkut kävi suoraan kiinni, vain se hapertunut sentti kaikista pois...
Polttoainepuolelle tuli suuttimiksi ford racing:n vihreät 440cc (42lb) ja pumpuksi walbron 255lb:n... Tähän ois varmaan ollut helpompikin ratkaisu (siis orkkiksen tilalle tehokkaampi) mut halvin tarjous voitti...
Kehikko hiekkapuhaltaen ja ihan rehellisesti siveltimellä ferrex pintaan..
Tein itse pienen reservisäiliön alumiinista ja vaihdoin hiflexin liittimiin vitonkumiset o-renkaat.
Kehikkoon oli tehtävä uudet kiinnikkeet myös suodattimelle. Siihen onneksi löytyi keskuspölynimurin klemmari ja pala rosteria millä sit kiinni kehikkoon. (Taivutusvehje on taas mallia "tein itse ja säästin...")
Romut kehikossa ja vanhasta pumpusta liitin irti ja vähän dremeliä niin sopi uuteen...
Vähän sääsuojaa vulkanoituvasta teipistä ja pohjaan...
Sen verran oli hyvää tuuria et kaikki letkut kävi suoraan kiinni, vain se hapertunut sentti kaikista pois...
Jatketaan vielä hetki "pornolinjalla"...
Ahtimen paluukierto piti tehdä kokonaan uusiksi, vanhasta ei oikein saanut hyödynnettyä mitään. Pyörittelin cadillä tuollaisen päätylapun ahtimeen...
Ja jyrsimään...
Sovitusta paikalleen...
Käännätin 40mm alumiiniputkea ja sorvasin isv:n ja huohotuksen liitännät
Käyrät sahattu ja heppailtu paikoilleen...
"Tein itse ja säästin" patinteko...
Huohotusliitännän valmistelua...
Huohotuksen kohdistus...
Maali ja paikalleen
Tuossa vielä yläviistosta...
Tuota putkea en laittanut anodisoitavaksi siltä varalta et jos joutuu tekemään tuon huohotuksen osalta muutoksia niin onnistuu hitsaaminen vähän kivuttomammin. Paukkupullomaalaus on kuitenkin melko kivuton liuottaa pois.
Ahtimen paluukierto piti tehdä kokonaan uusiksi, vanhasta ei oikein saanut hyödynnettyä mitään. Pyörittelin cadillä tuollaisen päätylapun ahtimeen...
Ja jyrsimään...
Sovitusta paikalleen...
Käännätin 40mm alumiiniputkea ja sorvasin isv:n ja huohotuksen liitännät
Käyrät sahattu ja heppailtu paikoilleen...
"Tein itse ja säästin" patinteko...
Huohotusliitännän valmistelua...
Huohotuksen kohdistus...
Maali ja paikalleen
Tuossa vielä yläviistosta...
Tuota putkea en laittanut anodisoitavaksi siltä varalta et jos joutuu tekemään tuon huohotuksen osalta muutoksia niin onnistuu hitsaaminen vähän kivuttomammin. Paukkupullomaalaus on kuitenkin melko kivuton liuottaa pois.
Koneen kun sai paikalleen rupesin katteleen poikkitukea... Paria sovitin mut ei ilman muokkaamista ois sopinu (toinen oli g60, toista en muista)...
Eli laipat Laitilaan leikkaukseen...
Malli oli "kustannustehokas", kotona osat dremelillä irti
Prässillä vähän muotoa lipareisiin...
Vähän sovittaa tolppaan...
Sit yhteen...
Tuommoinen vasemmalle ja tuollainen oikealle
Putkeen mutka... (tämä on kyllä rimanalitus...)
Putki on muuteman sentin liian pitkä et sai poraamalla kohtauslinjan hitsattaviin holkkeihin. Tappioiltakaan ei vältytty...
Loppu sit porkkanalla..Sai sopivan R:n hitsausta varten...
Poikkituen pääty ja yksi kiinnityslappu hitsattuna. Valkoinen mössö nousi pintaan vaikka hioin putken rälläkällä ensin...?
Paikallaan...
Tuossa vielä pulverin jälkeen...
Eli laipat Laitilaan leikkaukseen...
Malli oli "kustannustehokas", kotona osat dremelillä irti
Prässillä vähän muotoa lipareisiin...
Vähän sovittaa tolppaan...
Sit yhteen...
Tuommoinen vasemmalle ja tuollainen oikealle
Putkeen mutka... (tämä on kyllä rimanalitus...)
Putki on muuteman sentin liian pitkä et sai poraamalla kohtauslinjan hitsattaviin holkkeihin. Tappioiltakaan ei vältytty...
Loppu sit porkkanalla..Sai sopivan R:n hitsausta varten...
Poikkituen pääty ja yksi kiinnityslappu hitsattuna. Valkoinen mössö nousi pintaan vaikka hioin putken rälläkällä ensin...?
Paikallaan...
Tuossa vielä pulverin jälkeen...
Kiitos. Ei kannata vihreeks heittää, tällainen nysvääminen vei kaks ja puol vuotta ennenkuin pääsi yhtään ajamaan...
Tässä vaiheessa tuli tilattua/kasattua megasquirtti ja kone lähti pois keulalta. Samalla loppui arpominen kytkimen kans. Valmiina oli jo nelilapainen kova sintteri vakioasetelmalla... Käytännöllisyys epäilytti kuiteskin senverran et tilasin Dopilta SRE:n levyn ja asetelman. (orgaaninen, jousitettu 440Nm)
Sintteri ja kaksi vakiolevyä sekä asetelmaa on joutilaana...
Megassa ei mitään erikoisempaa kasaamisen osalta, orkkis B&G V3.0 levy ja MS2 prossu. Muutokset ISV:n ja VW:n hukkakipinän ohjaamiselle. Prossuun tinasin launchin ja karttojen vaihdon käyttöön ja ainakin testerillä ne vieläpä toimi.
Tuommoisella suunnitelmalla johtosarja...
Hall-anturina honeywellin 1GT101DC (siis ihan perusanturi...) triggerinä kampuran hihnapyörälle 12-1 (vaikka kuvassa on vielä 36-1...)
Anturi paikallaan...
Triggerikehän hitsaamista varten leikkautin apukehän et kohdistus sattuu...
Eli tuommoisella ajatuksella...
Sit kiinni niin ettei vetele hitsauksessa...
Tigillä kiinni...
Vielä jäi sopivasti tilaakin...
Tässä vaiheessa tuli tilattua/kasattua megasquirtti ja kone lähti pois keulalta. Samalla loppui arpominen kytkimen kans. Valmiina oli jo nelilapainen kova sintteri vakioasetelmalla... Käytännöllisyys epäilytti kuiteskin senverran et tilasin Dopilta SRE:n levyn ja asetelman. (orgaaninen, jousitettu 440Nm)
Sintteri ja kaksi vakiolevyä sekä asetelmaa on joutilaana...
Megassa ei mitään erikoisempaa kasaamisen osalta, orkkis B&G V3.0 levy ja MS2 prossu. Muutokset ISV:n ja VW:n hukkakipinän ohjaamiselle. Prossuun tinasin launchin ja karttojen vaihdon käyttöön ja ainakin testerillä ne vieläpä toimi.
Tuommoisella suunnitelmalla johtosarja...
Hall-anturina honeywellin 1GT101DC (siis ihan perusanturi...) triggerinä kampuran hihnapyörälle 12-1 (vaikka kuvassa on vielä 36-1...)
Anturi paikallaan...
Triggerikehän hitsaamista varten leikkautin apukehän et kohdistus sattuu...
Eli tuommoisella ajatuksella...
Sit kiinni niin ettei vetele hitsauksessa...
Tigillä kiinni...
Vielä jäi sopivasti tilaakin...
Samalla kun kone oli irti, vaihdoin vielä öljy/vesi-lämmönvaihtimenryöstölaippaan... Ainakin kasitappisessa tuntui aikanaan olevan aika rajut öljynlämmöt...
Kannen ja vesipumpun välinen letku 1,6l koneesta ja tulppa alaputkeen...
Letkuille löytyi sopiva reitti...
Kannen ja vesipumpun välinen letku 1,6l koneesta ja tulppa alaputkeen...
Letkuille löytyi sopiva reitti...
Tein varmuuden vuoksi (vielä kun oli cnc käytettävissä) virranjakajan tilalle peitelevyn mut kiireessä näköjään pulttijako ei ihan sattunut.
Tätä ei onneks ollut paha korjata, kannen kiinnityskierteisiin kupukannat ja laippa paikalleen ja pari iskua rekyylittömällä...
Nätit merkit rei'ille...
Pienet poraukset läpi ja upotusporalla paikat kutosen kuuskoloille
Paikalleen ja merkit puolaa varten sekä väistöille
Paikallaan...
Alumiiniosat sai värin...
Tätä ei onneks ollut paha korjata, kannen kiinnityskierteisiin kupukannat ja laippa paikalleen ja pari iskua rekyylittömällä...
Nätit merkit rei'ille...
Pienet poraukset läpi ja upotusporalla paikat kutosen kuuskoloille
Paikalleen ja merkit puolaa varten sekä väistöille
Paikallaan...
Alumiiniosat sai värin...
Jotain kosmeettisia juttujakin tuli tuon kanssa touhuttua...
Kunnostin Borbetit ja tein uudet keskilätkät...
Viime kesänä sain aikaisiks maalata kahvat, peilikehyksetja rekkarin taustan korin väriin...
Seuraavana koneen osalta oli johtotehtävät...Liittimet osin käytettyjä, osin uusia. Joka tapauksessa vesitiiviitä eikä yhtään jatkosta keskelle... Pulssianturille suojattu kaapeli silikonisukkaan ja puolalle itse tehty häiriösuojaus kaapeliin. johtimet purin erilaisista teollisista kaapeleista (0,5-2,5 neliömm) koska niistä löytyy numerointi... Maadoitukset ruskealla riittävän moneen paikkaan... Kuvassa uupuu vielä megan liitin... Koko johtosarja on suojasukan sisällä ja päät kutistesukalla kasassa.
Koneen antureiksi jäi vakiot ja ainoa "ylimääräinen" oli kaasun asentoanturi. Koitin kauan katella automaattiversion kaasuläppää mut järkevän hintaista ei sattunut kohdalle. Ja tuon oman oon valmiiksi porannut isommaksi... Anturille ei hyvää paikkaa oikein tuntunut löytyvän niin laitoin sen paluukierron läpän akselilleja uusin vivuston. Tuossa vielä toinen samasta...
Tulikohan mainittua... Tulpat on 1.8 20vt:n vakiot...
Kunnostin Borbetit ja tein uudet keskilätkät...
Viime kesänä sain aikaisiks maalata kahvat, peilikehyksetja rekkarin taustan korin väriin...
Seuraavana koneen osalta oli johtotehtävät...Liittimet osin käytettyjä, osin uusia. Joka tapauksessa vesitiiviitä eikä yhtään jatkosta keskelle... Pulssianturille suojattu kaapeli silikonisukkaan ja puolalle itse tehty häiriösuojaus kaapeliin. johtimet purin erilaisista teollisista kaapeleista (0,5-2,5 neliömm) koska niistä löytyy numerointi... Maadoitukset ruskealla riittävän moneen paikkaan... Kuvassa uupuu vielä megan liitin... Koko johtosarja on suojasukan sisällä ja päät kutistesukalla kasassa.
Koneen antureiksi jäi vakiot ja ainoa "ylimääräinen" oli kaasun asentoanturi. Koitin kauan katella automaattiversion kaasuläppää mut järkevän hintaista ei sattunut kohdalle. Ja tuon oman oon valmiiksi porannut isommaksi... Anturille ei hyvää paikkaa oikein tuntunut löytyvän niin laitoin sen paluukierron läpän akselilleja uusin vivuston. Tuossa vielä toinen samasta...
Tulikohan mainittua... Tulpat on 1.8 20vt:n vakiot...
Nätisti on projekti jatkunut. Tätä tuli myöskin kovasti seurattua CCF:n puolella aikoinaan, harmi kun homma ei oikein ole toíminut viimeiseen vuoteen siellä..
Täytyykin laittaa tämä seurantaan.
PS. laitoit silloin minulle (Valtsu aka Jimi) tuon poikkituen yläkiinnikkeen piirrokset, onnistuisiko nyt sama tuosta ahtimen paluukierrosta? YV tai sit laitan mailin osoitteen..
Täytyykin laittaa tämä seurantaan.
PS. laitoit silloin minulle (Valtsu aka Jimi) tuon poikkituen yläkiinnikkeen piirrokset, onnistuisiko nyt sama tuosta ahtimen paluukierrosta? YV tai sit laitan mailin osoitteen..
Tuosta paluukierron laipasta on tiedosto mut putket on sovitettu. Käännätin 40mm alumiiniputkea ja leikkaamalla ja hitsaamalla sopivat. Auto on nyt talviseisotuspaikassa ja sit kun sisusta on rakennettu, tuon sen kotia. Ens vuoden puolella pääsen ottaan mittoja noista putkista. Laita yv:llä yhteystiedot ja missä 3D-formaatissa haluat tiedoston
Suunnilleen kaikki palikat löysi tiensä koneenkylkeen joten vänkäämään takas paikalleen. Senverran huono kenkälusikka oli et joutu osan apulaitteista (esim laturi...) purkaan tieltä...
Keulapalkki oli pois et sai lisää tilaa laittaa piuhoja ja putkia...
Öljynjäähdyttimen paikka alkais varmistuun
Jäähdytys kasassa...
Megalle ja laajakaistan ohjaimelle löytyi hyvä paikka hanskalokeron katosta ja melkein vierestä löytyi tulipellistä valmis läpivienti. Auton omaa johtosarjaa ei tarvinnu juurikaan muuttaa, tuo omavalmiste menee alkuperäisiin liittimiin... Tinasin littiimen megan päähän vasta kun kaikki oli löytänyt sopivat paikat.
Seuraavaksi meni jerrykannullinen ysikasia ja lähdin hakemaan kädet täristen virta-avainta...
Keulapalkki oli pois et sai lisää tilaa laittaa piuhoja ja putkia...
Öljynjäähdyttimen paikka alkais varmistuun
Jäähdytys kasassa...
Megalle ja laajakaistan ohjaimelle löytyi hyvä paikka hanskalokeron katosta ja melkein vierestä löytyi tulipellistä valmis läpivienti. Auton omaa johtosarjaa ei tarvinnu juurikaan muuttaa, tuo omavalmiste menee alkuperäisiin liittimiin... Tinasin littiimen megan päähän vasta kun kaikki oli löytänyt sopivat paikat.
Seuraavaksi meni jerrykannullinen ysikasia ja lähdin hakemaan kädet täristen virta-avainta...
Kuvamateriaalin suhteen aika hiljaista... Osittain kameraongelman takia ja kerkes käymään auton kanssakin käppyrä aika korkeella...
Tässä vaiheessa suuri kiitos pioneer86 peruskartoista joilla pääsi hommassa hienosti alkuun.
Koneeseen en laittanut heti jäähdytysnestettä vaan eka piti saada se käyntiin jollain opilla. Syyläri on sen kokoinen ettei ilman sen poisottamista voi tehdä oikein mitään...
Stimulla oli jo valmiiksi testattu sytytyslähdöt, suutinpankit, karttojen vaihto ja launch. Oskilloskoopilla vielä isv ja kierroslukutieto. Purkki autoon ja koittaan. testisignaalilla kumpikin suutinpankki ja toimii. Mut tulpassa ei hyppää kipinä??? Oskulla tarkistin signaalin ja perille tulee. Virrat tuli perille ja maakontakti ehjä. Puola mittausten perusteella ehjä... Kerkes menemään huumorintaju hieman tiukalle tuon kanssa. Otin puolan irralleen koneen päälle (sijoitus ei oo huoltoystävällinen...) et pääsee mittaamaan helpommin. Testisignaali oli taas päällä ja puola mykkä. Otin sen verran kiinni siitä et sais kaapelin irti ja totesin näppituntumalla puolan oikein hyvin toimivaksi. Kaikki oli periaatteessa ihan oikein, puolan liitimeltä oli vain +12V pinni päässyt hieman peruuttaan ja kun liittimen painoi paikalleen, pinni pakitti. Mitatessa kaikki oli kunnossa...
Bensaa tuli ja kipinäkin syttyi joten ajoituslampun kans hakeen ennakkoa sille seinälle. Muuteman iloisen pamauksen ja savuverhon jälkeen alkoi löytymään tyhjäkäyntiä n. 350 kierrosta... Kaasun avulla konetta lämpimäksi ja hakemaan tyhjäkäynnille toimivampia lukuja. Muutemana päinänä hetken aikaa koitti hakea arvoa ja lopulta alkoi löytymään nätti 950 kierrosta tyhjäkäynnille. Ilman laajakaistaa ois saattanu mennä hermo...
Tässä vaiheessa suuri kiitos pioneer86 peruskartoista joilla pääsi hommassa hienosti alkuun.
Koneeseen en laittanut heti jäähdytysnestettä vaan eka piti saada se käyntiin jollain opilla. Syyläri on sen kokoinen ettei ilman sen poisottamista voi tehdä oikein mitään...
Stimulla oli jo valmiiksi testattu sytytyslähdöt, suutinpankit, karttojen vaihto ja launch. Oskilloskoopilla vielä isv ja kierroslukutieto. Purkki autoon ja koittaan. testisignaalilla kumpikin suutinpankki ja toimii. Mut tulpassa ei hyppää kipinä??? Oskulla tarkistin signaalin ja perille tulee. Virrat tuli perille ja maakontakti ehjä. Puola mittausten perusteella ehjä... Kerkes menemään huumorintaju hieman tiukalle tuon kanssa. Otin puolan irralleen koneen päälle (sijoitus ei oo huoltoystävällinen...) et pääsee mittaamaan helpommin. Testisignaali oli taas päällä ja puola mykkä. Otin sen verran kiinni siitä et sais kaapelin irti ja totesin näppituntumalla puolan oikein hyvin toimivaksi. Kaikki oli periaatteessa ihan oikein, puolan liitimeltä oli vain +12V pinni päässyt hieman peruuttaan ja kun liittimen painoi paikalleen, pinni pakitti. Mitatessa kaikki oli kunnossa...
Bensaa tuli ja kipinäkin syttyi joten ajoituslampun kans hakeen ennakkoa sille seinälle. Muuteman iloisen pamauksen ja savuverhon jälkeen alkoi löytymään tyhjäkäyntiä n. 350 kierrosta... Kaasun avulla konetta lämpimäksi ja hakemaan tyhjäkäynnille toimivampia lukuja. Muutemana päinänä hetken aikaa koitti hakea arvoa ja lopulta alkoi löytymään nätti 950 kierrosta tyhjäkäynnille. Ilman laajakaistaa ois saattanu mennä hermo...
MikaJ tais penkittää tuon kurttuputken vaikutusta.
Kunhan saan omani penkkiin, täytyy ruuvata vanhasta projektiraadosta jäänyt putki paikalleen. (irvistää vaan omaan silmään yksi sininen silikoniputki konehuoneessa...)
Tehot pidetään 140kW:ssa, karttojen vaihdolla ja eri polttoaineella sit suljetulle alueelle enemmän jos irtoaa...
Syksyllä tuli ajettua reilu tuhat kilometriä. Pyörien suuntaukseen ja sit 250 kilometriä Laitilaan. Ja pysyi nipussa... Reilummilla ahdoilla alkoi rötääminen mutta syyksi paljastui Dopin luona testatessa kaksi rikkinäistä tulpanhattua. Tämän jälkeen ei pahempia teknisiä ongelmia ollut moottorin huohotusta lukuunottamatta. Vikalistaa kaikesta pienestä parantamisesta on kyllä ihan tehtäväksi asti mutta lepuuttaa ensin hermoa sisustan tuunaamisella ja etujarrujen laitolla...
Kunhan saan omani penkkiin, täytyy ruuvata vanhasta projektiraadosta jäänyt putki paikalleen. (irvistää vaan omaan silmään yksi sininen silikoniputki konehuoneessa...)
Tehot pidetään 140kW:ssa, karttojen vaihdolla ja eri polttoaineella sit suljetulle alueelle enemmän jos irtoaa...
Syksyllä tuli ajettua reilu tuhat kilometriä. Pyörien suuntaukseen ja sit 250 kilometriä Laitilaan. Ja pysyi nipussa... Reilummilla ahdoilla alkoi rötääminen mutta syyksi paljastui Dopin luona testatessa kaksi rikkinäistä tulpanhattua. Tämän jälkeen ei pahempia teknisiä ongelmia ollut moottorin huohotusta lukuunottamatta. Vikalistaa kaikesta pienestä parantamisesta on kyllä ihan tehtäväksi asti mutta lepuuttaa ensin hermoa sisustan tuunaamisella ja etujarrujen laitolla...
Etujarrut löytyi ibizasta mut oli kannekeraudat niin suolaisen hintaiset et piti alkaa miettimään muita ratkaisuja. Eli malli ja koneistukseen...
Ja iso kiitos koneistajalle!
Kannakkeet kävi sinkityksessä
Levyt olivat käytetyt ja ne kävi sorvissa sekä sinkissä...
Jarruletkut teetin hiflexillä.
Paketti paikallaan...
Sorateille ei oo pahemmin asiaa... Satulan välys puolaan ja sisäkehään...
Ja iso kiitos koneistajalle!
Kannakkeet kävi sinkityksessä
Levyt olivat käytetyt ja ne kävi sorvissa sekä sinkissä...
Jarruletkut teetin hiflexillä.
Paketti paikallaan...
Sorateille ei oo pahemmin asiaa... Satulan välys puolaan ja sisäkehään...
Pikku hiljaa virheitä korjaten... Kannen toinen vesiliitäntä (askin yläpuolelta) sattui hieman törmäyskurssille puolan syöttöjohdon kanssa. Sopi kanittaen paikalleen siis... Kolmoskoppasesta lämpöanturi kannen etupuolelle ja geen oma,suora vesiliitin kannen päätyyn. Vielä kun otti letkusta sentin pois, sopii just ja just paikalleen... Vanhasta liittimestä adapteri et saa mittaristoon ja megalle signaalin. Samalla vaihtui 1500km ajettu vesipumppu uuteen sekä termostaatti...
Boschin 440cc greentopit sai väistyä siemensin 630cc suutinten tieltä...
Boschin 440cc greentopit sai väistyä siemensin 630cc suutinten tieltä...
Koneen huohotuksen kans on ollut koko ajan ongelmia ja oikein reilulla polkemisella alkaa seoksissakin näkyä... Muuteman tunnin seisotuksen jälkeen, kun kaikki imusarjaan tiivistynyt öljy on valunut venttiilien päälle, alkaa tienoo peittyä savuun startatessa... Eli toi reilun kokoinen, suora huohotus ahtimen paluukierron putkeen on ihan kuolleena syntynyt ajatus... Puristuksetkin mittasin et oisko jo kerennyt männänrengas sanoa sopimuksen irti mut ei ollut isompia heittoja...
Väliin tuli sykloni (ihan vw-osa, kiitos pioneer86) ja lohkoon reikä paluulinjaa varten. Hitsasin letkulle liitännän paluukierron putkeen alimpaan kohtaan ja kaikki letkutukset on reilulla kaadolla.
Tuossa sama eri suunnasta... Kaikki jää suht kivasti vieläpä piiloon...
Väliin tuli sykloni (ihan vw-osa, kiitos pioneer86) ja lohkoon reikä paluulinjaa varten. Hitsasin letkulle liitännän paluukierron putkeen alimpaan kohtaan ja kaikki letkutukset on reilulla kaadolla.
Tuossa sama eri suunnasta... Kaikki jää suht kivasti vieläpä piiloon...
Eipäs loppunut savutus tuohon huohotuksen laittoon mut sit kun liimasi ahtimen stefat kiinni loppui...
Muutema sata kilometriä testailua takana ja isompi osa lastentaudeista alkaa oleen kunnossa... mm. polttoaineen paineensäätimen letkuliitin oli löystynyt imusarjasta...
Kylmäkäynnistystä saa vielä hieroa mutta muuten alkaa kone toimia läpi kierrosalueen.
Muutema sata kilometriä testailua takana ja isompi osa lastentaudeista alkaa oleen kunnossa... mm. polttoaineen paineensäätimen letkuliitin oli löystynyt imusarjasta...
Kylmäkäynnistystä saa vielä hieroa mutta muuten alkaa kone toimia läpi kierrosalueen.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Onpa taas aikaa vierähtänyt...
Edellisen postauksen aikaan oli syncron osia läjä haalittuna ja maaliskuussa -12 poikkeuslupa-anomus jätetty trafille. Ennen lupia ei uskaltanaut aloittaa tekemistä enkä juuri pistää rahaa kiinni osiin. Lähinnä kunnostettavia/hajonneita/halpoja osia ja niistä hiljalleen nippuun. Mm. rallyen hajonnut vaihdelaatikko sekä rikkinäinen kulmavaihde. Viimein -14 helmikuussa tuli myönteinen päätös ja viimeisten osien haalinta alkoi. Edeltävänä syksynä 16 venttiilinen kone tuli tiensä päähän ja vasta talvella sain motivoitua itseni tutkimaan tuhot. Männässä reikä ja lohko pilalla. Toisaalta poikkeuslupa rajasi kyseisen moottorin ulos eikä myöskään pakosarjan kanssa olisi ollut helppoja vaihtoehtoja tarjolla.
Eli budjetilla perus 8-venttilinen g60-kone nippuun ja siihen perään rallyen kunnostettu aski kulmavaihteineen.
alakerta
jakopää
paketti nipussa
Kulmavaihteesta selvisi laakerin vaihdolla mutta laatikko olikin hieman työläämpi. Askista oli kakkonen ajettu hampaattomaksi ja tätä tuli potkittua tallissa pidemmän aikaa kunnes myyntiin tuli 02R-mallinen kuorivikainen laatikko. Vanhaa jäi kuoret, tasauspyörästö ja perävälitys. Uudemmasta askista otin kytkinakselin ja rattaat sekä laakeroinnin osat kakkosakselille. Myös vaihteensiirtomekanismi 1-4 vaihteelle tuli uudemmasta.
aski 1
aski 2
Vetari on kolmoskoppaisen putkimallinen lyhennettynä.
Pätkitty
sovitettu
odottaa hitsausta
kasattu
Vanha kannake ei sovi..
Moottorikannakkeen joutui vaihtamaan syncromalliin missä lohkolle on vain kolme ruuvia.
Pakosarja ja jousto-osa on g60 syncron vakiot ja sitä varten piti askarrella Y-kappale auton alle..
Tällä paketilla mentiin viime vuoden syksy..
Edellisen postauksen aikaan oli syncron osia läjä haalittuna ja maaliskuussa -12 poikkeuslupa-anomus jätetty trafille. Ennen lupia ei uskaltanaut aloittaa tekemistä enkä juuri pistää rahaa kiinni osiin. Lähinnä kunnostettavia/hajonneita/halpoja osia ja niistä hiljalleen nippuun. Mm. rallyen hajonnut vaihdelaatikko sekä rikkinäinen kulmavaihde. Viimein -14 helmikuussa tuli myönteinen päätös ja viimeisten osien haalinta alkoi. Edeltävänä syksynä 16 venttiilinen kone tuli tiensä päähän ja vasta talvella sain motivoitua itseni tutkimaan tuhot. Männässä reikä ja lohko pilalla. Toisaalta poikkeuslupa rajasi kyseisen moottorin ulos eikä myöskään pakosarjan kanssa olisi ollut helppoja vaihtoehtoja tarjolla.
Eli budjetilla perus 8-venttilinen g60-kone nippuun ja siihen perään rallyen kunnostettu aski kulmavaihteineen.
alakerta
jakopää
paketti nipussa
Kulmavaihteesta selvisi laakerin vaihdolla mutta laatikko olikin hieman työläämpi. Askista oli kakkonen ajettu hampaattomaksi ja tätä tuli potkittua tallissa pidemmän aikaa kunnes myyntiin tuli 02R-mallinen kuorivikainen laatikko. Vanhaa jäi kuoret, tasauspyörästö ja perävälitys. Uudemmasta askista otin kytkinakselin ja rattaat sekä laakeroinnin osat kakkosakselille. Myös vaihteensiirtomekanismi 1-4 vaihteelle tuli uudemmasta.
aski 1
aski 2
Vetari on kolmoskoppaisen putkimallinen lyhennettynä.
Pätkitty
sovitettu
odottaa hitsausta
kasattu
Vanha kannake ei sovi..
Moottorikannakkeen joutui vaihtamaan syncromalliin missä lohkolle on vain kolme ruuvia.
Pakosarja ja jousto-osa on g60 syncron vakiot ja sitä varten piti askarrella Y-kappale auton alle..
Tällä paketilla mentiin viime vuoden syksy..
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Tosi hienoa, että näitä poikkeusluvalla rakennettuja nelivetoja alkaa ilmestyä enemmän ja enemmän.
Millainen rajoite luvassa on moottorille, kun jouduit tuosta 16V -haaveesta luopumaan? Vähäpäästöinen ilmeisesti kyseessä, niin et jaksanut alkaa perustella päästöjen kanssa?
Millainen rajoite luvassa on moottorille, kun jouduit tuosta 16V -haaveesta luopumaan? Vähäpäästöinen ilmeisesti kyseessä, niin et jaksanut alkaa perustella päästöjen kanssa?
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Mielenkiintonen projekti kyllä :)
Semmonen idea ois kerrontaa liittyen et kuvat vois laittaa suoraa tuoho näkyville, ikävä klikkailla linkeist auki.
Semmonen idea ois kerrontaa liittyen et kuvat vois laittaa suoraa tuoho näkyville, ikävä klikkailla linkeist auki.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Moottorin osalta rajattiin mallisarjaan kuulumattomat ahdetut poikkeusluvassa pois. Tästä tuli myös muutoskatsastuksessa maininta otteeseen. Auto ei ole vähäpäästöinen ja siihen on jo Saksassa leimattu 140kW. (joka näkyy myös nykyisessä otteessa...)
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Vastaavat reunaehdot tuli mullekin Sciroccon otteeseen. Onneksi on jo valmiiksi mallisarjan tehokkain ja ahdettu :)
Mulla lukee luvassa tarkalleen ottaen moottorin osalta näin: "Vetotavan muutoksen yhteydessä autoon saadaan hyvaksyä ainoastaan mallisarjaan kuuluva moottori tai muutoskatsastuksessa hyväksyttävä vapaastihengittävä moottori. Vetotavan muutosta ei saa hyvaksyä mallisarjaan kuulumattoman ahdetun moottorin yhteydessä."
Otteessa lukee tuosta tuo loppuosa eli: "Autoon saadaan hyväksyä ainoastaan mallisarjaan kuuluva moottori tai muutoskatsastuksessa hyväksyttävä vapaastihengittävä moottori."
Mulla lukee luvassa tarkalleen ottaen moottorin osalta näin: "Vetotavan muutoksen yhteydessä autoon saadaan hyvaksyä ainoastaan mallisarjaan kuuluva moottori tai muutoskatsastuksessa hyväksyttävä vapaastihengittävä moottori. Vetotavan muutosta ei saa hyvaksyä mallisarjaan kuulumattoman ahdetun moottorin yhteydessä."
Otteessa lukee tuosta tuo loppuosa eli: "Autoon saadaan hyväksyä ainoastaan mallisarjaan kuuluva moottori tai muutoskatsastuksessa hyväksyttävä vapaastihengittävä moottori."
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Tuo on karu teksti, jos on jo vahtanu moottorin aikasemmin :(
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Melkein ois jo omaan topikkiin siirrettävää juttua mutta tuota poikkeuslupaa monenkin corradoharrastajan kanssa jo ihmetelly. Minä vaan en oo tuosta mitään pykälää nähny tai kuullu että mihin se perustuu? Osa katsastajista on ollut sitä mieltä että jos poikkeuslupa haetaan tietylle moottori ja voimansiirtokokonaisuudelle niin silloin sen moottorinkin pitäisi kelvata eikä ollut tietoa tuosta rajauksesta. Onko näissä tapauksissa haettu lupaa pelkälle vetotavan muutokselle vai kokonaisuudelle?
Ihan vasta oli taas akselistoa koskevien muutosten ohjetta muutettu Trafin toimesta. Eikä mitään tarkkoja määrittelyjä vieläkään. Itse poikkeuslupa nykyään jo halpa 380e, mutta näyttäis olevan palvelu ruuhkautunut ja luultavasti käsittelyajat pitempiä.
Itse projekti kyllä mielenkiintonen, ei näitä liikaa tule olemaan nelivetona :)
Ihan vasta oli taas akselistoa koskevien muutosten ohjetta muutettu Trafin toimesta. Eikä mitään tarkkoja määrittelyjä vieläkään. Itse poikkeuslupa nykyään jo halpa 380e, mutta näyttäis olevan palvelu ruuhkautunut ja luultavasti käsittelyajat pitempiä.
Itse projekti kyllä mielenkiintonen, ei näitä liikaa tule olemaan nelivetona :)
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Minä hain lupaa vetotavan muutokselle. Tuota 16v konetta ei oltu muutoskatsastettu. Tuo moottorijuttu oli vain yksi monista poikkeusluvan ehdoista. Mm. pyörän kulmista piti olla mittapöytäkirja, jarruvoimat (brembot edessä) jakautuminen ei saa olla tavanomaisesta poikkeava, hitsaustöistä, alustasta, jne.. Paperisota kun oli kunnossa niin itse muutoskatsastus oli ongelmaton.
Kai tämä samassa topicissa vielä menee? Auto on kuitenkin edelleen sama..
Apurunko oli ekoja kunnostettavia osia ja siihen tein samalla camberin säätöön muutokset.
Noi tuli laserleikkauksesta ja koneistin töissä sit uran..
Hitsattu tigillä kasaan
Irto-osat kävi maalauksessa/sähkösinkissä..
Kai tämä samassa topicissa vielä menee? Auto on kuitenkin edelleen sama..
Apurunko oli ekoja kunnostettavia osia ja siihen tein samalla camberin säätöön muutokset.
Noi tuli laserleikkauksesta ja koneistin töissä sit uran..
Hitsattu tigillä kasaan
Irto-osat kävi maalauksessa/sähkösinkissä..
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Kaikki osat kävi puhalluksessa ja maalauksessa.
Epäkeskosäädöt valmiina.
Nuo säädöt osoittautuivat hyvinkin tarpeelliseksi kun pyörän kulmia yritettiin saada kohdilleen.
Epäkeskosäädöt valmiina.
Nuo säädöt osoittautuivat hyvinkin tarpeelliseksi kun pyörän kulmia yritettiin saada kohdilleen.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
No nyt on mukava lukea :)
Pitäis olla kyllä countryssäkii noi tommoset säädöt kun nyt on säädöt vituillaa :/
Jos noita sattu tulee ylimääräsiä nii saattais jopa kiinostaa :D
Pitäis olla kyllä countryssäkii noi tommoset säädöt kun nyt on säädöt vituillaa :/
Jos noita sattu tulee ylimääräsiä nii saattais jopa kiinostaa :D
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Vain vetotavan muutokselle minäkin lupaa hain. Luvan saanti kesti n. pari kuukautta reilu vuosi sitten. Olis tullut nopeamminkin mutta minulla kesti kun hommasin maahantuojan lausuntoa joka lupaan tarvittiin.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Noita säätöosia ei valitettavasti tullut ylimääräisiä enkä nyt pienellä hakemisella löytänyt kuvaakaan. Laitan sen saataville jos vielä jostain löydän.. Pultit oli Audi a4 tai a6 taka-akselilta. Osanumeroita en enää muista mutta mitat näkyy kuvista. kuva 1, kuva 2
Kaikki neljä on saman kokoisia.
Ihan kohtuullinen tuo käsittelyaika minusta on. Itsellä meni vuosi ja 11 kuukautta..
Tukivarsien kanssa oli oma jumppaaminen.
ABS-anturit oli "hieman" jumissa eivätkä lähteneet ilman väkivaltaa pois. Kun ne ei ehjänä irronneet, aloin tutkia moisten antureiden saatavuutta. Järkyttävä hintakaan ei enää haitannut kun selvisi ettei niitä enää saa. Pitkän netin selailun jälkeen jäi epäilys että sharanin (syncron) anturi saattaisi olla sopiva. Ystävällinen myyjä Motonetistä (ilmeisesti Turun yksiköltä) kävi mittaamassa muutaman mitan ja tilasin kyseiset anturit. Istuu just mut liittimen joutui vaihtamaan.
Ja toimii myös sähköisesti. Eikä oo kalliit...
Jarrut aiheutti myös oman päänvaivansa. Lupaan oli laitettu merkintä jarruvoimasta koska edessä oli jo aiemmin muutoskatsastettu Ibizan brembot. Kohdalle sattui purkuun menevä Audi josta sai jäähdytetyille levyille satulat kannakkeineen. Mallailin niitä Corradon etulevyjen kanssa mutta ihan ei sattunut.
Jälkikäteen ajatellen ihan hyväkin niin, ei jäänyt liikaa tilaa vanteelle...
Kaikki neljä on saman kokoisia.
Ihan kohtuullinen tuo käsittelyaika minusta on. Itsellä meni vuosi ja 11 kuukautta..
Tukivarsien kanssa oli oma jumppaaminen.
ABS-anturit oli "hieman" jumissa eivätkä lähteneet ilman väkivaltaa pois. Kun ne ei ehjänä irronneet, aloin tutkia moisten antureiden saatavuutta. Järkyttävä hintakaan ei enää haitannut kun selvisi ettei niitä enää saa. Pitkän netin selailun jälkeen jäi epäilys että sharanin (syncron) anturi saattaisi olla sopiva. Ystävällinen myyjä Motonetistä (ilmeisesti Turun yksiköltä) kävi mittaamassa muutaman mitan ja tilasin kyseiset anturit. Istuu just mut liittimen joutui vaihtamaan.
Ja toimii myös sähköisesti. Eikä oo kalliit...
Jarrut aiheutti myös oman päänvaivansa. Lupaan oli laitettu merkintä jarruvoimasta koska edessä oli jo aiemmin muutoskatsastettu Ibizan brembot. Kohdalle sattui purkuun menevä Audi josta sai jäähdytetyille levyille satulat kannakkeineen. Mallailin niitä Corradon etulevyjen kanssa mutta ihan ei sattunut.
Jälkikäteen ajatellen ihan hyväkin niin, ei jäänyt liikaa tilaa vanteelle...
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Kuten edellisestä kuvasta näkee, kannakeraudan kiinnitys sattuu tukivarressa olevan montun kohdalle. Ratkaisuna päädyin hitsaamaan kolon umpeen. Täyttäminen ei ollut vaikeaa, valu on hyvin hitsattavaa laatua. Tiesin jo aloittaessa ettei tasopinta pysy suorana joten tein taso-oikaisun mallia "autotalli"
Tein joskus itselleni tuollaisen pienen hitsauspöydän jossa on M12 reikämatriisi. Siihen oli kiinnitetty kulmahylly, sen jatkoksi pieni ristisyöttöpöytä ja jatkoksi sorvin terä.
Napaan oli pultattu jarrulevy väärin päin ja koko komeus vedetty pitkällä pultilla laakerin takaa pöytään kiinni. Tällä tavoin ristisyöttöpöydällä sai säädettyä terän sopivalle etäisyydelle ja korkeudelle tukivarren tasopinnasta. Koneistaminen tapahtui kaurapuuron voimalla tukivartta edes takaisin liikuttamalla. Joka välissä terää muutama millin kymmenys eteenpäin.
Tuolla tavalla sai oikaistua navan ja tasopinnan samansuuntaiseksi. (Vielä kaverille kiitokset terän lainasta)
Tein joskus itselleni tuollaisen pienen hitsauspöydän jossa on M12 reikämatriisi. Siihen oli kiinnitetty kulmahylly, sen jatkoksi pieni ristisyöttöpöytä ja jatkoksi sorvin terä.
Napaan oli pultattu jarrulevy väärin päin ja koko komeus vedetty pitkällä pultilla laakerin takaa pöytään kiinni. Tällä tavoin ristisyöttöpöydällä sai säädettyä terän sopivalle etäisyydelle ja korkeudelle tukivarren tasopinnasta. Koneistaminen tapahtui kaurapuuron voimalla tukivartta edes takaisin liikuttamalla. Joka välissä terää muutama millin kymmenys eteenpäin.
Tuolla tavalla sai oikaistua navan ja tasopinnan samansuuntaiseksi. (Vielä kaverille kiitokset terän lainasta)
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Takajarrut kävivät läpi peruskunnostuksen ja samalla vaihtui uudet männät ja tiivisteet. Kannakeraudat olivat sitruunahapossa reilun viikon (välillä harjattu..) ja sen jälkeen vielä jonkun aikaa fosforihapossa. Satulat olivat muutaman päivän oksaalihapossa. Liukupinnat oli suojattu vaseliinilla. Sisuskalut kävi ultraäänipesurissa. Vähän maalia ja nippuun..
Jarrulevyksi tuli siis golffin 256mm jäähdytetyt.
Jarrulevyksi tuli siis golffin 256mm jäähdytetyt.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Peräkontin pohja tuli kauan puskassa seisseestä syncrosta. Se kerkesi odottelemaan hyvän tovin eikä parempikuntoista tullut vastaan joten peltityöt alkoivat ruostevaurioiden korjauksesta.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Naapurilta jäi yli kolmoskolffin takakontin peltiosia ja niistä sai leikattua sopivia paikkoja. Ihan ei muodot suoraan istuneet keskenään joten joutui tekemään vähän osissa..
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Vielä yksi isompi paikka ja kontin pohja odottelemaan.
Sit alkoi auton purku perän osalta.
Ja peräkontin pohjan leikkely
Sit alkoi auton purku perän osalta.
Ja peräkontin pohjan leikkely
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Noista palkkikoteloista joutui leikkaamaan hieman pois jatkolaitojen sovittamisen yhteydessä. Säästin varmuuden vuoksi puretusta syncron pohjasta palkkien alaosat ja niiden avulla oli helppo piirottaa leikkausviivat corradon vastaaviin.
Hinaussilmukan puolelta löytyi vahvikepalkki joka ei istunut korotetun laipion kanssa.Siitä joutui avaamaan pistehitsit ja muotoilemaan vähän pystymmän reunan.
Hinaussilmukan puolelta löytyi vahvikepalkki joka ei istunut korotetun laipion kanssa.Siitä joutui avaamaan pistehitsit ja muotoilemaan vähän pystymmän reunan.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
No nyt on hyvät projektikuvat kontin pohjan vaihdosta. (Saattaa olla hyötyä... :)
Vielä ehdit näillä lumille:)
Vielä ehdit näillä lumille:)
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Kerkesin minä vähän ajeleen talvikelillä. Marraskuussa oli pyöränsuuntaus ja katsastus. Silloin oli kyllä kivaa ajella. Nyt tuo seisonnassa, ei ole talvirenkaita. Vanteiden löytäminen on osoittautunut vaikeaksi. Edulliset, noille jarruille istuvat ei löydy helposti..
Samalla tuli korjattua ruostevaurio hinaussilmukan vierestä.
Samalla tuli korjattua ruostevaurio hinaussilmukan vierestä.
Viimeksi muokannut MXU, 17.12.2016 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Tuon pohjan muotoilu paikalleen vaati sen verran tekemistä että koin helpommaksi irroittaa pystylaipat ja sovittaa ne ensin paikalleen. Tuolla pohjapellillä ei ollut mitään toivoa mennä paikalleen ilman takanurkkien poistamista.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Takareuna ei ole samanlainen kuin golffissa joten tuota pohjapeltiä sai sovittaa useaan kertaan ja muokata pienissä erissä. Kuitenkin noille laipioille löytyi paikka helposti ja koron (varsinkin etupäästä) sai mitattua pohjepellin "rapusta".
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Reunojen siivous ja kiinni.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Pienet kulmatuet täytyi tehdä laipioiden takareunaan. Näitä itsetehtyjä osia ei juurikaan tarvinnut tehdä. Kaikki istui takareunaa lukuunottamatta todella hyvin.
Taljalla ja vingalla sai laipioiden takakulmat pidettyä oikealla kohdalla tukien asentamisen yhteydessä.
Taljalla ja vingalla sai laipioiden takakulmat pidettyä oikealla kohdalla tukien asentamisen yhteydessä.
Re: Corrado 16VG60 -> G60 syncro
Pienet apulätkät alle.
Alkaa istumaan jo kohtuu lähelle
Alkaa istumaan jo kohtuu lähelle
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa