G60 ja voimaa tarvittais! d...
Valvoja: ffp jäsenet
Tiedoksi kaikille että jos mapin letku imusarjan takaa on väärässä paikassa, niin tyhjäkäyntiseokset on luokkaa CO 10%, itse piti hakea vikaa moneen kertaan. Ei vastannut kaasuunkaan. Kuuluu olla siinä ylemmässä ja jakopään puoleisessa. Ahtomittarin mukaan tuosta toisesta nipasta tulee aivan erilaisia lukemia, näyttää kyllä ahdot oikein mittarille. Lambdankin kerkesin vaihtaa uuteen 3-johtoseen bosch yleismalliin, oli muuten helppo ja toimiva asennus.
Kohta puoliin on kokemuksia kerrottavana myös miten saadaan Walbron sisäinen pumppu pelaamaan geessä. Oma pierburggi meni mykäksi ja nyt on tulossa Walbron 255l/h sisäinen yleismalli. Tuolla hintaa toim.kuluineen n.137e ja boschin paketilla 250e. Riittää noin 500 hevosvoimaan asti :)
Alkuperäistä bensanpaineensäädintäkin koitettiin vähä kiristää, mutta tuli sitte 6,5 bar mallinen. Jos sitä menee puristelemaan kannattaa ottaa ensin milli ja kokeilla. Meni kerralla 3mm ja hieman lyttyyn pohjasta, niin nyt kyllä puskee jo aika paljo liikaa.
Myöskin motonetin tarvike sininen lämpöanturi on tänään todettu toimivaksi, ei tietoa kauanko pelaa, mutta ompahan halpa kokeilla vianetsinnässä (7,90).
Kohta puoliin on kokemuksia kerrottavana myös miten saadaan Walbron sisäinen pumppu pelaamaan geessä. Oma pierburggi meni mykäksi ja nyt on tulossa Walbron 255l/h sisäinen yleismalli. Tuolla hintaa toim.kuluineen n.137e ja boschin paketilla 250e. Riittää noin 500 hevosvoimaan asti :)
Alkuperäistä bensanpaineensäädintäkin koitettiin vähä kiristää, mutta tuli sitte 6,5 bar mallinen. Jos sitä menee puristelemaan kannattaa ottaa ensin milli ja kokeilla. Meni kerralla 3mm ja hieman lyttyyn pohjasta, niin nyt kyllä puskee jo aika paljo liikaa.
Myöskin motonetin tarvike sininen lämpöanturi on tänään todettu toimivaksi, ei tietoa kauanko pelaa, mutta ompahan halpa kokeilla vianetsinnässä (7,90).
Ei nyt ihan voimaa haeta, mutta tiiviyttä..
Elikkä moottorin lohkon tiivisteet, pitäisi ostaa kaikki kannentiivistettä myöten. Mistähän ne olisi hyvä hakea, Motonetista?
Männänrenkaat ja kiertokangen laakerit myös..
Mitenkä se nyt menikään noissa sylintereissä, kun sormin tuntuva kantti on siinä kohtaa mihin männänrenkaat toppaavat ykkssa. Auttaako pelkkä hoonaus? Pitääkö viedä koneistamoon ja samalla hankkia ylikoon männät jne :/ ? Tälläistä kun en ole ennen tehnyt niin pitäs alkaa pikkuhiljaa opiskelemaan ;)
Elikkä moottorin lohkon tiivisteet, pitäisi ostaa kaikki kannentiivistettä myöten. Mistähän ne olisi hyvä hakea, Motonetista?
Männänrenkaat ja kiertokangen laakerit myös..
Mitenkä se nyt menikään noissa sylintereissä, kun sormin tuntuva kantti on siinä kohtaa mihin männänrenkaat toppaavat ykkssa. Auttaako pelkkä hoonaus? Pitääkö viedä koneistamoon ja samalla hankkia ylikoon männät jne :/ ? Tälläistä kun en ole ennen tehnyt niin pitäs alkaa pikkuhiljaa opiskelemaan ;)
No jos hiukankin kunnolla tekee, niin lohko pitää aina viedä koneistamoon, ei väliä hoonataanko vai porataan. Harrastebudjettiin sopivilla hooneilla ei saa mitään positiivista aikaiseksi. Kynnys ja hoonausristokon kuluminen ei ole niitä pahimpia ongelmia käytetyissä sylintereissä, vaan kierous.
Eli lohko koneistamoon, siellä ne sitten mitaa että onko hoonattavissa vielä vai onko pakko porata. Jos 100% priiman haluaa niin pitää sinun tapauksessasi porata, mutta hyvällä tuurilla 95%:sen saa hoonaamalla (mikä yleensä riittää kaikille).
Tiivisteet ja renkaat/laakerit sitten saat koneistamosta samalla reissulla.
Eli lohko koneistamoon, siellä ne sitten mitaa että onko hoonattavissa vielä vai onko pakko porata. Jos 100% priiman haluaa niin pitää sinun tapauksessasi porata, mutta hyvällä tuurilla 95%:sen saa hoonaamalla (mikä yleensä riittää kaikille).
Tiivisteet ja renkaat/laakerit sitten saat koneistamosta samalla reissulla.
Laitilan suunnalta itse viimeksi tilasin tiivisteet Corradoon muutama vuosi sitten. En nyt muista mitä ne makso, mutta kai ne ihan sopuhintaiset oli. Oliskohan ne ollut jotain 170€ luokkaa koko setti. Voin kyllä muistaa väärinkin. Victor Reinziä ne muistaakseni oli ja käsittääkseni se on ihan hyvää laatua.
Kyllä ne aika pitkälti nuo tiivisteet kannattaa dopilta hommata.
Saksalaiset glygot oli itellä motonetin laakerit kampuralle ja kangille, eikä ollu kalliit
Stefat, männänrenkaat ja oikeastaan kannentiivistettä vaille kaikki on samat ku perus 1.8:ssa.
Stefat kannattaa luultavasti hakea muualta ku motonetistä ja kaikki o-renkaat suuttimia myöten saa tiivisteliikkeestä, kun ottaa mallit ja osat mukaan.
Itellä on muuten hoonattu ihan ite ja uusittu renkaat. Ite en oo huomannu, eikä kukaan muukaan, että pölläyttelis savua ja on kyllä pelannu ku kello 4000km. Tehot lienee tallella.
Saksalaiset glygot oli itellä motonetin laakerit kampuralle ja kangille, eikä ollu kalliit
Stefat, männänrenkaat ja oikeastaan kannentiivistettä vaille kaikki on samat ku perus 1.8:ssa.
Stefat kannattaa luultavasti hakea muualta ku motonetistä ja kaikki o-renkaat suuttimia myöten saa tiivisteliikkeestä, kun ottaa mallit ja osat mukaan.
Itellä on muuten hoonattu ihan ite ja uusittu renkaat. Ite en oo huomannu, eikä kukaan muukaan, että pölläyttelis savua ja on kyllä pelannu ku kello 4000km. Tehot lienee tallella.
Asentelin tänään passattiin RS-lähdön ja yllätyksekseni ahtimen painepuolelta paljastui tälläistä -> Kuva
Miksikäs tuota modia sitten voi kutsua? Tuota on kaiverrettu myös seinämistä hiukan.
Onneksi tuossa on työnjälki kuitenkin suht siistiä, eli tuskin halkeamisen/rikkoutumisen vaara on älyttömästi suurempi kuin perus RS2 modauksessa.
Ja miten olette saaneet noita vuotavia takasinkierron läppiä pitämään painetta? Itellä on siinä jousi niin kuoleentunut että jää kantamaan täyskaasulla ja esimerkiksi kun sormella koittaa painaa niin aukeaa todella helpolla. Hieman on ahtoja kateissa kun 3000 kohdalla löytyy karvan yli 0,5 ja maksimit menee johonkin 0,8-0,9.
Miksikäs tuota modia sitten voi kutsua? Tuota on kaiverrettu myös seinämistä hiukan.
Onneksi tuossa on työnjälki kuitenkin suht siistiä, eli tuskin halkeamisen/rikkoutumisen vaara on älyttömästi suurempi kuin perus RS2 modauksessa.
Ja miten olette saaneet noita vuotavia takasinkierron läppiä pitämään painetta? Itellä on siinä jousi niin kuoleentunut että jää kantamaan täyskaasulla ja esimerkiksi kun sormella koittaa painaa niin aukeaa todella helpolla. Hieman on ahtoja kateissa kun 3000 kohdalla löytyy karvan yli 0,5 ja maksimit menee johonkin 0,8-0,9.
Siinä on joku soveltanut hieman tota porttaamista ja poistanut vaan noi kolme ripaa eikä levittänyt muuten. Emmä tiedä sitten onks toi hyvä vai huono. Jos kestää niin ei siinä mitään.
Tarkotatko takaisinkierrolla sitä kannen päällä olevaa tyhjäkäyntiventtiiliä vai siellä kaasuläppärungon pohjassa olevaa?
Tarkotatko takaisinkierrolla sitä kannen päällä olevaa tyhjäkäyntiventtiiliä vai siellä kaasuläppärungon pohjassa olevaa?
Voisikos joku kertoa mikä on oikea tapa laittaa dumppi pg pataan. Ja byt en halua vastaukseksi että ei kannata ja oma systeemi on hyvä. Jossain oli hyvät ohjeet, mutta nyt en löydä haulla millään. Eli mihin väliin se kuuluu laittaa ja mites huohotuksen laita? Ja mites tyhjäkäyntisäätimen laita?
Nyt oot aika mettäs.
Huohotus, tyhjäkäyntiventtiili ja dumppi/paluukierto ei liity toisiinsa teknisesti mitenkään. Vaikka ne PG:ssä samaan putkeen tulevatkin.
Kannattaa ihan ekaks perehtyä PG:n toimintaperiaatteeseen, niin loppupelissä "dumppaat" tuon ajatuksen ihan itsekin.. ;-)
Siihen on oikeasti syynsä miksi em. toimenpiteestä ei juurikaan "step-by-step" -ohjetta ole..
Liekö haittaa kovilla pakkasilla, mutta otin flektin johdon, jotta ei surisisi sitä 15minuuttia auton sammuttamisen jälkeen. Tekee tosi tiukkaa saada aamulla käyntiin ja tänään ei jaksanut käynnistyä -20 näytti mittari. Ajellut hyvin lyhyttä matkaa vaan, ei ehdi kunnolla lataamaan edes / lämpenemään käyntilämpötilaansa.
Osaakos joku kertoa missä vois olla vika kun alkoi corrado pitämään ihme kilkatusta. Kuullostaa omasta mielestä aika pahalta ja ääni on kova. Kilkatus kovenee ja nopeutuu kierrosten mukaan.
Ahdin on huollettu noin 5tkm sitten ja samalla vaihdettiin jakopäähihna, kiristin, apulaitehihnat ja nostajat.
Sen verran olen yrittänyt paikantaa ääntä että se tulee apukuskin puolelta. Aluksi epäilin laturia ja vesipumppua, mutta olisi kiva tietää mitäs sieltä sitten alkais vaihtamaan :D
Ahdin on huollettu noin 5tkm sitten ja samalla vaihdettiin jakopäähihna, kiristin, apulaitehihnat ja nostajat.
Sen verran olen yrittänyt paikantaa ääntä että se tulee apukuskin puolelta. Aluksi epäilin laturia ja vesipumppua, mutta olisi kiva tietää mitäs sieltä sitten alkais vaihtamaan :D
Osaakos joku kertoa missä vois olla vika kun alkoi corrado pitämään ihme kilkatusta. Kuullostaa omasta mielestä aika pahalta ja ääni on kova. Kilkatus kovenee ja nopeutuu kierrosten mukaan.
Ahdin on huollettu noin 5tkm sitten ja samalla vaihdettiin jakopäähihna, kiristin, apulaitehihnat ja nostajat.
Sen verran olen yrittänyt paikantaa ääntä että se tulee apukuskin puolelta. Aluksi epäilin laturia ja vesipumppua, mutta olisi kiva tietää mitäs sieltä sitten alkais vaihtamaan :D
Mulla alkoi aikanaan kilkattamaan kans. Kuulosti myös, että ääni olisi tullut jakopään puolelta. Epäilin myös laturin laakeria tms... Kunnes selvisi: Öljynpainevalo palamaan ja helvetinmoinen varoituspiippa päälle. Ykkösen kangen laakeri oli sirpaloitunut silpuksi.
Vaihda ajoissa. Kankikulma syö kuulemma kuin leipää kiertokankien laakereita...
- Nyt kun PG motin veivit on irti, niin kannattaako niitä kiillotella? Tarkistan ainakin että ovat samanpainoiset.. kestänevät sen noin 230hp tavoitteen?
- kun on ollut puhetta että syöttö menee laihalle korkeilla kierroksilla, niin ajattelin että laittaisin laajakaista-lambdan putkeen. huomasin tuolla toisessa topiikissa että digifantti ei osaa käsitellä lambdan signaalia, pitääkö paikkaansa? En viitisisi pelkkään mittaukseen laittaa 200-300eur ja lisäksi toinen reikä pitäs olla orggislambdalle digifanttia varten..
- mites tuon laihalle menon voisi estää, 3.5bar FPRlla? Suuttimet on red topit, SNS-lastu ja bensapumppu vaihtuu isommaksi..mitähän muuta?
- kun on ollut puhetta että syöttö menee laihalle korkeilla kierroksilla, niin ajattelin että laittaisin laajakaista-lambdan putkeen. huomasin tuolla toisessa topiikissa että digifantti ei osaa käsitellä lambdan signaalia, pitääkö paikkaansa? En viitisisi pelkkään mittaukseen laittaa 200-300eur ja lisäksi toinen reikä pitäs olla orggislambdalle digifanttia varten..
- mites tuon laihalle menon voisi estää, 3.5bar FPRlla? Suuttimet on red topit, SNS-lastu ja bensapumppu vaihtuu isommaksi..mitähän muuta?
Minkämallinen lastu tuo on? Itelläkin haaveissa Sns, mutta pitäs olla se kustomi ja kiinnostas kuulla kokemuksia. Tuo laajakaista itelläkin mielessä ja oon jo saanu tietoo että sillä kapeakaistalla pystys ohjaamaan digiä ja hieman kopeloimaan säätöjäkin. Pitäs vaan tietää onnistuuko tosiaan ja minkä firman laajakaistalla. Itellä on jo sitä varten mutterikii valmiina pakosarjassa oman lambdan lisäks. Eikai se kapeakaista lähtö ohjaimelta sen kummempaa signaalia anna ku normaali kapeakaistalambda? Ja se ois jo paljo, ku sais tarkan tiedon seoksista hyttiin, niin voi säätää ja näkee jos johonkin tulee vikaa.
No tuota, kun ahdinpyörähän määrä ahdot-> ilmamäärän koneeseen...68mm pyörällä riittää vakiosuuttimet ilmeisen hyvin kun vaan lastussa 'syötöt kaakossa', siihen mitä tuo 68mm saa annettua ilmaa. Näin ainakin muistaakseni MikaJ komentoi kokeilujaan, 65mmm ja dopin lastu niin alkaa bensaloppua. Tais olla vakiopaineilla silloin. Jossain tän topicin syövereissä tuo tieto on.
Mä oon ymmärtäny et tuo dig on niin nirso, et parempi vaan laittaa rinnalle syötön seurantaa varten tuo toinen. Mutta hyvä jos ei olis niin. Tai tietenkin sitten tuon erillisen laajan kautta voisi olla mahdollista jonkun piggybägin käyttö?
Tuossa omassa tulee varmaan kokeiltua tuota dopin lastu yhdistettynä pieneen hihnapyörään ja isompiin suuttimiin, ja seuraillaan sitten tuolla rinnakkaisella seoksien toimintaa ja muutellaan siten mitä tarvii. Kansi on tehty melko hyvin virtaavaksi, jos se vaikka auttaisi nokan kanssa toimintaa.
Mitä bensapumppu rakennelmia olette sinne laittaneet? Joku "helppo" pieni lisä lienee itselläkin tarpeen ottaa suunnitelmiin. Bensapaineita en nyt heti ajatellut nostaa, vaan mennä isompien suuttimen kanssa, jos ne vaan riittävät. Nin ei tarvisisi alkaa miettimään bensalinjan kestävyyttäkään vanhassa romussa, vai tarviiko niitä kovin äkkiä miettiäkään, esim vielä 3-4bar nostossa?
Mä oon ymmärtäny et tuo dig on niin nirso, et parempi vaan laittaa rinnalle syötön seurantaa varten tuo toinen. Mutta hyvä jos ei olis niin. Tai tietenkin sitten tuon erillisen laajan kautta voisi olla mahdollista jonkun piggybägin käyttö?
Tuossa omassa tulee varmaan kokeiltua tuota dopin lastu yhdistettynä pieneen hihnapyörään ja isompiin suuttimiin, ja seuraillaan sitten tuolla rinnakkaisella seoksien toimintaa ja muutellaan siten mitä tarvii. Kansi on tehty melko hyvin virtaavaksi, jos se vaikka auttaisi nokan kanssa toimintaa.
Mitä bensapumppu rakennelmia olette sinne laittaneet? Joku "helppo" pieni lisä lienee itselläkin tarpeen ottaa suunnitelmiin. Bensapaineita en nyt heti ajatellut nostaa, vaan mennä isompien suuttimen kanssa, jos ne vaan riittävät. Nin ei tarvisisi alkaa miettimään bensalinjan kestävyyttäkään vanhassa romussa, vai tarviiko niitä kovin äkkiä miettiäkään, esim vielä 3-4bar nostossa?
30lb Red Top Injector Stage 5 No Lag © Chip.. eli tommoinen. Kokemusta ei ole kun män puristukset pieneksi ennenkuin kerkesin asennella suuttimia ja lastua. Toivottavasti ensi kesänä on käytännön tietoa systeemistä.
SNSsää on kehuttu G60 piireissä ja porukka taitaa ollakin erikoistunut juuri laadereihin. Sivuilla on myös custom-chipin teko asiakkaalle..
SNSsää on kehuttu G60 piireissä ja porukka taitaa ollakin erikoistunut juuri laadereihin. Sivuilla on myös custom-chipin teko asiakkaalle..
Tuommoista jälkeä tuli vakiosuuttimilla... Olin keväällä yhteydessä oman projektini tiimoilta SNS:lle ja homma menee näin. Ilmoitetaan koneen speksit SNS:lle ja he laittavat siltä pohjalta "paras arvaus"-lastun ja sit laajakaistalambdan avulla otetaan täyskaasulla arvoja eri kierrosalueilta. Tiedot SNS:lle ja he laittavat korjatun lastun tulemaan. (Itselle homma toimi hyvin tilaukseen asti jolloin yhteydenpito loppui ja tilasin megaruutan)
Britteihin... Käytiin asiallista keskustelua hinnoista, toimitusajoista ja miten yleensäkin edetään. Koneen speksit käytiin myös läpi mut tilausta koskevaan spostiin ei tullut vastausta. Silloin jo puntaroin megan ja sns:n välillä... Perusmuutoksiin (nokan vaihto tms.) on heillä valmiit lastut mut jos esim kansi on portattu, niin mainitsemani toimintatapa...
Täällähän kirjotteli benbudunen nimellä aiemmin joku jolla oli penkitetty 245 heppaa sns-lastulla. Perusmoottori oli nokkaa vaille vakio muistaakseni.
Tuo sisäinen bensapumppu riittää vajaaseen 200 heppaan ilmeisesti. Kaverilla on isommat suuttimet ja bensanpainetta nostettu ja penkittäjä sano pumpun tuoton loppuvan kesken. Pikkusen vaille 200 irtos. Itellä tuntuu täysillä ahdoilla kiihytyksessä välillä selvä puutuminen, kun loppuu aine. Nyt on Walbron 255l/h sisäinen pumppu ja siinä pitäs tuoton riittää loppuiäks tuohon autoon. 136e tais maksaa kuluineen ja meni suht kivuttomasti orkkiskuoriin sisälle. Vielä en oo ajossa testannu, mutta paikallaan pelaa normaalisti ja pumpun ääni on hiljasempi.
Itellä nyt kantta siistitty, 65 hihnapyörä, iso peltisarja, 2,5" putkisto, intakeputki ja suodatin, isompi välijäähy, lastu, rs-lähtö, ahtimesta purseet pois ja hieman viilailtu. Vielä ois jemmassa S4:sen suuttimet 325cc ja ABT nokka-akseli. Noitten kaveriks ois se Sns kustomilastu ja joku imusarja saatava.
Tuo laajakaistalambda on joka tapauksessa tulossa itelle talven aikaan ja tarkotus kokeilla ohjata sillä digiä. Pääasia että näkee oikean tiedon seoksista mutta oishan se hyvä jos ohjaus onnistuu.
Tuo sisäinen bensapumppu riittää vajaaseen 200 heppaan ilmeisesti. Kaverilla on isommat suuttimet ja bensanpainetta nostettu ja penkittäjä sano pumpun tuoton loppuvan kesken. Pikkusen vaille 200 irtos. Itellä tuntuu täysillä ahdoilla kiihytyksessä välillä selvä puutuminen, kun loppuu aine. Nyt on Walbron 255l/h sisäinen pumppu ja siinä pitäs tuoton riittää loppuiäks tuohon autoon. 136e tais maksaa kuluineen ja meni suht kivuttomasti orkkiskuoriin sisälle. Vielä en oo ajossa testannu, mutta paikallaan pelaa normaalisti ja pumpun ääni on hiljasempi.
Itellä nyt kantta siistitty, 65 hihnapyörä, iso peltisarja, 2,5" putkisto, intakeputki ja suodatin, isompi välijäähy, lastu, rs-lähtö, ahtimesta purseet pois ja hieman viilailtu. Vielä ois jemmassa S4:sen suuttimet 325cc ja ABT nokka-akseli. Noitten kaveriks ois se Sns kustomilastu ja joku imusarja saatava.
Tuo laajakaistalambda on joka tapauksessa tulossa itelle talven aikaan ja tarkotus kokeilla ohjata sillä digiä. Pääasia että näkee oikean tiedon seoksista mutta oishan se hyvä jos ohjaus onnistuu.
Toisaalta kun ei tiedä tehtaan toleransseja. Niin ei se paha ole tasapainottaa pyöriviä jos hakee reilummin tehoja.
Veiveissä pitää muistaa että niiden tasapainotus on "erikoispuuhaa" alapää on pyörivää massaa ja yläpää edestakas massaa.
Tasapainotuksesta kannattaa etsiä jenkkilän V8 yms artikkeleita, niissä on todella paljon inffoa.
Veiveissä pitää muistaa että niiden tasapainotus on "erikoispuuhaa" alapää on pyörivää massaa ja yläpää edestakas massaa.
Tasapainotuksesta kannattaa etsiä jenkkilän V8 yms artikkeleita, niissä on todella paljon inffoa.
Olikos joku keksinyt hyvin toimivat tulpanjohdot G:hen, jotku muut ku Berut? Eli kaveriksi muutenkin piristetylle koneelle. Vai onko nuo orkkikset niin HD kamaa ettei parempia löydy? En nyt tarkoita et pitäis kullasta alkaa tekemään vaan berutkin maksaa kohtuullisesti, joten miten jotkut ns. 'virijohdot'?
http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... ca0125fdc8 ? :D
Onhan noilla hintaa, mutta tahtovat kehua hyviksi.
http://www.kaasutinexpertti.fi/hotwires.html
Onhan noilla hintaa, mutta tahtovat kehua hyviksi.
http://www.kaasutinexpertti.fi/hotwires.html
geen ohjaustehostimesta
Laitetaanpas tännevaikkanäin että.. Käykös minkä vaan moniurahihnallisen laturin omaavan volkkarin ohjaustehostin G60:seen? Pitää siis olla pumpun ja lautaspyörän välissä holkki, että hihnalinja sattuu kohdalleen. Ja sitten jos jollain on tällainen pumppu ylimääräisenä, niin saa tarjota!
Tulpajohto asiaa edelleen. Ei Accelilta eikä MSDltä löydy noita t-s-i-sarjoja sellaisilla päillä mitkä menisivät Geen virranjakajan kanteen. Tämä oli kertomus SouthWestTradelta kun näytin kannen.
Ikonen: mitkäs accelin johdot sulla oli ja missä vehkeessä?
Nologyltä löytys valmista sarjaa, mut joku raja sentään: 265e Suomesta ostettuna, n 200e Briteistä noin pikaisesti löydettynä.
Ikonen: mitkäs accelin johdot sulla oli ja missä vehkeessä?
Nologyltä löytys valmista sarjaa, mut joku raja sentään: 265e Suomesta ostettuna, n 200e Briteistä noin pikaisesti löydettynä.
Mulla oli Accelin SS 4000 tai 5000 sarjan 8mm paksut johdot. Suorilla päillä. Hyvin mahtu -85 8v Gtin virranjakajan kanteen. Kansi oli sellanen missä ei ollut niitä "piikkejä" siellä sisällä.
http://i289.photobucket.com/albums/ll23 ... huone2.jpg
http://i289.photobucket.com/albums/ll23 ... huone2.jpg
No niin, mulla on ne piikit. Muuten olis löytynykin Accelilta/MSDltä. Meneekös tuohon sit se piikitönkin suoraan paikalleen? Pitääpä kaivaa jostain sellainen käsiin.
Edit: No siis vanhemmissahan on nuo perinteiset eli ei tappeja. Sopii paikalleen ainakin silmämääräisesti tarkisteltuna. Fyysisesti vielä testaamatta.
Nyt tulee MSDn 8mm tsi-piuhat, katsotaan miten ne toimii. Kasikoneen sarjassa tulee mukavasti noita varajohtojakin...voi harjoitella sitä lyhentämistä muutaman kerran.
Edit: No siis vanhemmissahan on nuo perinteiset eli ei tappeja. Sopii paikalleen ainakin silmämääräisesti tarkisteltuna. Fyysisesti vielä testaamatta.
Nyt tulee MSDn 8mm tsi-piuhat, katsotaan miten ne toimii. Kasikoneen sarjassa tulee mukavasti noita varajohtojakin...voi harjoitella sitä lyhentämistä muutaman kerran.
Viittaako lambdavikaan? Heti kylmänä röpöttää jo osakaasulla, sekä myös lämpimänä. Täyskaasulla kyllä kiertää ja nostaa rivakasti kierrokset. Mutta tasakaasulla tupruttaa mustaa putkesta, sekä käy epätasaisesti. Vaihdoin orggis lambdan, mutta sama vaiva. Edellinen lambda oli tarvike.
Entäs viallinen lastu? Joku virilastuhan tuossa on, mutta merkistä ei mitään hajua.
Sit yks ajatus ois myös map-anturi. Liittimen kun irroittaa, niin moottori sammuu. Eli kyllä se kait jotakin mittaa, mutta kuinka hyvin...
Kone käy myös huonosti, jos veden lämpötila-anturista ottaa johdon irti. Jossain luin, että näin pystyy ajamaan myös, jos esim lambda on mennyt sököksi.
Entäs viallinen lastu? Joku virilastuhan tuossa on, mutta merkistä ei mitään hajua.
Sit yks ajatus ois myös map-anturi. Liittimen kun irroittaa, niin moottori sammuu. Eli kyllä se kait jotakin mittaa, mutta kuinka hyvin...
Kone käy myös huonosti, jos veden lämpötila-anturista ottaa johdon irti. Jossain luin, että näin pystyy ajamaan myös, jos esim lambda on mennyt sököksi.
Edellinen viesti menny ohi, mutta mulla oli samaa oiretta ku moottorin johtosarjan maapiuha irtosi kannen päästä. Tekee kummia kans, jos eculle menevä ahtoletku on sökö. Lambdakin voi olla, mutta tässä tapauksessa tuskin. Tarkottanet map-anturilla imuilman lämpöanturia. Tuliko tuo vika ihan yhtäkkiä?
Erinäisiä tutkimuksia geen kans taas harrasteltu. Nykyään ecu saa Innovaten mtx-l laajakaistalta signaalin. Tuossa on ohjelmoitava ulostulo siihen tarkotukseen, ei vaan ole vielä tarvinnu ohjelmoida. Sekin pitää koittaa kuten tiedonkeruu. Joku on väittäny, ettei laajakaistalta tuleva signaali toimis digifantin kans, mutta mulla pelaa kuin ajatus. Pari kolme kertaa on mittain tehny jotain sekoamista, josta selvitty ihan virtojen katkasulla. Seoksetkin on kohillaan jollain tuntemattomalla lastulla.
Bensapumppuna nykyisin oleva Walbron sisäinen 255l/h malli on toiminut koko rahan arvosesti, ei vielä ole temppuillut. Viime kesänen puutuminen täyskaasulla sillon tällön on hävinnyt.
Kokeilin myös Abt:n nokkaa mallia 285 astetta. Joko liikaa overlappia tai sytkä meni vaihtaessa pieleen, mutta ei ahtanut oikein. Yllättävän vääntävä siltikin alhaalta, mutta vakio mieluisampi. Vaihdoin siis vakionokan heti takasin.
Sytkäennakoksi kokeilin 6, 10 ja 16 astetta. Kaikilla pelas hyvin, mutta 16 tuntu parhaalta persdynossa, joten jätin siihen. Sytkä myöhäsellä oli kyllä laimee vastaamaan kaasuun ja ahtoja puuttu paljo.
Tuntuu että lastussa on rajotettu ahtopaine kuten vakiossa. 0,8 tainnu parhaillaan ahtaa. Toki on hengistystä parannettu eikä ole perusvireiseen vertailukelponen. Ahdin juuri huollettu ja eri mittariakin kokeiltu. Uutta siis laitettava tilalle.
Erinäisiä tutkimuksia geen kans taas harrasteltu. Nykyään ecu saa Innovaten mtx-l laajakaistalta signaalin. Tuossa on ohjelmoitava ulostulo siihen tarkotukseen, ei vaan ole vielä tarvinnu ohjelmoida. Sekin pitää koittaa kuten tiedonkeruu. Joku on väittäny, ettei laajakaistalta tuleva signaali toimis digifantin kans, mutta mulla pelaa kuin ajatus. Pari kolme kertaa on mittain tehny jotain sekoamista, josta selvitty ihan virtojen katkasulla. Seoksetkin on kohillaan jollain tuntemattomalla lastulla.
Bensapumppuna nykyisin oleva Walbron sisäinen 255l/h malli on toiminut koko rahan arvosesti, ei vielä ole temppuillut. Viime kesänen puutuminen täyskaasulla sillon tällön on hävinnyt.
Kokeilin myös Abt:n nokkaa mallia 285 astetta. Joko liikaa overlappia tai sytkä meni vaihtaessa pieleen, mutta ei ahtanut oikein. Yllättävän vääntävä siltikin alhaalta, mutta vakio mieluisampi. Vaihdoin siis vakionokan heti takasin.
Sytkäennakoksi kokeilin 6, 10 ja 16 astetta. Kaikilla pelas hyvin, mutta 16 tuntu parhaalta persdynossa, joten jätin siihen. Sytkä myöhäsellä oli kyllä laimee vastaamaan kaasuun ja ahtoja puuttu paljo.
Tuntuu että lastussa on rajotettu ahtopaine kuten vakiossa. 0,8 tainnu parhaillaan ahtaa. Toki on hengistystä parannettu eikä ole perusvireiseen vertailukelponen. Ahdin juuri huollettu ja eri mittariakin kokeiltu. Uutta siis laitettava tilalle.
Joo sitä anturia meinasin tosiaan. Siis onhan tää vika ollut koko ajan, kun auto on minulla ollut, eli ~3vuotta. Laatuu vaan vähän vaihtelee. Vanhalla lambdalla tuntu kylmänä käyvän ihan hyvin, mut hetikun lämpeni, niin alko toimimaan päin prinkkalaa. Nyt orggis osalla tekee samaa myös kylmänä, joten en usko lambdan olevan vikana enää. Ecun piuha on tarkastettu ja on ehjä, ja on myös oikeassa paikassa imusarjassa. Alempi lähtö on tulpattu.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Ei toi ISV reroute kit sitä venaa poista, se vaan letkuttelee sen painepuolelle, jotta ei vuotele painetta hukkaa. Osat toteutuksee löytyy myös motonetistä
Eli siirtää tuon ISV ilmanotto-letkun bypass puolelta ahtopuolelle ja tulppaa nykyisen
Tuossa pari katkelmaa tuosta ISV:stä edelliselstä sivulta, mut en oikeen ymmärtänyt hölmönä.
Niin voisiko joku vääntää mulle rautalangasta miten tuon mokkulan saa pois pelistä, tai edes kokeiltua toimintaa ilman tuota ??, mistä siis letku minnekkin ?
Itselläni tuon venttiilin johtoliitin ei ole ollut koskaan kytkettynä, ja sen kytkiessä käynti hieman muuttuu huonompaan suuntaan, ja ahdoissa on jotain outoa kun ne tuntuu karkailevan ajossa mittarista seurattuna, eli jos tuon saisi jollain letkuhärdellillä ohitettua niin voisi sen sulkea pois vikaa etsiessä..
Edit : toisella selaimella aukeskin tuo edellisen sivun linkki tuota isv:n ohitusta koskien, eli homma harvinaisen selvä,, eli teetin tuohon väliin semmosen T-haaran joka johtaa ahdot takaisin imusarjalle isv:ltä.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Onko kukaan täällä kokeilut linkin mukaista moniurahihnan kiristä pg koneessa, käsittääkseni tuon voi säätää itse niin tiukkaan kun rohkenee ettei ole pelkoa hihnan luistosta ja siten ahtojen karkailusta, ja kun ei jousta tai anna periä paljoa niin kuluttaakohan laakereita ja hihnaa sitte kovastikkin ?
http://www.ebay.de/itm/G60-Riemenspanner-Alu-verstellbar-VW-Golf-1-2-3-Corrado-/300662947082?pt=DE_Autoteile&hash=item4600e87d0a
http://www.ebay.de/itm/G60-Riemenspanner-Alu-verstellbar-VW-Golf-1-2-3-Corrado-/300662947082?pt=DE_Autoteile&hash=item4600e87d0a
^Oon nähnyt tuollaisen aika reilustikin piristetyssä ja tuntui toimivan. Hihnan tai rullien kestävyydestä ei oo tietoa mutta remmi ei luistanut.
^^Tuollainen ISV:n reititys oli joskus itsellä
^^Tuollainen ISV:n reititys oli joskus itsellä
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Juuri noinki ^^ itsekkin tuon ohituksen tein sit omaani, ahdot silti humppailee oudosti ajaessa eikä ahtomittari näytä ahtoja kuin 0,5 paikallaan polkiessa vaikka heittää rajoittajaan asti, vedot on kumminki oman tuntuman perusteella ok, tuota autogaugen mittarin toimivuutta tai sen kytkentöjä epäilen, pitää vielä joku päivä katsoa mitä tuo auton oma "ajotietokone" kertoo ahtoja.
Itse harkitsen tuota itse kiristettävää "joustinta" seuraavaksi jo ihan hintansakkin takia jos ei meinaa ruveta kestämään tuo orggis iskaripumppu, vaikka oma pg ei ole kuin näillä perusvireillä rs. lähtöineen, lastuineen, peltipakosarjan ja isomman välijäähyn lisäksi
Itse harkitsen tuota itse kiristettävää "joustinta" seuraavaksi jo ihan hintansakkin takia jos ei meinaa ruveta kestämään tuo orggis iskaripumppu, vaikka oma pg ei ole kuin näillä perusvireillä rs. lähtöineen, lastuineen, peltipakosarjan ja isomman välijäähyn lisäksi
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Olihan kiristäjä oikein päin?
Oli joo, iskarissa oleva nuoli ylöspäin.
Edit:
Katselin tuossa että ahtomittarille letkun lähdön on joku ottanut tuosta aktiivihiilisäiliölle menevästä letkusta :D, ei liene se oikea paikka,
voisko tuon haaroittaa siitä bensanpaineen säätimelle menevästä lyhyestä letkusta joka on imusarjan päässä ?
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Löysin yllättäen ahtimen kyljestä tommisbillet 66mm hihnapyörän. Oli vähän outo koko mielestäni. Auton piti olla vakio kun ostin. En jaksaisi ecua alkaa purkamaan joten tietääkö joku, kuka tuollaisia pyöriä myy? Voisi sitten ehkä päätellä, onko tuolla joku lastukin vaihdettu. Niin tai jos joku tuntee muuten auton historiaa vuosilta 07-09, Corrado G60-89 rek. KBI-5xx.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
CORRADO G60 Twin Inlet Kit
Tuota settiä joku vilautteli tässä topicissa aikaisemminki,
Vortexilta luettuna tuossa oli useempiakin haittapuolia, ja ainakin tuo huohotusöljyn antama voitelu ahtimelle jää pois ilmeisesti myös,,
Onhan sille ahtimelle tosin se oma öljylinja siellä kyljessä mutta se ei voitele kuin stefojen takana olevat laakerit onton ahtimen pääakselin kautta, ja tuota linjaa pitkin tuleva öljy ei päädy muille pinnoille jos stefat on kunnossa niinkuin kuuluukin.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
aika tasaista nousua tehossa ja kiva vääntökäyrä:) kai voit kertoa mitä tohon oli tehty muutoksia , senverta vanhaa dataa kumminkin:)?
tämmöisellä käppyrällä ajellaan täällä:syksy09. tuossa ei muita muutoksia kun pienempi ap ja ohjelma. Ennakkoa tais olla vähän liikaa kun lopussa ohjelma alkaa korjaamaan nakutusta tms.. ihan "perstuntumalta" kääntelin jakajaa dynoon mennessä, muistaakseni :)
Ja siis konetehoa tuo.
tämmöisellä käppyrällä ajellaan täällä:syksy09. tuossa ei muita muutoksia kun pienempi ap ja ohjelma. Ennakkoa tais olla vähän liikaa kun lopussa ohjelma alkaa korjaamaan nakutusta tms.. ihan "perstuntumalta" kääntelin jakajaa dynoon mennessä, muistaakseni :)
Ja siis konetehoa tuo.
suppilo poistettu suodatinkotelosta (orkkis suodatin)
kotelon ja ahtimen välinen putki uusittu
68 ap
portattu ahdin
rallyen mutka ahtimelta ja keulan kokoinen välijäähy
Isommaksi porattu läppärunko
imusarja halkaistu ja kanavia kasvatettu pari milliä ja kohdistettu kanteen.
Kannen kanavat kairattu sekä palotilat muotoiltu
272 asymetrinen nokka ja muotoillut pakovenat
pakosarja vakiosta viilattu ja kohdistettu
katti vakio, hartmann motorsport siitä taaksepäin.
alakerta tasapainotettu ja kanget kiillotettu, vauhtipyörä reilusti kevennetty.
kotelon ja ahtimen välinen putki uusittu
68 ap
portattu ahdin
rallyen mutka ahtimelta ja keulan kokoinen välijäähy
Isommaksi porattu läppärunko
imusarja halkaistu ja kanavia kasvatettu pari milliä ja kohdistettu kanteen.
Kannen kanavat kairattu sekä palotilat muotoiltu
272 asymetrinen nokka ja muotoillut pakovenat
pakosarja vakiosta viilattu ja kohdistettu
katti vakio, hartmann motorsport siitä taaksepäin.
alakerta tasapainotettu ja kanget kiillotettu, vauhtipyörä reilusti kevennetty.
Oisko kellään apuja antaa g60 golfin sytkä ongelmaan? eli ei saa ajotuksia millään kohdilleen, ennakkoa noin 40 astetta ku viivat kohillaan. on uusi puola,tulpat, tulpan johdot ja moottorinlämpötilan anturi. bensaa saa aivan liikaa, tulpat ihan mustat ja käy miten sattuun. Mikä tuohon ennakkoon vaikuttaa?
Onko kellään hyviä kuvia tallessa että mitä ja mihin pitää ahtimelle tehdä että saa oikeasti tehot käyttöön? Jos löytys joku projekti, josta ois jopa mitattua lisää saatu aikaseksi. Tekis mieli ottaa vähä enempi tavaraa pois, kun olisi vaan varma oikeista paikoista ja saatavasta hyödystä. Kuitenkin ehjä ahdin josta vain siistitty purseet ja nurkkia pyöristelty, niin ei raskis pilata.
Alkaa olla muuten paketti nipussa, jos sais jo penkitettyäkin keväällä sopivia lukuja. Sns-tuningilta pitää vielä tiedustella ja ostaa lastu muutosten mukaan.
Alkaa olla muuten paketti nipussa, jos sais jo penkitettyäkin keväällä sopivia lukuja. Sns-tuningilta pitää vielä tiedustella ja ostaa lastu muutosten mukaan.
no nyt on saatu ennakot kohilleen.. mutta ei käy lämpimänä hyvin, röpöttää ja saa liikaa bensaa, kylmänä ku starttaa niin käy tosi nätisti ja ei savuta. ja sitä vielä että pitääkö vauhtipyörässä ja hihnapyörässä olla ne merkit samaa aikaa kohillaan? oisko kellään antaa apuja? ( ja eikö se pellikka ole oulusta, että jos on mielenkiintoa tulla vilkaseen kyseistä peliä niin terve tuloa :)
Vauhtipyörä ja hihnapyörä pitäs olla molemmat merkeissään yhtäaikaa. Kuulostaa että voi se sininen lämpötila-anturi kannen päässä heittää herjaa. Oliko se sininen anturi irti ennakoita säätäessä ja paljoko ennakkoa tuli?
Oulusta joo mutta oma projekti on niin levällään, että ei pysty mihinkään ylimääräsiin enää :)
Oulusta joo mutta oma projekti on niin levällään, että ei pysty mihinkään ylimääräsiin enää :)
Se anturi oli tosiaan irti ja laitoin enakkoa sen 16 astetta, sillä tuntu käyvän korvakuulolla parhaiten.. ja se moottorinlämpötilan anturi on uusi. vai mikä siinä nyt on pielessä ku ne ei oo samaa aikaa ne merkit kohillaan siellä hihnapyörässä ja vauhtipyörässä? eikä se kyllä ota ahtojakaan ku joku 0.5 ennen ottanu 1.2. ahtimena eaton m62
Minkälaiset suuttimet pitää olla että natsaa orkkis boksin ja suutintukin kanssa bolt-on? Mitta ja ohmit? Yhet jo hommasin ja eipä passanneetkaan pirulaiset, oli liian lyhyet. Ja minkä kokosia kannattais rueta hakemaan, itellä mielessä joku 325-350cc. Muutoksia alkaa olla melkosen paljo ja unta on nähty 242 hepan lukemasta penkissä :)
Onkos tuo CO potikka kuinka tarkka paikastaan ahtoputkistossa? Suht samoille sijoille on tarkoitus laittaa, mutta onko väliä vaikka anturin pää ei olisikaan aivan ahtoputken sisässä. Pitää näet hitsata pieni "nysä", ja sit oli tarkoitus laittaa potikka silikoniletkulla siihen kiinni.
Hirveä sätös oli toi ahtoputkisto kun auton ostin, kokeilin sitten yhtä toista kikkaa jolla potentiometrin saa kiinni, mutta ahtovuodot oli sitä luokkaa, et 0.5bar taisi nousta :) Nyt nousee 1.2bar, mutta potikkaa en saa vielä mihinkään kiinni.
Hirveä sätös oli toi ahtoputkisto kun auton ostin, kokeilin sitten yhtä toista kikkaa jolla potentiometrin saa kiinni, mutta ahtovuodot oli sitä luokkaa, et 0.5bar taisi nousta :) Nyt nousee 1.2bar, mutta potikkaa en saa vielä mihinkään kiinni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa