
Vuodenvaihteen jälkeen tuli Kajaanista haettua edullinen (ei kai näitä muunlaisia olekaan) Polo Coupe pieneksi kunnostus/ehostus projektiksi. Moottorina 1.3 kaasutin malli.
Vaihtoon heti alkuun meni takaa jarrusylinteri ja jarruletkua ja -putkea pätkä sekä edestä kaikki kaksi tukivartta, vakaajatangon puslat sekä raidetangon pää. Ebaystä tilasin 80/60mm jousi+iskaripaketin katsastusalustaksi koska ostettaessa autossa oli laikatut orkkisjouset.
Nämä sain korjattua ja ennen kuin ehdin konttorille uusintanäyttöön, tapahtui työmatkalla pieni haaveri jonka seurauksena vaihtoon meni myös sisempi vetonivel vänkärin puolelta. Tämä remontti kesti reilut 3 kuukautta ajan ja kiinnostuksen puutteen vuoksi. Nyt vihdoin kesälomalla sain Poloisen kuntoon ja leimattua ja muutama viikko on tullut vain nautiskeltua Polon kyydeistä. Vielä on työn alla kuskinpuoleinen ovi, joka oli ostettaessa rutussa. Uusi ovi on jo hommattu ja odottaa tallilla maalausta.
Vanteiksi löytyi jälleen ebaystä jo pitkään haaveissa olleet Tramont TY2:t koossa 7x13 ET20 sekä ET5. Nämä saivat osakseen nitromorssia, hiomapaperia ja kiillotusta.
Kuva keskiöstä ennen ja jälkeen. Vielä kuva etu ja takavanteesta valmiina. Kehät oli saaneet kiiltoa jo keskieuroopassa ollessaan, elleivät ole tuollaiset olleet jo uutena.
Loppuun vielä muutama kuva Polon nykyluukista. Alla vieläkin tuo 80/60 alusta, joskin pari kierrosta lyhempänä ja edelleen omaan makuun liian korkeana.
Lisää kuvia: http://kekkonen.kuvat.fi/kuvat/Polo2/13.8./
Passat 1.9TDI 4Motion


Kesällä tuli myös hankittua vähän mukavampi työmatkakulkine, eli farmarimallin Passat vuosimallia 2000.
Moottorina on 1.9TDI (ATJ 85kw) josta tosin on ohjelmoinnin jälkeen mitattu 148hp/357Nm. Voimansiirtoa on päivitetty kiinteällä vauhtipyörällä ja Audi S2 kytkimellä.
Ulkonäköpuolta on edellisen omistajan toimesta päivitetty Audin 17" vanteilla ja KW:n -30mm jousilla. Perästä on lasin raaputtaja lähtenyt ja 3bg:n valotkin ovat päätyneet kokopunaisten tilalle. Slamitiltä ostin keulaan merkittömän maskin entisen ollessa jo varsin heikkokuntoinen.
Varusteitakin on:
-sähkölasit, myös takana
-kattoluukku
-vakionopeuden säädin
-Defan kello lohkolämppärille
-Climatronic autom. ilmastointi
-ajotietokone
-sähkösäätöiset, lämmitettävät peilit
-kauko-ohj. keskuslukko hälyllä
-tavaratilan suojaverkko "koiraverkko"
-VW MFD-D navi-soitin
-ESP
-4Motion
Kiitettävästi on Passat kuljettanut jo n. 8000km matkan, tähän mennessä ainoat ongelmat ovat olleet nykivä vakkari ja itsestään naksuva vilkkurele, molemmat korjautuivat vilkkuviiksen vaihdolla, samalla vaihtui myös toinen takapyörän laakeri.
Saksasta on vielä tulossa Depon linssiumpiot joihin olisi tarkoitus upottaa xenonit.
Lisää kuvia: http://kekkonen.kuvat.fi/kuvat/Passat/