Jetan tyhkäynti 3000 rpm

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

_Heiska88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.3.2012 19:02

Jetan tyhkäynti 3000 rpm

ViestiKirjoittaja _Heiska88 » 2.3.2012 18:25

elikkäs olisi tälläinen pieni kysymys. tähän väliin netistä otettu kuva tappi ja kysyisin vaan tälläistä jos ton tapin ottaa pois niin miten vaikuttaa ja mihin vaikuttaa??

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 2.3.2012 18:41

Otat tuon pois ja auto ei enää toimi...

Tarkenna otsikkoa esim. mikä ongelma ja vaikka auton malli.

Asiaa taidettin käsitellä jo: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=85 ... ht=#858526

_Heiska88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.3.2012 19:02

ViestiKirjoittaja _Heiska88 » 2.3.2012 18:57

onko sulla tietoo tost kaasarista??

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 2.3.2012 19:30

On. Kiihdytyspumppu. Älä ota pois. Varmaan se vahatermari siellä ryttyilee.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 3.3.2012 21:27

Tarkista että kuvassa näkyvään, mustaan pyöreään mötikkään (lämpöaikakytkin) tulevat johdot ovat ehjät ja kytketty.
Jos lämpöaikakytkin ei saa virtaa, kierrokset hyppääväät juurikin n. 3000 rpm nurkille.

Älä ota tappia pois.

_Heiska88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.3.2012 19:02

ViestiKirjoittaja _Heiska88 » 4.3.2012 0:35

eli siinä on vika sitten? ja mihin toi kytkin vaikuttaa suoraan?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.3.2012 13:10

eli siinä on vika sitten?

No... jospa toimisit annettujen ohjeiden mukaan ja kokeilet onko asialla vaikutusta..? Jos ei toimi, raportoit tänne niin mietitään lisää.
Toinen vaihtoehto vian aiheuttajaksi on vuoto kaasuttimen ailpaineletkuissa.
ja mihin toi kytkin vaikuttaa suoraan?

Lämpöaikakytkin sulkee / avaa tiettyjä alipanekanavia ja ohjailee omalta osaltaan nopean joutokäynnin kierroksia.
Käytännössä kytkin ohjaa 3/4 säätimen työntämään karan kaasuläppää vasten jolloin kierrokset nousevat.
Ongelma ei ratkea poistamalla aloitusviestissä mainittu "tappi", vaan sen jälkeen kaasutin toimii huonosti tai ei ollenkaan.

Ja kuten tepi3 jo mainitsi, auton ja moottorin malli auttaisi kovasti, niin ei tulisi opastettua ihan höpöjä.
Viimeksi muokannut jii_bee, 5.3.2012 10:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

_Heiska88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.3.2012 19:02

ViestiKirjoittaja _Heiska88 » 4.3.2012 17:41

elikkäs jetta 1.8 gt v.91 kyseessä taitaa olla GU-moottori ja pierburf 2e2 kaasari kesken ajon pistää kierokset johonkin 3000 asti ja eikä laske millää paitsi sammuttaa ja odottaa hetken niin sit taas toimii hyvin..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.3.2012 18:31

Päivitin heiman otsikkoa, jotta tästä topicista saisi edes jotain tolkkua.

_Heiska88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.3.2012 19:02

ViestiKirjoittaja _Heiska88 » 13.3.2012 15:13

onko kenelläkään tietoa mitä bensapumppu tuotaa painetta?? ja onko mahdollist asentaa sähköinen bensapumppu??

_Heiska88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.3.2012 19:02

apuva

ViestiKirjoittaja _Heiska88 » 13.3.2012 19:53

elikkäs kokeiltiin sähköistä bensapumppua toimii ihan hyvin mutta kun kone on lämmin niin sammuilee ja ei vastaa kaasuun ja eikä lähde sammumisen jälkeen käyntiin eli missä mahtaisi olla vika? puola menossa rikki ??

_Heiska88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.3.2012 19:02

se oli tässä

ViestiKirjoittaja _Heiska88 » 14.3.2012 11:10

ei jaksa enään niin myydään paska pois 100€ tai viedään paska paaliin

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.3.2012 11:58

Vaihda Hall-anturi. Ne temppuilee mitä ihmeelisemmillä tavoilla. Kylmänä saattaa toimia, lämmettyä hyytyy yms.
Ainakin vanhemmissa jakajissa (84-85)sen saa vaihdettua yläkautta, kunhan hommaa uuden sakaralevyn.

_Heiska88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.3.2012 19:02

ViestiKirjoittaja _Heiska88 » 14.3.2012 15:01

aika tyyris osa vaihtaa toi hall-anturi 60€ ja motonetist sais 25€ uuden virranjakajan

_Heiska88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.3.2012 19:02

ViestiKirjoittaja _Heiska88 » 15.3.2012 21:22

siis nyt meni hinta väärin ton virranjakajan suhteen sori :) mut tuota koitin uuden kanen kanssa ja pyöriä myös mutta ei tullu mitään kipunaa johdoista paitsi puolasta.. eli mahtaako sitten olla hall-anturi menny?? kyl sitä sitten tilaisin uuden jakajan kokonaan jollei sit kokeilist jostain romppikselt ostettua jakajaa

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 16.3.2012 9:09

ei jaksa enään niin myydään paska pois 100€ tai viedään paska paaliin

Kumma kun ei mies vastaa, tulisin pelastamaan sut moiselta paskalta :)

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 22.3.2012 18:50

Mulla on samanlainen ongelma -88 1.6 EZ-koneessa. Kun tapista painaa, kierrokset laskee. Onko siellä todennäköisemmin kalvo rikki, tms?

Pitääkö sinne kiihdytyspumpun (?) taakse muuten tulla alipaineletku, joka on toisesta päästään kiinni ilmanputsarikotelossa heti suodattimen jälkeen? Se oli irrallaan, ja veikkailen että se oli irronnut kiihdytyspumpun takaa. Tekee kyllä aika tiukan mutkan sinne. No joo, ei vaikuttanut vikaan.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 23.3.2012 15:31

Mahdollisesti alipaineletku väärässä paikassa tai irti.
Tuossa kaasarikakkiksien konepellistä löytyvä tarra, jonka pitäisi ohjeistaa letkujen oikeat paikat:

Kuva

Ilmanpuhdistinkotelon letku / putki kuuluu liittää kaasuttimen alaosaan, sen takapuolelle.
Kunkin alipaineletkun liitoksen juuressa kuuluisi alunperin olla myös pienet värilliset renksut. Oikeat värit yhdistelemällä letkujen pitäisi olla oikein asennettu.

_Heiska88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 1.3.2012 19:02

??

ViestiKirjoittaja _Heiska88 » 27.3.2012 19:08

elikkäs ei oo jettä lähtenyt käyntiin muutamaan viikkoon ku ei oo kerinnyt laittaa no tässä nyt vaihdettu tulpat ja uusi puola mutta ei vieläkään lähde käyntiin... alan miettii että olisiko hall-anturi sitten paskana??? jos on niin eihän edes pitäisi tulla kipinää tulpille??? ku tossa yks kerta käynnistin niin paukautti oikeen kunnolla ihan kuin olis haulikolla ammuttu vieres?? eli onko kellään mitään tietää et mitä seuraavaks muuta kuin hall-anturi?? jollei sit uus virranjakaja??? kiitos...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa