3B Passat polttoaine-mittari heittelee

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

3B Passat polttoaine-mittari heittelee

ViestiKirjoittaja Konna56 » 9.3.2012 3:57

Moikka!

On taas kulunut hetki, kun ei Passatissa ole ollut minkäänlaista vikaa (koputan puuta). Nyt kumminkin talven mittaa siihen tuli vika joka liittyy polttoainemittariin tai luulisin, että pikemminkin polttoaine-anturiin. Autona toimii siis 3B AFN-koneellinen TDI Passatti.

Vika selostus:
Kun tankissa (mittarin mukaan) on vähän alle puoli tankkia polttoainetta, mittari tippuu 1.5-2 mittarin viivaa alaspäin silmissä kesken maantieajon. Pysähdyn kauppaan, käynnistän auton joka samalla antaa merkkiäänen ja polttoaineen varotusvalo alkaa palaan. Viisari on punaisella ja varoitusvalo palaa. 5km ajomatkan jälkeen varoitusvalo sammuu ja neula nousee punaisen rajan päälle. Mistä helv*:stä sitä polttoainetta tuli yhtäkkiä lisää? Noo ei siinä kaikki, jatkan matkaa. Ajan 15-20km niin neula saattaa olla jo lähes puolen tankin kohdalla. Pysähdyn, sammutan auton. Käynnistän auton, ei merkki valoo ja viisari puolessa tankissa. 5km ajomatkan jälkeen viisari tippunut silmissä punaiselle ja äänimerkki kuuluu ja valo palaa. Mitä tässä nytten uskoisi? Hankalaa tietää, koska oikeasti löpö lopussa. Ainoastaan sitten, kun polttoainevalo alkaa palaan pidemmän aikaa niin käynnistyksessä, kun ajossakin; tietää, että polttoaine on oikeasti vähissä.

Minkälainen polttoaine-anturi näissä vehkeissä on? Itselle tuttuja lentokonetyöstä ovat anturit, jotka toimivat vastusmittauksella tai kondensaattoreilla. Mikä on Passatin laita? Myöskin kyselisin polttoainemäärä-anturin paikkaa, saako sitä järkevästi vaihdettua, vai onko se jossain tankin sisällä syvyyksissä?

Kiitoksia kaikille taas jälleen kerran avusta!

PS. Mahtuuko 8,5 × 19” vanteet pyörimään -35mm madalluksella olevassa 3B Passatissa? Vai onko liian iso vanne? Tarkoitan lähinnä jääkö enää järkevän kokoiselle renkaalle tilaa?

Freeze
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.11.2009 18:45

ViestiKirjoittaja Freeze » 11.3.2012 9:35

Tuolla olisi korjausohjetta ilmeisesti vastaavasta probleemasta kärsineen 4B-passatin omistajallta, liekö osuisi sinunkin malliisi?

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=288748

PS: koska oma peukaloni on tekniikan suhteen keskellä kämmentä, en ota vastuuta toimenpiteen aiheuttamista vaurioista :D

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 11.3.2012 23:04

Kiitos sulle tosta linkkivinkistä, sillä toi menee ainakin tarkistukseen jos ei muuta! Mikäköhän osa tosta pitäis vaihtaa, et alkais vörkkiin... hmm...

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 12.3.2012 8:10

itsellä teki volkkari samaa joskus. Mutta sain sen toimimaan ilman remontteja sillai että pidin tankkia tovin mahd. täynnä että tuo mittari ui varmasti dieselissä. Mittari alkoi toimimaan noin viikon ajelun jälkeen ja vika ei palannut sen 100tkm aikana mitä auto minulla oli sen jälkeen.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 12.3.2012 8:10

itsellä teki volkkari samaa joskus. Mutta sain sen toimimaan ilman remontteja sillai että pidin tankkia tovin mahd. täynnä että tuo mittari ui varmasti dieselissä. Mittari alkoi toimimaan noin viikon ajelun jälkeen ja vika ei palannut sen 100tkm aikana mitä auto minulla oli sen jälkeen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa