Jäähdytys järjjestelmän ilmaus 1.9td aaz passat
Valvoja: ffp jäsenet
Jäähdytys järjjestelmän ilmaus 1.9td aaz passat
Miten saisin ilmattu jäähdytin järjestelmän?
Kierto ongelma alko uuden vesipumpun ja uuden termostaatin myötä.muuten kiertää mutta lämppärin kennon paluusta ei meinaa tulla nestettä,letku on viilee
Kenno ei ole tukossa koska laskin puutarhaletkulla vettä ja totesin et kunnossa on,
Mutsin 1.3i bensa golfissa piti ilmausta harrastaa tunnin ajan et rupes kunnolla kiertämään.
Kierto ongelma alko uuden vesipumpun ja uuden termostaatin myötä.muuten kiertää mutta lämppärin kennon paluusta ei meinaa tulla nestettä,letku on viilee
Kenno ei ole tukossa koska laskin puutarhaletkulla vettä ja totesin et kunnossa on,
Mutsin 1.3i bensa golfissa piti ilmausta harrastaa tunnin ajan et rupes kunnolla kiertämään.
Ootko kokeillu ottaa korkeimmalla olevan liitoskohdan irti ja antaa ilmojen tulla sitäkautta pois? Ja mahdollisesti myös lisätä vettä siitä letkusta mikä korkeimmalla on?
Itsellä kyllä lähti yllättävän helposti vesi kiertämään vaikka koko järjestelmä oli aivan täysin tyhjillään. Ja parhaimmillaan kaikki muu oli irti paitsi sisäkenno.
Itse tein niin että kun järjestelmä oli tyhjä, pidin kannesta irti sitä vesiletkua. Samalla lisäsin paisuntasäiliöstä ja tästä letkusta vettä niin paljon kuin se vaan imi. Sen jälkeen letkut kiinni ja kone käyntiin. Paisarin korkki auki ja sitämukaa kun kone imi vettä, paisariin sitä lisäsin. Päästämättä säiliötä kertaakaan tyhjäksi. Välillä koneen käytön ja paisarin täytön aikana puristelin kaikkia letkuja. Näin onnistu itsellä oikein helposti. Tietenkin tapauskohtaista.
Itsellä kyllä lähti yllättävän helposti vesi kiertämään vaikka koko järjestelmä oli aivan täysin tyhjillään. Ja parhaimmillaan kaikki muu oli irti paitsi sisäkenno.
Itse tein niin että kun järjestelmä oli tyhjä, pidin kannesta irti sitä vesiletkua. Samalla lisäsin paisuntasäiliöstä ja tästä letkusta vettä niin paljon kuin se vaan imi. Sen jälkeen letkut kiinni ja kone käyntiin. Paisarin korkki auki ja sitämukaa kun kone imi vettä, paisariin sitä lisäsin. Päästämättä säiliötä kertaakaan tyhjäksi. Välillä koneen käytön ja paisarin täytön aikana puristelin kaikkia letkuja. Näin onnistu itsellä oikein helposti. Tietenkin tapauskohtaista.
Kokeileppa työntää paineella eli sillä puutarhaletkulla vettä siitä ylemmästä lämppärinkennolle menevästä letkusta tulipellistä. Oliko se nyt se menoletku? Sitte ku alkaa tulemaan toisesta päästä vettä tasaseen tahtiin niin kait sen pitäs olla kuplaton järjestelmä silloin. Ei muutakuin läjään ja taas kokeilee.
-
- -
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.7.2006 22:53
kylmähkö passatti
En viitsinyt uutta aihetta alkaa kun tämä meni aika lähelle ongelman ydintä.
Kulkineenani on -90 mallinen aaz- koneella varustettua Paskatti, ongelmana on se että auto ei lämpene sisälle laisinkaan vaikka pidemmästikin posottaa. Aika karvasta ajella näillä pakkasilla kun auto on lämpöisimmillään roikasta irroitettaessa.
Syksyllä vaihdoin termostaatin ja jäähdytintä on peitelty, viime vloppuna ilmasin lämppärin kennon ja vesi alkoi kiertää selkeästi paremmin, sielä oli siis ilmalukko ja ei vaikuta olevan tukossa.
Tästäkään huolimatta yhtään sen lämpimämpää ilmaa en saa seurakseni hyttiin, moottorin lämmöt on 80-90 astetta ja kättä ei oikein mielellään pidä sivulasille puhaltavalla ritilällä kun se puhaltaa niin kylmää, lasit sentään pysyy huurtumattomana että näkee ajella.
Mikä neuvoksi? Hiippailenko haalarikauppaan ja lopetan valittamisen vai onko jotain muuta lähestymistapaa :D
Kulkineenani on -90 mallinen aaz- koneella varustettua Paskatti, ongelmana on se että auto ei lämpene sisälle laisinkaan vaikka pidemmästikin posottaa. Aika karvasta ajella näillä pakkasilla kun auto on lämpöisimmillään roikasta irroitettaessa.
Syksyllä vaihdoin termostaatin ja jäähdytintä on peitelty, viime vloppuna ilmasin lämppärin kennon ja vesi alkoi kiertää selkeästi paremmin, sielä oli siis ilmalukko ja ei vaikuta olevan tukossa.
Tästäkään huolimatta yhtään sen lämpimämpää ilmaa en saa seurakseni hyttiin, moottorin lämmöt on 80-90 astetta ja kättä ei oikein mielellään pidä sivulasille puhaltavalla ritilällä kun se puhaltaa niin kylmää, lasit sentään pysyy huurtumattomana että näkee ajella.
Mikä neuvoksi? Hiippailenko haalarikauppaan ja lopetan valittamisen vai onko jotain muuta lähestymistapaa :D
läppiä oon hiljaa itekseni myöskin miettiny, pitäisi päästä johonkin hallin lämpöön tutkimaan. En ole koskaan niitä kopeloinu edes entisestä kakkiksesta, mahtaako niihin päästä käsiksi purkamatta koko kojetaulua?
Tänään heräsi taas epäilyjä kennon tukkoisuudesta, toinen kennon putki tuntui taas tyhjältä ja oli selkeästi kylmempi kuin toinen.
Tänään heräsi taas epäilyjä kennon tukkoisuudesta, toinen kennon putki tuntui taas tyhjältä ja oli selkeästi kylmempi kuin toinen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa