Jäähdytys järjjestelmän ilmaus 1.9td aaz passat

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

Jäähdytys järjjestelmän ilmaus 1.9td aaz passat

ViestiKirjoittaja jerrij » 22.8.2008 0:02

Miten saisin ilmattu jäähdytin järjestelmän?

Kierto ongelma alko uuden vesipumpun ja uuden termostaatin myötä.muuten kiertää mutta lämppärin kennon paluusta ei meinaa tulla nestettä,letku on viilee

Kenno ei ole tukossa koska laskin puutarhaletkulla vettä ja totesin et kunnossa on,
Mutsin 1.3i bensa golfissa piti ilmausta harrastaa tunnin ajan et rupes kunnolla kiertämään.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.8.2008 0:33

Ootko kokeillu ottaa korkeimmalla olevan liitoskohdan irti ja antaa ilmojen tulla sitäkautta pois? Ja mahdollisesti myös lisätä vettä siitä letkusta mikä korkeimmalla on?

Itsellä kyllä lähti yllättävän helposti vesi kiertämään vaikka koko järjestelmä oli aivan täysin tyhjillään. Ja parhaimmillaan kaikki muu oli irti paitsi sisäkenno.

Itse tein niin että kun järjestelmä oli tyhjä, pidin kannesta irti sitä vesiletkua. Samalla lisäsin paisuntasäiliöstä ja tästä letkusta vettä niin paljon kuin se vaan imi. Sen jälkeen letkut kiinni ja kone käyntiin. Paisarin korkki auki ja sitämukaa kun kone imi vettä, paisariin sitä lisäsin. Päästämättä säiliötä kertaakaan tyhjäksi. Välillä koneen käytön ja paisarin täytön aikana puristelin kaikkia letkuja. Näin onnistu itsellä oikein helposti. Tietenkin tapauskohtaista.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 22.8.2008 0:37

Kokeilin korkeimmasta letkusta paisuntasiliöön nestettä tarvittaessa lisää,auto oli käynnissä ja paisunta säiliön korkki oli auki.vähää aikaa kierti sit sama ilma lukko.ikinä ennen ei oo omissa volkkareissa tehny näin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.8.2008 0:47

Ootko tietoinen että mihinkähän kurviin se sitä lukkoa muodostaa? Minkäslainen vesipumppu sulla on sielä? Oliko näin että jouduit hiljattain vaihtamaan sen?

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 22.8.2008 0:49

Lukon muodostaa lämppärin kennolle,pumppu on tarvike mallia,juu vaihdoin uuden pumpun,.
Siivekkeet on metallia,alkuperäis pumpussa se oli bakeleetti sontaa,siiveke oli irronnu vanhasta pumpusta.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.8.2008 0:56

Kokeileppa työntää paineella eli sillä puutarhaletkulla vettä siitä ylemmästä lämppärinkennolle menevästä letkusta tulipellistä. Oliko se nyt se menoletku? Sitte ku alkaa tulemaan toisesta päästä vettä tasaseen tahtiin niin kait sen pitäs olla kuplaton järjestelmä silloin. Ei muutakuin läjään ja taas kokeilee.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 22.8.2008 0:58

Eipä oo puutarhaletku mahdollisuutta.
Lämppärin kennon putket on samalla tasolla.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 22.8.2008 10:15

Sain ilmattua,ottamalla kennon palkuu letkua irti ees taas.Kiitoksia neuvoista

janne12345
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.7.2006 22:53

ViestiKirjoittaja janne12345 » 15.11.2011 6:47

Lainataan vanhaa topiccia..
Kun ottaa kennolle menevän letkun ilmausreiän esiin:
-Onko paisarin korkki auki??
-Kun nostaa kierroksia niin tarvitseeko ilmausreikä sulkea ennenkuin laskee kierroksia, ettei hörppää reiästä uudestaan ilmaa??

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.11.2011 7:17

Moottori sammuksissa, paisuntasäiliö korkeammalla kuin ilmausreikä ja korkki auki (vaihtoehtoisesti paisuntasäiliöön korokekaulus).

janne12345
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.7.2006 22:53

ViestiKirjoittaja janne12345 » 15.11.2011 8:11

Kiitos tiedosta!!

esam
-
Viestit: 20
Liittynyt: 8.10.2007 15:57

kylmähkö passatti

ViestiKirjoittaja esam » 2.2.2012 18:28

En viitsinyt uutta aihetta alkaa kun tämä meni aika lähelle ongelman ydintä.
Kulkineenani on -90 mallinen aaz- koneella varustettua Paskatti, ongelmana on se että auto ei lämpene sisälle laisinkaan vaikka pidemmästikin posottaa. Aika karvasta ajella näillä pakkasilla kun auto on lämpöisimmillään roikasta irroitettaessa.

Syksyllä vaihdoin termostaatin ja jäähdytintä on peitelty, viime vloppuna ilmasin lämppärin kennon ja vesi alkoi kiertää selkeästi paremmin, sielä oli siis ilmalukko ja ei vaikuta olevan tukossa.
Tästäkään huolimatta yhtään sen lämpimämpää ilmaa en saa seurakseni hyttiin, moottorin lämmöt on 80-90 astetta ja kättä ei oikein mielellään pidä sivulasille puhaltavalla ritilällä kun se puhaltaa niin kylmää, lasit sentään pysyy huurtumattomana että näkee ajella.

Mikä neuvoksi? Hiippailenko haalarikauppaan ja lopetan valittamisen vai onko jotain muuta lähestymistapaa :D

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 2.2.2012 18:40

onko syyläri normaalista tasalämmin?

esam
-
Viestit: 20
Liittynyt: 8.10.2007 15:57

ViestiKirjoittaja esam » 2.2.2012 19:54

tarkoittanet että onko syyläri koko alueeltaan samanlämpöinen?
Ei se taida olla kun en juljennut syyläriä kokonaan peittää, moottorin lämmöt nousi suht paljon sillä jo. voisko moinen lapsus sitten aiheuttaa ongelmat..

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 2.2.2012 20:28

Kulunut vesipumppu tai huono tarvikepumppu, jossa siipipyörä jää liian kauaksi pumpunpesästä?

esam
-
Viestit: 20
Liittynyt: 8.10.2007 15:57

ViestiKirjoittaja esam » 2.2.2012 22:04

vesipumpun uusimisen unohdin tietenkin mainita, vaihdettu samassa yhteydessä termarin kanssa. Siipipyörän etäisyydestä onkin sitten hankalampi sanoa.
Ihmetyttää vain hirveästi kun moottori lämpeää kohtuullisen nopeasti eikä lämpö seilaa, kennolle menevät putketkin lämpenee hyvin.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 3.2.2012 11:10

Liikkuuko lämmönohjausläpät lämmityslaitteessa oikein? Kyllä AAZipassatissa pitäisi tarjeta.

esam
-
Viestit: 20
Liittynyt: 8.10.2007 15:57

ViestiKirjoittaja esam » 3.2.2012 19:12

läppiä oon hiljaa itekseni myöskin miettiny, pitäisi päästä johonkin hallin lämpöön tutkimaan. En ole koskaan niitä kopeloinu edes entisestä kakkiksesta, mahtaako niihin päästä käsiksi purkamatta koko kojetaulua?

Tänään heräsi taas epäilyjä kennon tukkoisuudesta, toinen kennon putki tuntui taas tyhjältä ja oli selkeästi kylmempi kuin toinen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa