Yllätys, yllätys. Portter 2.4D Probleema. Pumppu vaihdettu
Valvoja: ffp jäsenet
Yllätys, yllätys. Portter 2.4D Probleema. Pumppu vaihdettu
Tuollainen jakohihnakatkennutprojekti tuossa taas. Venttiilit vaihdettu ym. ja jne. Kone käyntikunnossa, vaan miksiköhän tuo jakohihna pyrkii pois tuolta rattailta? Hihna on n. 5mm nokkarattaan ulkopuolella. Muistaakseni ei aikaisemmin ole tämmöistä "ongelmaa" ollut. Onko hihna liian löysällä/kireellä, vai mikä tuon tekee?
Viimeksi muokannut mikalie, 12.11.2011 15:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Nyt on sitten jaot ja ajoitukset tarkistettu sataan kertaan. Mikähän on kun lykkää sinistä savua. Kylmänä kun laittaa käyntiin, lähtee hyvin ja ei savuta yhtään, lämmettyään alkaa savua tulemaan. Ei haise kyllä öljylle, pikemminkin polttoaineelle. 1 syöttöputki valskaa hieman pumpun päästä. Suuttimilta kun avaa syöttöputket 1 kerrallaan käynti muuttuu oleeelllisesti jokaisen kohdalla. Ehdotuksia?
Tarkoitin sitä, että ne on varpisti kohdillaan. Ettei joku sano, että jako/ ajoitus on pielessä. Laitoin pumpun kellolla, ei hyvä. Siirsin pumppua puoli hammasta kerrallaan, suuntaan, toiseen, ei muutosta tuohon savutukseen. Pumppu on nyt satavarmaan kohdillaan. Voiko tuo yhden syöttöputken pieni valskaus vaikuttaa asiaan, ei kai? Syöttöä pienensin myös n. vartin, ei vaikutusta.
Auto toiminut moiteetta, hihna katkennut ja sen vuoksi jäänyt seisomaan n. vuosi sitten. Edellämainitut toimenpiteet suoritettu. Syötösäädöllä en saanut tuota savutusta loppumaan, kone vastasi laiskasti kaasuun, syöttöruuvin asennosta riippumatta. Ajattelin, josko tuossa olisi kaasuvipu väärässä asennossa. Merkkasin vivun ja siirsin sitä hieman. Kas kummaa kone lakkasi vastaamasta kaasuun tyystin, vipu merkkeihin ja sama juttu. Pumpun koppa irti ja katsomaan onko sielä joku päässyt irti. Ei, kaikki on paikallaan. Romut nippuun ja sama ongelma. Mikä kumma sille nyt tuli, kuoliko tuo pumppu tyystin. Käyntiin lähtee kun syöttö on jokseenkin isolla, tai ainakin käy aika kovaa. Syötön jos pienentää, kone sammuu.
Pumppu laitettu kellolla kohdilleen. Savutus ehkä hieman laantui ja ei haissut enää niin palamattomalle polttoaineelle, myös käynti hieman parani. Suuttimia en kerennyt testauttaa. Varastossa oli kuitenkin toiset suuttimet ja lämpölevyt, joten vaihdoin ne 1 kerrallaan. Ei vaikutusta. Kerosiinihuuhtelu koneelle ja uudet öljyt, savutus loppui siihen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa