Yllätys, yllätys. Portter 2.4D Probleema. Pumppu vaihdettu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

Yllätys, yllätys. Portter 2.4D Probleema. Pumppu vaihdettu

ViestiKirjoittaja mikalie » 30.10.2011 18:29

Tuollainen jakohihnakatkennutprojekti tuossa taas. Venttiilit vaihdettu ym. ja jne. Kone käyntikunnossa, vaan miksiköhän tuo jakohihna pyrkii pois tuolta rattailta? Hihna on n. 5mm nokkarattaan ulkopuolella. Muistaakseni ei aikaisemmin ole tämmöistä "ongelmaa" ollut. Onko hihna liian löysällä/kireellä, vai mikä tuon tekee?
Viimeksi muokannut mikalie, 12.11.2011 15:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.10.2011 19:45

Onko vanha jakohihna tallessa, uudet ovat tuon 5mm leveämmät, jos ei käydessä lerpata, niin on ainakin riittävän tiukalla?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 30.10.2011 21:00

Joskus korjaamoille olevil messuil puhuttiin ku jonkun valmistajan hihnoissa oli jotku sellasia että puoltavat. Syytä eivät olleet keksineet mutta oli loppunu puoltaminen kun olivat vaihtaneet toisen valmistajan hihnan. Olikohan ollu joku goodyear hihna tms..

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 31.10.2011 18:08

Ei ole vanhaa enää tallessa. Rattaan toiselta laidalta näkyy taas vastaavasti sitä ratasta n. 5mm, no 4mm voi olla lähempänä, joten kyllä se hihna kaiketi oikean levyinen on.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.10.2011 18:28

Gates ym. laaturemmi jos on ja suojaan ei kiinni ota, mittariin ajokilometrejä pyytää lisää ;))

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 2.11.2011 18:24

Mallia mötönet on hihna, vaan täytyy kokeilla miten tuo alkaa käyttäytymään pitemmänpäälle.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 4.11.2011 15:41

Nyt on sitten jaot ja ajoitukset tarkistettu sataan kertaan. Mikähän on kun lykkää sinistä savua. Kylmänä kun laittaa käyntiin, lähtee hyvin ja ei savuta yhtään, lämmettyään alkaa savua tulemaan. Ei haise kyllä öljylle, pikemminkin polttoaineelle. 1 syöttöputki valskaa hieman pumpun päästä. Suuttimilta kun avaa syöttöputket 1 kerrallaan käynti muuttuu oleeelllisesti jokaisen kohdalla. Ehdotuksia?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.11.2011 17:55

"Nyt on sitten jaot ja ajoitukset tarkistettu sataan kertaan."

Mitä tuolla tarkoitit, laitoitko käyntiin auton aina eri ennakoilla, väänsitkö syöttöä pienemmälle?
Jos väljä pumppu niin ennakot pitää laittaa aikaisemmalle ohjearvoista.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 4.11.2011 19:15

Tarkoitin sitä, että ne on varpisti kohdillaan. Ettei joku sano, että jako/ ajoitus on pielessä. Laitoin pumpun kellolla, ei hyvä. Siirsin pumppua puoli hammasta kerrallaan, suuntaan, toiseen, ei muutosta tuohon savutukseen. Pumppu on nyt satavarmaan kohdillaan. Voiko tuo yhden syöttöputken pieni valskaus vaikuttaa asiaan, ei kai? Syöttöä pienensin myös n. vartin, ei vaikutusta.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.11.2011 19:49

"Voiko tuo yhden syöttöputken pieni valskaus vaikuttaa asiaan, ei kai? Syöttöä pienensin myös n. vartin, ei vaikutusta."

Tuota syöttöä pienemmälle reilusti, voi sitä sitten lisätä kun sauhutus vähenee ja kiihdytys voimat katoaa;))

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 5.11.2011 16:35

Auto toiminut moiteetta, hihna katkennut ja sen vuoksi jäänyt seisomaan n. vuosi sitten. Edellämainitut toimenpiteet suoritettu. Syötösäädöllä en saanut tuota savutusta loppumaan, kone vastasi laiskasti kaasuun, syöttöruuvin asennosta riippumatta. Ajattelin, josko tuossa olisi kaasuvipu väärässä asennossa. Merkkasin vivun ja siirsin sitä hieman. Kas kummaa kone lakkasi vastaamasta kaasuun tyystin, vipu merkkeihin ja sama juttu. Pumpun koppa irti ja katsomaan onko sielä joku päässyt irti. Ei, kaikki on paikallaan. Romut nippuun ja sama ongelma. Mikä kumma sille nyt tuli, kuoliko tuo pumppu tyystin. Käyntiin lähtee kun syöttö on jokseenkin isolla, tai ainakin käy aika kovaa. Syötön jos pienentää, kone sammuu.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 6.11.2011 9:50

Tarkista kannen öljynkierto, nostajat saavat öljyä, jos saat toisen jakopumpun käyttöösi niin sekin vika olisi pois suljettu, VARMANA ykkösen mäntä ylhäällä ykk-kohdassa ??

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 6.11.2011 12:47

Ostin toisen pumpun, pitää odotella jahka se saapuu. Jos on niin, että tuo pumppu on sökö, tämä on jo toinen kerta kun hihnavikaisessa portterissa on myös pumppu rikki. Sattumaako, vai voiko noilla olla jotain yhteistä?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 12.11.2011 15:19

Ei ollut toisesta pumpusta sateentekijäksi, ei. Ongelma ei muuttunut miksikään, no käy kyllä hyvin ja vastaa kaasuun, tosin ei hytistä. Mikähän tuohon kaasuvaijeriin tuli? Savuttaa edelleen, huonosti palavan pollttoaineen kaltaista savua. Suuttimia, vaiko nostajia vaihtamaan seuraavaksi? Ideoita?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 13.11.2011 11:27

Nostajia tuossa hieman ihmettelin, vaikuttaisivat olevan ok. Kaasukin alkoi toimimaan hytistä niin kuin pitääkin. Savutus vaan ei katoa. Pitää kaiketi nuo suuttimet testauttaa.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 19.11.2011 15:54

Pumppu laitettu kellolla kohdilleen. Savutus ehkä hieman laantui ja ei haissut enää niin palamattomalle polttoaineelle, myös käynti hieman parani. Suuttimia en kerennyt testauttaa. Varastossa oli kuitenkin toiset suuttimet ja lämpölevyt, joten vaihdoin ne 1 kerrallaan. Ei vaikutusta. Kerosiinihuuhtelu koneelle ja uudet öljyt, savutus loppui siihen.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 20.1.2012 13:54

Mistäköhän johtuu, kun kylmänä käynnistää niin haisee edelleen sellaiselta huonosti palavalta polttoaineelta. Käynnistyy kyllä hyvin. Tekisikö noin jos esim. 1 hehku olisi pimeä?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 20.1.2012 16:46

Jättävät joskus 5 hehkun vaihtamatta on pumpun/suuttimen alla piilossa, sen vaihdat/tarkistat ekana, otat edestä suuttimen pois niin helppo vaihtaa.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 21.1.2012 11:59

Kuten tuossa edempänä mainitsin, kansi oli irti. Hehkut näyttivät silmämääräisesti hyviltä/uusilta. En niitä kuitenkaan testannut mitenkään. Pystyykö noita mittaamaan mitenkään paikallaan, vastuksia tai jotain silleen?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 21.1.2012 12:35

Voi niitä testailla, kokonais kulutusta ja jokaista erikseen (kisko irti otettava), kokeile ensin sormin lämpöä, pohjalevy pois ja kylmällä koneella hehkutat 2-3 kertaa ja käyt jokaista hehkua sormin koittamassa, lämpö tulee vähän läpi jos kunnossa tulppa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa