Lampunpesurit ja apujouset katsastuksessa
Valvoja: ffp jäsenet
Lampunpesurit ja apujouset katsastuksessa
Elikkä tänne puhetta katsastuksesta, muutoskatsastuksesta yms.
Pari omaa kysymystä heti alkuun:
Mikäli alustasarjassa on apujouset, onko ne pakolliset?
Onko lampunpesurit pakolliset 90-> ja uudemmissa?
Poistakaa mikäli turha, mut haluan ensin vastauksen kysymyksiini. :)
Pari omaa kysymystä heti alkuun:
Mikäli alustasarjassa on apujouset, onko ne pakolliset?
Onko lampunpesurit pakolliset 90-> ja uudemmissa?
Poistakaa mikäli turha, mut haluan ensin vastauksen kysymyksiini. :)
Kyllähän sen Jominkin mun käsittääkseni ruuvailee tarpeeksi korkealle ilman apujousia. Tuli vaan mieleen että kuinka matalan sä siitä oikeen teet? 8cm kun on maasta niin hyvin menee. ;)
Tosin näin talvisaikaan (siis sitten kun tulee lunta) en välttämättä kovin matalalla autolla ajelisi.
Jos kunnon kansalainen halajat olla, niin teet muutoskatsastuksen alustasarjalle siihen autoon, mitat on sitten jotain pyöränkaarista napaan, mutta tuskinpa niitä kukaan enää sen jälkeen mittailee.
Tosin näin talvisaikaan (siis sitten kun tulee lunta) en välttämättä kovin matalalla autolla ajelisi.
Jos kunnon kansalainen halajat olla, niin teet muutoskatsastuksen alustasarjalle siihen autoon, mitat on sitten jotain pyöränkaarista napaan, mutta tuskinpa niitä kukaan enää sen jälkeen mittailee.
Kannattaa huomioida, että ne saattaa konttorilla kirjoittaa etäisyyden navasta kaarenreunaan auton rek.otteeseen.. Siitä sitten jos ruuvit matallemmalle voi poliisit sakotella jaksaessaan. Tuon kanssa kävi aikoinaan siten, kuvassa laillinen madallus: http://fishtrap.no-ip.com/golf3/index.php?id=1
Kun alkaa muutenkin offtopikin puolelle lipsahtaa... Nykysinhän kuitenkin saa korkeussäädettävän alustasarjan katsastettua otteeseen säätövaroineen.
Joensuussa toisella konttorilla sanottiin että pitää käydä ensin mittaamassa vakiokorkeus ja sitten vaihtaa alusta ja suorittaa muutoskatsastus niin saa säätövaran otteeseen.
Toisella konttorilla taas riitti kun arvioi madalluksen määrän niin sitten katsuri laski maksimi ja minimimitat kaaresta-napaan.
Joensuussa toisella konttorilla sanottiin että pitää käydä ensin mittaamassa vakiokorkeus ja sitten vaihtaa alusta ja suorittaa muutoskatsastus niin saa säätövaran otteeseen.
Toisella konttorilla taas riitti kun arvioi madalluksen määrän niin sitten katsuri laski maksimi ja minimimitat kaaresta-napaan.
säätövaraa siis 30-60mm niin saakos sitten kunnolla tonttiin vai pitääkö heti repiä apujouset pois. :D
eikö kannattaisi kokeilla niin selviää parhaiten? säätövara noissa on usein enemmän kuin tuo mainittu (ja hyväksytty) maksimi.
Jos ei saa tarpeeksi alas niin sitten veks. Ainahan voi kokeilla katsastaa ilman.
säätövaraa siis 30-60mm niin saakos sitten kunnolla tonttiin vai pitääkö heti repiä apujouset pois. :D
No ainakin Corradon tolpissa (lienee samat mitä Ventoon) on todellinen säätövara jotain 0-120mm. Eli kuten jo mainittu niin anna niiden apujousien olla siellä, ei mitään tarvetta alkaa niitä poistamaan.
Viimeksi muokannut Eemeli, 27.12.2011 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa