alkaa loppuun huumori 98vm 1.9tdi passat lämmöt

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

konnak
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.12.2011 12:41

alkaa loppuun huumori 98vm 1.9tdi passat lämmöt

ViestiKirjoittaja konnak » 22.12.2011 17:39

hitusen alkaa loppuun huumori tuon vehkeen kanssa ja kohta saattaa olla ensimmäinen ja viimenen volkkari.. siis lämmöt kyllä nousee kivasta normaaliin 90 asteeseen.. sisälle lämmintä ei juuri ollenkaan sitten se keksii sylkee nesteet pihalle jostain letkun liitoksesta aina sillon tällön. ylävesiletku ei lämpiä. missä helvetissä on vika vai täytyykö tehdä koee volkkari kokko noin uudeks vuodeks. missähän tuossa vois termari sijaita että sais vaihtaa senkin nyt samalla.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.12.2011 18:23

vesipumppu??

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 22.12.2011 19:09

Vesipumppu tulis itelläkin ekana mieleen. Hajos omastakin se kesällä, eli siipipyörä pyöri tyhjää booriakselilla. Sen vaihtaminen onkin sellainen operaatio, että samalla kannattaa uusia koko jakopääsetti, kun kaikki pitää repiä irti...

Voi kyllä olla vikaa termarissakin, se on siinä laturin alapuolella alavesiletkussa

Ylävesiletku aivan kylmä. Sisälle alkoi lykkäämään lämpöä vasta kun lämpömittari nousi 110'C paikkeille. Mulla nyt tilanne oli vähä toinen kun pihalla oli lämmintä +30 tuon vesipumpun hajotessa ja perässä venetraileri, niin lämmöt ei pysynyt millään alle 100'C silloin...

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 22.12.2011 20:17

Onko ylävesiletku kova ajon jälkeen? Entä kun avaat paisarin korkin ajon jälkeen oksentaako liemet ulos paisarista? Jos näistä jompi kumpi toteutuu, niin kannentiiviste todennäköisesti sökö.

konnak
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.12.2011 12:41

ViestiKirjoittaja konnak » 22.12.2011 21:09

onse kova joo mut ei se nesteitä oksenna pihalle kun paisarin korkin aukasee.. mut saattaa toisinaan tehdä sen että kun painetta tulee niin jonkun letkun liitoksesta suihkii nesteet pihalle.. tuota kansipahvia itekkin veikkailen mutta ei huono tuo vesipumppukaan kyllä.. toisaalta jos laitattais molemmat samalla niin ei tarvis ainakaan uudestaan alkaa laitattaan..

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 22.12.2011 22:38

Jos päädyt tiivisteeseen niin melko varmasti on sitte kanteen tullu jo syöpymää, joten kansi oikasuun.
Jos et pysty sanomaan mikä letku ruikkaa liemet ulos, niin voin kertoa et ei se mistään letkusta tuu vaan se tulee paisarista yli. Siinä korkissa on varo mikä päästää ylimääräisen paineen pois ja siinä samalla puolet liemistä valuu säiliön alaosan ylivuotoputkesta vittuun.
Joten, jos näin on niin kansi auki.

konnak
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.12.2011 12:41

ViestiKirjoittaja konnak » 22.12.2011 23:01

nooh katotaan mitä se sanoo nyt kun laitetaan tuo pumppu ja jakopää ensin...

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 22.12.2011 23:20

Ilmoittelehen miten kävi, kiinnostaa jonkin verran kun on tullu samanlaisen asian kanssa painittua pariin kertaan.
Moottorit oli tyypiltään AFN 110 hv.

konnak
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.12.2011 12:41

ViestiKirjoittaja konnak » 22.12.2011 23:26

eiköhän tästä ilmotella joo kunhan saadaa nyt vaan johonkin laittoon se pikaseen vaan...

jounijuhani
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.4.2011 13:25

ViestiKirjoittaja jounijuhani » 23.12.2011 7:53

Moi.
Täältä veikkaus,että syyläri on tukossa.

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 23.12.2011 17:46

Jotenkin tuntuu että melkein samalla vaivalla laittas sen kannenkin kerralla kuntoon jos jakopään jo käyttää auki. Jos kone keittänyt niin aika suuri riski on siihen että kannen tiiviste alkaa vuotaan. Ellei ole peräti sen aiheuttaja... Ja paljonko koneella on ajettu? Onko kannelle tehty vielä mitään? Omassa 330 tkm kohdalla oli jo kolmos sylinteristä yksi venttiileistä melko finaalissa ja venttiilin ohjurit myös. Mulle ainakin tätä foorumia seuratessa on tullut semmonen mututuntuma että n 300 tkm välein olis kannen kunnostus ajankohtainen. Ja oma kokemus ainakin myös tukee tätä. Eli jos jakopään joutuu uusimaan niin sama kunnostaa myös kansi niin ei sitten hetken päästä tartte taas aukoo konetta kannen takia, venttilin painimen halkeman tai vielä pahempaa venttiili rikon takia...
Mutta jos ei välttämättä halua sitä kantta avata ja haluu saada varmuuden kannen tiivisteen pitävyydestä niin kannattaa tehdä vaikka vanhasta hehkusta sopiva adapteri että saa paineilmaa sylinteriin ja siten testata vuotaako se kannentiiviste. Tällä konstilla selviää myös jos venttiilit päästää läpi.

vålkswagen
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.1.2011 8:01

ViestiKirjoittaja vålkswagen » 24.12.2011 8:50

Edellinen VW oli passat AFN -98 ja järjestään monet letkut oli haperoa aiheuttaen ongelmia jäähdytyksen kans. suodattimen jalalta lähtevät letkut oli entiset sekä kannen päästä sisäkennolle menevä letkulähtö vuosi kannen ja lähdön välistä.
paisarin korkki oli myös vaihdon tarpeessa sekä termari.
Kova roplaaminen noissa oli mutta hyvin pelasi kun uusi vähän letkuja sun muuta.

konnak
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.12.2011 12:41

ViestiKirjoittaja konnak » 4.1.2012 10:32

vesipumppu on ainakin entinen.. siis se ja jakohihna menee vaihtoon ens viikolla... katotaan sitten lisää jos ei skulaa.. tosin sit saa auto jäädä seisoon pitemmäks aikaa koska työt "harrastus" alkaa haittaa näitä tärkeempiä.. tosin alkaa hitusen vituttaan että onhan tuolla kerinny ajeleen kokonaisen viikon about.. muuten se sitten onkin seisonut.. mutta eiköhän asioiden kanssa olla viisaampia heti alkuviikosta..

konnak
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.12.2011 12:41

ViestiKirjoittaja konnak » 9.1.2012 12:43

pasuunaan tuli sitten kansiremontti eteen.. siis jäi pajalle... nooh tuleepa kuntoon ainakin ja pääsee kai joskus ajeleenkin vielä.. mutta nyt sitten vaan edelleen odotellaan että auto joskus nipussa ja ajossa.

konnak
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.12.2011 12:41

ViestiKirjoittaja konnak » 20.1.2012 12:16

uus motti haettu tänään ja tänään alkaa nouseen nokalle.. ei sitten menny ihan niinkun elokuvissa.. tuli siis halvemmaks hommata kokonaan uus motti kun alkaa laittaa vanhaa enää iskuun... mutta kohta pääsee taas tienpäälle... enhän autolla oo ees kerinny vielä ajaan oikeestaan


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa