alkaa loppuun huumori 98vm 1.9tdi passat lämmöt
Valvoja: ffp jäsenet
alkaa loppuun huumori 98vm 1.9tdi passat lämmöt
hitusen alkaa loppuun huumori tuon vehkeen kanssa ja kohta saattaa olla ensimmäinen ja viimenen volkkari.. siis lämmöt kyllä nousee kivasta normaaliin 90 asteeseen.. sisälle lämmintä ei juuri ollenkaan sitten se keksii sylkee nesteet pihalle jostain letkun liitoksesta aina sillon tällön. ylävesiletku ei lämpiä. missä helvetissä on vika vai täytyykö tehdä koee volkkari kokko noin uudeks vuodeks. missähän tuossa vois termari sijaita että sais vaihtaa senkin nyt samalla.
Vesipumppu tulis itelläkin ekana mieleen. Hajos omastakin se kesällä, eli siipipyörä pyöri tyhjää booriakselilla. Sen vaihtaminen onkin sellainen operaatio, että samalla kannattaa uusia koko jakopääsetti, kun kaikki pitää repiä irti...
Voi kyllä olla vikaa termarissakin, se on siinä laturin alapuolella alavesiletkussa
Ylävesiletku aivan kylmä. Sisälle alkoi lykkäämään lämpöä vasta kun lämpömittari nousi 110'C paikkeille. Mulla nyt tilanne oli vähä toinen kun pihalla oli lämmintä +30 tuon vesipumpun hajotessa ja perässä venetraileri, niin lämmöt ei pysynyt millään alle 100'C silloin...
Voi kyllä olla vikaa termarissakin, se on siinä laturin alapuolella alavesiletkussa
Ylävesiletku aivan kylmä. Sisälle alkoi lykkäämään lämpöä vasta kun lämpömittari nousi 110'C paikkeille. Mulla nyt tilanne oli vähä toinen kun pihalla oli lämmintä +30 tuon vesipumpun hajotessa ja perässä venetraileri, niin lämmöt ei pysynyt millään alle 100'C silloin...
onse kova joo mut ei se nesteitä oksenna pihalle kun paisarin korkin aukasee.. mut saattaa toisinaan tehdä sen että kun painetta tulee niin jonkun letkun liitoksesta suihkii nesteet pihalle.. tuota kansipahvia itekkin veikkailen mutta ei huono tuo vesipumppukaan kyllä.. toisaalta jos laitattais molemmat samalla niin ei tarvis ainakaan uudestaan alkaa laitattaan..
Jos päädyt tiivisteeseen niin melko varmasti on sitte kanteen tullu jo syöpymää, joten kansi oikasuun.
Jos et pysty sanomaan mikä letku ruikkaa liemet ulos, niin voin kertoa et ei se mistään letkusta tuu vaan se tulee paisarista yli. Siinä korkissa on varo mikä päästää ylimääräisen paineen pois ja siinä samalla puolet liemistä valuu säiliön alaosan ylivuotoputkesta vittuun.
Joten, jos näin on niin kansi auki.
Jos et pysty sanomaan mikä letku ruikkaa liemet ulos, niin voin kertoa et ei se mistään letkusta tuu vaan se tulee paisarista yli. Siinä korkissa on varo mikä päästää ylimääräisen paineen pois ja siinä samalla puolet liemistä valuu säiliön alaosan ylivuotoputkesta vittuun.
Joten, jos näin on niin kansi auki.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.4.2011 13:25
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Jotenkin tuntuu että melkein samalla vaivalla laittas sen kannenkin kerralla kuntoon jos jakopään jo käyttää auki. Jos kone keittänyt niin aika suuri riski on siihen että kannen tiiviste alkaa vuotaan. Ellei ole peräti sen aiheuttaja... Ja paljonko koneella on ajettu? Onko kannelle tehty vielä mitään? Omassa 330 tkm kohdalla oli jo kolmos sylinteristä yksi venttiileistä melko finaalissa ja venttiilin ohjurit myös. Mulle ainakin tätä foorumia seuratessa on tullut semmonen mututuntuma että n 300 tkm välein olis kannen kunnostus ajankohtainen. Ja oma kokemus ainakin myös tukee tätä. Eli jos jakopään joutuu uusimaan niin sama kunnostaa myös kansi niin ei sitten hetken päästä tartte taas aukoo konetta kannen takia, venttilin painimen halkeman tai vielä pahempaa venttiili rikon takia...
Mutta jos ei välttämättä halua sitä kantta avata ja haluu saada varmuuden kannen tiivisteen pitävyydestä niin kannattaa tehdä vaikka vanhasta hehkusta sopiva adapteri että saa paineilmaa sylinteriin ja siten testata vuotaako se kannentiiviste. Tällä konstilla selviää myös jos venttiilit päästää läpi.
Mutta jos ei välttämättä halua sitä kantta avata ja haluu saada varmuuden kannen tiivisteen pitävyydestä niin kannattaa tehdä vaikka vanhasta hehkusta sopiva adapteri että saa paineilmaa sylinteriin ja siten testata vuotaako se kannentiiviste. Tällä konstilla selviää myös jos venttiilit päästää läpi.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 7.1.2011 8:01
Edellinen VW oli passat AFN -98 ja järjestään monet letkut oli haperoa aiheuttaen ongelmia jäähdytyksen kans. suodattimen jalalta lähtevät letkut oli entiset sekä kannen päästä sisäkennolle menevä letkulähtö vuosi kannen ja lähdön välistä.
paisarin korkki oli myös vaihdon tarpeessa sekä termari.
Kova roplaaminen noissa oli mutta hyvin pelasi kun uusi vähän letkuja sun muuta.
paisarin korkki oli myös vaihdon tarpeessa sekä termari.
Kova roplaaminen noissa oli mutta hyvin pelasi kun uusi vähän letkuja sun muuta.
vesipumppu on ainakin entinen.. siis se ja jakohihna menee vaihtoon ens viikolla... katotaan sitten lisää jos ei skulaa.. tosin sit saa auto jäädä seisoon pitemmäks aikaa koska työt "harrastus" alkaa haittaa näitä tärkeempiä.. tosin alkaa hitusen vituttaan että onhan tuolla kerinny ajeleen kokonaisen viikon about.. muuten se sitten onkin seisonut.. mutta eiköhän asioiden kanssa olla viisaampia heti alkuviikosta..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa