1.9 tdi täristää tyhjäkäynnillä
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi täristää tyhjäkäynnillä
Eli auto on a4 2001 1.9 tdi(85kw), ajettu 160tkm. Moottori tärisee jostain syystä tyhjäkäynnillä niin voimakkaasti että koko auto tärisee havaittavasti. Myös kytkin täristää liikkeelle lähdettäessä, muuten kulkupuoli on kohdallaan. Voisiko vika olla vauhtipyörässä(onko joku kaksoismassa) tai moottorin kiinnityskumeissa? Olen kyseistä autoa hankkimassa, hyviä vinkkejä mitä remontteja odotettavissa näillä kilometreillä? Kiitos etukäteen.
nyt leoni pari kertaa alkanut tärisemään ajon jälkeen. ajettu n.139tkm vm.2001 81kW. eli kun on pysähtynyt esim. liikennevaloihin nii tuntuu tärinä. välillä heikosti mut välillä sit ihan selvästi. olipahan vaihde päällä ja kytkin pohjassa tai vaihde vapaalla niin täristää. mikäköhän mahtaisi olla vialla?
nyt se leoni simahti kokonaan... aamusta ku töihin päin läksin nii pientä nakutusta kuulu konehuoneesta.. sit tuolla matkalla alko kauhee rahina pienillä kierroksilla kuulumaan. siitä se sit voimistu ja valoista kun läks hiljalleen kiihyttämään nii alko nykimää ja sit vaan simahti kokonaan. kylläpä vituttaapi, nii ja sit tuo ei enää lähde käyntiin..kyllä se yrittää sitä pyörittää mut ei vaan starttaa
Viimeksi muokannut ghousti, 3.5.2006 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hihna+vesipumppu+rullat vaihettiin vähän ennen 90tonnia, nyt mittarissa 139tonttuu.
korjaamolla sanovat että hihnan pitäis kyl kestää seuraavaan vaihtoon, eli osien puolesta pitäis kyl takuuseen mennä.
korjaamolla sanovat että hihnan pitäis kyl kestää seuraavaan vaihtoon, eli osien puolesta pitäis kyl takuuseen mennä.
Viimeksi muokannut ghousti, 5.5.2006 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kiristin rulla oli sanona sopimuksen irti.. mut eivät sit vaihtaneet hihnaa samalla , huomenna vielä sen vaihtaavat. kaikki työt ja osat takuuseen
nyt on hilut vaihettu. syöttöpumpun puoleltako se nyt oli hihna pompsahtanut ja kiristinrulla siitä, ei kuiteskaan nokka-akselilta muuten ois ollu venat solmussa.
mut vielä jää jumputtamaan/hytkyymään ajon jälkeen.
nyt on hilut vaihettu. syöttöpumpun puoleltako se nyt oli hihna pompsahtanut ja kiristinrulla siitä, ei kuiteskaan nokka-akselilta muuten ois ollu venat solmussa.
mut vielä jää jumputtamaan/hytkyymään ajon jälkeen.
oiskohan sittenki tuo kiristinrullan särkyminen ja hihnan pompsahtaminen viottanut venttiileitä. just sellanen nakuttava ääni kuuluu, tosin pumpun ajotus on pikkasen myöhäsellä jos vielä kokeilis sitä hienosäätää. ja edelleen vaivaa ajon jälkeen hytkyminen/jumputtaminen
selvis tuo ajon jälkeen hytkymisen/jumputtamisenkin syy. syötöt liian pienellä, vähän vag-comilla nosti nii johan taas pelaa
selvis tuo ajon jälkeen hytkymisen/jumputtamisenkin syy. syötöt liian pienellä, vähän vag-comilla nosti nii johan taas pelaa
jatketaanpa taas tänne, edelleen vaivannut tuo koneen huonokäyntisyys.
ja se alkoi tasan sen jälkeen kun kiristinrulla särkyi ja sinne uudet hilut vaihdettiin (hihna ja kiristinrulla).
noh sillonhan sanottiin että ei siinä muuta vikaa ole.
tänään töihin lähtiessä kauhia nakutus, rallatus ja kone kävi huonosti sekä hytky mahottomasti. tosin pienenä lisänä siihen tuli vinkuminen päälle.
auto sit takas tallliin ja odottamaan ensi viikkoa.
maanantaina menee pajalle, tällä kertaa eri paja missä viimoks osat vaihdettiin , ei oikein ole uskoa siihen edelliseen pajaan.
ja se alkoi tasan sen jälkeen kun kiristinrulla särkyi ja sinne uudet hilut vaihdettiin (hihna ja kiristinrulla).
noh sillonhan sanottiin että ei siinä muuta vikaa ole.
tänään töihin lähtiessä kauhia nakutus, rallatus ja kone kävi huonosti sekä hytky mahottomasti. tosin pienenä lisänä siihen tuli vinkuminen päälle.
auto sit takas tallliin ja odottamaan ensi viikkoa.
maanantaina menee pajalle, tällä kertaa eri paja missä viimoks osat vaihdettiin , ei oikein ole uskoa siihen edelliseen pajaan.
Miten värinättömästi tuollainen 130hp PD-kone pitäisi käydä? Autoni motti käy siten, että kyllä penkkiin tuntee värinää eikä tosiaan mitenkään värinättömyydestä voida puhua. Konetilassa moniuraremmin vaimentaja väpättää hieman (kuuluukin kai vaimentaa remmin vatkausta) ja vesiletkut pitävät pientä värinää.
Onko D-kone aina värinäinen vai millainen? Tukikumit vai mitkä siihen vaikuttaa?
Onko D-kone aina värinäinen vai millainen? Tukikumit vai mitkä siihen vaikuttaa?
KErtokaas nyt, kannattaako laittaa kiinteällä massalla vai tuplamassalla ? Olen lukenu kaikki läpi, ja molempia on moitittu ja puolusteltu... kyselly tässä hintoja, kiinteällä 400e sis massan, kytkimen ja painelaakerin, valeon kasaamana paketti, 490e kaksoismassana, saschin paketti. Ja ajopelinä tässä toimii vakio 100heppanen ATD, eikä viriä ole suunnitelmissa.
täältäkin löytyy täristävä 96kw 1.9TDI PD AVF koneinen Audi josta pitäisi vika löytää.
auto täristää tyhjäkäynnillä sekä pienillä kierroksilla tosi voimakkaasti ja
toinen ongelma on reilu sinertävä savutus jo tyhjäkäynnillä ja savu haisee tosi voimakkaasti palamattomalle dieselille, josta epäiltiin suutin vikaa sekä VCDS:n näyttämä korjausarvo cyl1 suuttimelle arvo pysyy 2.99mg/srt koko kierros alueen, jonka vuoksi suuttimet kävivät testitipenkissä ja testin mukaan pysyivät viitearvojen sisällä.
alla kuvat viitearvoista ja testauksesta sekä VCDS arvot tyhjäkäynnillä sekä isommilla kierroksilla.
meneekö tuo suutinjärjestys nokkapyörästä 1 2 3 4 VCDS:ssä Cyl1 , Cyl2 ,Cyl3 Cyl4
voiko nokan ajoitus aiheuttaa tärinää vaikka VCDS:ssä näkyy olevan kohillaan.
neuvoja otetaan vastaan itse epäilen cyl1 suuttimessa olevan jotain häikkää vaikka se testissä pysyikin viitearvoissa.
autoon on myös vaihdettu kytkin ja vauhtipyörä sekä nokka akseli jossakin vaiheessa ei tietoa kuinka paljon on ajettu sen jälkeen.
jakopään remmi on vaihdettu viime kesänä
viitearvot
testaus
arvot tyhjäkäynnillä suuttimien testauksen jälkeen

auto täristää tyhjäkäynnillä sekä pienillä kierroksilla tosi voimakkaasti ja
toinen ongelma on reilu sinertävä savutus jo tyhjäkäynnillä ja savu haisee tosi voimakkaasti palamattomalle dieselille, josta epäiltiin suutin vikaa sekä VCDS:n näyttämä korjausarvo cyl1 suuttimelle arvo pysyy 2.99mg/srt koko kierros alueen, jonka vuoksi suuttimet kävivät testitipenkissä ja testin mukaan pysyivät viitearvojen sisällä.
alla kuvat viitearvoista ja testauksesta sekä VCDS arvot tyhjäkäynnillä sekä isommilla kierroksilla.
meneekö tuo suutinjärjestys nokkapyörästä 1 2 3 4 VCDS:ssä Cyl1 , Cyl2 ,Cyl3 Cyl4
voiko nokan ajoitus aiheuttaa tärinää vaikka VCDS:ssä näkyy olevan kohillaan.
neuvoja otetaan vastaan itse epäilen cyl1 suuttimessa olevan jotain häikkää vaikka se testissä pysyikin viitearvoissa.
autoon on myös vaihdettu kytkin ja vauhtipyörä sekä nokka akseli jossakin vaiheessa ei tietoa kuinka paljon on ajettu sen jälkeen.
jakopään remmi on vaihdettu viime kesänä
viitearvot

testaus

arvot tyhjäkäynnillä suuttimien testauksen jälkeen


audi ei vieläkään kunnossa.
eli tehty seuraavaa->
suuttimet käyny testissä pitäs olla kunnossa.
suuttimien johtosarja uusittu
suuttimien järjestystä muutettu ei vaikutusta 1 sylinterin korjausarvoon. pysyy koko ajan samassa.
tuttuni suomen autohuollosta epäili että öljynpaine ei riittäisi tyhjäkäynnillä
on kuulemma joskus ollut tapaus josta keinuvivuston päässä olevasta lyönti lommista olisi vuotanut. ja oireillut samalla tavoin.
kävin lommit läpi enkä huomannut ainakaan että olisivat huonosti kiinni.
mistähän olis helpon tarkistaa öljyn paineet ja paljonko ne pitäs tyhjäkäynnillä olla??
autona edelleen A6 AVF -02
kuka tekee halvalla ohivuoto/puristuspaine mittauksia oulun alueella?
eli tehty seuraavaa->
suuttimet käyny testissä pitäs olla kunnossa.
suuttimien johtosarja uusittu
suuttimien järjestystä muutettu ei vaikutusta 1 sylinterin korjausarvoon. pysyy koko ajan samassa.
tuttuni suomen autohuollosta epäili että öljynpaine ei riittäisi tyhjäkäynnillä
on kuulemma joskus ollut tapaus josta keinuvivuston päässä olevasta lyönti lommista olisi vuotanut. ja oireillut samalla tavoin.
kävin lommit läpi enkä huomannut ainakaan että olisivat huonosti kiinni.
mistähän olis helpon tarkistaa öljyn paineet ja paljonko ne pitäs tyhjäkäynnillä olla??
autona edelleen A6 AVF -02
kuka tekee halvalla ohivuoto/puristuspaine mittauksia oulun alueella?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa