Kansiremontti edessä AGR:ään, aiheesta pari kysymystä
Valvoja: ffp jäsenet
Kansiremontti edessä AGR:ään, aiheesta pari kysymystä
Jep, alkaa lähenemään tuo 300tkm joten kansiremppa on edessä.
Itse kansi on jo tosin tullut koneistamosta takaisin uusien ohjureiden ja venttilikumien kera plaanattuna, kaikki muu oli mitoissaan joten muuta ei vaihdettu.
Nyt kun tuon homman aloitan ja vaihdan samalla ehjän turbon ja tuoreen jakopään niin mitäs kaikkea tuossa pitää muistaa vaihtaa samalla?
Listalla on tällähetkellä kansipahvi(tarvitaanko paksumpaa kun kannesta on otettu 0,15mm?), imu/pakosarjojen tiivisteet, nokan stefat, nostajat, turbon öljyputket, jakopääsarja ja vesipumppu.
Unohtuuko jotain?
Ja turbosta vielä, kannattaako laittaa suoraan isompaa, esim Fin-Turbon hybridiä jos softaa saati isompia suuttimia ei ole ihan heti tulossa(vaan ehkä jo kevväämmällä)?
Voimaa ei koskaan ole liikaa ja tähänkin sitä olis ihan kiva saada lisää...
Kiitos.
Itse kansi on jo tosin tullut koneistamosta takaisin uusien ohjureiden ja venttilikumien kera plaanattuna, kaikki muu oli mitoissaan joten muuta ei vaihdettu.
Nyt kun tuon homman aloitan ja vaihdan samalla ehjän turbon ja tuoreen jakopään niin mitäs kaikkea tuossa pitää muistaa vaihtaa samalla?
Listalla on tällähetkellä kansipahvi(tarvitaanko paksumpaa kun kannesta on otettu 0,15mm?), imu/pakosarjojen tiivisteet, nokan stefat, nostajat, turbon öljyputket, jakopääsarja ja vesipumppu.
Unohtuuko jotain?
Ja turbosta vielä, kannattaako laittaa suoraan isompaa, esim Fin-Turbon hybridiä jos softaa saati isompia suuttimia ei ole ihan heti tulossa(vaan ehkä jo kevväämmällä)?
Voimaa ei koskaan ole liikaa ja tähänkin sitä olis ihan kiva saada lisää...
Kiitos.
Nesteet menee luonnollisesti vaihtoon. Termari täytyy lisätä listaan, siinähän se samalla menee kun palikat on irti eikä ole tietoa koska on vaihdettu vai onko koskaan.
Kunkkupulttia ei käsittääkseni agr:ssä "ole"? Tai siis että kampuran jakohihnapyörää ei tarvitse avata jakopäätä rempatessa...?
Moniurahihna on vaihdettu 50tkm sitten ja se on kunnossa. Kiristinrullat menee vaihtoon jos laakerit pitää ääntä joten niitä en vielä laskenut tähän pakolliseen listaan mukaan.
Kunkkupulttia ei käsittääkseni agr:ssä "ole"? Tai siis että kampuran jakohihnapyörää ei tarvitse avata jakopäätä rempatessa...?
Moniurahihna on vaihdettu 50tkm sitten ja se on kunnossa. Kiristinrullat menee vaihtoon jos laakerit pitää ääntä joten niitä en vielä laskenut tähän pakolliseen listaan mukaan.
Kannattaa silti se kampuran stefaki vaihtaa nyt samalla, muuten se vuotaa seuraavaksi. Venttiilinnostajat kannattas laittaa kans nuilla kilometreillä, vituttaa ku saa koneen kasaan ja särkyy nostinkuppi.
Nostajat se onkin oikeastaan syy miksi tätä remonttia lähdin tekemään. Eli ne luonnollisesti uusitaan.
Kampuran stefa täytyy laittaa listalle myös kun kerran jakopää avataan. Tuon kun vaihtaa niin lienee silloin tarpeellista vaihtaa myös tuo kunkkupultti? Vai miten se tämän agr:n kanssa oikeasti menee?
Nostajat se onkin oikeastaan syy miksi tätä remonttia lähdin tekemään. Eli ne luonnollisesti uusitaan.
Kannattaa sitten varmistaa että saat oikeat nostajat :
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=138482&highlight=
Noniin, nyt muutaman muun akuutimman remontin jälkeen olisi tarkoitus tämä kansikin vaihtaa.
Vielä tuli yksi ongelma eteen, sillä AGR:ään on kahta eri kansipaffia jotka menevät moottorin numeron mukaan. Pelkkä kaksireikäinen pahvi ei riitä vaan paksuuskin pitää tietää...
Mistäs päin moottoria tuo numero löytyy jotta utlee ostettua oikea pahvi?
Vielä tuli yksi ongelma eteen, sillä AGR:ään on kahta eri kansipaffia jotka menevät moottorin numeron mukaan. Pelkkä kaksireikäinen pahvi ei riitä vaan paksuuskin pitää tietää...
Mistäs päin moottoria tuo numero löytyy jotta utlee ostettua oikea pahvi?
Paksuuden voit kattoa niistä kansipahvissa olevista reijistä. Näät ne reijät kolmospytyn kohdalta moottorin etupuollelta siitä tiivisteestä, mikä sulla on paikallaan. Niitä pitäis olla yhdestä kolmeen niitä reikiä.
Reikin määrä on selvillä(2) mutta kun pahveja on kahta paksuutta siltikin; 1.53mm ja 1.57mm, näiden erona on moottorin numero joka on (1.57mm)moott.n:osta AGR 151001-/ALH085001 ja (1.53mm) moott.n:oon AGR 151000/ALH085000.
Tuntuu typerältä että jossain välissä tuota pahvin paksuutta oltaisiin muutettu.. toisaalta kun auto on ´99-00 -mallia niin tämän kanssa juuri mikään ei ole ollut vielä helppoa.
Pieni ongelma tuli käyntiinlähtemisen kanssa kun tätä on nyt viikon verran hissuksiin lomalla tehty;
- Ajoitukset on kohdillaan, tsekattu neljä kertaa. Kampuran merkki on kohdallaan, nokka suorassa ja pumpun tappi menee heittämällä sisään.
- Pumppu imee tulolinjan tyhjäksi vaikka letku on täytetty ja suodatin täynnä.
- Suutinputkista tulee satunnaisia "roiskahduksia".
- Auto on ollut keula ylhäällä koko viikon, voisiko vaikuttaa?
Kone ei siis lupaakaan. Voisiko kyseessä olla ilmalukko tms. pumpussa kun tuo kottero nyt on ollut koko viikon pukeilla? Ajoitus tosiaan pitäisi olla kohdillaan sillä kaikki ajoitusmerkit ovat niinkuin pitää ja pumpun lukituspinni menee heittämällä paikoilleen kuten hihnaa irroittaessa. Hihnanvaihto tehty www.tdiclub.com/articles/pdf/a4timingbelt.pdf ohjeen mukaisesti.
----------------------------------------------
Noniin, päivitystä tähän; ongelma oli tosiaan se, että polttoainelinjat oli tyhjiä. Alipainepumpulla kun imaisin pumpun poistoletkusta jonkin verran diiseliä ulos niin käyntiinhän se paukahti.
Tuli putsattua remontin ohella egr ja imusarja jotka olivat reunoiltaan puolen sentin sonnassa. Imusarja likosi yön dieselissä ja sen jälkeen harjalla irti mitä lähti ja loput painepesurilla. Puhaasta tuli.
- Ajoitukset on kohdillaan, tsekattu neljä kertaa. Kampuran merkki on kohdallaan, nokka suorassa ja pumpun tappi menee heittämällä sisään.
- Pumppu imee tulolinjan tyhjäksi vaikka letku on täytetty ja suodatin täynnä.
- Suutinputkista tulee satunnaisia "roiskahduksia".
- Auto on ollut keula ylhäällä koko viikon, voisiko vaikuttaa?
Kone ei siis lupaakaan. Voisiko kyseessä olla ilmalukko tms. pumpussa kun tuo kottero nyt on ollut koko viikon pukeilla? Ajoitus tosiaan pitäisi olla kohdillaan sillä kaikki ajoitusmerkit ovat niinkuin pitää ja pumpun lukituspinni menee heittämällä paikoilleen kuten hihnaa irroittaessa. Hihnanvaihto tehty www.tdiclub.com/articles/pdf/a4timingbelt.pdf ohjeen mukaisesti.
----------------------------------------------
Noniin, päivitystä tähän; ongelma oli tosiaan se, että polttoainelinjat oli tyhjiä. Alipainepumpulla kun imaisin pumpun poistoletkusta jonkin verran diiseliä ulos niin käyntiinhän se paukahti.
Tuli putsattua remontin ohella egr ja imusarja jotka olivat reunoiltaan puolen sentin sonnassa. Imusarja likosi yön dieselissä ja sen jälkeen harjalla irti mitä lähti ja loput painepesurilla. Puhaasta tuli.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa