Kansiremontti edessä AGR:ään, aiheesta pari kysymystä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

Kansiremontti edessä AGR:ään, aiheesta pari kysymystä

ViestiKirjoittaja agr » 21.10.2011 17:57

Jep, alkaa lähenemään tuo 300tkm joten kansiremppa on edessä.
Itse kansi on jo tosin tullut koneistamosta takaisin uusien ohjureiden ja venttilikumien kera plaanattuna, kaikki muu oli mitoissaan joten muuta ei vaihdettu.

Nyt kun tuon homman aloitan ja vaihdan samalla ehjän turbon ja tuoreen jakopään niin mitäs kaikkea tuossa pitää muistaa vaihtaa samalla?
Listalla on tällähetkellä kansipahvi(tarvitaanko paksumpaa kun kannesta on otettu 0,15mm?), imu/pakosarjojen tiivisteet, nokan stefat, nostajat, turbon öljyputket, jakopääsarja ja vesipumppu.
Unohtuuko jotain?

Ja turbosta vielä, kannattaako laittaa suoraan isompaa, esim Fin-Turbon hybridiä jos softaa saati isompia suuttimia ei ole ihan heti tulossa(vaan ehkä jo kevväämmällä)?
Voimaa ei koskaan ole liikaa ja tähänkin sitä olis ihan kiva saada lisää...

Kiitos.

Ghidrah
-
Viestit: 72
Liittynyt: 8.12.2005 5:30

ViestiKirjoittaja Ghidrah » 21.10.2011 19:27

Mites kansipultit? En tiedä missä kaikissa koneissa ne piti vaihtaa uusiin, vai pitikö jopa kaikissa.

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 21.10.2011 20:22

Noniin, nehän ne täytyykin vaihtaa samalla. Kiitos!
Vieläkö puuttuu jotain?

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 21.10.2011 20:50

tietenkin kannattaa vaihtaa öljyt+suodatin, jäähdytinnesteet, termari varauksella jos ei tiedä milloin vaihdettu. ja jakopään yhteydessä kunkkupultti ja kampuran stefa. sit tietenkin moniuraremmin tarpeet.

nm. viikonpäästä sama projekti edessä

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 21.10.2011 20:57

Nesteet menee luonnollisesti vaihtoon. Termari täytyy lisätä listaan, siinähän se samalla menee kun palikat on irti eikä ole tietoa koska on vaihdettu vai onko koskaan.

Kunkkupulttia ei käsittääkseni agr:ssä "ole"? Tai siis että kampuran jakohihnapyörää ei tarvitse avata jakopäätä rempatessa...?

Moniurahihna on vaihdettu 50tkm sitten ja se on kunnossa. Kiristinrullat menee vaihtoon jos laakerit pitää ääntä joten niitä en vielä laskenut tähän pakolliseen listaan mukaan.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 21.10.2011 21:26

Kannattaa silti se kampuran stefaki vaihtaa nyt samalla, muuten se vuotaa seuraavaksi. Venttiilinnostajat kannattas laittaa kans nuilla kilometreillä, vituttaa ku saa koneen kasaan ja särkyy nostinkuppi.

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 21.10.2011 21:34

Kannattaa silti se kampuran stefaki vaihtaa nyt samalla, muuten se vuotaa seuraavaksi. Venttiilinnostajat kannattas laittaa kans nuilla kilometreillä, vituttaa ku saa koneen kasaan ja särkyy nostinkuppi.


Nostajat se onkin oikeastaan syy miksi tätä remonttia lähdin tekemään. Eli ne luonnollisesti uusitaan.

Kampuran stefa täytyy laittaa listalle myös kun kerran jakopää avataan. Tuon kun vaihtaa niin lienee silloin tarpeellista vaihtaa myös tuo kunkkupultti? Vai miten se tämän agr:n kanssa oikeasti menee?

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 22.10.2011 1:37

kunkkupultti juu vaihtoon vaan suoraan, ei se maksa kuin sen 2-3€ joten viimesin kohde missä kannattaa säästää

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 22.10.2011 17:37

Nostajat se onkin oikeastaan syy miksi tätä remonttia lähdin tekemään. Eli ne luonnollisesti uusitaan.

Kannattaa sitten varmistaa että saat oikeat nostajat :
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=138482&highlight=

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 22.10.2011 20:04

Hyvä tieto tuo nostajajuttu, kiitos siitä.

Mitä mieltä olette tuosta turbojutusta, kannattaako isompaa ostaa jo nyt kun softaa tai suuttimia ei ole vielä pariin kuukauteen tulossa? Vaikuttaako se millään tavalla toimintaan, huonosti tai hyvin?

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 24.10.2011 14:08

Sen verran vastaan kannen pulteista, että Motonetistä sarja maksaa 15euroa. Hintaero marmoriin oli aikamoinen.

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 25.10.2011 10:52

Jepulis, eli kannenpultit Motonetistä. Lienevät kuitenkin samaa tavaraa kuin marmorilla että voi turvallisin mielin kiristellä?

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 15.12.2011 21:25

Noniin, nyt muutaman muun akuutimman remontin jälkeen olisi tarkoitus tämä kansikin vaihtaa.
Vielä tuli yksi ongelma eteen, sillä AGR:ään on kahta eri kansipaffia jotka menevät moottorin numeron mukaan. Pelkkä kaksireikäinen pahvi ei riitä vaan paksuuskin pitää tietää...
Mistäs päin moottoria tuo numero löytyy jotta utlee ostettua oikea pahvi?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 16.12.2011 9:16

Paksuuden voit kattoa niistä kansipahvissa olevista reijistä. Näät ne reijät kolmospytyn kohdalta moottorin etupuollelta siitä tiivisteestä, mikä sulla on paikallaan. Niitä pitäis olla yhdestä kolmeen niitä reikiä.

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 16.12.2011 11:31

Paksuuden voit kattoa niistä kansipahvissa olevista reijistä. Näät ne reijät kolmospytyn kohdalta moottorin etupuollelta siitä tiivisteestä, mikä sulla on paikallaan. Niitä pitäis olla yhdestä kolmeen niitä reikiä.


Reikin määrä on selvillä(2) mutta kun pahveja on kahta paksuutta siltikin; 1.53mm ja 1.57mm, näiden erona on moottorin numero joka on (1.57mm)moott.n:osta AGR 151001-/ALH085001 ja (1.53mm) moott.n:oon AGR 151000/ALH085000.

Tuntuu typerältä että jossain välissä tuota pahvin paksuutta oltaisiin muutettu.. toisaalta kun auto on ´99-00 -mallia niin tämän kanssa juuri mikään ei ole ollut vielä helppoa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.12.2011 11:50

Se on ihan yksi ja sama kumman noista pahveista laitat. Paksuus erot on niin älyttömän pieniä.

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 16.12.2011 12:16

Se on ihan yksi ja sama kumman noista pahveista laitat. Paksuus erot on niin älyttömän pieniä


Ok. Tämä tieto helpottaa huomattavasti, kiitos.

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 30.12.2011 1:16

Pieni ongelma tuli käyntiinlähtemisen kanssa kun tätä on nyt viikon verran hissuksiin lomalla tehty;
- Ajoitukset on kohdillaan, tsekattu neljä kertaa. Kampuran merkki on kohdallaan, nokka suorassa ja pumpun tappi menee heittämällä sisään.
- Pumppu imee tulolinjan tyhjäksi vaikka letku on täytetty ja suodatin täynnä.
- Suutinputkista tulee satunnaisia "roiskahduksia".
- Auto on ollut keula ylhäällä koko viikon, voisiko vaikuttaa?

Kone ei siis lupaakaan. Voisiko kyseessä olla ilmalukko tms. pumpussa kun tuo kottero nyt on ollut koko viikon pukeilla? Ajoitus tosiaan pitäisi olla kohdillaan sillä kaikki ajoitusmerkit ovat niinkuin pitää ja pumpun lukituspinni menee heittämällä paikoilleen kuten hihnaa irroittaessa. Hihnanvaihto tehty www.tdiclub.com/articles/pdf/a4timingbelt.pdf ohjeen mukaisesti.

----------------------------------------------

Noniin, päivitystä tähän; ongelma oli tosiaan se, että polttoainelinjat oli tyhjiä. Alipainepumpulla kun imaisin pumpun poistoletkusta jonkin verran diiseliä ulos niin käyntiinhän se paukahti.
Tuli putsattua remontin ohella egr ja imusarja jotka olivat reunoiltaan puolen sentin sonnassa. Imusarja likosi yön dieselissä ja sen jälkeen harjalla irti mitä lähti ja loput painepesurilla. Puhaasta tuli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa