VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Kävin itse hakemassa tuon 1.8t imuilma-anturin Järvenpään varaosakeskuksesta.. 058905379 tuolla koodilla löytyi koneelta, pari päivää meni kun tilasivat. Joku 13€ oli hinta.. En ole vielä kerennyt asentamaan.
Edit: Näköjään Fixuksella vielä halvempi:
http://www.fixusnet.fi/~aWCWx0000001/?Y999=PIF&Y104=128098&Y216=33305&Y219=4254&Y223=
Edit: Näköjään Fixuksella vielä halvempi:
http://www.fixusnet.fi/~aWCWx0000001/?Y999=PIF&Y104=128098&Y216=33305&Y219=4254&Y223=
Mites kun vr ei lähde aina ekalla käyntiin aamulla? Tokalla tai viimeistään kolmannella hörähtää hyvin käyntiin.. Jos antaa seistä yön yli niin pitää pari kertaa, mutta jos vaikka tulee kaupasta niin lähtee ekalla heti.. Olen miettinyt että puola tai bensapumppu?
Bensapumppu tuohon on vaihdettu alkuvuodesta, mutta wanha omistaja puhui, että ei olisi aivan speksien mukainen ollut..
Minulla on tämä -92, eli perintisellä virranjakajalla, pyörijä, kansi etc. Meneekö tuohon perus 4-pyttysen puola? Motonet ei myy muuta Vr6 puolaa kun sitä uudempien puolapakettia. Samoin paikallinen varaosakeskus löytää vain sen vr6 moottorille..
Bensapumppu tuohon on vaihdettu alkuvuodesta, mutta wanha omistaja puhui, että ei olisi aivan speksien mukainen ollut..
Minulla on tämä -92, eli perintisellä virranjakajalla, pyörijä, kansi etc. Meneekö tuohon perus 4-pyttysen puola? Motonet ei myy muuta Vr6 puolaa kun sitä uudempien puolapakettia. Samoin paikallinen varaosakeskus löytää vain sen vr6 moottorille..
Ongelmat jatkuvat. Jo Bugrunissa oli tiedossa että lambda on rikki, keskikulutus 15l/100km. Silloin sain vikakoodit:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
- 08-00 Control limit surpassed
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor G39
- 29-10 - Short to ground - intermitted
00540 - Knock sensor 2 (G66)
- 31-10 - open or short to ground- intermitted
Vaihdoin nakutusanturin ja lambdan. Yhden päivän toimi kivasti, keskikulutus oli 6,5l/100km :O
Taas eilen kulutukset hyppäsivät 14l/100km. Luin koodit:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
- 08-00 Control limit surpassed
Tämä oli pelkästään tullut uudestaan. Nollasin sen ja pienen lenkin ajamisen jälkeen tuli taas.
Tyhjäkäynti seilaa aika hyvin, räkii hieman putkesta.
Nopealla googletuksella porukalla on tullut tuo kun laitettu 2,9 klooni imusarjaa->imuvuoto..
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/shit/vr6_aku.jpg/_full.jpg
Oli tylsää töissä :)
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
- 08-00 Control limit surpassed
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor G39
- 29-10 - Short to ground - intermitted
00540 - Knock sensor 2 (G66)
- 31-10 - open or short to ground- intermitted
Vaihdoin nakutusanturin ja lambdan. Yhden päivän toimi kivasti, keskikulutus oli 6,5l/100km :O
Taas eilen kulutukset hyppäsivät 14l/100km. Luin koodit:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
- 08-00 Control limit surpassed
Tämä oli pelkästään tullut uudestaan. Nollasin sen ja pienen lenkin ajamisen jälkeen tuli taas.
Tyhjäkäynti seilaa aika hyvin, räkii hieman putkesta.
Nopealla googletuksella porukalla on tullut tuo kun laitettu 2,9 klooni imusarjaa->imuvuoto..
http://elementti.kuvat.fi/kuvat/shit/vr6_aku.jpg/_full.jpg
Oli tylsää töissä :)
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 14.1.2011 22:50
- Viesti:
Tarjotaan töitä!!
Olisiko foorumilla ketään joka haluaisi TIENATA auttamalla vaihtamaan VR6 jakopään yläkiristimen laahaimen?? konetta purettu sen verran jo että jakopään ylempi poski saatu auki.
Auto sijaitsee hyvinkäällä (50km helsingistä pohjoiseen), hallissa, työkalut ja kaikki muukin tarvittava löytyy!!(vain taito puuttuu)
Maksan siis tuntipalkan jos joku haluaa vaan tuossa jeesata tai jopa tehdä yksin.
Otan myös vastaan mielelläni vinkkejä kyseiseen hommaan tai jos joku osaa suositella korjaamoa mikä hoitaisi tuon homman hyvinkään lähistöllä.
Alkaa usko loppumaan ja menee maku koko vr6:sta kun tuntuu ettei kukaan osaa jeesata tai halua tehdä kyseistä hommaa!
YV:llä tavoittaa nopeasti.
Auto sijaitsee hyvinkäällä (50km helsingistä pohjoiseen), hallissa, työkalut ja kaikki muukin tarvittava löytyy!!(vain taito puuttuu)
Maksan siis tuntipalkan jos joku haluaa vaan tuossa jeesata tai jopa tehdä yksin.
Otan myös vastaan mielelläni vinkkejä kyseiseen hommaan tai jos joku osaa suositella korjaamoa mikä hoitaisi tuon homman hyvinkään lähistöllä.
Alkaa usko loppumaan ja menee maku koko vr6:sta kun tuntuu ettei kukaan osaa jeesata tai halua tehdä kyseistä hommaa!
YV:llä tavoittaa nopeasti.
Jihaa, tällä viikolla saa kannen koneistamolta... Tuli tuossa mieleen kun lueskelin VWvortexin sivuilta noita kansipahvin vaihtoon liittyviä ohjeita, on näköjään söhötelty jonkinsorttista kupari-sprayta tuohon kansipahvin molempiin puoliin...
Tilasin ittelle ARZ-Tuningista tuollaisen metallisen tiivisteen:
http://www.arz-tuning.de/shop/product_info.php/info/p2375_Triple-layered-Metal-Headgasket-VR6-for-Increased-Compression.html (sorry, en osannu lyhentää tuota linkkiä :o )
Niin olisiko tässä tapauksessa oikeasti fiksua laittaa tuota kupari-märmättiä tuohon tiivisteeseen asennuksen yhteydessä?
Tilasin ittelle ARZ-Tuningista tuollaisen metallisen tiivisteen:
http://www.arz-tuning.de/shop/product_info.php/info/p2375_Triple-layered-Metal-Headgasket-VR6-for-Increased-Compression.html (sorry, en osannu lyhentää tuota linkkiä :o )
Niin olisiko tässä tapauksessa oikeasti fiksua laittaa tuota kupari-märmättiä tuohon tiivisteeseen asennuksen yhteydessä?
Ei siitä kuparispraysta missään tapauksessa haittaakaan ole, itse on tullut käytettyä sitä ylimääräisenä vakuutuksena erinäisissä koneissa. Ei se kannen koneistettu pintakaan täydellisen sileä kuitenkaan ole, lohkon puolesta puhumattakaan.
Ainakin VHT Copper Gasket on pätevää tavaraa tähän hommaan.
Ainakin VHT Copper Gasket on pätevää tavaraa tähän hommaan.
Kertokaapas tietäväiset jotta mihinkä momenttiin laitetaan nuo nokka-akseleiden "kiinnityspukit" vai mitä nuo nyt ovat oikealta nimeltään...? Ja tietty kirimisjärjestyskin olis mukava tietää :>
Viimeksi muokannut Noppis, 28.7.2011 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olisiko solenoidi-vika? Kokeileppa seuraavan kerran koputtaa starttia kun ei lähde pyörimään.
Ja noppikselle: minuutin googletus sekä kaikki kiristysmomentit jos edellisestä linkistä ei auennut arvo.
Ja noppikselle: minuutin googletus sekä kaikki kiristysmomentit jos edellisestä linkistä ei auennut arvo.
Teinpähän tuossa kansiremontin sekä uus laatikko että jakopään hilut.
Vaihdoin uudet nostimet, naputus ei kuitenkaan hävinny kokonaan... Vänkärinpuolelta muutama vielä aika kovaa meteliä pitää. Kylmänä ei äännä, lämpimänä sitte senki edestä.
Missä vika? Motonetin nostajissa? Asentajassa? Mobilin 3000 5w-40 öljyissä? Öljypumpussa?
Öljyjen lämpö näyttää olevan ajotietokoneen mukaan korkeammalla kuin ennen remonttia. (ennen oli 96-102, nyt 106-110 astetta matka-ajossa.) Tosin nyt laitoin 87-asteisen termostaatin, lienekkö siitä johtuvaa nuo lämmöt?
Vaihdoin uudet nostimet, naputus ei kuitenkaan hävinny kokonaan... Vänkärinpuolelta muutama vielä aika kovaa meteliä pitää. Kylmänä ei äännä, lämpimänä sitte senki edestä.
Missä vika? Motonetin nostajissa? Asentajassa? Mobilin 3000 5w-40 öljyissä? Öljypumpussa?
Öljyjen lämpö näyttää olevan ajotietokoneen mukaan korkeammalla kuin ennen remonttia. (ennen oli 96-102, nyt 106-110 astetta matka-ajossa.) Tosin nyt laitoin 87-asteisen termostaatin, lienekkö siitä johtuvaa nuo lämmöt?
Pari kuukautta sitten, vaihdoin öljyt ja laitoin tikun mukaan täyteen. Kävin ajamassa lenkin ja täytin taas tikun mukaan täyteen. Ajelin kotiin ym katsoin tikkua niin oli tullut asteikon verran yli sen maksimin (1L). Ajattelin että kyllä se sieltä tasottuu ym. Ajalin normaalisti ja öljy ei ollut hävinnyt mihinkään. Piti jossain vaiheessa kun kerkeää, niin ottaa ylimääräiset pois. Ennen tätä huomasin kuitenkin että öljyn määrä oli tasaantunut. Ja nyt on alkanut ne ongelmat. Nyt se polttelee sitä öljyä, minne se öljy on voinut mennä? Kansipahvi paskana?
Aika huolella tyhjäkäynti seilaa ainakin..
Tehot hukassa, savuttaa kokoajan, haisee tosi pahalle, rikkoo lambdan kokoajan..
260tkm mittarissa..
Aika huolella tyhjäkäynti seilaa ainakin..
Tehot hukassa, savuttaa kokoajan, haisee tosi pahalle, rikkoo lambdan kokoajan..
260tkm mittarissa..
Nykysellä € vs $ hinnoilla kannattaa nokat hommata jenkkilästä. Jos haluaa keskialueelle jerkkua niin Autotech 262 nokat. Noille riittää vakiojouset, vaihtaa vaan uudet nostajat.
Tai sit jos haluaa yläpäähän niin DRC 268 nokat. Noille pitää vaihtaa tiukemmat jouset ja uudet nostajat kanssa. Tosin noi DRC nokat on aika kysyttyjä, joten saatavuus voi olla hankalaa.
Tai sit jos haluaa yläpäähän niin DRC 268 nokat. Noille pitää vaihtaa tiukemmat jouset ja uudet nostajat kanssa. Tosin noi DRC nokat on aika kysyttyjä, joten saatavuus voi olla hankalaa.
tuli ostettua tuossa vr6 syncro golffi ABV koneella. öljynvaihtoa vois ensimmäisena alkaa tekee ja sisään castrolin tws 10w-60 öljyt, ellei muilla ole parempia vaihtoehtoja? sitten tuo laatikon pahalainen. se pitää ääntä 1.vaihteella koska jokin haarukan jousi on kuoleentunut, onko kellään ollut vastaavaa? ja paljos tohon laatikkoon menee öljyä ja mikä ois parasta sinne laittaa?
mitäs tulppia olette käyttäneet?
sitten vielä jos joltain ohjekirja löytyyv vuoden -95 vr6 malliin, taitaa olla sama perusmallissa kuin syncrossa, niin voisin vaikka pulittaa joitain euroja jos vaikka kopion siitä saisin tai sitten voin ostaa alkuperäisen ihan rahalla.
mitäs tulppia olette käyttäneet?
sitten vielä jos joltain ohjekirja löytyyv vuoden -95 vr6 malliin, taitaa olla sama perusmallissa kuin syncrossa, niin voisin vaikka pulittaa joitain euroja jos vaikka kopion siitä saisin tai sitten voin ostaa alkuperäisen ihan rahalla.
Jos on auto tyhjäkäynnillä ja avaa oljykorkin, niin mikähän on pielessä jos sieltä roiskuaa öljyä. Öljynpaineet perseellään?, männänrenkaat? Kun ostin auton niin tässä on viimeset puol vuotta öljynlämmöt ollut 110-120 pintakaasulla, mm maantieajossa. Mutta nyt kun tuli elokuu niin öljynlämmöt ei oo käyny 102 yläpuolella vaikka antais jalkaa. Talvella kun sain auton, niin ne oli ~116 myös vähän rajummin kaasutellen. Liekkö öljynlämpöanturissa sitten jotain vikaa; kesähelteillä maantieajossa mietin, että mikä vittu on, kun on öljynlämmöt 140 ja kun painoin kytkimen pohjaan niin yhtäkkiä vilahti ruutuun 116'c
mitäköhän shaissea tälläkertaa veera tiputtaa...
eli vetoakselin kohdalta ja oli punaisen väristä, kuten öljyä. Just vaihdoin laatikkoöljyt eikä kyllä ollut punaisen väristä. Hengenhätää ei ole koska tulee tyyliin tippa/100km.
Ja pystyykö hall-anturin toimintaa jotenkin testaamaan, muutoin kuin vikakoodien luvulla? Kylmänä veera toimii kuten pitää mutta koneen lämmittyä välillä käy viidellä. Aivan satunnaisesti. Välillä voi toimia kuten pitää ja vetää hyvin mutta sitten voi yht'äkkiä ruveta "röpöttää" ja tuntuu ettei mene mihinkään.
Tulpat just vaihdettu. Ilmamäärä mittari vaihdettu ja tulpanjohdot todettu toimiviksi.
Jaaa.. Milläköhän tuon öljynsuodattimen kotelon sais tiiviiksi kun laakkoselta haettu uus o-rengas ja silti vain haluaa valuttaa öljyä. Kokeiltu myös tiivistää massalla ja siltikin vuotaa.
eli vetoakselin kohdalta ja oli punaisen väristä, kuten öljyä. Just vaihdoin laatikkoöljyt eikä kyllä ollut punaisen väristä. Hengenhätää ei ole koska tulee tyyliin tippa/100km.
Ja pystyykö hall-anturin toimintaa jotenkin testaamaan, muutoin kuin vikakoodien luvulla? Kylmänä veera toimii kuten pitää mutta koneen lämmittyä välillä käy viidellä. Aivan satunnaisesti. Välillä voi toimia kuten pitää ja vetää hyvin mutta sitten voi yht'äkkiä ruveta "röpöttää" ja tuntuu ettei mene mihinkään.
Tulpat just vaihdettu. Ilmamäärä mittari vaihdettu ja tulpanjohdot todettu toimiviksi.
Jaaa.. Milläköhän tuon öljynsuodattimen kotelon sais tiiviiksi kun laakkoselta haettu uus o-rengas ja silti vain haluaa valuttaa öljyä. Kokeiltu myös tiivistää massalla ja siltikin vuotaa.
Noniin nyt on vesipumpun ja termarin osat hankittu. Mietin alunperin että käytän tuon tutulla pajalla kun sanoivat että parin tunnin homma. Mutta millanen homma toi vesipumpun ja termarin vaihto oikeen ite tehtynä olis? Sen verran tiedänkin että hommaa vaikeuttaa runkopalkki jonka takia konetta joutuu hieman nostamaan ylös?
Oisko kellään mitään jippoja tohon hommaan tai ohjeita tms. helpotusta. Vai kannattaako suoraan viedä laitettavaksi?
Oisko kellään mitään jippoja tohon hommaan tai ohjeita tms. helpotusta. Vai kannattaako suoraan viedä laitettavaksi?
Koneen päältä suojamuovit pois. Puolapaketti pois jos suorasytkä vehje. Sit saa helposti termostaatinkotelon irti. Jos on kätilön kädet ja lehmän hermot, voi kokeilla ilman noiden poistoa.
Vesipumpun vaihtoon.
Ilmanputsarin boksi pois, moniurahihna pois, vesipumpun hihnapyörät irti.
Koneen takaa, edestä ja vaihdelaatikon päästä kiinnityspultit irti.
Takapultin irrotukseen taisi joutua ottamaan läppärungon <-> MAF, välisen putken pois, varovasti ettet hajoita PCV-letkuja, voi olla hauraat.
2"x4" yms sopiva lankku öljypohjan alle ja varovasti konetta tunkkaat ylös öljypohjan alta, kunnen vesipumppu mahtuu tulemaan koneen ja runkopalkin välistä pois. Katso ettei pakoputki, yms ota tulipeltiin tai pohjaan kiinni.
Vetareista en tiedä riittääkö niissä vara vai joutuuko ottaa sisäpäästä irti.
PS, samalla kun ottaa moniurahihnan pois, kannattaa ottaa sen kiristin irti ja voidella laakeri. Laakerinmutterissa on vääränkätiset kierteet, ai mistä tiedän :), sit vaan kiristinhihnapyörä pois, laakeri pois, laakerista pikkumeisselillä tiiviste pois, nokare rasvaa sisään ja kasaus. Tosin uusi laakeri taisi maksaa jotain 5-10€
Vesipumpun vaihtoon.
Ilmanputsarin boksi pois, moniurahihna pois, vesipumpun hihnapyörät irti.
Koneen takaa, edestä ja vaihdelaatikon päästä kiinnityspultit irti.
Takapultin irrotukseen taisi joutua ottamaan läppärungon <-> MAF, välisen putken pois, varovasti ettet hajoita PCV-letkuja, voi olla hauraat.
2"x4" yms sopiva lankku öljypohjan alle ja varovasti konetta tunkkaat ylös öljypohjan alta, kunnen vesipumppu mahtuu tulemaan koneen ja runkopalkin välistä pois. Katso ettei pakoputki, yms ota tulipeltiin tai pohjaan kiinni.
Vetareista en tiedä riittääkö niissä vara vai joutuuko ottaa sisäpäästä irti.
PS, samalla kun ottaa moniurahihnan pois, kannattaa ottaa sen kiristin irti ja voidella laakeri. Laakerinmutterissa on vääränkätiset kierteet, ai mistä tiedän :), sit vaan kiristinhihnapyörä pois, laakeri pois, laakerista pikkumeisselillä tiiviste pois, nokare rasvaa sisään ja kasaus. Tosin uusi laakeri taisi maksaa jotain 5-10€
Viimeksi muokannut Slantsix, 15.8.2011 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mätönetistä sai noita laakereita, olisko ollu 3,90€ :)
Edit: Korjaan, 2,90€ http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-6203
Edit: Korjaan, 2,90€ http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-6203
Kaverin vr6 golffi sammu katsastuskonttorin pihaan katsastajan toimesta, eikä lähtenyt enään käyntiin. Luettiin vikakoodit ja herjas nakutusanturia. Nakutusanturi vaihdettiin, mutta ei käynnisty vieläkään. Vikakoodeja ei saatu uudestaan luettua, kun ei ollut läppäri mukana, mutta ennen vaihtoa ei ainakaan muita vikakoodeja antanut.
Mikäköhän tuossa on taas vialla?
Mikäköhän tuossa on taas vialla?
Kiertokangen laakerikin voi olla syyllinen ääneen.
VR'n imusarjassa on aina "vähän" huohottimen kautta tulevaa öljyä.
Männänrenkaita voi testata suht helposti mittaamalla puristukset jonka jälkeen muutamat tipat öljyä tulpan reiästä ja uusi mittaus, jos tulokset selkeästi paranevat niin renkaat ovat todennäköinen vika.
VR'n imusarjassa on aina "vähän" huohottimen kautta tulevaa öljyä.
Männänrenkaita voi testata suht helposti mittaamalla puristukset jonka jälkeen muutamat tipat öljyä tulpan reiästä ja uusi mittaus, jos tulokset selkeästi paranevat niin renkaat ovat todennäköinen vika.
http://www.youtube.com/watch?v=c9xeVtN1Zho no tämmönen ääni siitä kuulu joku 5kk sitten. Ja oli vaan pahentunu, siis jos tuosta äänestä joku ammattilainen osaa päätellä jotain :D
Morjens vaan kaikille. Tuore verkun omistaja kohtasi heti ongelmia.
Elikkäs auto vaan sammui eikä elon merkkejä. Kipinä hukassa, eikä ainakaan puolalta näytä lähtevän mitään. Mites saisi mitattua tuleeko puolalle virtaa? Hiukan liian kallis palikka mutu pohjalta ostettuna...
Autosähkö on muutenkin todella hakusessa, että kaikki apu olisi tervetullutta :)
Elikkäs auto vaan sammui eikä elon merkkejä. Kipinä hukassa, eikä ainakaan puolalta näytä lähtevän mitään. Mites saisi mitattua tuleeko puolalle virtaa? Hiukan liian kallis palikka mutu pohjalta ostettuna...
Autosähkö on muutenkin todella hakusessa, että kaikki apu olisi tervetullutta :)
Kampiaksenlin asentoanturi on tuo engine speed sensor, ja jos on rikki niin ei tule kipinää eikä bensaa. Vikakoodina näkyy aina kun kone on sammuksissa. Jos pelkkä kipinä puuttuu voi puolan sytysyksikkö (virranjakajallinen kone 92?) olla selvä, itellä muutama niitä hajos ja toinen niin että olin parkkiin ajanut eikä siitä kaupassakäynnin jälkeen lähtenyt käyntiin, toinen hajosi kesken ajon. Tämä ei anna vikakoodia ollenkaan.
Olipa kiva kun vaihdoin öljyt ja suodattimen, vedin suodattimen puukolla halki niin metallisilppua täynnä... Saatto naputuksen syy löytyä, taitaa olla joku öljykanava tukossa. Eikös ne kannet ollu AAA ja ABV -koneissa samanlaiset? Pitää jostain etsiskellä uutta :D
Saa nyt nähä kunhan saa TAAS aukastua motin joku kaunis päivä... Lienekkö tullu asennusvirhe tahi sitte koneistamolla menny saissea kanavaan :D
Saa nyt nähä kunhan saa TAAS aukastua motin joku kaunis päivä... Lienekkö tullu asennusvirhe tahi sitte koneistamolla menny saissea kanavaan :D
Kynti ongelmat Golf VR6 92
Terve!
Oliskos jollain tietoa semmoisesta kun ajan autoa niin rupee yht äkkii nykimään ja sammuu, käynnistyy hyvin kyllä joka kerta mutta ei pysy käynnissä jos lähtee liikkeelle, paikallaan ollessa kyllä pysyy. Moottori käy omasta mielestä liian kuumana, mutta mittari näyttää kyllä max 90, ( nousee lämmot kyllä normaalii nopeamminkin ) ja sitten vielä moniurahihnan puolelta kuuluu ihmeellistä rohinaa ja välistä aina muutama nakutus ääni jolloin samaan aikaan tyhkäynti lähtee seilailemaan ja heti sen jälkeen palautuu normaaliksi.
Oliskos jollain tietoa semmoisesta kun ajan autoa niin rupee yht äkkii nykimään ja sammuu, käynnistyy hyvin kyllä joka kerta mutta ei pysy käynnissä jos lähtee liikkeelle, paikallaan ollessa kyllä pysyy. Moottori käy omasta mielestä liian kuumana, mutta mittari näyttää kyllä max 90, ( nousee lämmot kyllä normaalii nopeamminkin ) ja sitten vielä moniurahihnan puolelta kuuluu ihmeellistä rohinaa ja välistä aina muutama nakutus ääni jolloin samaan aikaan tyhkäynti lähtee seilailemaan ja heti sen jälkeen palautuu normaaliksi.
Ilmanputsarin boksi pois. (ei pakollinen)
Kiristin löysäksi, siihen tarvitsee 60-80mm pitkän M8 pultin. Pultti kierretään sille tehtyyn reikään, joka löysää hihnan. Reikä löytyy kiristimen päältä.
Hihna pois, sit 3 kpl 13mm kannalla olevia pultteja auki, jotka pitää kiristimen kannessa kiinni.
Laakerin kiristinmutteri pois, jos ei ole ruuvipenkkiä, niin voi kokeilla aukasta sen, kun kiristin on vielä kannessa kiinni. HUOM, vääränkätiset kierteet. HUOM
Sit saakin hihnapyörän+laakerin pois.
Oma oli kuin lasten helistin kun pyöritti sitä.
Siinäpä se taisi pääpiirteittäin olla.
Kiristin löysäksi, siihen tarvitsee 60-80mm pitkän M8 pultin. Pultti kierretään sille tehtyyn reikään, joka löysää hihnan. Reikä löytyy kiristimen päältä.
Hihna pois, sit 3 kpl 13mm kannalla olevia pultteja auki, jotka pitää kiristimen kannessa kiinni.
Laakerin kiristinmutteri pois, jos ei ole ruuvipenkkiä, niin voi kokeilla aukasta sen, kun kiristin on vielä kannessa kiinni. HUOM, vääränkätiset kierteet. HUOM
Sit saakin hihnapyörän+laakerin pois.
Oma oli kuin lasten helistin kun pyöritti sitä.
Siinäpä se taisi pääpiirteittäin olla.
Terve, semmoista kyselisin et voiko auton sammuilu liittyy vesipumppuun, kun oon tullu omas autos siihen tulokseen et siinä on vesipumppu viallinen, elikkäs kun autolla liikkuu tai muutenkin kylmällä koneella lähtee niin toimii ihan hyvin, mutta kun lämmöt nousee siihen 90 asteeseen niin rupee kuulumaan juuri vesipumpun kohtaan semmoista pauketta ja auto sammuilee, käynnistyy joka kerta hyvin kyllä mutta kuumalla koneella ei sitten lähetä liikkeelle. suorassa ajossa ettei joudu liikenne valoihin ym pysähdyksiä tekemään niin toimii ihan hyvin.
eliikkäs siis kun auto vain seisoo ja on käynnissä niin rupee lämmöt nousemaan aika vikkelään.
eliikkäs siis kun auto vain seisoo ja on käynnissä niin rupee lämmöt nousemaan aika vikkelään.
mistäs vois alkaa ettii kun auto tekee välillä niiin että kun käynnistää auton niiin hörähtää käyntiin mutta sammuu saman tien. vikakoodit luettu ei mitään. onko virtalukon pohja menossa vai voiko johtua että on hiton kulunut avain? ja tämä on nyt ihan satunnaista, yleensä heti perään uudestaan startatessa lähtee sitten käyntiin.
Se on helppo homma, itellä ajonestolaite sijatsi polkimien yläpuolella, siellä näkyy 2 relettä. Repäset sen laitteen sieltä, liität J1 ja J2 yhteen, releiltä lähtevät harmaa ja valkoharmaa johdot yhteen ja maahan. Releet myös mäkeen ja tee näin;
http://pw-h.de/dies_und_das/04OriginalRelais.jpg
>
http://pw-h.de/dies_und_das/05Gebrueckte_Relais.jpg
http://pw-h.de/dies_und_das/04OriginalRelais.jpg
>
http://pw-h.de/dies_und_das/05Gebrueckte_Relais.jpg
Ajonesto boksille, http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... ght=conlog tuossa vielä lisää
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
nojoo boksi löyty mutta ei ole tuota samanlaista nähnytkään.
http://www.audifieber.de/audiforum/thre ... Conlog-WFS
tuossa mikä on tuo boksille tulevat johdot kaksi abikoa, ovat minulla ruskea ja valkoinen ja vieressä samassa liittimessä on vielä kirkas kupari johdin. tuon liittimen irrottamalla vika tuli esille joka on tähän asti ollut satunainen. onko kellään samanlaista. ja kyseessä ei nyt ole tuo conlog.
selailun tulosta. auto siis on 95 syncro. onkohan sitten jos sitä uudempaa mallia kun on avaimen luku puola virtalukon ympärillä sitten?
http://www.audifieber.de/audiforum/thre ... Conlog-WFS
tuossa mikä on tuo boksille tulevat johdot kaksi abikoa, ovat minulla ruskea ja valkoinen ja vieressä samassa liittimessä on vielä kirkas kupari johdin. tuon liittimen irrottamalla vika tuli esille joka on tähän asti ollut satunainen. onko kellään samanlaista. ja kyseessä ei nyt ole tuo conlog.
selailun tulosta. auto siis on 95 syncro. onkohan sitten jos sitä uudempaa mallia kun on avaimen luku puola virtalukon ympärillä sitten?
Olen tästä kysynyt ennenkin, mutta vastaukset jäi vähän uupumaan ja nyt olisi moottorin osto pikkuhiljaa ajankohtainen joten:
Mitä tuo 1.8->vr6 tekniikanvaihto vaatii. Voiko vanhaa laatikkoa käyttää, vai pitääkö vaihdelaatikko olla vr6:sta? Moottorin kannakkeet? Entäs sähköhommat? Cc:stä löytyy levyt takaata, riittääkkö jarrut katsurille vai tarviiko eteen tai taakse vaihtaa isommat?
Mitä tuo 1.8->vr6 tekniikanvaihto vaatii. Voiko vanhaa laatikkoa käyttää, vai pitääkö vaihdelaatikko olla vr6:sta? Moottorin kannakkeet? Entäs sähköhommat? Cc:stä löytyy levyt takaata, riittääkkö jarrut katsurille vai tarviiko eteen tai taakse vaihtaa isommat?
Mitä tuo 1.8->vr6 tekniikanvaihto vaatii. Voiko vanhaa laatikkoa käyttää, vai pitääkö vaihdelaatikko olla vr6:sta? Moottorin kannakkeet? Entäs sähköhommat? Cc:stä löytyy levyt takaata, riittääkkö jarrut katsurille vai tarviiko eteen vaihtaa isommat?
-Laatikko vr6:sta
-Kannakkeet saat siitä kans
-Sahköt p&p
-etujarrut vr6:sta
(kaikista Colour Concepteista ei löydy levyjarruja takaa vaan ne löytyy siksi koska autosi on 1.8 GT mallia johon ne kuuluu vakiona.)
^Tämä selvä. kiitän selkeästä vastauksesta. Sitten vaan tinkaamaan :)
Muutama lisäkysymys vielä tähän väliin.
Käykö vanhat vetarit vr6 laatikkoon?
Riittääkö vanha bensapumppu?
Jos etujarrut on vaihdettava vr6 malliin, samalla vissiin sit takajarrut vaihtoon, vähän ikävää
jos akseleilla on eri pulttijako vanteille, vai onko mahdollista saada vr6 kokoista levyä 4pulttisena?
Muutama lisäkysymys vielä tähän väliin.
Käykö vanhat vetarit vr6 laatikkoon?
Riittääkö vanha bensapumppu?
Jos etujarrut on vaihdettava vr6 malliin, samalla vissiin sit takajarrut vaihtoon, vähän ikävää
jos akseleilla on eri pulttijako vanteille, vai onko mahdollista saada vr6 kokoista levyä 4pulttisena?
Onko nykyinen laatikko neste vai vaijeri kytkimellä? Entä onko vaihdevivut tangolla vai vaijereilla? Mulla on sellanen kuva että tossa 1.8:sissa on vaijerikytkin ja vaihteet tangon välityksellä? Silloin vaihtoon menee myös vaihdevivusto sekä poljinasetelma jotta saa nestekytkimen. Vai saiko tuon vr6 02a:n kytkimen jotenkin toimimaan vaijerilla niinkuin se on jossain passateissa ollut?
Bensapumppu taitaa olla sama kaikissa kolmoskorisissa, ainakin tarvikkeena myytävät pumput myydään kaikkiin malleihin sama.
Etujarrut löytyy 280mm koossa nelipulttisina corradosta. Mutta toisaalta eihän taaksekkaan joudu vaihtamaan kuin pelkät levyt jolloin jako muuttuu 5x100:seen.
Bensapumppu taitaa olla sama kaikissa kolmoskorisissa, ainakin tarvikkeena myytävät pumput myydään kaikkiin malleihin sama.
Etujarrut löytyy 280mm koossa nelipulttisina corradosta. Mutta toisaalta eihän taaksekkaan joudu vaihtamaan kuin pelkät levyt jolloin jako muuttuu 5x100:seen.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Pitkästä aikaa taas VR6 koneisen golffin kimpussa jaksaa olla. Maannut nyt koko kesän TDI golffin hoitaessa kuljettimen virkaa. Koneessa siis samaa vikaa kuin ennenkin. Ei käynnisty aina lämpimänä, tyhjäkäynti seilaa/ nykii yms kivaa.. Vikakoodinluku + korjausaikaa on varattu ensi viikon torstaiksi. Veikata saa mitä tällä kertaa löytyy :D
Elementin linkittämä kuva oli hauska ja vähän liiankin paikkansa pitävä. Omakohtaista kokemusta taitaa olla kaikista ankan naamaa vääntävistä vioista..
Elementin linkittämä kuva oli hauska ja vähän liiankin paikkansa pitävä. Omakohtaista kokemusta taitaa olla kaikista ankan naamaa vääntävistä vioista..
Niin, no, jarrujen ja alustan pitää olla vähintään vr6:sta vastaava. Tämä yhden pultin puute ei tee siitä vr6:sta vastaavaa. Se on tämä suomen lainsäädäntö. :)
Saattaapi mennä neljälläkin pultilla jossain läpi, mutta nuukemmissa paikoissa varmasti takertuvat mokomaan pikkuseikkaan.
Saattaapi mennä neljälläkin pultilla jossain läpi, mutta nuukemmissa paikoissa varmasti takertuvat mokomaan pikkuseikkaan.
Viimeksi muokannut Sami-, 31.8.2011 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Short shifter
En viittinyt vielä uutta topikkia vääntää, joten kysyn täältä.
Onko teillä short shifteriä, eli jonkinlaista vaihdevälin lyhentäjää käytössä? Jos on, niin minkä merkkinen ja mistä ostettu, sekä miten on toiminut?
Tai jos semmonen on itse helppo rakennella, niin olisiko hyviä ohjeita antaa?
Hakusessa siis mieluiten sekä pituus-, että poikittaissuuntainen lyhennys.
Onko teillä short shifteriä, eli jonkinlaista vaihdevälin lyhentäjää käytössä? Jos on, niin minkä merkkinen ja mistä ostettu, sekä miten on toiminut?
Tai jos semmonen on itse helppo rakennella, niin olisiko hyviä ohjeita antaa?
Hakusessa siis mieluiten sekä pituus-, että poikittaissuuntainen lyhennys.
Ongelmia laturin kanssa... Samalla ko käytin koneen pöydällä niin nohevana vaihdoin samalla laturiin hiilet (muistaakseni diodisilta oli siinä samassa hiilien kanssa).
Noh, hyvin on ladannut melkeen pari kuukautta, mutta nyt sitten heitti lataamasta.
Laturin merkkivalo palaa himmeästi, ei juuri erota palamista päivänvalossa, hämärässä kylläkin. Vag-comilla vilkasin niin jännite on 10.6V-10.8V kierroksista riippumatta.
Missä vika? Laturi on Bosch:n 120A, -93vm VR6 Corradon sisuksissa.
Noh, hyvin on ladannut melkeen pari kuukautta, mutta nyt sitten heitti lataamasta.
Laturin merkkivalo palaa himmeästi, ei juuri erota palamista päivänvalossa, hämärässä kylläkin. Vag-comilla vilkasin niin jännite on 10.6V-10.8V kierroksista riippumatta.
Missä vika? Laturi on Bosch:n 120A, -93vm VR6 Corradon sisuksissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa