Kytkin ravistaa/takuu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

Kytkin ravistaa/takuu

ViestiKirjoittaja pasi. » 25.8.2010 16:53

Ostin uutena golf v variant 20tdi 2008
kun olin ajanut autolla 24tkm huhtikuu 2009 alkoi kytkin ravistamaan kylmänä,,soitto huoltoon ja vastasivat että aja vaan menemään että on ihan normaalia(kosteutta kuulemma)..50tkm:n kohdalla helmikuu 2010 tärytti niin pahoin että suostuivat vaihtamaan kytkimen uuteen(takuuseen)

kesäkuun puolessavälissä 2010 takuu umpeutui ja samoihin aikoihin alkoi taas ravistus kylmänä,soitto pörhölle ja sanoivat että ei oikeen voi tehdä mitään..nyt alkoi niin vituttamaan tuo ravistus että soitin taas liikkeeseen ja sain vietyä auton sinne että aamulla kokeilevat kytkintä..

sitten vielä sanoivat että eivät voi luvata sitä että takuu korvaa kytkimen..auton mittarissa tällä hetkellä 77tkm ja huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä..onko muilla samoja oireiluja ollut kytkimen kans?

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 25.8.2010 19:08

Tarina on suoraan kuin mun -04:ssa passatissa. Alkoi 30tkm kohdilla kylmänä ravistelemaan. 66tkm huollon yhteydessä vajaa 2v. vanhana vaadin uudet helyt takuuseen. (vauhtipyörä+kytkin)

Tuosta n. 30tkm eteenpäin alkoi taas satunnaisesti ravistelemaan. En tuolloin jaksanut enää käydä edes keskustelemassa, kun ei se vaihtamalla näköjään kauaa auta ja takuu oli umpeutunut. Itse olen sen kanssa vain elänyt. Kuumana ei ole mitään vikaa eikä ravistus ole jokapäiväistä.

Motarivauhdeista kun heittää pienempää sisään ja kevyesti luistattaen moottorijarruttaa kierrokset ylös, niin tuntuisi toimivan taas useita päiviä ilman ravistusta. Joku foorumilla heitti aikoinaan vinkin. Kuluttaa varmasti kitkapintoja, mutta itselleni se tarkoittaisi vain uutta kiinteää vauhtipyöräsettiä.. ;-)

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 25.8.2010 19:34

Täytyypä katsoa millaista diagnoosia saa huomenna pörhöltä..laittelen sitten tänne

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 25.8.2010 19:37

Ei varsinaisesti aivan asian ytimeen liity, mutta onkos tämän ikäisiin dieselmoottoreihin jo tarjolla kiinteitä vauhtipyöriä alkuperäisen kaksoismassan tilalle...?

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 26.8.2010 9:32

eikös merkkiliikkeen osilla ole kahden vuoden takuu?? sen puoleen pitäisi kyllä mennä takuuseen...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.8.2010 9:44

Edellinen vaihtotyö kun on tehty ilmeisesti auton takuutyönä, niin periaatteessa 2vuoden takuuta osilla ei ole lain mukaan. Vaan auton takuuajan loppuun asti. Mutta kyllähän käytännössä tossa tuo pitäisi takuuna korvata jos siinä oikeasti taas sama vika on, koska ensimmäisellä korjauksella sitä ei ole pois saatu.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 26.8.2010 16:39

Noniin..auto haettu pörhöltä..sanoivat että kytkin hieman ravistaa mutta ei kuulemma kannata tehdä mitään kun joudun kuulemma maksumieheksi osittain..sanoivat vielä että sama tärytys tulee takaisin vaikka vaihtais kytkimen..eli rivien välistä luettuna myönsivät että vw:n laatu on paskaa..

no ajetaan menemään ja seuraavan kerran kun auton vaihto on ajankohtainen niin tietääpä ainakin että ei kannata volkkariin enään sekaantua

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 26.8.2010 16:45

Ei kannata pienistä heti suuttua :) Samaa paskaa ne on joka merkillä, pitäis vaan tietää ostaako maanantai vai lauantai mallin, prosenteilla koottu vois olla hyvä?

Tureq
-
Viestit: 31
Liittynyt: 27.3.2009 17:04

ViestiKirjoittaja Tureq » 26.8.2010 21:46

Jetassa vaihdettu kytkin takuuseen kaksi vuotta vanhana, koneessa oli myös vikaa, nokka-akselin ajoitukset oli kartalta pois jolloin tietenkin pd-koneessa ruiskutuksenkin ajoitukset poskellaan.. Koneen huono veto ja lievä täristys mahtoi tehdä hallaa kytkimellekin.

Autolla ajettu kokonaiset 40tkm..

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 27.8.2010 15:12

Omaani on vaihdettu 77tkm:n aikana molemmat vetonivelet,iskarin yläpään laakerit,hammastanko hiluineen,softaa päivitetty 5 kertaa,ilmamassamittarin johtosarja,moottorilämmittimen johtosarja,kytkin,mittaristo.

yx vika on vielä kahtelussa..eli semmoinen kun käännän rattia oikealle tai vasemmalle lähestulkoon linkkuun asti (esim u-käännös) niin etupäästä jostain kuuluu semmoinen niinkuin olisi pyöränlaakeri vika..ääni kuuluu pakilla ja eteenpäin ajaettaessa mutta ei muulloin kuin jyrkästi kääntäessä ja nopeuksilla 10-40km/h,kytkimen polkaiseminen pohjaan lopettaa äänen..
tähänkin vikaan pörhollä nostettu kädet pystyyn

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 27.8.2010 18:23

Harmillisia noi maanantaikappaleet. Onneksi nää pitää arvonsa niin hyvin, että p#skasta pääse eroon kohtuullisella tappiolla takuuaikana (paitsi kovin varusteltuna varusteiden hinnan menettää).

Meillä on viidestä uudesta kaksi mennyt vaihtoon epämääräisten vikojen takia takuuaikana.

-Passat -03tdi heti 7tkm ajettuna (kaupan purku) (Moottorinohjausvika ja alusta, jotka ei ratkennut). 700e meni uuteen "vaihdossa".

-golf IV 1.4 -03 32tkm ajettuna 2v. käytön jälkeen (nykiminen->uutta osaa vaihdelaatikko, vetarit, suuttimet, EGR... ei ratkennut) 2000e putosi hinta kahdessa vuodessa uudesta!

Sen sijaan kolme muuta on toiminut todella hienosti. Passatin kytkinhomma on oikeastaan ainoa riesa, joka sekin on siedettävä muuten täydellisesti toimivan pelin kanssa. Kop, Kop.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 12.9.2010 19:01

Kytkintä nyt tuossa vielä tunnustellut ja täryttää kylmänä mutta ei lämpimänä, toinen asia jonka huomasin niin kylmänä kun polkaisee kytkimen pohjaan auton ollessa paikallaan ja käynnissä niin kuuluu sellainen helähdys..hieman niin kuin olisi jotain jousia löysällä jossain sama juttu kun nostaa kytkimen ylös..ääni tulee siinä vaiheessa kun levy irtoaa vaihtipyörältä

ääni ei kuulu kytkipolkimen ollessa pohjaan painettuna tai ylhäällä.kun kone lämpenee oireet katoaa

massapyörä vaihdettu uuteen 20tkm sitten..voiko kytkinlevyn jouset olla löystyny tai onko tuossa massapyörässä jousia jotka pitää ääntä

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 21.9.2010 10:39

Tuli pyörähdettyä pörhöllä vielä kytkimen takia ja nyt on ilmestynyt "soraääni"kytkintä painettaessa joka ilmeisesti on sökö painelaakeri..

olisiko mahdollista että painelaakeri on takerrellut ja aiheuttanut tuota kytkimen tärytystä,laakerin ääni alkoi kuulumaan samoihin aikoihin kun kytkimen tärinätkin..

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 2.10.2010 20:01

Nonii,painelaakerihan se sieltä oli mennyt,,laittovat uuden kaksoismassan sekä kytkinpaketin ja takuuseen meni,hatun nosto pörholle

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

bkd:n kytkin

ViestiKirjoittaja Pokeri » 22.8.2011 15:02

Lainataas vähän ketjua, kun samanlaiset ovat itsellä oireet..

Alkoi aika tarkalleen 30tkm ajettuna ja pikkuhiljaa näyttää pahenevan, nyt ajettu 97tkm. Aamulla kohta mahdotonta päästä liikkeelle ravistuksesta johtuen ja lämpinämä sitten pikkuhiljaa häviää.

Kytkinpoljinta polkaistaessa kylmänä auton ollessa tyhjäkäynnillä kuuluu konehuoneesta metallinen *klonk* ääni.

Ja sitten asiaan. Mikäli tuonne (kuten pahalta näyttää) pitää uusia kaluja kytkinosastolle, millaiset osat sinne pitää laittaa, että kestäisi ja olisi miellyttävä käyttääkin? Alkuperäiset näyttää kestävän sen 30tkm... Ongelmia tuntuu olevan joka toisella, mutta en searchilla löytänyt oikein mitään ratkaisuksi. Valmiita settejä on, mutta jos sinne laittaa kiinteän vauhtiksen, alkaako ravistelut (jotka tuskin tosin ovat yhtä mahtavia kuin nyt) ja kolinat?

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 25.8.2011 20:32

Onko tosiaan näin, että kaikki laittaa alkup osaa tilalle, kun vanhat hajoaa.. No pitänee kaivella muualta tietoa..

Mikko L.
-
Viestit: 80
Liittynyt: 23.7.2003 16:44

ViestiKirjoittaja Mikko L. » 25.8.2011 21:07

En tiedä, mikä kestää ja mikä ei, mutta valitsin suosiolla Sachsin katalogista hilppeet. Originaaliosien valmistajasta minulla ei ole mitään tietoa, mutta perstuntumalta Luk-Sachs-linjalta valittaessa se sinänsä pieni hintaero ei tuntunut lainkaan pahalta.

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 25.8.2011 21:50

Mitäs tuon Sachsin pitäisi kestää vääntöjä? Muutamalla satasella ei liene merkitystä, kunhan ei tartte 30tkm päästä jälleen olla samoja ongelmia miettimässä.

Mikko L.
-
Viestit: 80
Liittynyt: 23.7.2003 16:44

ViestiKirjoittaja Mikko L. » 25.8.2011 23:13

Sachs ei lupaa korvausosille mitään vääntöhuippuja, joten jos kiesiä on kutiteltu ja ajotapa edellyttää, lienee turvallisinta katsoa palikat Sachs Racing-puolelta. Normaaliajossa nämä varmasti kestävät sen mitä vakio-osatkin (vahva mutu). Niistä Racingin hinnoista en sitten tiedä mitään ja varmasti "tingitään tiskillä" viimeiset ilmat noissa hieman spesiaalimmissa kamppeissa. Toisaalta onhan näillä vakiokamoillakin ajettu lähipiirissä menestyksekkäästi 200/400-tehoilla kymmeniä tuhansia, mutta ajo ollut kuitenkin 90% maantietä, eikä käyttö muutenkaan millään tapaa repivää.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 26.8.2011 17:10

Sachs:ia ja Luk:ia on käytetty alkuperäisenä.
Ei tietoa kumpi on parempi, mutta uudella sachs tarvike kaksoismassalla, SRE asetelmalla ja levyllä ajettu nyt noin 30 tkm, eikä ole vielä alkanut kolisemaan tai luistamaan.
Enempää tai alemmas ei pysty vääntöä laittamaan, muuten pohjaa vauhtipyörä.

Kuva

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 27.8.2011 20:33

Ok, pitänee sellaisia alkaa katselemaan :) Missä hintaluokassa osien osalta liikutaan?

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 27.8.2011 21:47

SRE asetelman ja levyn verollinen ovh on yhteensä noin 680 €, mutta kannattaa kysellä niitä myyviltä liikkeiltä tarjous. Lopullinen hinta on varmaakin hieman alempi. Tarvike vauhtipyörät on noin 500-600 €.

Samii-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.10.2009 0:12

ViestiKirjoittaja Samii- » 17.2.2012 20:40

Kyselen tällästä kun kytkin on jo kerran vaihettu takuuseen oem osilla kun oli ajettu 291tkm makso 2170e, nyt ajettu 303tkm ja kytkin tuntuisi taas porsivan samasta syystä kuin viimeksi eli taka stefa vuotaa kytkimeen öljyä ja luistattaa välillä kytkintä. Kuitit löytyy koko hommasta. Meneekö vielä takuuseen?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 18.2.2012 19:16

jos se stefa on vaihdettu silloin ensimmäisen kytkin rempan kanssa niin pitäisi kyllä takuuseen mennä

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

Kytkimen ravistus

ViestiKirjoittaja KKI » 20.2.2012 22:34

Kaverin Borasaa oli juuri tuota vikaa. Huollossa sanoivat että levyyn on tarttunu jotain paskaa.
Luistattivat kytkintä niin että haisi, eikä sen jälkeen moinen ravistus enää vaivannu.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 22.2.2012 20:53

tuntuu että huollossa yrittävät saada tuolla kytkimen polttamisella pelattua aikaa että takuu raukeaa ja sitten joutuu asiakas maksumieheksi, jos sinne kytkinlevylle vuotaa öljyä niin auttaa joksikin aikaa kun luistattaa mut vika säilyy edelleen.

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

ViestiKirjoittaja KKI » 22.2.2012 23:09

Tuossa kaverin tapauksessa ei ollu mistään takuusta kyse. On nyt kytkin toiminu kohta kaks vuotta ongelmitta.... ? Tällä hetkellä n. 440 000 km....

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 23.2.2012 19:20

joo no tuolla ei sit ollut mitään tekemistä öljynkans jos nuin kauan toiminu


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa