Kytkin ravistaa/takuu
Valvoja: ffp jäsenet
Kytkin ravistaa/takuu
Ostin uutena golf v variant 20tdi 2008
kun olin ajanut autolla 24tkm huhtikuu 2009 alkoi kytkin ravistamaan kylmänä,,soitto huoltoon ja vastasivat että aja vaan menemään että on ihan normaalia(kosteutta kuulemma)..50tkm:n kohdalla helmikuu 2010 tärytti niin pahoin että suostuivat vaihtamaan kytkimen uuteen(takuuseen)
kesäkuun puolessavälissä 2010 takuu umpeutui ja samoihin aikoihin alkoi taas ravistus kylmänä,soitto pörhölle ja sanoivat että ei oikeen voi tehdä mitään..nyt alkoi niin vituttamaan tuo ravistus että soitin taas liikkeeseen ja sain vietyä auton sinne että aamulla kokeilevat kytkintä..
sitten vielä sanoivat että eivät voi luvata sitä että takuu korvaa kytkimen..auton mittarissa tällä hetkellä 77tkm ja huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä..onko muilla samoja oireiluja ollut kytkimen kans?
kun olin ajanut autolla 24tkm huhtikuu 2009 alkoi kytkin ravistamaan kylmänä,,soitto huoltoon ja vastasivat että aja vaan menemään että on ihan normaalia(kosteutta kuulemma)..50tkm:n kohdalla helmikuu 2010 tärytti niin pahoin että suostuivat vaihtamaan kytkimen uuteen(takuuseen)
kesäkuun puolessavälissä 2010 takuu umpeutui ja samoihin aikoihin alkoi taas ravistus kylmänä,soitto pörhölle ja sanoivat että ei oikeen voi tehdä mitään..nyt alkoi niin vituttamaan tuo ravistus että soitin taas liikkeeseen ja sain vietyä auton sinne että aamulla kokeilevat kytkintä..
sitten vielä sanoivat että eivät voi luvata sitä että takuu korvaa kytkimen..auton mittarissa tällä hetkellä 77tkm ja huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä..onko muilla samoja oireiluja ollut kytkimen kans?
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Tarina on suoraan kuin mun -04:ssa passatissa. Alkoi 30tkm kohdilla kylmänä ravistelemaan. 66tkm huollon yhteydessä vajaa 2v. vanhana vaadin uudet helyt takuuseen. (vauhtipyörä+kytkin)
Tuosta n. 30tkm eteenpäin alkoi taas satunnaisesti ravistelemaan. En tuolloin jaksanut enää käydä edes keskustelemassa, kun ei se vaihtamalla näköjään kauaa auta ja takuu oli umpeutunut. Itse olen sen kanssa vain elänyt. Kuumana ei ole mitään vikaa eikä ravistus ole jokapäiväistä.
Motarivauhdeista kun heittää pienempää sisään ja kevyesti luistattaen moottorijarruttaa kierrokset ylös, niin tuntuisi toimivan taas useita päiviä ilman ravistusta. Joku foorumilla heitti aikoinaan vinkin. Kuluttaa varmasti kitkapintoja, mutta itselleni se tarkoittaisi vain uutta kiinteää vauhtipyöräsettiä.. ;-)
Tuosta n. 30tkm eteenpäin alkoi taas satunnaisesti ravistelemaan. En tuolloin jaksanut enää käydä edes keskustelemassa, kun ei se vaihtamalla näköjään kauaa auta ja takuu oli umpeutunut. Itse olen sen kanssa vain elänyt. Kuumana ei ole mitään vikaa eikä ravistus ole jokapäiväistä.
Motarivauhdeista kun heittää pienempää sisään ja kevyesti luistattaen moottorijarruttaa kierrokset ylös, niin tuntuisi toimivan taas useita päiviä ilman ravistusta. Joku foorumilla heitti aikoinaan vinkin. Kuluttaa varmasti kitkapintoja, mutta itselleni se tarkoittaisi vain uutta kiinteää vauhtipyöräsettiä.. ;-)
Edellinen vaihtotyö kun on tehty ilmeisesti auton takuutyönä, niin periaatteessa 2vuoden takuuta osilla ei ole lain mukaan. Vaan auton takuuajan loppuun asti. Mutta kyllähän käytännössä tossa tuo pitäisi takuuna korvata jos siinä oikeasti taas sama vika on, koska ensimmäisellä korjauksella sitä ei ole pois saatu.
Noniin..auto haettu pörhöltä..sanoivat että kytkin hieman ravistaa mutta ei kuulemma kannata tehdä mitään kun joudun kuulemma maksumieheksi osittain..sanoivat vielä että sama tärytys tulee takaisin vaikka vaihtais kytkimen..eli rivien välistä luettuna myönsivät että vw:n laatu on paskaa..
no ajetaan menemään ja seuraavan kerran kun auton vaihto on ajankohtainen niin tietääpä ainakin että ei kannata volkkariin enään sekaantua
no ajetaan menemään ja seuraavan kerran kun auton vaihto on ajankohtainen niin tietääpä ainakin että ei kannata volkkariin enään sekaantua
Omaani on vaihdettu 77tkm:n aikana molemmat vetonivelet,iskarin yläpään laakerit,hammastanko hiluineen,softaa päivitetty 5 kertaa,ilmamassamittarin johtosarja,moottorilämmittimen johtosarja,kytkin,mittaristo.
yx vika on vielä kahtelussa..eli semmoinen kun käännän rattia oikealle tai vasemmalle lähestulkoon linkkuun asti (esim u-käännös) niin etupäästä jostain kuuluu semmoinen niinkuin olisi pyöränlaakeri vika..ääni kuuluu pakilla ja eteenpäin ajaettaessa mutta ei muulloin kuin jyrkästi kääntäessä ja nopeuksilla 10-40km/h,kytkimen polkaiseminen pohjaan lopettaa äänen..
tähänkin vikaan pörhollä nostettu kädet pystyyn
yx vika on vielä kahtelussa..eli semmoinen kun käännän rattia oikealle tai vasemmalle lähestulkoon linkkuun asti (esim u-käännös) niin etupäästä jostain kuuluu semmoinen niinkuin olisi pyöränlaakeri vika..ääni kuuluu pakilla ja eteenpäin ajaettaessa mutta ei muulloin kuin jyrkästi kääntäessä ja nopeuksilla 10-40km/h,kytkimen polkaiseminen pohjaan lopettaa äänen..
tähänkin vikaan pörhollä nostettu kädet pystyyn
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Harmillisia noi maanantaikappaleet. Onneksi nää pitää arvonsa niin hyvin, että p#skasta pääse eroon kohtuullisella tappiolla takuuaikana (paitsi kovin varusteltuna varusteiden hinnan menettää).
Meillä on viidestä uudesta kaksi mennyt vaihtoon epämääräisten vikojen takia takuuaikana.
-Passat -03tdi heti 7tkm ajettuna (kaupan purku) (Moottorinohjausvika ja alusta, jotka ei ratkennut). 700e meni uuteen "vaihdossa".
-golf IV 1.4 -03 32tkm ajettuna 2v. käytön jälkeen (nykiminen->uutta osaa vaihdelaatikko, vetarit, suuttimet, EGR... ei ratkennut) 2000e putosi hinta kahdessa vuodessa uudesta!
Sen sijaan kolme muuta on toiminut todella hienosti. Passatin kytkinhomma on oikeastaan ainoa riesa, joka sekin on siedettävä muuten täydellisesti toimivan pelin kanssa. Kop, Kop.
Meillä on viidestä uudesta kaksi mennyt vaihtoon epämääräisten vikojen takia takuuaikana.
-Passat -03tdi heti 7tkm ajettuna (kaupan purku) (Moottorinohjausvika ja alusta, jotka ei ratkennut). 700e meni uuteen "vaihdossa".
-golf IV 1.4 -03 32tkm ajettuna 2v. käytön jälkeen (nykiminen->uutta osaa vaihdelaatikko, vetarit, suuttimet, EGR... ei ratkennut) 2000e putosi hinta kahdessa vuodessa uudesta!
Sen sijaan kolme muuta on toiminut todella hienosti. Passatin kytkinhomma on oikeastaan ainoa riesa, joka sekin on siedettävä muuten täydellisesti toimivan pelin kanssa. Kop, Kop.
Kytkintä nyt tuossa vielä tunnustellut ja täryttää kylmänä mutta ei lämpimänä, toinen asia jonka huomasin niin kylmänä kun polkaisee kytkimen pohjaan auton ollessa paikallaan ja käynnissä niin kuuluu sellainen helähdys..hieman niin kuin olisi jotain jousia löysällä jossain sama juttu kun nostaa kytkimen ylös..ääni tulee siinä vaiheessa kun levy irtoaa vaihtipyörältä
ääni ei kuulu kytkipolkimen ollessa pohjaan painettuna tai ylhäällä.kun kone lämpenee oireet katoaa
massapyörä vaihdettu uuteen 20tkm sitten..voiko kytkinlevyn jouset olla löystyny tai onko tuossa massapyörässä jousia jotka pitää ääntä
ääni ei kuulu kytkipolkimen ollessa pohjaan painettuna tai ylhäällä.kun kone lämpenee oireet katoaa
massapyörä vaihdettu uuteen 20tkm sitten..voiko kytkinlevyn jouset olla löystyny tai onko tuossa massapyörässä jousia jotka pitää ääntä
Tuli pyörähdettyä pörhöllä vielä kytkimen takia ja nyt on ilmestynyt "soraääni"kytkintä painettaessa joka ilmeisesti on sökö painelaakeri..
olisiko mahdollista että painelaakeri on takerrellut ja aiheuttanut tuota kytkimen tärytystä,laakerin ääni alkoi kuulumaan samoihin aikoihin kun kytkimen tärinätkin..
olisiko mahdollista että painelaakeri on takerrellut ja aiheuttanut tuota kytkimen tärytystä,laakerin ääni alkoi kuulumaan samoihin aikoihin kun kytkimen tärinätkin..
bkd:n kytkin
Lainataas vähän ketjua, kun samanlaiset ovat itsellä oireet..
Alkoi aika tarkalleen 30tkm ajettuna ja pikkuhiljaa näyttää pahenevan, nyt ajettu 97tkm. Aamulla kohta mahdotonta päästä liikkeelle ravistuksesta johtuen ja lämpinämä sitten pikkuhiljaa häviää.
Kytkinpoljinta polkaistaessa kylmänä auton ollessa tyhjäkäynnillä kuuluu konehuoneesta metallinen *klonk* ääni.
Ja sitten asiaan. Mikäli tuonne (kuten pahalta näyttää) pitää uusia kaluja kytkinosastolle, millaiset osat sinne pitää laittaa, että kestäisi ja olisi miellyttävä käyttääkin? Alkuperäiset näyttää kestävän sen 30tkm... Ongelmia tuntuu olevan joka toisella, mutta en searchilla löytänyt oikein mitään ratkaisuksi. Valmiita settejä on, mutta jos sinne laittaa kiinteän vauhtiksen, alkaako ravistelut (jotka tuskin tosin ovat yhtä mahtavia kuin nyt) ja kolinat?
Alkoi aika tarkalleen 30tkm ajettuna ja pikkuhiljaa näyttää pahenevan, nyt ajettu 97tkm. Aamulla kohta mahdotonta päästä liikkeelle ravistuksesta johtuen ja lämpinämä sitten pikkuhiljaa häviää.
Kytkinpoljinta polkaistaessa kylmänä auton ollessa tyhjäkäynnillä kuuluu konehuoneesta metallinen *klonk* ääni.
Ja sitten asiaan. Mikäli tuonne (kuten pahalta näyttää) pitää uusia kaluja kytkinosastolle, millaiset osat sinne pitää laittaa, että kestäisi ja olisi miellyttävä käyttääkin? Alkuperäiset näyttää kestävän sen 30tkm... Ongelmia tuntuu olevan joka toisella, mutta en searchilla löytänyt oikein mitään ratkaisuksi. Valmiita settejä on, mutta jos sinne laittaa kiinteän vauhtiksen, alkaako ravistelut (jotka tuskin tosin ovat yhtä mahtavia kuin nyt) ja kolinat?
Sachs ei lupaa korvausosille mitään vääntöhuippuja, joten jos kiesiä on kutiteltu ja ajotapa edellyttää, lienee turvallisinta katsoa palikat Sachs Racing-puolelta. Normaaliajossa nämä varmasti kestävät sen mitä vakio-osatkin (vahva mutu). Niistä Racingin hinnoista en sitten tiedä mitään ja varmasti "tingitään tiskillä" viimeiset ilmat noissa hieman spesiaalimmissa kamppeissa. Toisaalta onhan näillä vakiokamoillakin ajettu lähipiirissä menestyksekkäästi 200/400-tehoilla kymmeniä tuhansia, mutta ajo ollut kuitenkin 90% maantietä, eikä käyttö muutenkaan millään tapaa repivää.
Kyselen tällästä kun kytkin on jo kerran vaihettu takuuseen oem osilla kun oli ajettu 291tkm makso 2170e, nyt ajettu 303tkm ja kytkin tuntuisi taas porsivan samasta syystä kuin viimeksi eli taka stefa vuotaa kytkimeen öljyä ja luistattaa välillä kytkintä. Kuitit löytyy koko hommasta. Meneekö vielä takuuseen?
Kytkimen ravistus
Kaverin Borasaa oli juuri tuota vikaa. Huollossa sanoivat että levyyn on tarttunu jotain paskaa.
Luistattivat kytkintä niin että haisi, eikä sen jälkeen moinen ravistus enää vaivannu.
Luistattivat kytkintä niin että haisi, eikä sen jälkeen moinen ravistus enää vaivannu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa