2.0 TDI Oil Pressure, Stop Engine

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

2.0 TDI Oil Pressure, Stop Engine

ViestiKirjoittaja trsqr » 11.8.2011 17:18

Eilen öljynvaihto 2.0 TDI:hin (BKP), uusi Mann-suodatin ja Castrolin Edge LL3:sta koneeseen. Aamulla töihin ihan ok ja tänään kotiin ajaessa yhtäkkiä "Oil Pressure, Stop Engine, Owner's Manual" -teksti tauluun. Virrat pois. Öljymäärän tarkastus, kaikki ok (ehkä vähän liikaa öljyä kyllä) ja uusi käynnistys, valoa ei tule, vaikka kierroksia lisäisi. Selvä, jatketaan matkaa varovasti.

Mutta kun vaihtaa kakkoselle ja ottaa noin 2000 kierrosta, valo syttyy taas.

Mistäs lähdetään vikaa hakemaan vai hinautanko koko roskan korjaamolle? VAG COM löytyy, onko sieltä apuja luvassa? Voiko ylitäyttö tehdä tuollaista?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 11.8.2011 17:35

Öljynpaineen mittaus ehdottomasti. Jos et pysty itse tekemään, auto hinurilla korjaamolle.

Öljynpaineen varoitusvalo syttyy vasta 2000 rpm/ liian vähän painetta, älä aja yhtään metriä ennen vian tutkimista.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 11.8.2011 17:56

Toi on kyl aika merkillinen, että alle 2000 ei noteerata painetta tai sen vähyyttä.
Moni ajaa pelkästään alle 2000 kierroksen, varsinkin tomaatit meinaa pitää siin poikkeuksetta.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.8.2011 18:05

Eiköhän siellä liene kuuluista kuusiokolotappi pyöreenä ja ei öljy liiku, korjaus 500-1500e riippuen mitä kaikkea joutuu vaihtamaan. Audifinssillä löytyy aiheesta juttua, 2.0tdi koneen ominaisuuksia :)

esim. http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=101510

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 11.8.2011 19:00

Voi perse. Öljyn määräkin uudemman rauhassa tehdyn tarkastuksen yhteydessä todettiin normaaliksi. Hinautan tuon romun siis aamulla jonnekin. Missäspäin kannattaisi Espoossa moista vikaa huollattaa? Ei ilmeisesti ainakaan Suomenojan VW-Centerissä...

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 12.8.2011 17:40

Eiköhän siellä liene kuuluista kuusiokolotappi pyöreenä ja ei öljy liiku, korjaus 500-1500e riippuen mitä kaikkea joutuu vaihtamaan.


Osui ja upposi. Sieltä löytyi vika, mutta edellisen omistajan toilailujen jälkeen kustannukset hieman enemmän vielä. :P

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.8.2011 17:53

Mikä siellä tarkalleen on rikki kun noin kallis remontti on?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.8.2011 18:19

Tasapainoakselimoduuli, jossa on veto pumpulle juuri tuolla kuusiokoloakselilla. Pyörähtää kantittomaksi.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 12.8.2011 18:27

Paljonko autolla ajettu? Peräänkuulutan tässäkin yhteydessä auton oletettua kestoikää ja mahdollisesti maahantuojan osavastuuta.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 13.8.2011 9:02

Onko tuo tappivika vain (BKP) moottoreissa vai pitääkö alkaa BKD:ssäkin pelkäämään

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 13.8.2011 10:29

bkd:ssa ei ole tuota. ketjuvetoinen öljypumppu kuten 1.9 koneessa.

tuo moduuli löytyy mm. varmaan kaikista pitkittäisistä 2.0tdi koneista ja yhden poikittaisen tiedän joka on BMP.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 13.8.2011 18:55

^ käsitykseni mukaan ainakaan pitkittäin olevassa BRD-moottorissa tuota ei ole....

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 15.8.2011 16:10

Tasapainoakselimoduuli, jossa on veto pumpulle juuri tuolla kuusiokoloakselilla. Pyörähtää kantittomaksi.


Jeps. Normaalisti tässä ilmeisesti riittäisi tuon kuusioakselin uusiminen, sillä itse tasapainoakselimoduuli+öljypumppu yksikkö ei mene rikki. Minun tapauksessani meni sekin kuitenkin vaihtoon. Hintaahan tuolla on Suomessa noin 1,7k€ ja Saksassa 1,0k€, joten äkkiä ne kulut siitä kasvavat. Oma koneeni on vielä tuolla vanhalla ketjuvetoisella systeemillä, johon ei kuulemma saa kaikkia osia enää, vaan se on vaihdettava hammasratasvetoiseen systeemiin (ETKA).

Sikälimikäli jos jotakuta aihe kiinnostaa, niin alla olevista linkeistä näkyy nuo erot.

Vanha: http://www.wagenstad.com/index.php?modi ... e=1-115-20
Uusi: http://www.wagenstad.com/index.php?modi ... e=1-115-25

Huvittava juttu sinänsä, että vaikka tähän remppaan uppoaa jokunen tonni, niin tuosta pyöristyvästä kuusiokolotapista ei pääse eroon, se on siellä ja pysyy, vaikka korjaamolla mainitsivatkin uusien tappien olevan vankempaa tekoa...

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 15.8.2011 17:56

Kyllä se tasapainoakseliyksikkö menee poikkeuksetta aina uusiksi jos se tappi pääsee pyörähtämään tyhjää. Kulmat kun lähtee sieltä tasapainoakselin ulosoton puolelta, eikä ö-pumpun päästä.

Hyvin harva kun lähtee koneistuttamaan sitä tasapainoakseliyksikön kuusiokolotapin paikkaa uusiksi, joka on kyllä mahdollista(mutta ei ainakaan merkkiliikkeissä).

Ei se uusi tappi kylläkään yhtään vahvempaa kamaa ole, ellei sitten muutosta tapahtunut osaan vuoden sisällä. Sen verran heikohko kalikka että saisivat lisätä huolto-ohjelmaan jakohihnan vaihdon yhteyteen passattiin(audit eri juttu). Muissa vw/seat/skoda pumppusuutin 2.0tdi koneissa kun tuota hokötystä ei edes ole, jonka huomaa jonkin verran karkeammassa käynnissä.

pela
-
Viestit: 18
Liittynyt: 20.10.2007 19:37

ViestiKirjoittaja pela » 15.8.2011 19:39

Ymmärsinkö oikein että vuosimallit -->2006 asti korkkailevat ja sen jälkeen rakennetta on muutettu?
nimimerkillä BKP: (3/2007) huolestunut omistaja

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 15.8.2011 22:31

On niitä mennyt uudempiakin rikki, ihan rataskäyttöisiä.

Kaverin 2008 3c passat(bmr) kun vaihdoin tapin 200tkm:ssa, oli kulmat aika paljon muuttaneet jo muotoaan ja saanut lämpöä kulmien kodilta väristä päätellen.

Tuollaista ketjuvetoista tasapainoakseliyksikköä poikittaismoottorillisessa, eli passatissa ei ole itselle tullut vastaan. Ainoastaan A4 ja a6 niitä tavannut.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 16.8.2011 19:47

superb II 2.0tdi pd koneessa ainakin on tuo.. poikittain oleva kone. eli on se sokotassakin,vaikkakin ei kovin monessa.

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 16.8.2011 20:45

Ketjukäyttoistä superb 2:ssa ei varmaankaan ole, vaikkapa samapa tuo.

Superb taitaa mennä konsernin mukaan tuohon passat A4 ja A6 luokkaan, joissa vanhat pumpparit piti saada kuulostamaan vähemmän nokivasaroilta.

poloboy
-
Viestit: 192
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 29.8.2011 8:25

[quote]bkd:ssa ei ole tuota. ketjuvetoinen öljypumppu kuten 1.9 koneessa. quote]

Kävin katsomassa -06 Jetta 2.0 TDI BKD:tä aj. 99 tkm, ja tämä öljypumppuongelma vaikuttaa tietenkin ostopäätökseen. Olen käyttänyt hakua, googlannut, ja löytänytkin monta vastausta, mutten mitään yksiselitteistä.No, minun tuurillani öljypumppu ehkä kestää mutta sen sijasta turbo tai vauhtipyörä korkkaa. Onko nyt kuitenkin niin, että sekä ketjulla olevat että ratasvetoiset öljypumput ovat yhtä vikaherkkiä? Kannattaako siis tuollainen pumppari-2.0 TDI kiertää kaukaa? Toinen vaihtoehto olisi tietenkin tyytyä perusvarmaan 1.9 TDI BXE:hen, lähdenkin katsomaan sellaista yksilöä tänään.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 29.8.2011 9:55

BKD on lukemani mukaan kaikkein luotettavin 2.0tdi pumppusuutinpata. Suutinongelmia suunnilleen saman verran kuin 1.9tdi:ssä, eli ei juuri lainkaan. Vauhtipyörät ja turbot ovat kuulemma tulilinjalla, mutta omassa molemmat toimivat vielä nätisti n. 150tkm ajettuna.

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 29.8.2011 16:44

Se kestävuus ongelma on vain niissä joissa on se tasapainoaksiliyksikkö, ei liity siihen millään tavalla tavalliseen ketjukäyttöiseen ö-pumppuun. BKD:ssa ei ole ongelmaa siltä osin.

Aivan samalla tavalla 1.9-bxe moottorillisessa turbo ja vauhtari/kykä saattaa antautua kuin 2.0-bkd:ssä, sitä paitsi vakio bxe vs bkd näin karkeasti etana vs jänis.

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 10.9.2011 7:06

Noniin, auto on taas ajossa ja öljypumppu/tasapainoakseliyksikkö on vaihdettu ketjuvetoisesta hammaspyörävetoiseen. Leppäsuon Huoltokorjaamo teki homman erittäin joustavasti ja varsin kohtuullisella hinnalla. Kone käy tyhjäkäyntiä muuten paljon hiljaisemmin nyt, eli harjaantunut korva olisi varmasti ymmärtänyt jotain olevan pielessä jo ennen vaurioita. Tällainen maallikko puolestaan ajatteli, että ainahan tuo on äänekäs ollut...

Kohtuulliseksi en sen sijaan voi väittää Suomen VW-varaosien hintaa: Saksassa tuo yksikkö kustantaa 974,61euroa (www.online-teile.com + pk 30 eur) ja Suomessa vähän reilu 1700 euroa. Toimitusajaksi kertoivat 1-2 viikkoa, kun täytyy kuitenkin tilata Saksasta. Mielestäni 700 euroa tuntuu osien tilaamisen vaivasta melko kohtuuttomalta...

Näissä ketjuvetoisissa on ilmeisesti olemassa myös vaara siitä, että hampaat kuluvat pyöreiksi tai että muovinen ketjunkiristin hajoaa. Hammaspyörävälitteisessä ei ole tuota ongelmaa. Molemmissa tasapainoyksiköissä on se kuusiokoloakseli, joskin vanhemmissa öljypumppuyksiköissä se on 77 mm pitkä ja uudemmissa 100 mm pitkä. Sitä en tiedä, onko tuon pidemmän akselin kanssa yhtään enemmän kosketuspintaa, vai kuluuko se ihan yhtä nopeasti.

Kiinnostuneet löytävät alla olevista linkeistä lisätietoa asiasta, vaikka kyseessä olikin 3C-pasuuna, oli kutakuinkin samasta asiasta kyse.

Kuvasarja asennuksesta B5-Passattiin:
http://www.flickr.com/photos/amsun/sets ... 310006344/

Asennusohjeet PDF:nä B5-Passattiin:
http://pics.tdiclub.com/data/3419/BHW_B ... cement.pdf

VW:n tiedote tuon romun vikaantumisesta:
http://pics.tdiclub.com/data/500/BHW-Oi ... r_TPI1.pdf

Amerikankielisten foorumien juttuja:
http://www.audi-sport.net/vb/audi-s4-a4 ... ure-2.html
http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/o ... at-tdi.htm
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... mp-failure
http://www.passatworld.com/forums/68-b5 ... -gear.html

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 10.9.2011 7:32

Tässä vielä lista tarvittavista osista:
03G 103 295 AK öljypumppu-tasapainoakseliyksikkö
03G 105 212 D hammaspyörä
03G 103 305 C hammaspyörä
N 10601402 M8x70 ruuvi 3 kpl
N 90977502 M7x105 ruuvi 1 kpl
N 91104601 ruuvi 1 kpl
N 91121301 ruuvi 1 kpl
N 91123401 ruuvi 1 kpl

Ja kun jakopää piti kuitenkin purkaa, niin samalla kannatti tehdä hihnojen, kiristimien ja vesipumpun vaihto toki...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 15.9.2011 21:12

Huollolle ei varmaan olis suuri vaiva tarkistaa tuota jakopäärempan yhteydessä.
Mutta heille lienee parasta vain pimittää tietoa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 15.9.2011 21:36

Huolto varmasti tarkastaa jos asiakas maksaa öljypohjan irroituksen mikä ei pitkittäisessä ole mikään helppo homma.

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 15.9.2011 21:57

Tosin 3C-Passatissa kone on poikittain...

Salmari72
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 5.1.2011 21:26

Passat 2,0 tdi öljypumppu rikki/VW maahantuojan tyly asenne

ViestiKirjoittaja Salmari72 » 17.12.2011 8:43

Omassa Passatissa eilen diagnoosi, uudet osat 1700 € + työ päälle.. ei voi muuta sanoa --> luottamus meni VW konsernin tuotteisiin, jonka aion myös kertoa eteenpäin mahdollisimman monelle !
Onneksi koneesta ei ollut hajonnut mitään muuta, koska hintalappu olisi voinut olla paljon korkeampikin.
Paikallinen etevä huolto kertoi ongelman olevan n. 6 € osa, joka pystyttäisiin vaihtamaan mm. hihnan vaihdon yhteydessä 90 tkm tai 120 tkm kohdalla. Ja kysymys herää miksei näissä ongelmamoottoreissa maahantuoja ei ole laittanut viestiä asiakkaille / korjaamoille, että osa kannattaisi vaihtaa.
Asiasta on näemmä keskusteltu aikaisemminkin ja monet muutkin VW konsernin autojen käyttäjät ovat joutuneet valmistusvian maksumiehiksi.
Googletin ulkomaisten keskustelupalstojen aiheita muualta euroopasta ja näemmä olemme ainoa maa, jossa maahantuoja ei ole korvannut valmistusvirhettään kokonaan tai tullut edes 50 % vastaan kustannuksien osalta.
Hommasta jää hieman p..ka maku suuhun, koska todistettavasti vian aiheuttaja on ollut tiedossa jo pitkään VW:n taholla.

No, itse ajan todella paljon työni puolesta ja vaihdan autoa viim. kahden vuoden välein, mutta enää ei tarvitse siirtyä VW konsernin tuotteiden pariin... Tämä on sääli, koska Pasaati on todella hyvä auto ajaa :)

trv. ei mieluinen joululahja

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.12.2011 9:23

ja näemmä olemme ainoa maa, jossa maahantuoja ei ole korvannut valmistusvirhettään kokonaan tai tullut edes 50 % vastaan kustannuksien osalta.

Kesko on mitä on...

Mikä moottorityyppi tällä kertaa?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 17.12.2011 17:27

Hyvin harvoin maahantuoja syyllistyy valmistusvirheisiin?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.12.2011 19:48

Joo ei syytellä maahantuojaa,tehtaan virhe tuo on jos jonkun..

tto4121
-
Viestit: 21
Liittynyt: 27.1.2010 18:58

ViestiKirjoittaja tto4121 » 20.12.2011 17:14

Su-Ma välisenä yönä jätti oma 2.0tdi passat vm 06 tien varteen saman vikailmoituksen jälkeen, hinattiin korjaamolle ja tänään sain tietää, että samainen akseli+moduuli on rikki, hinta juuri tuo 1700€ + työt. Osaa ei vain ole edes Ruotsin päävarastossa, joten osan saaminen kestää. Lupasivat selvitellä tuon koneistamisen mahdollisuutta (ehdottivat sitä itse ensin ja muistelin lukeneeni täältä myös siitä). Jos sen saisi koneistettua (eli sen moduulin pään ehjäksi) hintaa ei tulisi kuin muutama satanen. Autolla oli ajettu 124300 km ja tiistai aamuna piti olla jakopääremppa+määräaikaishuolto aika. Tällä hetkellä kokonaiskustannus tuosta remontista+jakopäästä+huollosta on arvioitu 3500€.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 20.12.2011 18:16

jätti oma 2.0tdi passat vm 06 tien varteen


Voisiko tästäkin kertoa moottorikoodin..?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 20.12.2011 19:34

Samaa tietoa olen itsekkin odotellut.

liukkomi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 2.1.2012 12:27

ViestiKirjoittaja liukkomi » 2.1.2012 12:53

Omalle Passatille (vm.05 2.0tdi dsg bmp aj.154tkm) kävi hiukan samalla tavalla.

16.12 ajelin 100kmh moottoritiellä kunnes syttyi öljyvalo sekä näyttöön tuli varoitus:
oil pressure ja stop engine. Tämän jälkeen auto oli erittäin laiskalla päällä eikä suostunut kiihdyttelemään, siinä joutu matelemaan kilometrin päähän olevalle huoltoasemalle.

Auton sain parkkiin, tarkistin öljynmäärän, katsoin savuttiko auto. Ei mitään normaalista poikkeavaa. Auto käyntiin, valot olivat poissa eikä tekstiä ruudulla. Annoin hiukan kierroksia niin syttyi samantien valot ja kun laski kierrokset alas samalla kuului naksahdus ääni koneuhuoneesta.

Auto hinurin kyytiin ja Lehtoauto kotkaan (VW -liike)

19.12 ilmoitettiin turbon sanoneen itsensä irti, "imuilmansiipimutteri irronnut ja rikkonut turbon siivekkeet) tämä vaihtoon n. 1700e töineen.
Kerroin tällöin myös, että voisivat avata öljypohjan ja tarkistaa pumpun ja oheis kilkkeet. Koskapa mitä ilmeisemmin vika suuntautuu voiteluhäiriöön.

2.1 soittivat liikkeestä, että auto käy ja kukkuu normaalisti turbon ja moottorin osalta, ei yli määräisiä ääniä. Öljyvalo syttyy edelleen jolloinka ihan itse ymmärsivät tarkistaa öljynpaineet --> ei paineita.

imusihti tukkeessa? öljypumppu rikki? vaiko tämä ihana kuusiokulma akseli?

Pitäisiköhän mennä jo ihastelemaan ihan vierestä tätä toimintaa. Kuviakin löytyy tästä turbosta.

EDIT: 14:23 Näköjään pätee sääntö "kiristys, uhkailu ja vittuilu" hyvin kun asioi huoltoliikkeen kanssa. Sanoivat aluksi että vasta 12.1 kerkeävät perehtymään tarkemmin asiaan. Vaihtui ääni kellossa kun sanoin, että tarvitsen viikonloppuun mennessä auton alle, joko te huollatte tai sitten vien toiseen huoltoliikkeeseen. Avaavat paketin jo tänään. *wirn*

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.1.2012 19:53

Ajelit siis kilometrin ilman öljynpaineita? :)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.1.2012 20:14

Oisko samalla kannattanut sanoa että pistävät vaihtokoneen tilaukseen, niin ei tartte odotella diagnoosin jälkeen sitten sen tilaamista :D

liukkomi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 2.1.2012 12:27

ViestiKirjoittaja liukkomi » 3.1.2012 10:57

Ei aiheuttanut suurempia operaatioita. PIkkunen tukos siellä vain :)

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 3.1.2012 16:44

Tossa äskeisessä tarinassa ei ollu sit päätä eikä häntää ?!

Siis moottori alkoi ahdistamaan ja ajat sillä kilometrin. Sitten laitat sen käyntiin ja annat kierroksia, jolloin ahtimen mutteri aukeaa ?! Wtf.
Sit seki viel et jos kone alkaa laahaamaan niin silloin sieltä lähtee mm lastua liikkeelle. Eli se kone ei todellakaan voi olla kunnossa enään.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 3.1.2012 21:51

Trolli?

tto4121
-
Viestit: 21
Liittynyt: 27.1.2010 18:58

ViestiKirjoittaja tto4121 » 4.1.2012 19:19

Tuohon omaan viestiini en pystynyt lisäämään auton moottorikoodia koska auto on eri paikkakunnalla ja kirjat siellä. Auto on hankittu syksyllä joten ei ole vielä tullut moottorikoodin tarkistukselle tarpeita...
Tänään soitin autoliikkeeseen josta ilmoittivat että kyseinen moottoriöljypumpun tasausakselin moduuli ei vieläkään ole saapunut saksasta ja että saan auton todennäköisesti vasta kahden viikon kuluttua. Eli auto on nyt ollut korjauksessa siis 19.12.2011 alkaen ja näillä näkymin valmis 14.1.2012. Komiaa... Korjauksen hinta liikkuu tällä hetkellä 3500e paikkeilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa