Passat nykii
Valvoja: ffp jäsenet
Passat nykii
Pari kertaa on käynyt niin, että kun on ajanut vakkari päällä, niin on kuulunut pieni jymähdys ja kulutus on ajotietokoneen mukaan lähes tuplaantunut ja auto on hieman alkanut nykimään. Autolla on ajettu n. 205 tkm. Mikähän tuosta on sitten tullut tiensä päähän. Ongelma on hävinnyt kun on käynnistänyt auton uudelleen. Passatti on vm. 2004 ja tuotu Saksasta ja siinä on 2.0 TDI moottori (BGW).
Lisäyksenä vielä se, että kun pysähdyin, niin ajotietokone näytti tyhjäkäynnillä 2.0 l/h kulutuslukemaa. Normaalistihan se on alta litran tunnissa. tyhjäkäynnillä kone kuulosti normaalilta eikä ravistellut tms.
Lisäyksenä vielä se, että kun pysähdyin, niin ajotietokone näytti tyhjäkäynnillä 2.0 l/h kulutuslukemaa. Normaalistihan se on alta litran tunnissa. tyhjäkäynnillä kone kuulosti normaalilta eikä ravistellut tms.
Tänään oli vika taas hetkittäin päällä. Auto käytetty Pörhöllä vikamuistin luennassa ja siellä ei, yllätys yllätys, ollut mitään.
No auto menee ensiviikolla myyjäliikkeen (ei merkkiliike) huoltoon. Auto on ostettu n. kuukausi sitten. Jos vika ei satu päälle kun auto on huollossa, niin sillehän ei mitään tehdä.
No auto menee ensiviikolla myyjäliikkeen (ei merkkiliike) huoltoon. Auto on ostettu n. kuukausi sitten. Jos vika ei satu päälle kun auto on huollossa, niin sillehän ei mitään tehdä.
Itsellä oma BKD nyki tasakaasulla - korjaantui merkkihuollossa päivityksellä.
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6707
Koita ajella kolmosella tai nelosella kierrokset 1500rpm tasasta tietä.
Ehkä sellasta missä on vähän nousua ja laskua - heti laskun jälkeen kun pieni ylämäki alkaa töks töks töks nykii.
Ei jäänyt mitään vikakoodeja. VCDS:llä sai logia missä syötöt heitteli miten sattuu.
Merkkiliike (ei edes LMS-service) uskonut moiseen.
Pitkän tappelun jälkeen jaksoivat (SJK käyttöautolla) tarkistaa päivitykset ja vika korjaantu.
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6707
Koita ajella kolmosella tai nelosella kierrokset 1500rpm tasasta tietä.
Ehkä sellasta missä on vähän nousua ja laskua - heti laskun jälkeen kun pieni ylämäki alkaa töks töks töks nykii.
Ei jäänyt mitään vikakoodeja. VCDS:llä sai logia missä syötöt heitteli miten sattuu.
Merkkiliike (ei edes LMS-service) uskonut moiseen.
Pitkän tappelun jälkeen jaksoivat (SJK käyttöautolla) tarkistaa päivitykset ja vika korjaantu.
Jos oikein muistan, kulutus tipahti ajon aikana hetkeksi.
Mutta paikallaan ilmastointi päällä 1.1 - 1.2 ja ilman jotai 0.7-0.8 litraa tunnis; ihan normaalit.
Ruudunkaappaus vcds logista:
http://tos.pp.fi/koukku/suodatin/nykii.JPG
Kuvaajassa ensin kiihdyhtys ja vaihteiden vaihdot näkyvät, jonka jälkeen tasakaasulla yllättävä kuoppa
Kannattaa luetuttaa ainakin vikakoodit ja jos onnistuu niin tarkkailla eri arvoja mitä tapahtuu kun nykiminen alkaa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Mutta paikallaan ilmastointi päällä 1.1 - 1.2 ja ilman jotai 0.7-0.8 litraa tunnis; ihan normaalit.
Ruudunkaappaus vcds logista:
http://tos.pp.fi/koukku/suodatin/nykii.JPG
Kuvaajassa ensin kiihdyhtys ja vaihteiden vaihdot näkyvät, jonka jälkeen tasakaasulla yllättävä kuoppa
Kannattaa luetuttaa ainakin vikakoodit ja jos onnistuu niin tarkkailla eri arvoja mitä tapahtuu kun nykiminen alkaa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Tosiaan tuo nykiminen kun ei ole jatkuvaa vaan sitä tapahtuu satunnaisesti.
Samoin itsellä viimevuonna.
Yhteisiä tekiöitä oli:
-Ilman lämpötila alle 20 astetta.
-Puoli lämmin kone
-Tasakaasulla nuo em. kierrokset.
-Tie tasainen, hitusen laskeva ja nouseva maasto
Auto lojui LMS tampereen takapihalla yön ja koeajolla ei mitään oireita.
Turha reissu, mutta tuli tehtyä ja todettua; ettei siellä osattu tarkistaa päivityksiä vaikka niin sanottiin;)
No joo... Mitähän tuohon sanos. Korjaamon ukko sano nykimisen syyksi sen, että kone syöttää enemmän polttoainetta ja sillä puhdistaa katalysaattoria. Kuulostaa aika uskomattomalta, mutta saahan sitä maallikolle sanoa mitä vaan. Onko tuolla selityksellä mitään perää? Kertokaa viisaammat vai meneekö tämä vuosituhannen selitykset TOP 10:iin
Kyllähän siellä näyttäs hiukkasuodatin olevan. Linkin takaa löytyvästä tekstistä asia selviää: http://www.automerkit.fi/2002_volkswagen_passat_19-tdi-powerdiesel-96kw-comfortline-tiptronic-aut_3961-01_54_666.html
Mutta pitäskö syttyä joku merkkivalo, kun suodatin on tukossa??
Vuodelle 2002 tulivat 180 hv versio V6 TDI:stä ja 20-venttiilinen 2,0-litrainen (130 hv), jotka molemmat jäivät Suomessa tuntemattomiksi samoin kuin syksyllä 2003 esitelty 2.0 TDI (136 hv), joka oli varustettu hiukkassuodattimella.
Mutta pitäskö syttyä joku merkkivalo, kun suodatin on tukossa??
Ohos.. No kannattaa antaa sen polttaa se tyhjäksi.
Tai sitte kaahaat pienillä vaihteillla tarpeeks kovaa...
Mutta mittaristossa pitäs todellakin olla joku merkkivalo..
Sellanen katalysaattorin kuva jonka sisällä on pisteitä..
Luultavasti tämän tapainen:
http://www.tamlync.com/scn/dpf-light.jpg
Kuva ei kyl ole volsusta.
Näin mutulla:
Ajele motarilla suurin vaihde nelonen... kyl se siitä.
edit: Taskulampulla kun valotat mittaristoa, siellä näkyy jotenkuten kaikki ikonit.
Jos sieltä löytys tollanen pakoputken kuva..
Voihan myös olla ettei se syty kun lopullisesti tukkiintuneena.
Tai sitte kaahaat pienillä vaihteillla tarpeeks kovaa...
Mutta mittaristossa pitäs todellakin olla joku merkkivalo..
Sellanen katalysaattorin kuva jonka sisällä on pisteitä..
Luultavasti tämän tapainen:
http://www.tamlync.com/scn/dpf-light.jpg
Kuva ei kyl ole volsusta.
Näin mutulla:
Ajele motarilla suurin vaihde nelonen... kyl se siitä.
edit: Taskulampulla kun valotat mittaristoa, siellä näkyy jotenkuten kaikki ikonit.
Jos sieltä löytys tollanen pakoputken kuva..
Voihan myös olla ettei se syty kun lopullisesti tukkiintuneena.
Ei pitäs kuulemma kuljettajan huomata mitään kun kottero alkaa hiukkassuodatinta puhdistamaan. Noh, nykimistä ei ole nyt havaittu, joten ajellaan menemään ja jos jotain tulee niin sitten ihmetellään lissää.
Pumpusuuttimien johtosarjaa epäili yks tuttava, joka on näiden volkkareiden kimpussa työskennellyt.
Pumpusuuttimien johtosarjaa epäili yks tuttava, joka on näiden volkkareiden kimpussa työskennellyt.
Minulla on ihan samalla myllyllä oleva pasuuna ja saksasta tuotu käytettynä sekin, tuolla koneellahan ei tuota suomesta ole saanutkaan. Siellä on todellakin se hiukkassuodatin, ja nuo suinun ongelmat tod.näk. aiheutuu juuri siitä poltosta. Minulla kanssa kulutus pomppaa sinne 10 hujakoille ja kestää noin 2km polton aikana. Tuota mosahdusta ja nykimistä ei minulla tapahdu, itseasiassa ainoastaan tuosta kulutuksesta näkee milloin poltto on päällä. Joku on huomannut myös pahaa hajua noista tulevan mutta itse en sitäkään.
Tuota tasakaasulla nykimistä oli viime talvena, mutta nyt kesähelteillä en ole havainnut. Samalla huomasi myös tyhjäkäynnillä aavistuksenomaista vaeltelua. Onko sinun autoon vaihdettu tuo polttojytikkä sinne pakoputkeen, kuuluu vaihtaa muistaakseni 120tkm välein ja minulle oli saksassa juuri vaihdettu ennen auton ostoa (130tkm). Jos sinulla on huoltokirja niin siinä pitäisi olla ruksi kohdassa DPF- Wechsel. Minä ihmettelin taas sitä kun minulle ei oltu laitettu ruksia siihen lisäaineen kohdalle (Additiv- Wechsel). Joillakin olen kuullut että olisi laitettu uudet lisäaineet, sen säiliö siis sijaitsee vararenkaan keskellä olevassa mötikässä.
Tuota tasakaasulla nykimistä oli viime talvena, mutta nyt kesähelteillä en ole havainnut. Samalla huomasi myös tyhjäkäynnillä aavistuksenomaista vaeltelua. Onko sinun autoon vaihdettu tuo polttojytikkä sinne pakoputkeen, kuuluu vaihtaa muistaakseni 120tkm välein ja minulle oli saksassa juuri vaihdettu ennen auton ostoa (130tkm). Jos sinulla on huoltokirja niin siinä pitäisi olla ruksi kohdassa DPF- Wechsel. Minä ihmettelin taas sitä kun minulle ei oltu laitettu ruksia siihen lisäaineen kohdalle (Additiv- Wechsel). Joillakin olen kuullut että olisi laitettu uudet lisäaineet, sen säiliö siis sijaitsee vararenkaan keskellä olevassa mötikässä.
Oli näköjään huoltokirjassa ruksi DPF-wechselissä 120 tkm kohdalla. Tuo on ollut leasing-autona Saksassa ja huollot on suoritettu huoltokirjan mukaan. Pitää vielä kattoa onko tuo additiv-Wechsel kohta ruksittu.
Nythän tuo on tosiaan toiminut hienosti. itsellä ajo on oikeastaan pelkkää matka-ajoa. Työmatka on 35 km maantietä ja moottoritietä.
Nythän tuo on tosiaan toiminut hienosti. itsellä ajo on oikeastaan pelkkää matka-ajoa. Työmatka on 35 km maantietä ja moottoritietä.
Vähän tulee viiveellä... Mutta ko. Passatissa on tosiaan DPF:n lisäaineelle oma säiliö ja ainetta ei voi lisätä muuten kuin tähän tarkoitukseen tehdyllä laitteella. Ainetta lisättiin Oulun Pörhöllä ja heilläkin tämä härveli löytyi Rovaniemen toimipisteestä ja se oli vielä tehtaan paketissa. Aine maksoi muistaakseni 75€/l ja sitä meni 4 litraa. Kallista hommaa. Vararengaskotelosta löytyy liittimet joiden kautta ainetta lisätään.
Kun aine oli kokonaan loppu, niin sitten löytyi vikamuististakin siitä ilmoitus
Kun aine oli kokonaan loppu, niin sitten löytyi vikamuististakin siitä ilmoitus
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa