AAZ rikki

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

AAZ rikki

ViestiKirjoittaja Kalioli » 9.7.2011 15:10

Nyt tarvisi eri pikaista apua!
Tuossa haeskelin ja etin niin ei löyty oikein vastaavaa keltään.
Eli! Tuossa torstaina ajoin liikenneympyrästä ja lähdin kaasuttaan. Niin alkoi ihan vähän nykimään. Eli 2-3 nykäisyä joten ei oikein voinut tulkita mitään. Tämän jälkeen alkoivat käynnistys ongelmat. Käynnistyy todella vaivalloisesti, mutta käynnistyy kuitenkin. Tänään lopetti käymisen kokonaan. Pyörittää ja pyörittää. Sen jälkeen yrittää lähtä ja pukkaa hillittömän harmaa / valkoisen pilven. Ennenkuin lopullisesti sammuu, niin tulee mustaa.
Missä siis vika ja mistä lähtä etsimään ?! Jakopää se tuskin on, koska oireet pahentuneet 3 päivän sisään.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 9.7.2011 15:41

Miltäs kunkkupultin maasto näyttää ettei ole siellä tuhot alkaneet?

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 9.7.2011 16:02

Availin tuossa juuri suojia siitä. Uusi on eli noin 3kk vanha. Ei vispausa eikä muuta havaittavissa. Nyt sain koneen käymään pyörittelemällä syöttöä. Eli valkoinen savu ja katkominen katosi. Jengaa kun antaa niin mustaa tulee siinä 3-4k kierroksilla.

Uusi probleemi sitten on tämä kierrosten päälle jäänti ? Ei ala laskemaan kierroksia vaan pitää ne yllä ja alkaa pikkuhiljaa kasvattamaan. Onko tässä jokin asentoanturi tms.?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.7.2011 16:33

Kierrosten kantaminen johtuu liiasta syötöstä.

Tarkista oikeasti se jakopään ajoitus ennenkuin kilahtaa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.7.2011 16:33

edit: juuri näin ^

Noilla tiedoilla sanoisin että jako sekasin tai pumppu rikki.

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 9.7.2011 16:47

Noni hermopinne taas hiukan laskenut. Laskin syöttöjä ja kantaminen loppui. Myös tyhjäkäynti on nyt rauhoittunut. On siinä 900rpm. Suodatin letkussa näkyy hiukan ilmakuplia. Onko normaalia? Kone käy kaiken kaikkiaan nyt hyvin.

Jakopäähän en usko millään tällä kertaa. Oireet ovat pahentuneet koko ajan. Jakopää tuskin yhtäkkiä alkaa hyppimään 3 pv:n aikana miten sattuu? Mutta voisko joku laittaa ohjeet mistä ja miten tämäkin tehdään.

Pumpun hajoamiseen en usko , koska se on vaihdettu noin 3 kk sitten.
Myöskään mitään vuotoja ei näy pumpusta.

Kuitenki oireet näyttävät alkaneen siitä, että tyhjäkäynnin säätöpultti on lähtenyt huitelemaan.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 9.7.2011 18:10

Kyllä se jako hyppii jos on kunkkupultti löysällä ja kampuranpää mylällä.

Osgari
-
Viestit: 7
Liittynyt: 8.7.2011 20:25

vw vento

ViestiKirjoittaja Osgari » 9.7.2011 19:03

Itsellä alkoi vento oirehtimaan tuossa. öljyä alkoi syödä, turbo paska ja uusi tiedossa. mut ku ilman turboakin syö öljyä, ja sinistä työntää. mut osiko mahdollista et ois kansi mennyt vai joko niin väljä kone että vetää männän renkaiden välistä öljyt palotilaan.? ajettu 480tkm. niin ja samanlaiset oireet on kierrokset jää kantaamaan ja alkaa nousemaan loppua kohti. eli päälle 3tonnin kierroksilla tämä kantaminen.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 9.7.2011 19:46

http://vwts.ru/page02.html

Ohjeita noihin vanhempiin löytyy paljon, jos 3kk sitten vaihdettu ja oikein työ tehty niin takuuseen käyt tarkistuttamassa samassa paikassa ajoituksen/kunkkupultin, ei aina onnistu työ ammattilaisiltakaan (kiire/huolimattomuus).

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 10.7.2011 17:33

Tänään availtiin tota pataa ja katteltiin merkkejä. Sellasta löyty että yläpää on hampaan verta aikasemmalla. Mites tässä täytyis nyt sitten toimia ?`Alapään merkkihän löytyy sieltä tulpan alta ja se on nyt keskellä.

Nyt tarvis jelppiä oikeasti. Tällä hetkellä yrittää kääntää yläpäätä ottaa vena mäntään. Eli mites helvetissä saan noi kohdilleen ?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 10.7.2011 19:32

http://vwts.ru/forum/64353.html

Ykkösen nokat pystyssä v-asento (oltava myös ykköspytyn mäntä ylhäällä, vauhtipyörän merkki kohdallaan), nokan hammaspyörä löysättävä, ei kiilaa, kartio ja momentti kiristys pultilla akselin päässä eli sillä säädetään ala ja yläkerta kohdalleen, hienosäätö lopuksi pumpun päästä mittaamalla.
ps. diesel mies kaveriksi siihen työhön jos et koskaan remmiä vaihtanut.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.7.2011 20:25

Jakopään hyppiminen ei itsestään ole yleistä, mutta AAZ:n kanssa se on mahdollista. Uskot varmaan nyt?

Nyt irroitat kampiakselin hammashihnapyörän ja tarkistat onko hihnapyörä ja kampiakselin pää kunnossa. Jos näkyy lysmääntymiä, mitkä aiheutuvat tuosta venyneestä pultista, niin hommattava uudet osat tai korjautettava kampiakseli asiansa osaavassa pajassa. Huhut kertoo että ovat korjanneet niitä koneen paikoillaan ollessakin.

Jos sielä niitä lysmyjä ei ole, niin _uudella pultilla_ ohjetiukkuuteen, unohtamatta kampiakselin pään ja hihnapyörän vastinpintojen erittäin huolellista putsausta.

Nokka-akselin vaihdelaatikon puoleisessa päässä on viilto, johon passaa n. 3-4mm lattarauta vain nokka-akselin ollessa tietyssä asennossa, eli YKK asennossa. (ykkösen nokat ylöspäin ymsyms, niinkuin edellä mainittu KUVA). Hihnapyörän on oltava löysätty että jako sattuu kohilleen. Nokka-akselin hihnapyörä kiristetään vasta sitten kun jako on hienosäädetty just kohdalleen.

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 11.7.2011 16:11

Juu alan tämän viikon aikana viemään rojektia eteenpäin.
Arsenaaliin kuuluu tällähetkellä beta:n vw jakopään työkalut, canon 550d ja KCI:n koneistamo. Luulis näillä onnistuvan ! :D

Laittelen infoa miten tää edistyy, jos edistyy ollenkaan.

Osgari
-
Viestit: 7
Liittynyt: 8.7.2011 20:25

ViestiKirjoittaja Osgari » 11.7.2011 17:16

ja jos syöttöpumpussa on säätömahdollisuus niiden pultit löysättävä myös! ja syöttöpumpulta löytyy noin 5-6mm paksun lukitus tapin paikka.

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 11.7.2011 18:36

Noni! Nyt on kunkkupultit ja vermeet auki. Pultti oli tosiaan hiukan venähtänyt ja päästänyt alapyörän vinkottaan. Vahingot olivat onneksi vähäiset!! Kampuran pää näytti hyvältä ja epämuodotumia siinä ei ollut. Tämä umpikuja mikä eilen tuli johtui siitä, että yläpää oli 180 astetta pielessä?! Mistäs helvetistä tämä johtuu ??

Mitäs toi kunkkupultti ja alaratas maksaa vw:ltä ostettuna ?

Ja kaikki neuvot vinkit tuohon pumpun säätöön tarpeen! Mitä työkaluja yms. tarvin.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 11.7.2011 21:18

"Tämä umpikuja mikä eilen tuli johtui siitä, että yläpää oli 180 astetta pielessä"

Jos tuo pitää paikkansa niin ei pumpun ajoitus se vaikein, saa käyntiin merkit laittamalla kohdalleen, pumppua kääntämällä savuja ja ääntä kuuntelemalla, tai mittaamalla pumpun päästä nousu/ennakko.
Pahin jos venttiilit ottaneet mäntiin ja katkeavat sen seurauksena (mäntä ja kansi vaihtoon).

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 11.7.2011 22:01

pumppua kääntämällä ?? Ihan täyttä hepreaa :D Mistäs sitä nousua mittaillaan ? Ei tajua ei millään..

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 11.7.2011 22:36

http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm

Pumppua voi kääntää aikaisemmalle tai myöhäisemmälle (saman tekee bensakoneen kipinä), dieselissä säädetään polttoaineen ruiskutus ajankohtaa (vanhemmat dieselit ja uusissa ohjaa jo tietokoneet ja sähkölaitteet).

Pistä ensin se tehdasmerkkeihin ja KÄYNTIIN moottori, sitten hienosäätöä jos tarvetta ilmenee.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 11.7.2011 22:54

Ja uudemmassa mallissa ennakko säädetään pumpun hammaspyörää kääntämällä. Olisko ollu -95 alkaen. Sen huomaa kyllä onko pumpun hammaspyörässä ne kolme pulttia vai onko ihan tavan pyörä.

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 12.7.2011 19:26

Nyt on merkit kohdallaan katsottu 2 kertaan. Käy kuin traktori. Valkosta savua. Mikään ei oikeastaan oo muuttunu. Mistäs sitä vikaa nyt sit lähdetään etsimään ?! Tästä pumpun ajoituksesta ei mitään vitun hajuakaan. Nyt alkoi myös alapään vispaaminen eli elämä on laiffia.

Mitäs tälläsen paskakasan korjaaminen ihan liikkeessä maksais ?
Milläs ihmeellä ootte lukinnu alapään kiristämistä varten?

Ajattelin tuota Riihimäen diesel huoltoa. Kokemuksia?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 12.7.2011 19:44

"Milläs ihmeellä ootte lukinnu alapään kiristämistä varten?

http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=142597

Ensimmäinen kuvasarja, työkalu jossa metrin varsi (ei näy oikeassa mittasuhteessa) on useita versioita siihen työhön, voi myös itse tehdä sellaisen, näkyy niissä kuvissa omatekemä työkalu myöskin.

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 13.7.2011 21:14

Se on nyt elossa \o/ Toimii todella hienosti.

Ainoa mikä nyt jäi hämäämään on tuo ahtojen nousemattmuus. Ahtaa siinä 0.4-0.5. Elikkä viirun verran vähemmän mitä ennen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa