AAZ rikki
Valvoja: ffp jäsenet
AAZ rikki
Nyt tarvisi eri pikaista apua!
Tuossa haeskelin ja etin niin ei löyty oikein vastaavaa keltään.
Eli! Tuossa torstaina ajoin liikenneympyrästä ja lähdin kaasuttaan. Niin alkoi ihan vähän nykimään. Eli 2-3 nykäisyä joten ei oikein voinut tulkita mitään. Tämän jälkeen alkoivat käynnistys ongelmat. Käynnistyy todella vaivalloisesti, mutta käynnistyy kuitenkin. Tänään lopetti käymisen kokonaan. Pyörittää ja pyörittää. Sen jälkeen yrittää lähtä ja pukkaa hillittömän harmaa / valkoisen pilven. Ennenkuin lopullisesti sammuu, niin tulee mustaa.
Missä siis vika ja mistä lähtä etsimään ?! Jakopää se tuskin on, koska oireet pahentuneet 3 päivän sisään.
Tuossa haeskelin ja etin niin ei löyty oikein vastaavaa keltään.
Eli! Tuossa torstaina ajoin liikenneympyrästä ja lähdin kaasuttaan. Niin alkoi ihan vähän nykimään. Eli 2-3 nykäisyä joten ei oikein voinut tulkita mitään. Tämän jälkeen alkoivat käynnistys ongelmat. Käynnistyy todella vaivalloisesti, mutta käynnistyy kuitenkin. Tänään lopetti käymisen kokonaan. Pyörittää ja pyörittää. Sen jälkeen yrittää lähtä ja pukkaa hillittömän harmaa / valkoisen pilven. Ennenkuin lopullisesti sammuu, niin tulee mustaa.
Missä siis vika ja mistä lähtä etsimään ?! Jakopää se tuskin on, koska oireet pahentuneet 3 päivän sisään.
Availin tuossa juuri suojia siitä. Uusi on eli noin 3kk vanha. Ei vispausa eikä muuta havaittavissa. Nyt sain koneen käymään pyörittelemällä syöttöä. Eli valkoinen savu ja katkominen katosi. Jengaa kun antaa niin mustaa tulee siinä 3-4k kierroksilla.
Uusi probleemi sitten on tämä kierrosten päälle jäänti ? Ei ala laskemaan kierroksia vaan pitää ne yllä ja alkaa pikkuhiljaa kasvattamaan. Onko tässä jokin asentoanturi tms.?
Uusi probleemi sitten on tämä kierrosten päälle jäänti ? Ei ala laskemaan kierroksia vaan pitää ne yllä ja alkaa pikkuhiljaa kasvattamaan. Onko tässä jokin asentoanturi tms.?
Noni hermopinne taas hiukan laskenut. Laskin syöttöjä ja kantaminen loppui. Myös tyhjäkäynti on nyt rauhoittunut. On siinä 900rpm. Suodatin letkussa näkyy hiukan ilmakuplia. Onko normaalia? Kone käy kaiken kaikkiaan nyt hyvin.
Jakopäähän en usko millään tällä kertaa. Oireet ovat pahentuneet koko ajan. Jakopää tuskin yhtäkkiä alkaa hyppimään 3 pv:n aikana miten sattuu? Mutta voisko joku laittaa ohjeet mistä ja miten tämäkin tehdään.
Pumpun hajoamiseen en usko , koska se on vaihdettu noin 3 kk sitten.
Myöskään mitään vuotoja ei näy pumpusta.
Kuitenki oireet näyttävät alkaneen siitä, että tyhjäkäynnin säätöpultti on lähtenyt huitelemaan.
Jakopäähän en usko millään tällä kertaa. Oireet ovat pahentuneet koko ajan. Jakopää tuskin yhtäkkiä alkaa hyppimään 3 pv:n aikana miten sattuu? Mutta voisko joku laittaa ohjeet mistä ja miten tämäkin tehdään.
Pumpun hajoamiseen en usko , koska se on vaihdettu noin 3 kk sitten.
Myöskään mitään vuotoja ei näy pumpusta.
Kuitenki oireet näyttävät alkaneen siitä, että tyhjäkäynnin säätöpultti on lähtenyt huitelemaan.
vw vento
Itsellä alkoi vento oirehtimaan tuossa. öljyä alkoi syödä, turbo paska ja uusi tiedossa. mut ku ilman turboakin syö öljyä, ja sinistä työntää. mut osiko mahdollista et ois kansi mennyt vai joko niin väljä kone että vetää männän renkaiden välistä öljyt palotilaan.? ajettu 480tkm. niin ja samanlaiset oireet on kierrokset jää kantaamaan ja alkaa nousemaan loppua kohti. eli päälle 3tonnin kierroksilla tämä kantaminen.
http://vwts.ru/page02.html
Ohjeita noihin vanhempiin löytyy paljon, jos 3kk sitten vaihdettu ja oikein työ tehty niin takuuseen käyt tarkistuttamassa samassa paikassa ajoituksen/kunkkupultin, ei aina onnistu työ ammattilaisiltakaan (kiire/huolimattomuus).
Ohjeita noihin vanhempiin löytyy paljon, jos 3kk sitten vaihdettu ja oikein työ tehty niin takuuseen käyt tarkistuttamassa samassa paikassa ajoituksen/kunkkupultin, ei aina onnistu työ ammattilaisiltakaan (kiire/huolimattomuus).
Tänään availtiin tota pataa ja katteltiin merkkejä. Sellasta löyty että yläpää on hampaan verta aikasemmalla. Mites tässä täytyis nyt sitten toimia ?`Alapään merkkihän löytyy sieltä tulpan alta ja se on nyt keskellä.
Nyt tarvis jelppiä oikeasti. Tällä hetkellä yrittää kääntää yläpäätä ottaa vena mäntään. Eli mites helvetissä saan noi kohdilleen ?
Nyt tarvis jelppiä oikeasti. Tällä hetkellä yrittää kääntää yläpäätä ottaa vena mäntään. Eli mites helvetissä saan noi kohdilleen ?
http://vwts.ru/forum/64353.html
Ykkösen nokat pystyssä v-asento (oltava myös ykköspytyn mäntä ylhäällä, vauhtipyörän merkki kohdallaan), nokan hammaspyörä löysättävä, ei kiilaa, kartio ja momentti kiristys pultilla akselin päässä eli sillä säädetään ala ja yläkerta kohdalleen, hienosäätö lopuksi pumpun päästä mittaamalla.
ps. diesel mies kaveriksi siihen työhön jos et koskaan remmiä vaihtanut.
Ykkösen nokat pystyssä v-asento (oltava myös ykköspytyn mäntä ylhäällä, vauhtipyörän merkki kohdallaan), nokan hammaspyörä löysättävä, ei kiilaa, kartio ja momentti kiristys pultilla akselin päässä eli sillä säädetään ala ja yläkerta kohdalleen, hienosäätö lopuksi pumpun päästä mittaamalla.
ps. diesel mies kaveriksi siihen työhön jos et koskaan remmiä vaihtanut.
Jakopään hyppiminen ei itsestään ole yleistä, mutta AAZ:n kanssa se on mahdollista. Uskot varmaan nyt?
Nyt irroitat kampiakselin hammashihnapyörän ja tarkistat onko hihnapyörä ja kampiakselin pää kunnossa. Jos näkyy lysmääntymiä, mitkä aiheutuvat tuosta venyneestä pultista, niin hommattava uudet osat tai korjautettava kampiakseli asiansa osaavassa pajassa. Huhut kertoo että ovat korjanneet niitä koneen paikoillaan ollessakin.
Jos sielä niitä lysmyjä ei ole, niin _uudella pultilla_ ohjetiukkuuteen, unohtamatta kampiakselin pään ja hihnapyörän vastinpintojen erittäin huolellista putsausta.
Nokka-akselin vaihdelaatikon puoleisessa päässä on viilto, johon passaa n. 3-4mm lattarauta vain nokka-akselin ollessa tietyssä asennossa, eli YKK asennossa. (ykkösen nokat ylöspäin ymsyms, niinkuin edellä mainittu KUVA). Hihnapyörän on oltava löysätty että jako sattuu kohilleen. Nokka-akselin hihnapyörä kiristetään vasta sitten kun jako on hienosäädetty just kohdalleen.
Nyt irroitat kampiakselin hammashihnapyörän ja tarkistat onko hihnapyörä ja kampiakselin pää kunnossa. Jos näkyy lysmääntymiä, mitkä aiheutuvat tuosta venyneestä pultista, niin hommattava uudet osat tai korjautettava kampiakseli asiansa osaavassa pajassa. Huhut kertoo että ovat korjanneet niitä koneen paikoillaan ollessakin.
Jos sielä niitä lysmyjä ei ole, niin _uudella pultilla_ ohjetiukkuuteen, unohtamatta kampiakselin pään ja hihnapyörän vastinpintojen erittäin huolellista putsausta.
Nokka-akselin vaihdelaatikon puoleisessa päässä on viilto, johon passaa n. 3-4mm lattarauta vain nokka-akselin ollessa tietyssä asennossa, eli YKK asennossa. (ykkösen nokat ylöspäin ymsyms, niinkuin edellä mainittu KUVA). Hihnapyörän on oltava löysätty että jako sattuu kohilleen. Nokka-akselin hihnapyörä kiristetään vasta sitten kun jako on hienosäädetty just kohdalleen.
Noni! Nyt on kunkkupultit ja vermeet auki. Pultti oli tosiaan hiukan venähtänyt ja päästänyt alapyörän vinkottaan. Vahingot olivat onneksi vähäiset!! Kampuran pää näytti hyvältä ja epämuodotumia siinä ei ollut. Tämä umpikuja mikä eilen tuli johtui siitä, että yläpää oli 180 astetta pielessä?! Mistäs helvetistä tämä johtuu ??
Mitäs toi kunkkupultti ja alaratas maksaa vw:ltä ostettuna ?
Ja kaikki neuvot vinkit tuohon pumpun säätöön tarpeen! Mitä työkaluja yms. tarvin.
Mitäs toi kunkkupultti ja alaratas maksaa vw:ltä ostettuna ?
Ja kaikki neuvot vinkit tuohon pumpun säätöön tarpeen! Mitä työkaluja yms. tarvin.
"Tämä umpikuja mikä eilen tuli johtui siitä, että yläpää oli 180 astetta pielessä"
Jos tuo pitää paikkansa niin ei pumpun ajoitus se vaikein, saa käyntiin merkit laittamalla kohdalleen, pumppua kääntämällä savuja ja ääntä kuuntelemalla, tai mittaamalla pumpun päästä nousu/ennakko.
Pahin jos venttiilit ottaneet mäntiin ja katkeavat sen seurauksena (mäntä ja kansi vaihtoon).
Jos tuo pitää paikkansa niin ei pumpun ajoitus se vaikein, saa käyntiin merkit laittamalla kohdalleen, pumppua kääntämällä savuja ja ääntä kuuntelemalla, tai mittaamalla pumpun päästä nousu/ennakko.
Pahin jos venttiilit ottaneet mäntiin ja katkeavat sen seurauksena (mäntä ja kansi vaihtoon).
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Pumppua voi kääntää aikaisemmalle tai myöhäisemmälle (saman tekee bensakoneen kipinä), dieselissä säädetään polttoaineen ruiskutus ajankohtaa (vanhemmat dieselit ja uusissa ohjaa jo tietokoneet ja sähkölaitteet).
Pistä ensin se tehdasmerkkeihin ja KÄYNTIIN moottori, sitten hienosäätöä jos tarvetta ilmenee.
Pumppua voi kääntää aikaisemmalle tai myöhäisemmälle (saman tekee bensakoneen kipinä), dieselissä säädetään polttoaineen ruiskutus ajankohtaa (vanhemmat dieselit ja uusissa ohjaa jo tietokoneet ja sähkölaitteet).
Pistä ensin se tehdasmerkkeihin ja KÄYNTIIN moottori, sitten hienosäätöä jos tarvetta ilmenee.
Nyt on merkit kohdallaan katsottu 2 kertaan. Käy kuin traktori. Valkosta savua. Mikään ei oikeastaan oo muuttunu. Mistäs sitä vikaa nyt sit lähdetään etsimään ?! Tästä pumpun ajoituksesta ei mitään vitun hajuakaan. Nyt alkoi myös alapään vispaaminen eli elämä on laiffia.
Mitäs tälläsen paskakasan korjaaminen ihan liikkeessä maksais ?
Milläs ihmeellä ootte lukinnu alapään kiristämistä varten?
Ajattelin tuota Riihimäen diesel huoltoa. Kokemuksia?
Mitäs tälläsen paskakasan korjaaminen ihan liikkeessä maksais ?
Milläs ihmeellä ootte lukinnu alapään kiristämistä varten?
Ajattelin tuota Riihimäen diesel huoltoa. Kokemuksia?
"Milläs ihmeellä ootte lukinnu alapään kiristämistä varten?
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=142597
Ensimmäinen kuvasarja, työkalu jossa metrin varsi (ei näy oikeassa mittasuhteessa) on useita versioita siihen työhön, voi myös itse tehdä sellaisen, näkyy niissä kuvissa omatekemä työkalu myöskin.
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=142597
Ensimmäinen kuvasarja, työkalu jossa metrin varsi (ei näy oikeassa mittasuhteessa) on useita versioita siihen työhön, voi myös itse tehdä sellaisen, näkyy niissä kuvissa omatekemä työkalu myöskin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa