motonet puslat

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

rilahtija
-
Viestit: 20
Liittynyt: 8.2.2010 11:09

motonet puslat

ViestiKirjoittaja rilahtija » 7.7.2011 6:35

mitä mieltä motonet puslista?

katsastuksessa sanoivat että etualatukivarren takimmainen pusla väljä ja vaihtoon.

ja jos on jotain vinkkejä tuohon operaatioon niin saa antaa?

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 7.7.2011 10:57

Itse laitoin boraan kyseiset puslat motonetistä ostettuna, myyjä sanoi mulle että muista laittaa sitte merkit kohdalleen ennen kuin painat uudet puslat paikoilleen ja enpä oikein ottanut tosissaan kun en ole koskaan kuullutkan mistään puslien merkeistä mutta kun sitten aloin niitä asentamaan niin kyllähän sieltä alatukivarresta merkit löyty ja myös puslista joten nämä kun kohtaavat toisensa niin pitäs kuulemma kestää myyjän mukaan ja jos puslat on väärin niin ei kuulemma kestä kuin korkjeintaan puolivuotta. Oppia ikä kaikki:)

rilahtija
-
Viestit: 20
Liittynyt: 8.2.2010 11:09

ViestiKirjoittaja rilahtija » 7.7.2011 11:05

okei, kiitos tästä.

Täytyikö ottaa tukivarsi kokonaan pois vai pystyikö asentamaan pelkän puslan?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 7.7.2011 11:52

Tukivarsi kokonaan irti, helppo vaihtaa sitten pöydällä.

juha212
-
Viestit: 19
Liittynyt: 28.1.2008 10:31

ViestiKirjoittaja juha212 » 7.7.2011 12:07

Tosiaan puolivuotta kesti kun ei olleet kohilleen asennetut. Sitten kiukuspäissään laitoin urentaani puslat ja en 50tkm jälkeen kadu

rilahtija
-
Viestit: 20
Liittynyt: 8.2.2010 11:09

ViestiKirjoittaja rilahtija » 7.7.2011 14:52

tarvitseeko käyttää suuntauksessa tämän jälkee? ja kannattaako vaihtaa vain tuota yhtä vai kaikki samalla kertaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.7.2011 14:55

Vaihda puslat ja nivelet niin pääset kertasuuntauksella taas pitkään.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.7.2011 14:57

Fiksu laittaa kaikki kerrallaan, muuten saa vähintään vuosittain olla laittamassa jotain puslaa uusiksi. Vähintään aina pitää vaihtaa samat osat kummallekkin puolelle, ellei ole selkeä valmistus/muu vika hajoamisen syynä.

Itse kun remppaan omat autoni, ja niitä on pihalla sen verran että vaihtoehtoinen kulkuneuvo aina löytyy, niin tulee usein esimerkiksi vaihdettua vain toinen rikki mennyt pyöränlaakeri. Työmäärä on kuitenkin ihan sama, vaihtaa ne kummatkin kerralla tai vain toisen. Harvemmin pääsee vuottakaan että toinen puoli on myös rikki, mikäli on orkkis osista vielä kysymys.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 8.7.2011 9:53

ja tuohon boraan makso etu- ja takapuslat 20€ yht. molemmin puolin, aika iso merkitys puslilla on ku oli toinen eturengas 2.5cm edessä verrattuna toiseen ja nyt remontin jälkeen siirty samaan.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 8.7.2011 11:09

Millä ootte noita puslia värkänneet paikalleen? Yhden olen kerran vaihtanut missä oli ulkoreunassakin metallipanta ja tämän tein ruuvipenkillä. Ei tulisi mieleenkään alkaa samaan hommaan uudestaan vastaavilla työkaluilla :D Onko noihin olemassa jotain kätevää työkalua (prässiä ei lasketa) millä noita voisi vaihtaa. Joskus olen nähnyt jonku kierretanko viritelmän vaan mitä on porukat käyttäny?

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 8.7.2011 20:45

Noh, itekkin tuli väännettyä yhteen Volvoon tukivarren puslat ruuvipenkissä, meinasi jo usko loppua ruuvipenkin kestävyydestä, mutta kestihän se... :D
Eiköhän se järkevin vaihtoehto ole sillä prässillä painaa ne puslat paikoilleen.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.7.2011 21:00

Itse olen ennen vuollut rikkinäisen puslan sisäholkin pois, mutta kätevämmäksi konstiksi hoksasin pillit. Ei tarvite paljoa poltella niin jo on kumit palanu pois. Sitten vain rautasahalla ulkokooli halki ja tampin kanssa kevyt napautus.

Uusi pusla ruuvipenkissä sopivilla putkenpätkillä ja kuparitahnalla luikastaen paikalleen.

Tällä konstilla n. 10min homma per pusla irto-tukivarteen.

rilahtija
-
Viestit: 20
Liittynyt: 8.2.2010 11:09

ViestiKirjoittaja rilahtija » 12.7.2011 18:55

tosiaan vielä..

kannattaako vaihtaa powerflex puslat vai pysyä normipuslissa, kun autona tosiaan 1.6 golffi 35mm madalluksella,
eli onko noista powerflexeista paljon hyötyä normi golffiin vai onko enemmän kisa-autoihin..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.7.2011 19:21

Powerflex on kallis merkki, mutta itselleni en alatukivarteen muita laittaisikaan kuin uretaanisia.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 13.7.2011 11:42

Itse otin tukivarren pois ja prässillä vanhat puslat pois ja prässillä uudet uretaanit sisälle. Asennuksessa laitoin uudet pultit ja niiden lopullinen kiristys kun tukivarsi paikoillaan ja auto omilla renkaillaan maassa. Powerflexissä sitten toinen pusla tulee toisin päin ja toinen toisin päin etutukivarren takimmaisen puslan osalta, niissä ei muuten asennolla ole väliä (lukee kyllä englanninkielisissä ohjeissa). Taka-akselin isot puslat olen laittanut uretaanisina omatekoisella kierretankoprässillä paikoilleen, vähän ähkimistä se oli mutta meni kuitenkin. Kumisista en tiedä menisikö noin..

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 13.7.2011 13:23

Puolan pojilta kannattaa kysellä puslia. Eivät ole ainakaan hinnalla pilattu :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa