motonet puslat
Valvoja: ffp jäsenet
motonet puslat
mitä mieltä motonet puslista?
katsastuksessa sanoivat että etualatukivarren takimmainen pusla väljä ja vaihtoon.
ja jos on jotain vinkkejä tuohon operaatioon niin saa antaa?
katsastuksessa sanoivat että etualatukivarren takimmainen pusla väljä ja vaihtoon.
ja jos on jotain vinkkejä tuohon operaatioon niin saa antaa?
Itse laitoin boraan kyseiset puslat motonetistä ostettuna, myyjä sanoi mulle että muista laittaa sitte merkit kohdalleen ennen kuin painat uudet puslat paikoilleen ja enpä oikein ottanut tosissaan kun en ole koskaan kuullutkan mistään puslien merkeistä mutta kun sitten aloin niitä asentamaan niin kyllähän sieltä alatukivarresta merkit löyty ja myös puslista joten nämä kun kohtaavat toisensa niin pitäs kuulemma kestää myyjän mukaan ja jos puslat on väärin niin ei kuulemma kestä kuin korkjeintaan puolivuotta. Oppia ikä kaikki:)
-
- -
- Viesti:
Fiksu laittaa kaikki kerrallaan, muuten saa vähintään vuosittain olla laittamassa jotain puslaa uusiksi. Vähintään aina pitää vaihtaa samat osat kummallekkin puolelle, ellei ole selkeä valmistus/muu vika hajoamisen syynä.
Itse kun remppaan omat autoni, ja niitä on pihalla sen verran että vaihtoehtoinen kulkuneuvo aina löytyy, niin tulee usein esimerkiksi vaihdettua vain toinen rikki mennyt pyöränlaakeri. Työmäärä on kuitenkin ihan sama, vaihtaa ne kummatkin kerralla tai vain toisen. Harvemmin pääsee vuottakaan että toinen puoli on myös rikki, mikäli on orkkis osista vielä kysymys.
Itse kun remppaan omat autoni, ja niitä on pihalla sen verran että vaihtoehtoinen kulkuneuvo aina löytyy, niin tulee usein esimerkiksi vaihdettua vain toinen rikki mennyt pyöränlaakeri. Työmäärä on kuitenkin ihan sama, vaihtaa ne kummatkin kerralla tai vain toisen. Harvemmin pääsee vuottakaan että toinen puoli on myös rikki, mikäli on orkkis osista vielä kysymys.
Millä ootte noita puslia värkänneet paikalleen? Yhden olen kerran vaihtanut missä oli ulkoreunassakin metallipanta ja tämän tein ruuvipenkillä. Ei tulisi mieleenkään alkaa samaan hommaan uudestaan vastaavilla työkaluilla :D Onko noihin olemassa jotain kätevää työkalua (prässiä ei lasketa) millä noita voisi vaihtaa. Joskus olen nähnyt jonku kierretanko viritelmän vaan mitä on porukat käyttäny?
Itse olen ennen vuollut rikkinäisen puslan sisäholkin pois, mutta kätevämmäksi konstiksi hoksasin pillit. Ei tarvite paljoa poltella niin jo on kumit palanu pois. Sitten vain rautasahalla ulkokooli halki ja tampin kanssa kevyt napautus.
Uusi pusla ruuvipenkissä sopivilla putkenpätkillä ja kuparitahnalla luikastaen paikalleen.
Tällä konstilla n. 10min homma per pusla irto-tukivarteen.
Uusi pusla ruuvipenkissä sopivilla putkenpätkillä ja kuparitahnalla luikastaen paikalleen.
Tällä konstilla n. 10min homma per pusla irto-tukivarteen.
-
- -
- Viesti:
Itse otin tukivarren pois ja prässillä vanhat puslat pois ja prässillä uudet uretaanit sisälle. Asennuksessa laitoin uudet pultit ja niiden lopullinen kiristys kun tukivarsi paikoillaan ja auto omilla renkaillaan maassa. Powerflexissä sitten toinen pusla tulee toisin päin ja toinen toisin päin etutukivarren takimmaisen puslan osalta, niissä ei muuten asennolla ole väliä (lukee kyllä englanninkielisissä ohjeissa). Taka-akselin isot puslat olen laittanut uretaanisina omatekoisella kierretankoprässillä paikoilleen, vähän ähkimistä se oli mutta meni kuitenkin. Kumisista en tiedä menisikö noin..
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”