VW Golf V - malli vikoja

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Mizka91
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2010 12:22

VW Golf V - malli vikoja

ViestiKirjoittaja Mizka91 » 30.6.2011 21:33

Isä osti -04 2,0 TDI DSG-automaatti pikku Golfin käyttöautoksi. Sitä kiinnosti tietää, että minkälaisia mallivikoja noissa pirsseissä. Hyviä huonoja kokemuksia? Myös siitä vähän halus tietää, että onko minkälaisia kokemuksia tuon ikästen DSG -maattejen toiminnasta?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 30.6.2011 21:42

DSG malleissa tuo vauhtis menee ennemmin tai myöhemmin vaihtoon. Joissain jopa alle 100 000 ajettuna, joissain kestää sen 250th. Itellä 252 000 ajettu, vaihdettu 150 000 kohdilla ja vielä pelaa aivan täysin. Eli vastaavanlaisesta setupista eri korissa on todella positiivista kokemusta. Toimii kuin junan vessa suurinpiirtein, pakkasilla pyörittää nihkeästi joten lämmitystä vaatii, mut ei mikään valtava ongelma, alkaa kun pakkanen lähentelee -20 astetta. Näin siis itsellä.

Eikös näissä tuppaa se jääpaakki muodostumaan oven etualakulmaan joka sit vääntää oven? Kannattaa laittaa se jäänestopala sinne jos ei jo ole.

Yhdistelmänä oikein mukava. Kulutus pyörii leveillä renkailla kutosen tietämillä reippaalla ajotyylillä. Voimaahan tossa on kivasti ja kärrykin tulee kivasti perässä.

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 30.6.2011 23:39

Takapyöränlaakerit näyttävät olevan kulutustavaraa vitoskoppasissa. Omasta vaihdoin oikeanpuoleisen 105 tkm:n kohdalla ja toinenkin jo metelöi 15k myöhemmin.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 1.7.2011 7:30

Juu ja vetoakselin kumit on ainakin octavia dsg:ssä vasemmalla herkät menemään, liekkö sama vaiva golffissa!

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 1.7.2011 10:15

onko äänieristys parempi tässä golffissa kuin jetassa? Faijalla oli Jetta vm. 2006, ja siinä oli ihan kuin olisi äänieristykset unohdettu laittaa kokonaan, paljon enemmän tiemelua ja muuta ääni tuli sisään verrattuna boraan

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 4.7.2011 19:05

Ilmastoinnin kompurat leikkaavat kiinni (usein järjestelmässä ei juuri öljyä ole jos on leikannut kiinni) tai kompuran säätöventtiili lakkaa toimimasta.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 4.7.2011 20:02

Viime talvena sain minäkin kuskin oven etunurkan vääntymään jään takia.

Moottorimallissa on tyyppivikana, että sammutusläpästä menee hammasratas rikki.
Turbot alkupään moottoreissa heikompia, itselläni meni heti kättelyssä rikki (150tkm ajettu ja nostin ahtopainetta).. tuoreemmassa octaviassa ei ollut 100tkm matkalla murheita suuremmillakaan paineilla.
EGR kanssa on näissä ollut myös ongelmia.

Joku mainitsi että DSG tyyppivika olisi että ohjausyksikkö haukkaa öljyt sisään, mutta se on kuulopuheita.

p-superstar
-
Viestit: 141
Liittynyt: 2.5.2004 18:33

ViestiKirjoittaja p-superstar » 4.7.2011 20:57

Omaani menin vv-autolta ostamaan niitä jäänestopaloja, mutta käskivät tuoda auton sinne ja laittoivat takuuna paikalleen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.7.2011 21:06

Kuinka yleinen mahtaa olla takalasinpesurin suuttimen vika?

Just korjasin kaverille -04 mallisesta ja rakenne on sama kuin nelosgolfissa ja A3:ssa joissa se tuntuu menevän ennemmin tai myöhemmin. Vitoskoriseen ei saa korjaussarjaa, mutta pesukoneiston osanumero uudistunut jossain vaiheessa ja toivottavasti se sitten on kestävämpi. Uusi koneisto pari sataa ja käytetty hyväkuntoinen irtosi romarilta kuudella kympillä, joka on suunnilleen noiden vanhempien korjaussarjan hintainen.

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 4.7.2011 21:48

mittaristo vikoja, ruostumista/sinkki korkkaa maalin alla, takapyöränlaakerit, yms kaikkea pientä.

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 4.7.2011 22:19

TFSI:ssä lisäksi päänvaivaa aiheuttavat:
- Bypassin kalvo menee rikki (ei mene enää, kun asensin 06H 145 710D:n).
- Polttoainepumpun voimansiirron rikkoontumisia (ainakin maailmalla niitä on raportoitu rikkoutuneen).

Edit:
- Ainakin AXX:ssäi puolavikoja, koska vaihtoivat huollossa takuuseen kaikki puolat.
Viimeksi muokannut William, 14.7.2011 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.7.2011 22:33

Ruostuu kohdista, missä puskuri on ruuvattu "pelliruuvilla" kiinni koriin. (huomattu 5v, 150tkm)
Tai se ruuvi ruostuu ensin, sitten pellinen alunen joka on puskurissa - yhdessä nämä ruostuttaa pellin ja maali lohkee

Yks vetarin kumi vaihdettu, pikkasen vajaa 5v/150tkm
Vakaajan tangot joka nurkkaan ja takaiskarit 4v/130tkm


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa