VW Golf V - malli vikoja
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf V - malli vikoja
Isä osti -04 2,0 TDI DSG-automaatti pikku Golfin käyttöautoksi. Sitä kiinnosti tietää, että minkälaisia mallivikoja noissa pirsseissä. Hyviä huonoja kokemuksia? Myös siitä vähän halus tietää, että onko minkälaisia kokemuksia tuon ikästen DSG -maattejen toiminnasta?
DSG malleissa tuo vauhtis menee ennemmin tai myöhemmin vaihtoon. Joissain jopa alle 100 000 ajettuna, joissain kestää sen 250th. Itellä 252 000 ajettu, vaihdettu 150 000 kohdilla ja vielä pelaa aivan täysin. Eli vastaavanlaisesta setupista eri korissa on todella positiivista kokemusta. Toimii kuin junan vessa suurinpiirtein, pakkasilla pyörittää nihkeästi joten lämmitystä vaatii, mut ei mikään valtava ongelma, alkaa kun pakkanen lähentelee -20 astetta. Näin siis itsellä.
Eikös näissä tuppaa se jääpaakki muodostumaan oven etualakulmaan joka sit vääntää oven? Kannattaa laittaa se jäänestopala sinne jos ei jo ole.
Yhdistelmänä oikein mukava. Kulutus pyörii leveillä renkailla kutosen tietämillä reippaalla ajotyylillä. Voimaahan tossa on kivasti ja kärrykin tulee kivasti perässä.
Eikös näissä tuppaa se jääpaakki muodostumaan oven etualakulmaan joka sit vääntää oven? Kannattaa laittaa se jäänestopala sinne jos ei jo ole.
Yhdistelmänä oikein mukava. Kulutus pyörii leveillä renkailla kutosen tietämillä reippaalla ajotyylillä. Voimaahan tossa on kivasti ja kärrykin tulee kivasti perässä.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Viime talvena sain minäkin kuskin oven etunurkan vääntymään jään takia.
Moottorimallissa on tyyppivikana, että sammutusläpästä menee hammasratas rikki.
Turbot alkupään moottoreissa heikompia, itselläni meni heti kättelyssä rikki (150tkm ajettu ja nostin ahtopainetta).. tuoreemmassa octaviassa ei ollut 100tkm matkalla murheita suuremmillakaan paineilla.
EGR kanssa on näissä ollut myös ongelmia.
Joku mainitsi että DSG tyyppivika olisi että ohjausyksikkö haukkaa öljyt sisään, mutta se on kuulopuheita.
Moottorimallissa on tyyppivikana, että sammutusläpästä menee hammasratas rikki.
Turbot alkupään moottoreissa heikompia, itselläni meni heti kättelyssä rikki (150tkm ajettu ja nostin ahtopainetta).. tuoreemmassa octaviassa ei ollut 100tkm matkalla murheita suuremmillakaan paineilla.
EGR kanssa on näissä ollut myös ongelmia.
Joku mainitsi että DSG tyyppivika olisi että ohjausyksikkö haukkaa öljyt sisään, mutta se on kuulopuheita.
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 2.5.2004 18:33
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kuinka yleinen mahtaa olla takalasinpesurin suuttimen vika?
Just korjasin kaverille -04 mallisesta ja rakenne on sama kuin nelosgolfissa ja A3:ssa joissa se tuntuu menevän ennemmin tai myöhemmin. Vitoskoriseen ei saa korjaussarjaa, mutta pesukoneiston osanumero uudistunut jossain vaiheessa ja toivottavasti se sitten on kestävämpi. Uusi koneisto pari sataa ja käytetty hyväkuntoinen irtosi romarilta kuudella kympillä, joka on suunnilleen noiden vanhempien korjaussarjan hintainen.
Just korjasin kaverille -04 mallisesta ja rakenne on sama kuin nelosgolfissa ja A3:ssa joissa se tuntuu menevän ennemmin tai myöhemmin. Vitoskoriseen ei saa korjaussarjaa, mutta pesukoneiston osanumero uudistunut jossain vaiheessa ja toivottavasti se sitten on kestävämpi. Uusi koneisto pari sataa ja käytetty hyväkuntoinen irtosi romarilta kuudella kympillä, joka on suunnilleen noiden vanhempien korjaussarjan hintainen.
TFSI:ssä lisäksi päänvaivaa aiheuttavat:
- Bypassin kalvo menee rikki (ei mene enää, kun asensin 06H 145 710D:n).
- Polttoainepumpun voimansiirron rikkoontumisia (ainakin maailmalla niitä on raportoitu rikkoutuneen).
Edit:
- Ainakin AXX:ssäi puolavikoja, koska vaihtoivat huollossa takuuseen kaikki puolat.
- Bypassin kalvo menee rikki (ei mene enää, kun asensin 06H 145 710D:n).
- Polttoainepumpun voimansiirron rikkoontumisia (ainakin maailmalla niitä on raportoitu rikkoutuneen).
Edit:
- Ainakin AXX:ssäi puolavikoja, koska vaihtoivat huollossa takuuseen kaikki puolat.
Viimeksi muokannut William, 14.7.2011 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ruostuu kohdista, missä puskuri on ruuvattu "pelliruuvilla" kiinni koriin. (huomattu 5v, 150tkm)
Tai se ruuvi ruostuu ensin, sitten pellinen alunen joka on puskurissa - yhdessä nämä ruostuttaa pellin ja maali lohkee
Yks vetarin kumi vaihdettu, pikkasen vajaa 5v/150tkm
Vakaajan tangot joka nurkkaan ja takaiskarit 4v/130tkm
Tai se ruuvi ruostuu ensin, sitten pellinen alunen joka on puskurissa - yhdessä nämä ruostuttaa pellin ja maali lohkee
Yks vetarin kumi vaihdettu, pikkasen vajaa 5v/150tkm
Vakaajan tangot joka nurkkaan ja takaiskarit 4v/130tkm
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa