Golf 4 iskarin yläpäitten vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 4 iskarin yläpäitten vaihto
Golf 4 farkkuun pitäis yläpäät vaihtaa, saako tolpan irrotettua ilman olka-akselin irrotusta eli ns. ilman kulmien säätöä?
Onko tarvike osat huonoja, vai pitääkö heittäytyä OEM mieheksi?
Auto -03 70tkm ajettu.
Onko tarvike osat huonoja, vai pitääkö heittäytyä OEM mieheksi?
Auto -03 70tkm ajettu.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tarkotin jos otan olka-akselin irti joko:
1) 3 pulttia alapallosta ja tukivarren välistä = aika mahdottomuus saada samaan kohtaan (säätö siinä)
2) se isompi mutteri alapallon ja olka-akselin välissä vaatii vetarin pois oton, tai ainakin vähintään vetarin ulkopään löysäämistä? (onnistuu, mutta aika työlästä kun se vetari noissa mk4 on aika helvetin lujaa aina kiinni)
Eli kyllä saa alapallolla säätää camberia, siihenhän se säätö on tehtykkin. Ja on siinä vetarissa sen verran varaa kun niissä säädöissäkin on.
Taisin selittää huonosti aluksi? ;)
Edelleen vaan mietin saisinko sen tolpan pois olka-akselista jos alatukivartta painaa alaspäin... Saa nähdä, täytyy vissiin koittaa. :)
1) 3 pulttia alapallosta ja tukivarren välistä = aika mahdottomuus saada samaan kohtaan (säätö siinä)
2) se isompi mutteri alapallon ja olka-akselin välissä vaatii vetarin pois oton, tai ainakin vähintään vetarin ulkopään löysäämistä? (onnistuu, mutta aika työlästä kun se vetari noissa mk4 on aika helvetin lujaa aina kiinni)
Eli kyllä saa alapallolla säätää camberia, siihenhän se säätö on tehtykkin. Ja on siinä vetarissa sen verran varaa kun niissä säädöissäkin on.
Taisin selittää huonosti aluksi? ;)
Edelleen vaan mietin saisinko sen tolpan pois olka-akselista jos alatukivartta painaa alaspäin... Saa nähdä, täytyy vissiin koittaa. :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Muistin väärin. Kyllä Mikhauta on oikeassa.Eikö siinä mene Camber-säätö?
A3:een sain vaivalla vaihdettua yläpään laakerit kun puristin jousta kasaan ja otin tolpan olkakappaleesta irti.
Alapalloremontissa mun korjausmanuaali kielsi säätämästä alapallolla Camberia. Pultit piti laittaa justiinsa keskelle niitä ovaalireikiä sen takia että nivelen sisuskalujen asento on oikealla kohtaa.
Luulisi että jos alapallon kolme pulttia irrotat niin niistä jäisi jäljet jolla uudet saisi samaan kohtaan?
Mä en ymmärrä kuinka siinä voi mennä kulmat sekaisin kun se rakenne on samanlainen kuin tässä :
http://i65.photobucket.com/albums/h208/ ... rontTT.jpg
Tuosta vaan pultti nro.8 irti niin tolpan alapää irtoaa.
http://i65.photobucket.com/albums/h208/ ... rontTT.jpg
Tuosta vaan pultti nro.8 irti niin tolpan alapää irtoaa.
Voihan ton numeron 8 irrottaa, mutta mahtuuko se jousi/tolppa paketti tulemaan pois. Sitä olen kysynyt nyt ensimmäisestä postauksesta asti?!
Ilmeisesti sitten saa jos A3:ssakin saa.
Hirvee vänkääminen. :D
Ilmeisesti sitten saa jos A3:ssakin saa.
Hirvee vänkääminen. :D
Viimeksi muokannut puliukk0, 23.5.2011 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kiitoksia hyvistä ohjeista. Nyt on etujouset ja iskarien tukikumit selä laakerit vaihdettu.
Kyllä sitä jousta sai aika paljon puristaa kasaan että mahtui nousemaan riittävästi ylöspäin ja irti navasta.
Oikealla puolella meni yli kolme tuntia että sai jousen vaihdettua mutta vasen meni jo alle tunnissa =)
Ei ollut niin paha homma kun pelkäsin.
Kyllä sitä jousta sai aika paljon puristaa kasaan että mahtui nousemaan riittävästi ylöspäin ja irti navasta.
Oikealla puolella meni yli kolme tuntia että sai jousen vaihdettua mutta vasen meni jo alle tunnissa =)
Ei ollut niin paha homma kun pelkäsin.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 15.6.2016 19:10
Re: Golf 4 iskarin yläpäitten vaihto
Nostetaanpas vielä..
Eilen illalla aloin tekemään tuota laakerin vaihtoa niin eipä se menny niinku elokuvissa, ensin yläpään mutteri oli niin *****tin tiukassa että piti miehissä vääntää, sitte alapään mutteri ei auennu -> jousi puristuksiin ja paikallaan vaihtoa, ei ihan helppo homma.. no, hilut saatiin paikalleen ja tolppa takas, mutta mutta, jokin ei vissiin menny putkeen kun iskarin yläpää ei yltänytkään enää ylös asti :) ja eiku uudestaan pois..
kysymys siis, eli tuleehan laakeri sen yläpään kumin ja jousilautasen väliin, ehkä hassu kymysys mutta kysynpähän vaan.. tänään uutta jousilautasta hakemaan ku entinen oli jo aika entinen ja samalla taidan ottaa sen yläpään kumin myös..
Eilen illalla aloin tekemään tuota laakerin vaihtoa niin eipä se menny niinku elokuvissa, ensin yläpään mutteri oli niin *****tin tiukassa että piti miehissä vääntää, sitte alapään mutteri ei auennu -> jousi puristuksiin ja paikallaan vaihtoa, ei ihan helppo homma.. no, hilut saatiin paikalleen ja tolppa takas, mutta mutta, jokin ei vissiin menny putkeen kun iskarin yläpää ei yltänytkään enää ylös asti :) ja eiku uudestaan pois..
kysymys siis, eli tuleehan laakeri sen yläpään kumin ja jousilautasen väliin, ehkä hassu kymysys mutta kysynpähän vaan.. tänään uutta jousilautasta hakemaan ku entinen oli jo aika entinen ja samalla taidan ottaa sen yläpään kumin myös..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa