kansiremontti agr

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

kansiremontti agr

ViestiKirjoittaja vw-racing » 19.3.2011 17:44

onko agr koneen alkuperäinen nokka-akseli miten kestävää laatua, tartteeko alkaa vaihtamaan suunnilleen millä kilsoilla? Tietty öljyt ja niiden vaihto vaikuttaa asiaan mutta huollot on ajallaan tehtyinä.
Suunnitteilla olis kansiremppaa ennenkuin alkaa ottamaan tehoja irti koneesta ja tekis mieli vaihtaa sinne lähes kaikki paitsi nokka. Nyt kilsoja 300tkm.
Sitten toinen asia että paljon kuuluu olla öljynpaineet kylmällä ja lämpösellä koneella, tasakaasulla ajossa sekä tyhjäkäynnillä?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 19.3.2011 17:47

Nokka on ehkä viimeinen kohta joka tuosta koneesta kuluu. Järeämpää viritystä ajatellen R-koneistuksen hionta VP5-profiililla on paikallaan.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 19.3.2011 19:31

Eipä taida olla tarvetta virinokalle tässä "projektissa", säästää ne rahat muuhun..

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 20.3.2011 18:46

Sillä 120 eurolla jonka r-koneistus ottaa nokan hiomisesta saa vaan aika paljon hyvää verrattuna vakio nokkaan...

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 20.3.2011 20:50

jaa eikö se tuon kalliimpi olekaan, jääny jostain sellanen mielikuva että 500e maksais. Ilmeisesti sitten 500e maksaa nokka joka jo hiottu.

pexiaxu
-
Viestit: 25
Liittynyt: 27.4.2011 16:51

ViestiKirjoittaja pexiaxu » 23.5.2011 11:53

Jatketaan tähän samaan topiciin kun alkaa omassa 1.9tdi agr golfissa meneen puurot ja vellit sekasin, eli neste häviää ja paisuntasäiliöön on muodostunut mustaa öljy/nokismegmaa.
Nesteet pysyvät sisällä pienessä ajossa, mutta häviävät kun autolla ajaa pidempää matkaa esim. motarilla suurilla kierroksilla, tämä siis toivottavasti viittaa ainoastaan rikkinäiseen kansipahviin. Nyt kun koneen avaaminen tulee ajankohtaiseksi kysynkin että mitä sinne kannattaisi samalla vaihtaa, vai ostanko vain uuden pahvin ja pultit, jos kansi näyttää silmämääräisesti hyvälle niin suoraan kiinni vain ilman plaanausta? Autolla rullattu karvan vajaa 400tkm.

-kiitos ja anteeksi-

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.5.2011 14:47

Kannen tasopinnan plaanaus, seetien hionta, ohjureiden ja ohjurikumien vaihto. Venttiilien tiivistyspinnan hionta, tarvittaessa venttiilien uusiminen jos ovat kuluneet. Eli ihan normaali kansiremontti. Koneistamo ottaa tosta jonkun väh.300e ja loput menee muihin töihin ja tarvikkeisiin.

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 23.5.2011 15:02

Miten onnistuu ohjurikumien vaihto ilman että kantta käytetään irti, ja mistä niitä saa?

pexiaxu
-
Viestit: 25
Liittynyt: 27.4.2011 16:51

ViestiKirjoittaja pexiaxu » 25.5.2011 22:42

Soittelin Tammerdieseliin ja siellä kehuivat kansiremontin hinnaksi 1200-1700€
Jos tuo pelkän kannen niin abaut 800€ euroa...
Kallista? Muita suositeltavia paikkoja Tampereella?

Tuli myös mieleen jos hommais siihen suoraan uuden kannen, niin sopiiko ALH tai AHU kansi, vai onko eriäväisyyksiä?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 26.5.2011 9:18

Ei sitä uutta kantta kannata laittaa jos vanha on hyvä kuntoinen.Jukan arvio peruskoneistuksista on aika lähelle oikeaa ja jos tuohon lisätään kanavien kevyt hipistely ja nokan virihionta niin ollaan vielä alle 900e budjetissa.
Joku pätevä pikku paja vaihtaa kannen puolenpäivän töinä 200-400e.
Toinen ääripää on sitten nämä "tein itse ja säästin" vaihtoehdot.Useita tapauksia että nämä ovat tulleet huomattavasti kalliimmaksi = )

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 26.5.2011 13:15

Tuota, onko jotain pakottavaa tarvetta alkaa 300tkm ajettua tdi:tä aukomaan?

Viekö se öljyä vai onko siitä joku hajonnu? jos tuohon jotain haluaa tehdä niin puottelee uudet nostajat paikoilleen, mutta nuille kilometreillä tuskin muuhun on vielä tarvetta?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 26.5.2011 13:37

Hieman riippuen vuosimallista ja koneen koodista,300tkm voi olla kannelle jo ehostuksen paikka.Osassa kuluu pakopuolen ohjurit noilla kilometreillä jo sen verran että suositellaan uusia.

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja gaagamel » 27.5.2011 21:19

Ostin ebaysta uuden (kopio, harakiri) tdi kannen venttiileineen, nokkineen ja postikuluineen.. muistaakseni
350 eur .. Laadusta ei tetoa, ei ole vielä rojektikone kasassa.

Odotellu asennusta jo puolisen vuotta mutta ei oo vielä alakerta kasassa lu ei ole kiirekään.

Kansi näyttää ihan ok ulospäin. Kuviakin järjestynee jos joku kaipailee..ompi olohuoneen sohvalla :)

-vk-


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa