6n -96 Polo HB 1,9D Audi facelift.
Valvoja: ffp jäsenet
6n -96 Polo HB 1,9D Audi facelift.
Tulipa ostettua vähän sika säkissä pari kuukautta sitten. :)
Polo oli juuri katsastettu ja pelas hyvin. No, eka oire heti ekalla viikolla oli että alko kuulua rahinaa vaihdelaatikosta. Täällä selaillen löytyi aiheesta paljon juttua jonka eka toimenpide näytti olevan niin yksinkertainen juttu kuin tarkistaa ja täyttää vaihdelaatikkoon tarvittava määrä öljyä. Yllätykseksi sinne meni 2,5 litraa... :) (Kuuluu ilmeisesti olla n. 3 litraa niissä)
Rahina hävis ja olen siitä lähtien ajanu ongelmitta. Liimasin ja korjasin ilmaputsarin purkin kun se oli haljennu ja uutta en raaskinu ostaa kun maksoi mielestäni aivan liikaa...
Kotiutettuna.
Hanskalokeron kansi oli jossain vaiheessa hävinny joten löysin uuden nettivaraosan kautta. Tuli heti siistimmän näköiseksi myös sisältä.
Seuraavaksi päätin kokeilla miltä tää näyttää jos maalaan ovilasien väliset tolpat himmeällä mustalla. Tuli mielestäni ihan siistin näköiseksi.
Eilen sitten laturi alkoi temppulemaan. Osoittautui siltä etä laturin hihnapyörä oli hajonnu...
Tänään sitten purkasin keulaa jotta saisin laturin irti ja hankkia vaihtolaturin siihen.
Keula purettuna
Laturin hihnapyörä irti...
Samalla oli vaan pakko koeistuttaa uusi keulakin.... ;)
Polo oli juuri katsastettu ja pelas hyvin. No, eka oire heti ekalla viikolla oli että alko kuulua rahinaa vaihdelaatikosta. Täällä selaillen löytyi aiheesta paljon juttua jonka eka toimenpide näytti olevan niin yksinkertainen juttu kuin tarkistaa ja täyttää vaihdelaatikkoon tarvittava määrä öljyä. Yllätykseksi sinne meni 2,5 litraa... :) (Kuuluu ilmeisesti olla n. 3 litraa niissä)
Rahina hävis ja olen siitä lähtien ajanu ongelmitta. Liimasin ja korjasin ilmaputsarin purkin kun se oli haljennu ja uutta en raaskinu ostaa kun maksoi mielestäni aivan liikaa...
Kotiutettuna.
Hanskalokeron kansi oli jossain vaiheessa hävinny joten löysin uuden nettivaraosan kautta. Tuli heti siistimmän näköiseksi myös sisältä.
Seuraavaksi päätin kokeilla miltä tää näyttää jos maalaan ovilasien väliset tolpat himmeällä mustalla. Tuli mielestäni ihan siistin näköiseksi.
Eilen sitten laturi alkoi temppulemaan. Osoittautui siltä etä laturin hihnapyörä oli hajonnu...
Tänään sitten purkasin keulaa jotta saisin laturin irti ja hankkia vaihtolaturin siihen.
Keula purettuna
Laturin hihnapyörä irti...
Samalla oli vaan pakko koeistuttaa uusi keulakin.... ;)
Viimeksi muokannut Hebster52, 18.11.2015 6:29. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saakeli ku nää oli makeet livenä!!!
In-Pro:n takavalot.
Dectanen Dayline etuvalot.
HID vai projektori valot vai mitkä lie noi etuvalot sitten ovatkaan... :)
HIntaa koko paketille kotiin lähetettynä Saksasta tuli yli 70€ halvemmaksi kuin pelkkien etuvalojen osto kotimaan jälleenmyyiltä ostettuna... :shock:
In-Pro:n takavalot.
Dectanen Dayline etuvalot.
HID vai projektori valot vai mitkä lie noi etuvalot sitten ovatkaan... :)
HIntaa koko paketille kotiin lähetettynä Saksasta tuli yli 70€ halvemmaksi kuin pelkkien etuvalojen osto kotimaan jälleenmyyiltä ostettuna... :shock:
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 21:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tästäkin sivusta tulee nyt hyötyä kun nää takavalot ovat oikeesti 6N2 mallille. :)
Tulipahan sitten ostettua setti tämmöisiä vanteita tänään.
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
Juuh.. Eiks noissa uusissa ookkin vähän pyöreetäkin muotoa... ;)
Tänään sain hakea Matkikselta Rovaniemeltä tulleet uudet kesärenkaatkin.
Keskiöiden ällö metallin vihreä pitää vaan rapsia pois....
Tänään sain hakea Matkikselta Rovaniemeltä tulleet uudet kesärenkaatkin.
Keskiöiden ällö metallin vihreä pitää vaan rapsia pois....
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 21:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tästäkin sivusta tulee nyt hyötyä kun nää takavalot ovat oikeesti 6N2 mallille. :)
Ei kannata napsutella johtoja poikki, niinkuin tuossa ohjeessa kerrotaan. Irroittelet pinnit vaan liittimistä ja laitat johdot uuteen järjestykseen. Pinnit lähtevät liittimestä irti vaikka paperiklemmaria avuksi käyttäen.
Piti käydä tallilla kokeilemassa mikäli osat sopii.. :)
Takavalot pitää vielä vaihtaa jarruvalojen ja vilkkujen piuhat ristiin kun nämä takavalot ovat ilmeisesti 6n2 korimallille jossa on eri piuhoitus..
http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/The%20Diesel%20Polo/DSC_2545.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/The%20Diesel%20Polo/DSC_2540.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/The%20Diesel%20Polo/DSC_2536.jpg
Etuvaloja en vielä kokeillu.
Takavalot pitää vielä vaihtaa jarruvalojen ja vilkkujen piuhat ristiin kun nämä takavalot ovat ilmeisesti 6n2 korimallille jossa on eri piuhoitus..
http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/The%20Diesel%20Polo/DSC_2545.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/The%20Diesel%20Polo/DSC_2540.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/The%20Diesel%20Polo/DSC_2536.jpg
Etuvaloja en vielä kokeillu.
Viimeksi muokannut Hebster52, 16.5.2011 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olin jo pitkään ollu epävarma takavalojen suhteen kun niissä oli mielestäni liikaa mustaa reunolla muuten valkoiseen autoon niin pistin ne myyntiin ja ne meni viime viikolla. Samalla tilasin uudet takavalot Saksasta ja ne saapui sitten tänään.
Myöskin ollu vähän vastatuulta Pololla kun minä tossa viime viikolla kävin onni onnetomuudessa vain raapasemassa vastaantulevaa autoa... (onneks ei tullu nokkakolaria ainakaan...)
http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/The%20Diesel%20Polo/20110317.jpg
Etuovi oikastuna ja uus lasi asennettuna...
http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/The%20Diesel%20Polo/DSC_3018.jpg
Samalla kun hain käytetyn takapeilin oveen ostin Passatin sivuvilkut jotka vaihdan nykyisten oranssien tilalle.
Takaovi pitää vielä oikasta ja samaten lokarin korjata. Siinä oli jo ennestään huonosti tehty ruosteen korjaus joten nyt tulee tehtyä kokonaan uudella kaarella. Ja samalla kun sen teen vaihdan samalla toisenkin puoleisen lokarinkaaren yhtä huonoa korjausta... :) Lisäksi lokarinkaaret "saattavat paisua hieman ulospäin..."... ;)
Myöskin ollu vähän vastatuulta Pololla kun minä tossa viime viikolla kävin onni onnetomuudessa vain raapasemassa vastaantulevaa autoa... (onneks ei tullu nokkakolaria ainakaan...)
http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/The%20Diesel%20Polo/20110317.jpg
Etuovi oikastuna ja uus lasi asennettuna...
http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/The%20Diesel%20Polo/DSC_3018.jpg
Samalla kun hain käytetyn takapeilin oveen ostin Passatin sivuvilkut jotka vaihdan nykyisten oranssien tilalle.
Takaovi pitää vielä oikasta ja samaten lokarin korjata. Siinä oli jo ennestään huonosti tehty ruosteen korjaus joten nyt tulee tehtyä kokonaan uudella kaarella. Ja samalla kun sen teen vaihdan samalla toisenkin puoleisen lokarinkaaren yhtä huonoa korjausta... :) Lisäksi lokarinkaaret "saattavat paisua hieman ulospäin..."... ;)
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 22:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Minneköshän tuo irrallinen johto vasemmalla menee?? Molemmissa uusissa takavaloissa samanlainen irrallinen johto...
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt takavalot ovat asennettu ja näyttäs pelaavan ilman sitä irrallista johtoa. :)
Parempaa keliä ja madallusta odotellen se saa nyt olla tälleen kunnes saan tuon pienen kolarivaurion korjattua tän kuun aikana.
Parempaa keliä ja madallusta odotellen se saa nyt olla tälleen kunnes saan tuon pienen kolarivaurion korjattua tän kuun aikana.
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 22:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ovet myllytetty suoriks.
Enää vaan lokarinkaarien korjaus jäljellä. Sattui löytyä Nettivaraosasta suorat ja siisti ovet jopa samaa väriä edullisesti. (Halvemmalla kuin ison spakkelipurkin hintaan) :)
Eka vannekin kohta väritön ennen viimeistelyä..
Enää vaan lokarinkaarien korjaus jäljellä. Sattui löytyä Nettivaraosasta suorat ja siisti ovet jopa samaa väriä edullisesti. (Halvemmalla kuin ison spakkelipurkin hintaan) :)
Eka vannekin kohta väritön ennen viimeistelyä..
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 22:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kesäkelit alko painaa päälle niin kovaa että oli pakko alkaa näitä tekeen nää valmiiks..
Kaks puhtaaks pestynä ja kaks jossa väri alkanu kuplimaan irti... :)
Tuli kans tilattua vähän madallusta tänä viikonloppuna.. :)
Kaks puhtaaks pestynä ja kaks jossa väri alkanu kuplimaan irti... :)
Tuli kans tilattua vähän madallusta tänä viikonloppuna.. :)
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laiskana miehenä auto vasta tämän näköinen... :)
Nyt on 40mm madallustakin saatu aikaseks ja renkaat alla toistaiseksi. Niihin tulee kyllä ajan myötä vähän uutta väriäkin pintaan.
Nyt on 40mm madallustakin saatu aikaseks ja renkaat alla toistaiseksi. Niihin tulee kyllä ajan myötä vähän uutta väriäkin pintaan.
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aivan oiken! Kun nappasin noi mustat koristelistat irti teippiliima jäi oviin mutta se lähti aika helposti Sinolilla pestäessä.
Tämmöinen lievästi kolarivaurioitunut muovin palanen tuli haettua pari päivää sitten. Piti heti sahata nurkat uuteen uskoon ja koesovittaa... ;) Ilmeisesti kuulunu Golf VI:n perään?
Tänään alkaa sitten isompi työ sen sovittamiseen.. ;)
Tämmöinen lievästi kolarivaurioitunut muovin palanen tuli haettua pari päivää sitten. Piti heti sahata nurkat uuteen uskoon ja koesovittaa... ;) Ilmeisesti kuulunu Golf VI:n perään?
Tänään alkaa sitten isompi työ sen sovittamiseen.. ;)
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään aloitin uuden puskurin kolarivaurion korjauksella.
Halkeama oli läpi ja vääntyny:
Sisältä
Ulkoa
Toistaiseksi jälkeen. Tulee vielä vähän lisää massaa sinne vahvistukseksi sillä tällä menetelmällä ei saa oikeen kuin maksimissaan 30-40% kestävyyden saumaan kun murtumapinnat on vaikeaa saada täysin puhtaiksi.
Sisältä "hitsattuna"
Ulkopinnasta en ole vielä hitsannu. Pitää ekaks poistaa maalipinta.
Halkeama oli läpi ja vääntyny:
Sisältä
Ulkoa
Toistaiseksi jälkeen. Tulee vielä vähän lisää massaa sinne vahvistukseksi sillä tällä menetelmällä ei saa oikeen kuin maksimissaan 30-40% kestävyyden saumaan kun murtumapinnat on vaikeaa saada täysin puhtaiksi.
Sisältä "hitsattuna"
Ulkopinnasta en ole vielä hitsannu. Pitää ekaks poistaa maalipinta.
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 22:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Nyt on takapuskurin päivitys alkanut.
Aluksi orggis puskuriin piti tehdä tilaa sille rekkarin upotukselle.
Aluksi orggis puskuriin piti tehdä tilaa sille rekkarin upotukselle.
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viimeksi muokannut Hebster52, 26.5.2011 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ekaks keskipala hitsattiin kiinni.
Seuraavaks sivupalat kavennettiin 6cm.
Ja lopulta sovitettuna paikoilleen. Kunhan vaan vammautunu polvi paranee parin päivän päästä sulatan noikin osat paikolleen. Pieni "työtapaturma" polvessa...
Vasemmassa palassa näkyvä "arpi" on korjattu kolarivaurio. :)
Seuraavaks sivupalat kavennettiin 6cm.
Ja lopulta sovitettuna paikoilleen. Kunhan vaan vammautunu polvi paranee parin päivän päästä sulatan noikin osat paikolleen. Pieni "työtapaturma" polvessa...
Vasemmassa palassa näkyvä "arpi" on korjattu kolarivaurio. :)
Viimeksi muokannut Hebster52, 3.6.2011 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt vasen kulma on alkanu sulautua paikoilleen. Orggis puskurin kulmakin on pyöristetty jonkinverran.
Viimeksi muokannut Hebster52, 23.9.2011 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin, nyt on molemmat puolet sulatettu kiinni. Enää hienosäätöö ja vähän sulatusta sisäpuolelta jotta kaikki muodot jää pysyvästi myös ilman asennusta helpottavia ruuveja.
Viimeksi muokannut Hebster52, 23.9.2011 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitti.
9n3 valot kaipaavat jo koko keulan suurempaa rakenteellista muokkausta johon tässä vaiheessa ei ensinäkään ole aikaa. Ja toiseksi sen tekemiseen helpottais jos olis osa 9n3 keulaa mistä ottaa osa rakenteesta. Esim. jotta saa etuvalot oikeaan asentoon jne.
Lisäksi keulasuunnitelmat ovat hieman muuttuneet mutta Faceliftiä sinne silti on tulossa. ;)
9n3 valot kaipaavat jo koko keulan suurempaa rakenteellista muokkausta johon tässä vaiheessa ei ensinäkään ole aikaa. Ja toiseksi sen tekemiseen helpottais jos olis osa 9n3 keulaa mistä ottaa osa rakenteesta. Esim. jotta saa etuvalot oikeaan asentoon jne.
Lisäksi keulasuunnitelmat ovat hieman muuttuneet mutta Faceliftiä sinne silti on tulossa. ;)
Leikkasin yläkulman siitä elinluovuttaja Paskatti puskurista ja vähän pohdin että pitäskö sekin sulattaa tuohon Polon puskuriin... ;)
Olin katellu sitä jo välillä tossa tontissa ja miettiny että kulma näyttäs olevan aika saman mallinen ja niinpä se näyttäs menevän aika siististi paikalleen kans... 8-)
Olin katellu sitä jo välillä tossa tontissa ja miettiny että kulma näyttäs olevan aika saman mallinen ja niinpä se näyttäs menevän aika siististi paikalleen kans... 8-)
Viimeksi muokannut Hebster52, 23.9.2011 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Etu lokarinkaaret levitetty 20mm etupäästä. Nyt ei pyörät enää ota lokariin kuopissa... :)
(kapenivat orggiksina keulaa kohti.)
Samalla keulan muokkauskin on alkanu. Kyseinen toimenpiden myös helpotaa uuden keulan sopivuuden. ;)
(kapenivat orggiksina keulaa kohti.)
Samalla keulan muokkauskin on alkanu. Kyseinen toimenpiden myös helpotaa uuden keulan sopivuuden. ;)
Viimeksi muokannut Hebster52, 23.9.2011 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen tuli vaihdettua uudet eturenkaat alle. Vanhat oli täysin loppuun ajettu. Osiasyynä väärät pyöränkulmat...
Camberia oli vissiin n. -3 astetta ja "auraus" tais olla n. + 2 astetta... :)
Säädin Camberin n. -0,5 asteeseen sekä auraus nollaan. Ajo ominaisuudet muuttui huomattavasti parempaan suuntaan siten että ei enää "nuuski joka uraa maantiellä".. Tosin kaari ominaisuudet oli ennen "paremmat"... :)
Renkaiksi valitsin Uniroyalin Rainsport 2:set. Olin jo keväällä totenu sen että 195/50 renkaat noin kevyessä autossa oli aika vesiliirtoherkkiä joten halusin kokeilla semmoset renkaat jotka ovat testeissä ollu suht hyvät just sadekelilläkin ja silti myös kiitettävät kuivalla kelillä... :lol:
Camberia oli vissiin n. -3 astetta ja "auraus" tais olla n. + 2 astetta... :)
Säädin Camberin n. -0,5 asteeseen sekä auraus nollaan. Ajo ominaisuudet muuttui huomattavasti parempaan suuntaan siten että ei enää "nuuski joka uraa maantiellä".. Tosin kaari ominaisuudet oli ennen "paremmat"... :)
Renkaiksi valitsin Uniroyalin Rainsport 2:set. Olin jo keväällä totenu sen että 195/50 renkaat noin kevyessä autossa oli aika vesiliirtoherkkiä joten halusin kokeilla semmoset renkaat jotka ovat testeissä ollu suht hyvät just sadekelilläkin ja silti myös kiitettävät kuivalla kelillä... :lol:
Viimeksi muokannut Hebster52, 23.9.2011 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pomppas eilen katsastuksessa kun uudet etuvalot ei ollu säädettävät sisältä. Tosin mitä nyt oon tutkinu orggis etuvalotkin ovat ihan käsin säädettävät vai onko niissä säätömoottori jossain piilossa??
Viimeksi muokannut Hebster52, 23.9.2011 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katsastus meni toisella kerralla paremmin.. Sit vaan kotiin vaihtamaan "laittomat" etuvalot takas... ;)
Takapäässä ei ole suurempia muutoksia vielä tullu kun ei oo aika oikeen riittäny isomman työn lokareiden hitsaukseen vielä.
Viime viikolla kun Polo sai vähän makua verestä ja jyräs yhden jäniksen minulla taas leikkas päässä keulan muutoksen suhteen...
Nyt on kaikki luovutus palat kotona. Vielä vaan odotellaan toista orggis puskuria jonka käytän runkona niin ei tarvi raiskata sitä puskuria mitä siinä on kiinni. On siistimmän näköinen kun se silti on jokapäiväisessä käytössä...
Takapäässä ei ole suurempia muutoksia vielä tullu kun ei oo aika oikeen riittäny isomman työn lokareiden hitsaukseen vielä.
Viime viikolla kun Polo sai vähän makua verestä ja jyräs yhden jäniksen minulla taas leikkas päässä keulan muutoksen suhteen...
Nyt on kaikki luovutus palat kotona. Vielä vaan odotellaan toista orggis puskuria jonka käytän runkona niin ei tarvi raiskata sitä puskuria mitä siinä on kiinni. On siistimmän näköinen kun se silti on jokapäiväisessä käytössä...
Viimeksi muokannut Hebster52, 23.9.2011 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään en päässy tallille muuta kun vähän laittamaan pakkelia takalokariin ja koesovittaan etumaskin osaa...
Huonoja kännykkäkuviakin tällä kertaa kun kamera jäi kotiin..
Keula tulee kaipaamaan aika rajua leikkaamista ja liimaamista ennenkuin sopii paikoilleen nätisti... Myös maskit joutuu muokkaamaan vaikka aluks toivoin ettei olis tarvetta... :)
Huonoja kännykkäkuviakin tällä kertaa kun kamera jäi kotiin..
Keula tulee kaipaamaan aika rajua leikkaamista ja liimaamista ennenkuin sopii paikoilleen nätisti... Myös maskit joutuu muokkaamaan vaikka aluks toivoin ettei olis tarvetta... :)
Juu. "hybriidi keula" tästä on tulossa... :)
Tänään sitten lisää hitsaamista..
Jätin luukunkahvan vielä hitsaamatta. Lukkoa purkaessa totesin että "ei kai toi voi olla vaikeeta laittaa solenoidilla" joten kävin iltapäivällä tutkimassa asiaa lisää paikallisella autotarvikeliikkeessä.
Lopputuloksena on että huomenna kahvan reikäkin menee umpeen... :twisted:
Lisäksi ehdin vähän aamupäivällä leikkiä muoviosien kanssa.
Huomautuksena vaan että tuossahan on vielä orggis osat ehjiä takana joten kunhan niitä poistaa saa uudet osat sopimaan ihan eri tavalla... ;)
Tänään sitten lisää hitsaamista..
Jätin luukunkahvan vielä hitsaamatta. Lukkoa purkaessa totesin että "ei kai toi voi olla vaikeeta laittaa solenoidilla" joten kävin iltapäivällä tutkimassa asiaa lisää paikallisella autotarvikeliikkeessä.
Lopputuloksena on että huomenna kahvan reikäkin menee umpeen... :twisted:
Lisäksi ehdin vähän aamupäivällä leikkiä muoviosien kanssa.
Huomautuksena vaan että tuossahan on vielä orggis osat ehjiä takana joten kunhan niitä poistaa saa uudet osat sopimaan ihan eri tavalla... ;)
Nyt on Polo taas liikenteessä. Takapuskuri vielä viimeistelemättä. Oli aika paljon työtä saada kaikki pienet yksityiskohdat tehtyä silleen että lopputulos näyttää tehdastekoiselta puskurilta... :) Takaluukusta puuttuu myös vielä neloskoppa Golfin logo.
Takalokarin kaaresta tuli ihan ookoo. Saa kelvata toistaiseksi, molemmat levittävät ainakin nyt 15mm.. 8-)
Ennen:
Jälkeen:
Pölyiseen takaoveen on jo huurre tiivistyny ja jäähtyny... :)
Huomenna taas vapaapäivä jolloin takapuskuri alkaa saada viimeistelysiloitukset ja maalia pintaan.
Takalokarin kaaresta tuli ihan ookoo. Saa kelvata toistaiseksi, molemmat levittävät ainakin nyt 15mm.. 8-)
Ennen:
Jälkeen:
Pölyiseen takaoveen on jo huurre tiivistyny ja jäähtyny... :)
Huomenna taas vapaapäivä jolloin takapuskuri alkaa saada viimeistelysiloitukset ja maalia pintaan.
Tääkin edelleen kesken.. Miljoona muu projekti tullu väliin. Pikkasen silti tapahtuu..
Keväällä vanteet sai vähän uutta pintaa:
Takapuskurin alahelmaakin piti alkaa sovittamaan. TUli 12cm lyhyemmäks.
Kesän aikana löytyi tämmönen takaluukkukin 30 eurolla jota kohta kans maalataan valkoiseks.
Tänään sitten vihdoin oli sopivasti aikaa alkaa viimeistellä takapuskuria.
Keväällä vanteet sai vähän uutta pintaa:
Takapuskurin alahelmaakin piti alkaa sovittamaan. TUli 12cm lyhyemmäks.
Kesän aikana löytyi tämmönen takaluukkukin 30 eurolla jota kohta kans maalataan valkoiseks.
Tänään sitten vihdoin oli sopivasti aikaa alkaa viimeistellä takapuskuria.
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
^Samaa kirjoitin tuolla jo joskus aiemmin.
Onko tuo vannekuva vanha vai miten on mahdollista, että kaaren vaihdon ja maalauksen jälkeen kaaren ja helman sauma on ihan umpi ruosteessa.
Samoin takahelman alaosa näyttää saaneen vain maalisumun ruosteiden peitoksi.
Jos noin hyvin pysyy työvälineet käsissä, niin luulisi että energia olisi kolmessa vuodessa kannattanut kohdistaa noihin ruostevaurioihin, eikä puskureiden liimailuun. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Onko tuo vannekuva vanha vai miten on mahdollista, että kaaren vaihdon ja maalauksen jälkeen kaaren ja helman sauma on ihan umpi ruosteessa.
Samoin takahelman alaosa näyttää saaneen vain maalisumun ruosteiden peitoksi.
Jos noin hyvin pysyy työvälineet käsissä, niin luulisi että energia olisi kolmessa vuodessa kannattanut kohdistaa noihin ruostevaurioihin, eikä puskureiden liimailuun. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Ei tuo vanhalta vaikuta, jos vanteet on vasta maalattu viime kesänä.
Ruostuuhan se, jos on pohjatöiden teossa enemmän intoa, kuin älyä ja tietoa.
Ei millään pahalla. Ei missään vaiheessa käynyt ilmi topicista, että onko tuonne paljaalle pellille ruiskutettu mitään ruosteenestopohjamaalia. Jos ei ole, niin kyllähän se ruoste tulee läpi vuodessa jokapuolelta. Ja siltä vähän vaikuttaisi.
Ja ne spraypurkki-pohjamaalit voi työntää suohon, jos kestävää jälkeä haluaa.
Ruostuuhan se, jos on pohjatöiden teossa enemmän intoa, kuin älyä ja tietoa.
Ei millään pahalla. Ei missään vaiheessa käynyt ilmi topicista, että onko tuonne paljaalle pellille ruiskutettu mitään ruosteenestopohjamaalia. Jos ei ole, niin kyllähän se ruoste tulee läpi vuodessa jokapuolelta. Ja siltä vähän vaikuttaisi.
Ja ne spraypurkki-pohjamaalit voi työntää suohon, jos kestävää jälkeä haluaa.
Hohoh... :)
Tämän pelin alkuperäinen tehtävä oli toimia kuljetuskalustona kotoa töihin ja takas. Se tehtävä pätee edelleen. Auto liikkuu päivittäin tuota reittiä jonka syystä edistys on hidasta. Tulee 400km viikossa ajettua vuoden ympäri...
Takalokarinkaaret tuli vaihdettua ja samalla hieman levennettyä ihan siitä syystä että oli vielä järkevää korjata auton käyttöarvon takia. Helmoihin en ole kajonnu muuta kuin korjasin viime kesänä jotain ruostevauriota vasemmassa kynnyksessä. Minulla on muita huomattavasti arvokkaampaa projektia joihin mieluummin laitan aikaa joten tämä korjataan niin kauan kun mielen mukaan kannattaa..
Takapuskuri projekti oli vaan yks päähänpistos jonka oli "pakko tehdä" kun Kolopallon puskuri osuin ilmaisena vastaan. Näin vaan mielessä että Poloon sais "OEM tuninkia".. :)
Onhan se hyvä kun täällä on monta osaavaa tekijää ja taitavia rakentajia jotka osaavat neuvoa sitä ja tätä..
Toiset tekee, toiset valittaa... ;) (Ei sitten mitään herneitä nenään..)
Tämän pelin alkuperäinen tehtävä oli toimia kuljetuskalustona kotoa töihin ja takas. Se tehtävä pätee edelleen. Auto liikkuu päivittäin tuota reittiä jonka syystä edistys on hidasta. Tulee 400km viikossa ajettua vuoden ympäri...
Takalokarinkaaret tuli vaihdettua ja samalla hieman levennettyä ihan siitä syystä että oli vielä järkevää korjata auton käyttöarvon takia. Helmoihin en ole kajonnu muuta kuin korjasin viime kesänä jotain ruostevauriota vasemmassa kynnyksessä. Minulla on muita huomattavasti arvokkaampaa projektia joihin mieluummin laitan aikaa joten tämä korjataan niin kauan kun mielen mukaan kannattaa..
Takapuskuri projekti oli vaan yks päähänpistos jonka oli "pakko tehdä" kun Kolopallon puskuri osuin ilmaisena vastaan. Näin vaan mielessä että Poloon sais "OEM tuninkia".. :)
Onhan se hyvä kun täällä on monta osaavaa tekijää ja taitavia rakentajia jotka osaavat neuvoa sitä ja tätä..
Toiset tekee, toiset valittaa... ;) (Ei sitten mitään herneitä nenään..)
Tämä valkoinen taistelija haavoittui keulassa talven mittelöissä ja piti purkaa kaikki muoviosat keulasta ettei ne jää tielle.. Pakko vissiin tehdä jotain tällekin ennenkuin virkavalta pysäyttää.... :D
Sain pari viikkoa sitten hankittua toisen VAG merkin keulamaskin joka heti sai sahalla.. Keskeltä hävis 12 senttiä ja tänään sain puoliskot taas hitsattua yhdeksi palaksi.
Tässä nyt sovitettuna toisen puolen puskurin kanssa. Kyllä tämä nyt tästä... :)
Audilookeria tästä ei tuu. Vaikkakin semmoiset osat tähän käytän... :) Noi singleframe puskurit jotka ovat tälle mallille tarkoitetut ovat aivan PRCeestä.. Suunnittelijoilla ei ole ollu yhtään silmää niiden muotoilussa... :P
Tosin eihän kukaan vielä tiedä miltä tämäkin lopulta näyttää. Omassa aivoriihessä ainankin vielä sitä mieltä että tulee hyvää.. :D
Ajanvietettähän tämä on. Mieluummin muokkaan keulaakin nyt kun kumminkin orggis palat ovat palasina ja osat on jo ollu tallissa jonkin aikaa... ;)
Tosin eihän kukaan vielä tiedä miltä tämäkin lopulta näyttää. Omassa aivoriihessä ainankin vielä sitä mieltä että tulee hyvää.. :D
Ajanvietettähän tämä on. Mieluummin muokkaan keulaakin nyt kun kumminkin orggis palat ovat palasina ja osat on jo ollu tallissa jonkin aikaa... ;)
Pohtinu jonkin aikaa miten rakennan tuon maskin siistin ja oikeen näköiseks. Tänään leikkasin audin logon jämät irti ja meinasin kaventaa pyöreäksi...
Sit tuli vaan mieleen että mullahan on vielä Polon oma maski tallessa... Piti tutkia oliko samanlaatuista muovia molemmissa, ja osoittautui olevan! Joten mietin että jospa... Hmmm...
Siitä se sit lähti... pikkusaha käteen ja eiku hajottamaan audin maskia entuudestaan.... :twisted:
Tässä nyt lopulta Polon oma maski sovitettuna audin maskinrunkoon... 8-)
Nyt noi osat vielä vaan liimattava yhteen juotoskolvilla... ;)
Sit tuli vaan mieleen että mullahan on vielä Polon oma maski tallessa... Piti tutkia oliko samanlaatuista muovia molemmissa, ja osoittautui olevan! Joten mietin että jospa... Hmmm...
Siitä se sit lähti... pikkusaha käteen ja eiku hajottamaan audin maskia entuudestaan.... :twisted:
Tässä nyt lopulta Polon oma maski sovitettuna audin maskinrunkoon... 8-)
Nyt noi osat vielä vaan liimattava yhteen juotoskolvilla... ;)
Nyt keula roikkuu jo paikallaan. Pikkasen viimeistelyä ja muotoilua enää jäljellä niin vois jo vetää valkoista pintaan karmean viininpunaisen paikalle... :)
Edit 18.11.2015.
Tämmöinen siitä tuli maalattuna. Uusi omistaja oli viimeistelly Audin puskuriakin saman väriseksi. Projekti tuli myytyä syksyllä 2014... Ei oo tietoo missä on nykyään...
Edit 18.11.2015.
Tämmöinen siitä tuli maalattuna. Uusi omistaja oli viimeistelly Audin puskuriakin saman väriseksi. Projekti tuli myytyä syksyllä 2014... Ei oo tietoo missä on nykyään...
Viimeksi muokannut Hebster52, 18.11.2015 6:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa