Passat 3B 1.8T

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

peteee
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.9.2010 12:24

Passat 3B 1.8T

ViestiKirjoittaja peteee » 16.4.2011 18:01

Kait sitä nyt vois aikani kuluksi omastakin vehkeestä tänne vähän kirjottaa!

Eli tossa syyskuussa 2010 tuli hankittua tommonen helmiäismusta 1999 mallinen 3B Passat 1.8T-tekniikalla. Auto on ostettu jenkeistä v. 99 suomalaisen miehen toimesta, ja tuotu Suomeen 2001. Auto vaihtoi ensimmäisen kerran omistajaa vasta 2007, ja siitä sitten mulle syyskuussa 2010. Ostettaessa kilometrejä oli n. 172 000.

Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva

Auto on tekniikaltaan vakio, mutta alusta on vaihtunut Eibach:n tuotteeseen edellisen omistajan toimesta, kuin myös vahvistetut tukivarret Slamitilta.

Mielipiteitä, parannusehdotuksia ja neuvoja otetaan mielellään vastaan :)
Viimeksi muokannut peteee, 23.3.2012 14:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

peteee
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.9.2010 12:24

ViestiKirjoittaja peteee » 27.4.2011 17:15

Siinnä olis nyt pari kuvaa vanteineen. Auto on kuvissa pikkasen likanen ja etujarruja en oo vielä maalannut. Ensviikolla sitte etujarrut leviäksi ja jos sitä kerkeis vaikka vahaushommiinkin!

Kuva Kuva Kuva

Tohon subbarikysymykseen kaipaisin vieläkin vastausta :)

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 27.4.2011 22:00

Carpower Sonic Mk10 subille riittää 17 litran kotelo. Itse subi on _järeä_, se painaa 15 kiloa, mutta soi pirun hienosti suljetussa kotelossa. Refleksillä tuottaa taas sitten hullunlailla painetta, toki sillon tarvitaan suurempi kotelo. Jos haluat sinne sivuun sen niin sitte kannattaapi laittaa joku aktiivisubi, ne on litteitä eikä maksa edes paljoa.

inno
-
Viestit: 186
Liittynyt: 30.5.2010 22:32

ViestiKirjoittaja inno » 28.4.2011 9:05

Niihin takakontin sivuihin saa loppujenlopuksi suht suuret kotelot kun purkaa verhoilun kokonaan. Ja tossa hyvät ohjeet jos tarvetta: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3000501

peteee
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.9.2010 12:24

ViestiKirjoittaja peteee » 3.5.2011 12:04

Kiitos vaan molemmille neuvoista! Enköhän mää noilla ohjeilla nyt ainakin alkuun pääse :)

Nyt on sitten etujarrutkin maalattu, ja eilen tuli autokin vahattua. Parit kuvat:

Takasivusta
Sivusta
Etusivusta

En enää saanu noita pikkukuvia tehtyä noitten ekojen kuvien tapaan, kun laitoin kuvat tällä kertaa tonne kuvat.fi-palvelimelle. Joten siksi linkit :)

Seuraavaks sitte vaan odotellaan että tuo rahatilanne tosta hiukan parantuisi. Valot ostoslistan kärkipaikalla tällä hetkellä, ja niitten jälkeen sitten musiikkilaitteistoa ehostamaan.

peteee
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.9.2010 12:24

ViestiKirjoittaja peteee » 22.6.2011 17:09

..
Viimeksi muokannut peteee, 10.7.2011 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

peteee
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.9.2010 12:24

ViestiKirjoittaja peteee » 24.6.2011 17:57

Ei tullu xenoneista vielä kuvaa, mutta tänään kävi niin hassusti että tylsyyspäissäni purin melkein koko auton sisältä ja laitoin vähäsen vaimennusmattoa tilaukseen!

Kyllä siinä ähistiin aika tavalla kun tota lattiamattoa irrotettiin..ja kaupanpäällisiksi hantin puolella oli vettäkin kauheesti laattialla. Tarttee sitäkin vähä tutkailla että jos sais reiät tukittua. Ilmesesti jotkut läpiviennit sielä kusee (ja konehuoneesta vedentyhjennysaukot varmaan tukossa). Noo onneks tässä on aikaa kuivatella.

Kuvat:
http://petee.kuvat.fi/kuvat/VW+Passat+1 ... 050804.JPG
http://petee.kuvat.fi/kuvat/VW+Passat+1 ... 050806.JPG
Viimeksi muokannut peteee, 15.1.2012 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

peteee
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.9.2010 12:24

ViestiKirjoittaja peteee » 10.7.2011 19:31

Nyt on auto kasassa ja vaimennettuna takaluukkua lukuunottamatta.

Vesivuoto johtui raitisilmasuodattimen tiivisteen hajoamisesta. Toivottavasti nyt pitää kun ei tota autoa ihan usein jaksais kuivatella.

Pari kuvaa tosta vaimennusvaiheesta
http://petee.kuvat.fi/kuvat/VW+Passat+1 ... 050813.JPG
http://petee.kuvat.fi/kuvat/VW+Passat+1 ... 050812.JPG

Depo Xenon-umpiot
http://petee.kuvat.fi/kuvat/VW+Passat+1 ... 050820.JPG
http://petee.kuvat.fi/kuvat/VW+Passat+1 ... 050821.JPG

Yleisilme
http://petee.kuvat.fi/kuvat/VW%20Passat ... 050823.JPG

Toi kiveniskujen määrä on kyllä aivan järjetön. Nokkapelti ihan täynnä niitä ja nyt on kyljissä ja takapuskurin sivuissa tommosta pientä hakkauksen jälkeä kun tuli nuo leveämmät renkaat. Perkeleen hiekkatiet. Taitaa tulla enskesäks maalausprojekti!
Viimeksi muokannut peteee, 15.1.2012 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LasseA
-
Viestit: 5
Liittynyt: 21.8.2011 1:49

ViestiKirjoittaja LasseA » 26.8.2011 12:04

Nätti pasuuna! Paljonko meni mattoa vaimennukseen?
Ja miten näkyy pimeällä noilla depon umpioilla ja xenoneilla?

peteee
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.9.2010 12:24

ViestiKirjoittaja peteee » 31.8.2011 10:04

Thnks!

Powersetiltä ostin kaks tommosta SilentCoat-tukkupakkausta (olisko siinnä ollu yhteensä 8 neliöö). Asennus on suht helppoa, kuhan on pieni tela ja sakset vaan käytössä. Ainut vaan että kädet ei varmaan oo koskaan ollu niin verillä kun ton vaimennuksen jälkeen, koska ton vaimennusmaton pintakerroksen reunat ovat hyvinkin teräviä ja veistää haavoja aika helposti käsiin.

Ihan koko autoon ei toi määrä riittäny. Esim. kaikki ovet jäi vaimentamatta, takakopasta n. puolet sekä kojelaudan takaosa (en ottanu kojelautaa edes irti). Ens kesänä ois tarkotus ne sitte vaimentaa samalla kun auto on maalauksen alaisena.

Valoteho on ainakin ihan eri luokkaa kun vakioilla, vaikka mulla on pitkissä vakiohalogeenit edelleen (noissa umpioissa siis hyväksyntä lyhyille xenoneille). Eikä nuo ulkonäöllekään pahaa tee. Ja noissa on se hyvä puoli että jos sulla on ajovalopesurit, sekä ajovalojen korkeudensäätörulla ohjaamossa (ja auto otettu käyttöön ennen 8/2000, kai?), niin noi saa vaihtaa ihan laillisesti, eikä tartte muutoskatsastella. Mulla ei valitettavasti oo kumpaakaan niin tarttee aina katsastukseen vaihtaa valot, mutta eipä se maailma nyt siihen kaadu :)

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 31.8.2011 10:20

Jos menee maalaukseen niin maalaa nuo helmat myös auton väriin, mikä se sitten ikinä onkaan. :) Mä en kyllä ole vielä ymmärtänyt sitä, miten ihmiset tuosta vaimennusmatosta saa haavoja aikaan. Itsekin lätkiny sitä varmaa valehtelematta 30m2 eikä yhtäkään viel onnistunut tulemaan.

peteee
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.9.2010 12:24

ViestiKirjoittaja peteee » 31.8.2011 10:29

Juu tarkotus on helmat maalata kanssa. Huolettaa vaan se, että kun joudun jonkunverran ajelemaan hiekkateitä, niin tarvii varmaan hankkia kuraläpät eteen ja taakse jostain.. En tohon niitä haluaisi laittaa, mutta vituttais sekin kun uusiks maalattu pinta on hakkautunu ihan mataksi kun hiekka ja kivet lentelee.

Joo kait ilman haavoja selviäis jos tarpeeks huolellinen olis ja ihan rauhassa tekis :D Ittellä oli niin kauhee kiire pistää niitä (ekaa kertaa myöskin), niin aika hellänä oli kädet urakan jälkeen.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 31.8.2011 13:30

Itellä justiin on maalattujen helmojen vaihto mustiin kun ei niissä maalit pysy. Ajattelin käsitellä helmat Gtechniq C4:lla niin ei haalistu vaaleaksi ja näyttää helmat aina niinku pakasta vedetyt :)

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 31.8.2011 15:34

Voihan niihin helmoihin vetää kiveniskusuoja teipit :)

peteee
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.9.2010 12:24

ViestiKirjoittaja peteee » 10.10.2011 12:59

Joo kyllä noihin helmoihin tarttee varmaan joku teippaus vetää päälle.

Mites kun noi 3B:n ovihelmat on semmosta taipuisaa ?kumia?, niin sitä ei varmaan ihan tommosena voi maalata? Tartteeko ne jotenkin päällystää lasikuidulla vai mitenkä tulis toimia?

Ja pari muuta kysymystä auton tulevaisuuteen liittyen!

Milläs tavalla porukat on päivitelly 3B:n jarruja? On ollu mielessä että päivittäis ton tekniikan jossain vaiheessa K04-pohjaiseksi, ja tekis mieli nuo jarrutkin jotenkin päivittää.

Hieman isommat levyt eteen ja taakse olis toivomuslistalla.

Ja toinen: kun tota tulevaa putkistoa oon miettiny, ni oliskohan tosta Doc Powerin Milltekin 2,5"-putkistosta mihinkään? Siinnä tulis ulostulot vakioputken tapaan takapuskurin taakse piiloon. Ja downpipekin taitaa tulla mukana.

http://www.doc-power.com/index.php?page ... 4&sengine=

VW Passat 1.8T - Milltek - Cat-Back - Resonated (quieter) - Discrete 640.00 €

HUOM. sis. Downpipe (connects directly to cat). Ulostulot puskurinalle, kuten alkuperäisessä putkistossa. Putkiston koko 63.50mm (2.50"). Twin 50.8mm Discrete-ulostuloilla. Materiaali Rosteria. Valmistaja Milltek. Autoihin:
VW-Passat (B5) - (vm.1996-2005)-1.8 T 150hp

peteee
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.9.2010 12:24

ViestiKirjoittaja peteee » 15.1.2012 11:27

Nyt on senverran päässy tapahtumaan että Passatin talviajelut loppuivat viime vloppuun, ja nyt auto on menossa seisontaan maanantaina.

Auto on tällä hetkellä sisältä purettuna lähes kokonaan. Kuskinpenkki, keskikonsoli ja matto tarttis ottaa vielä pois. Tarkotus olis nyt sitten vaimentaa loput paikat mitkä kesällä jäi kesken, vetää uudet kaiutinkaapelit ja tarkistaa auton johtosarja.

Ja kun tuo auto nyt on suht palasina, niin päätinpä sitten että laitan ton myös maalauskuntoon kevättä varten. Entiijä tuliko otettua vähä liian iso projekti kun toi rahatilannekaan ei oo sieltä parhaasta päästä mut ei voi mitään! Nyt on helppo hioda auto kun ovet on kokonaan purettu (ja pian irrotettu) jne.. Helmat maalataan korin väriin ja takaluukusta lähtee PASSAT-teksti litomaan. Eli ei mitään sen suurempaa muutosta.

Tohon helmojen maalaukseen olis edelleen semmonen kysymys (sama tossa ylemmässä viestissä), että mitä niille helman ovilistoille tarvis tehä? Nehän on semmosta kumia, joten siinä ei varmaan maali pysy. Votexin sivuhelmat ois tietty varmaan kanssa hyvä vaihtoehto, mut saako niitäkä mistään enää?

Pari kuvaa:
http://petee.kuvat.fi/kuvat/VW+Passat+1 ... 060287.JPG
http://petee.kuvat.fi/kuvat/VW+Passat+1 ... 060291.JPG
http://petee.kuvat.fi/kuvat/VW+Passat+1 ... 060289.JPG
Viimeksi muokannut peteee, 23.3.2012 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

peteee
-
Viestit: 26
Liittynyt: 20.9.2010 12:24

ViestiKirjoittaja peteee » 23.3.2012 14:44

Päivää!

Passatti on nyt ollut seisonnassa parisen kuukautta, ja pienten rahavaikeuksien yms. muiden sähläyksien jälkeen auto rupee olemaan hiontakunnossa. Soitin, kaiutinkaapelit ja erkkasarjat tuli kanssa hankittua. Vaimennus hoidettu myös loppuun.

Tänään pesin auton liuottimella ja hiontavermeitä tuli hommattua. Siittä se hupi sitten kohtapuoliin alkaa :-)

Pari kuvaa:

Kuva
Kuva


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa