Potilas: Leon 81kw ASV moottorilla
Oireet:
- Auto tipauttaa vähän väliä kaasupolkimen "pois päältä" ja siirtyy kiinteään 1200rpm limppi moodiin.
- VCDS:llä näkee, että kaasupolkimen painamisesta ilmoittava bitti (group2, keskimmäinen bitti) ei aina muuta tilaa kaasua painettaessa, jolloin seurauksena on vikakoodi
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
P1639 - 35-10 - - - Intermittent
Mitä on tehty:
- Polkimen liitin putsattu, ei auttanut
- Kokeiltu toisella polkimella, ei auttanut.
Mitä voisi seuraavaksi testata:
- Etsiä puutteellista maadoitusta, mikäli sellainen polkimeen tulee
- Mitata yhteyden ECUn ja polkimen välillä
- Tarkastaa väliliittimen kunnon joka on kuulemma pyyhkimien varsien alla..
Jahtaamista helpottaisi kovasti kun tietäisi, mikä pinni polkimen liittimestä menee maahan, jos mikään. Polkimen kytkentäkaavio ECUlle olisi tietenkin kova juttu, olisiko kenelläkään tietoa?
TDI:n kaasupolkimen korjaaminen - KORJATTU
Valvoja: ffp jäsenet
TDI:n kaasupolkimen korjaaminen - KORJATTU
Viimeksi muokannut piruite, 6.6.2011 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää päivitystä... molemmat polkimen asentotiedot sekä tyhjäkäyntitieto tulevat ECUn oikeille nastoille, ECUn liitin oli puhdas, väliliittimessä oli vähän hapettumaa jonka putsasin. Ei auttanut kuin hetkeksi.
Tarkistin vielä että vika tulee jarrupolkimen asennosta riippumatta ja cruise toimii, siis jarrupoljin lie syytön.
Seuraavaksi kokeillaan vielä toista kaasupedaalia, seuraavaksi sitten ECUa vaihtoon.
Pari jatkokysymystä, saa laittaa vaikka privaakin.
1. Jos tilaan ebaysta ASV koneen ECUn, niin "vain" immo täytyy koodata, eikö?
2. Paikallisista purkaamoista ei tunnu löytyvän tolle moottorille ECUa, mutta jos ostan mahd samanlaisen (jakajapumppu & VNT-ahdin) toisen moottorinkoodin ECUn, täytyy ladata ASV softa ja koodata immo, eikö?
Löytyykö palstalta ketään kuka sen pystyy tekemään Treen seudulla homman 1. ja/tai 2.? Ja kumpaa suosittelette? Mieluusti välttäisin merkkiliikettä parin tonnin kotteron kanssa... mutta liikenteeseen tarttis päästä.
Tarkistin vielä että vika tulee jarrupolkimen asennosta riippumatta ja cruise toimii, siis jarrupoljin lie syytön.
Seuraavaksi kokeillaan vielä toista kaasupedaalia, seuraavaksi sitten ECUa vaihtoon.
Pari jatkokysymystä, saa laittaa vaikka privaakin.
1. Jos tilaan ebaysta ASV koneen ECUn, niin "vain" immo täytyy koodata, eikö?
2. Paikallisista purkaamoista ei tunnu löytyvän tolle moottorille ECUa, mutta jos ostan mahd samanlaisen (jakajapumppu & VNT-ahdin) toisen moottorinkoodin ECUn, täytyy ladata ASV softa ja koodata immo, eikö?
Löytyykö palstalta ketään kuka sen pystyy tekemään Treen seudulla homman 1. ja/tai 2.? Ja kumpaa suosittelette? Mieluusti välttäisin merkkiliikettä parin tonnin kotteron kanssa... mutta liikenteeseen tarttis päästä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 36 vierailijaa