2,0 tdi vs. 1,9 tdi
Valvoja: ffp jäsenet
2,0 tdi vs. 1,9 tdi
En löytänyt hausta, joten.
Tällä hetkellä käytössä G4 vm-03 ja 1,9 tdi, 105 hp ja ajettu 252tkm
Olen harkinnut vaihtaa uudempaan mieluiten G5 tai Jetta, Dieselinä ehdottomasti, työajoa tulee noin 3 tkm kuukaudessa.
Kumpaan koneseen kannattaisia kallistua ? tuohon samaan vanhaan tuttuun 1,9 tai uudempaan 2,0 (tehokkaampaan) TDI -malliseen-
Olen lukenut jonkiverran tosta 2,0 kestävyydestä (tärinät, suuttimet ja muut viat?)
Jos sais pientä neuvoa kokemuksen pohjalta?
Kannattaisko jopa pitää nykyinen ?koska tosiaan ollut meillä jo uutena ostaessa ja toiminu älyttömän hyvin! muutama hajljennut jäähdytyksen -letku jouduttu vaihtamaan, määräaikaishuoltojen lisäksi!
(maantie-ajoa ollut noin 200 tkm)
Tällä hetkellä käytössä G4 vm-03 ja 1,9 tdi, 105 hp ja ajettu 252tkm
Olen harkinnut vaihtaa uudempaan mieluiten G5 tai Jetta, Dieselinä ehdottomasti, työajoa tulee noin 3 tkm kuukaudessa.
Kumpaan koneseen kannattaisia kallistua ? tuohon samaan vanhaan tuttuun 1,9 tai uudempaan 2,0 (tehokkaampaan) TDI -malliseen-
Olen lukenut jonkiverran tosta 2,0 kestävyydestä (tärinät, suuttimet ja muut viat?)
Jos sais pientä neuvoa kokemuksen pohjalta?
Kannattaisko jopa pitää nykyinen ?koska tosiaan ollut meillä jo uutena ostaessa ja toiminu älyttömän hyvin! muutama hajljennut jäähdytyksen -letku jouduttu vaihtamaan, määräaikaishuoltojen lisäksi!
(maantie-ajoa ollut noin 200 tkm)
Lähinnä mietityttää oman auton kestävyys, vaikka huollettu ajallaan.
olis hirvee halu heittää kuljetin tonttiin, mutta samalla pitäis olla mukava matka-ajossa.
Eli nykysee auto uus alusta vai uudempi auto madalluksilla, koska viimeistään ens talvena vaihdan uuempaan jos duunit jatkuu.
vaihtoehtoja olis..
olis hirvee halu heittää kuljetin tonttiin, mutta samalla pitäis olla mukava matka-ajossa.
Eli nykysee auto uus alusta vai uudempi auto madalluksilla, koska viimeistään ens talvena vaihdan uuempaan jos duunit jatkuu.
vaihtoehtoja olis..
Kai se uus auto ostetaan muin perustein kuin, että kuinka alhaalla se lipuu.
Kustannustehokas vaihtoehto vois olla ostaa edullinen esim. TA-technix säädettävä alustasarja nykyiseen kulkineeseen. Omalla asennuksella se on paikalla 250 eurolla. Sit on hyvä ajaa ja varmasti hankintahinta siirtyy myyntihintaan. Toisen käytetyn ja jonkun muun huoltaman ostamalla voi saada mitä vaan.
Auton vaihdossa kannattaa aina muistaa se, että voi saada myös paskan vaikka laittaisi euroja peliin. Itse huollettu on aina itse huollettu.
Kustannustehokas vaihtoehto vois olla ostaa edullinen esim. TA-technix säädettävä alustasarja nykyiseen kulkineeseen. Omalla asennuksella se on paikalla 250 eurolla. Sit on hyvä ajaa ja varmasti hankintahinta siirtyy myyntihintaan. Toisen käytetyn ja jonkun muun huoltaman ostamalla voi saada mitä vaan.
Auton vaihdossa kannattaa aina muistaa se, että voi saada myös paskan vaikka laittaisi euroja peliin. Itse huollettu on aina itse huollettu.
Meikäläisellä oli työkaluna Skoda Superb 2,0 170hv TDi ja sillä rullattiin vajaassa kahdessa vuodessa sellainen vajaa 200tkm mittariin, ainut vika koko autossa oli se, että kuskin oven lukko jäätyi ekoilla kovilla pakkasilla ja Webaston satunnaiset sohlaamiset. :) Tosin huollothan tehtiin täysin kirjan/ajotietokoneen mukaan, eli kyllähän ne kestää, kunhan huollat vaan asianmukaisesti. Ai niin, nyt on ollut täysin samanlainen auto parisen kuukautta alla, 20tkm mittarissa, eikä tässäkään ole vielä mitään ilmennyt. :)
Foorumeita luettaessa kannattaa muistaa, että paha sana kiirii hyvää moninverroin helpommin.
Olisi mukava tietää todelliset vikaprosentit vaikka suuttimista tms. näiden niin sanottujen ongelmamoottoreiden kohdalla. Veikkaan ettei kuitenkaan kovin huimia vikaprosentteja tulisi.
Vielä kun joku tekis "overengineered" autoja, niinkuin W124 melkein oli aikanaan...
Olisi mukava tietää todelliset vikaprosentit vaikka suuttimista tms. näiden niin sanottujen ongelmamoottoreiden kohdalla. Veikkaan ettei kuitenkaan kovin huimia vikaprosentteja tulisi.
Vielä kun joku tekis "overengineered" autoja, niinkuin W124 melkein oli aikanaan...
Foorumeita luettaessa kannattaa muistaa, että paha sana kiirii hyvää moninverroin helpommin.
^ ton saman asian voi kääntää toisinkinpäin. Jos et löydä negatiivista juttua netin syövereistä automallista -> lienee suht ok peli kyseessä.
Itse hylkäsin kans ton 2.0TDi moottorin vuos sitten kun autonvaihto tuli ajankohtaiseksi.
Silloin nousi esiin muutama yleisempi vika.
- Turbo (ainakin 8v koneissa )
- Kaksoismassa (taitaa löytyä kaikista nykydieselesistä, ja kaikilla jonkin verran ongelmia)
- Suuttimet
- Öljypumppu - sekä ratas että ketjumalli.
Ei yks puuhatonni riitä jos huono tuuri sattuu ;D
Mut joo, tuttuilla myöskin ollu ajossa kestäviä yksilöitä.
EI noita vikoja nyt niin usein kuitenkaan ole noissa mitä vois luulla..
Ja suurin osa turbon vaihdoista on vinkumisen takia, mikä on kyllä ihan normaalia, tuntuu vaan häiritsevän ihmisiä.
Tuollainen BKD on niin perusvarma kone kun olla voi. Suuttimet kestää ja öljypumput.
Mut kukin tyylillään. Itse en sekunttiakaan miettis 1.9 konetta jos sais valkattua 2.0, on se vaan niin paljon mukavampi ja tehokkaampi kone.
Ja suurin osa turbon vaihdoista on vinkumisen takia, mikä on kyllä ihan normaalia, tuntuu vaan häiritsevän ihmisiä.
Tuollainen BKD on niin perusvarma kone kun olla voi. Suuttimet kestää ja öljypumput.
Mut kukin tyylillään. Itse en sekunttiakaan miettis 1.9 konetta jos sais valkattua 2.0, on se vaan niin paljon mukavampi ja tehokkaampi kone.
Tuollainen BKD on niin perusvarma kone kun olla voi. Suuttimet kestää ja öljypumput.
Olen itse harkinnut Passattia 2.0 tdi koneella. Passatissa on ilmeisesti myös käytetty tuota BKD konetta? 2.0tdi kiinnostaisi paremman suorituskykynsä puolesta, mutta 1.9 kiinnostaisi siinä mielessä, jos se olisi varmempi.
Mietinnässä on ollut vm. 2006 tai uudempi. Olisiko uudemmissa esim vm. 2008 mallissa mahdollisia typpivikoja eliminoitu jo tehtaalta lähtiessä? Lähinnä kohtalaisen kalliit vauhtipyörä ja suutinogelmat huolettaa..
BKD (140hv) moottoreissa heikompi ahdin, joita mennyt vaihtoon...BRD (170hv) moottoreissa Siemenssin suuttimet, joita rikkoontunut kohtuu paljon...Tosin, suutinviolita ei olla vältytty tuossa 140hv versiossakaan...170hv versio paaaaljon miellyttävämpi ajaa, joskin BKD:lläkin ehtii...Perusmoottorihan noissa muuten on aikalailla sama...
omalla Saabilla tulee 3-4tkm kuussa (normaalisti)
Päädyin saabiin hiukan sattuman kautta, Mutta todella tyytyväinen olen ollut kohta ajettu meijän aikana sen 60tkm Eli kone on saabin 1.9TiD (hihnalla) Ja omassa on vielä tuon jatkeena automaattiloota.. ei voi muutakuin suositella. Mitarrissa pyörii nyt n.147 500km
auto on 2007 vuosimallia kaikkein halvimmalla varustelutasolla, mutta on onneksi listaan ruksattu aika kasa lisävarusteita.. mm. lähes pakollinen parempi audio järjestelmä (siis jossei tykkää rakennella) Tehoa tuosta tulee ulos vakiona 150hv ja 320Nm Hirsch teholastulla (ei vie edes takuuta) saa siitä ulos 175hv ja olisko ollut 360Nm.. En mene nyt väännöstä takuuseen.
Tässä moottorimallissa on imusarjan kerrottu menevän pask*ks jo 120tkm kohdalla.
Mukavana lisänä näissä on vakio AUT. ilmastointi ja vakkari.
Mutta auto on todella mukava ajaa myös pidempää matkaa, erittäin suuntavakaa ja muutenkin hiljainen (renkaista riippuu myös) eikä kulutuskaan päätä huimaa... omassa 1.9TiD on sen 6.5l/100km (Huom! Automaatti)
Ja sitten saabilta on vanhempaa mallia oleva 2.2TiD joka on ketjulla... joka kestää ihan mitä vaan, aino mikä autossa on ollut (vikana) on ollut syöttöpumpun ohjausyksikön hajoaminen joka on suht kallis remppa.
Toinen johon olen ollut todella tyytyväinen on vanha tekniikkainen VAPARI 2.4D jukolauta siinä ole semmone vehje että alle 100tkm ajettuna ostin ja myytäessa oli likemmäs 300tkm eikä mitään vikaa (yks jäähd.neste letku halkes)
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/?id_f ... yfrom=2005
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/?id_f ... yfrom=2005
Tosiaan jälkimmäisen linkin 9-3 mallia on saanut vuoden 2008 jälkeen myös TTiD'nä eli tupla-ahdettuna versiona jonka kulutus on sen 5litran luokkaa...
Myös uudesta 9-3 on suh hyvänhintainen Hinnat alkaen malli, jossa kulutus ei tosiaan päätä huimaa: Polttoaineenkulutus (l/100 km)*: 5.7 / 3.9 / 4.5
http://www.saab.fi/fi/fi/start#/home/
... Eikö noita volkkareita sokotoita ja tuontuollaisia ole nyt kaikki paikat täynnä jo, tämä oli yksi syy miksi en ostanut uutta passattia vaikka olisin sen saanut halvalla (lähes samaan hintaan kuin käytetyn saabin)
Täytyy sitä nyt hiukan erottua joukosta ! :)
Päädyin saabiin hiukan sattuman kautta, Mutta todella tyytyväinen olen ollut kohta ajettu meijän aikana sen 60tkm Eli kone on saabin 1.9TiD (hihnalla) Ja omassa on vielä tuon jatkeena automaattiloota.. ei voi muutakuin suositella. Mitarrissa pyörii nyt n.147 500km
auto on 2007 vuosimallia kaikkein halvimmalla varustelutasolla, mutta on onneksi listaan ruksattu aika kasa lisävarusteita.. mm. lähes pakollinen parempi audio järjestelmä (siis jossei tykkää rakennella) Tehoa tuosta tulee ulos vakiona 150hv ja 320Nm Hirsch teholastulla (ei vie edes takuuta) saa siitä ulos 175hv ja olisko ollut 360Nm.. En mene nyt väännöstä takuuseen.
Tässä moottorimallissa on imusarjan kerrottu menevän pask*ks jo 120tkm kohdalla.
Mukavana lisänä näissä on vakio AUT. ilmastointi ja vakkari.
Mutta auto on todella mukava ajaa myös pidempää matkaa, erittäin suuntavakaa ja muutenkin hiljainen (renkaista riippuu myös) eikä kulutuskaan päätä huimaa... omassa 1.9TiD on sen 6.5l/100km (Huom! Automaatti)
Ja sitten saabilta on vanhempaa mallia oleva 2.2TiD joka on ketjulla... joka kestää ihan mitä vaan, aino mikä autossa on ollut (vikana) on ollut syöttöpumpun ohjausyksikön hajoaminen joka on suht kallis remppa.
Toinen johon olen ollut todella tyytyväinen on vanha tekniikkainen VAPARI 2.4D jukolauta siinä ole semmone vehje että alle 100tkm ajettuna ostin ja myytäessa oli likemmäs 300tkm eikä mitään vikaa (yks jäähd.neste letku halkes)
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/?id_f ... yfrom=2005
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/?id_f ... yfrom=2005
Tosiaan jälkimmäisen linkin 9-3 mallia on saanut vuoden 2008 jälkeen myös TTiD'nä eli tupla-ahdettuna versiona jonka kulutus on sen 5litran luokkaa...
Myös uudesta 9-3 on suh hyvänhintainen Hinnat alkaen malli, jossa kulutus ei tosiaan päätä huimaa: Polttoaineenkulutus (l/100 km)*: 5.7 / 3.9 / 4.5
http://www.saab.fi/fi/fi/start#/home/
... Eikö noita volkkareita sokotoita ja tuontuollaisia ole nyt kaikki paikat täynnä jo, tämä oli yksi syy miksi en ostanut uutta passattia vaikka olisin sen saanut halvalla (lähes samaan hintaan kuin käytetyn saabin)
Täytyy sitä nyt hiukan erottua joukosta ! :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa