2,0 tdi vs. 1,9 tdi

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

zepor
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.3.2011 16:38

2,0 tdi vs. 1,9 tdi

ViestiKirjoittaja zepor » 30.3.2011 14:36

En löytänyt hausta, joten.


Tällä hetkellä käytössä G4 vm-03 ja 1,9 tdi, 105 hp ja ajettu 252tkm


Olen harkinnut vaihtaa uudempaan mieluiten G5 tai Jetta, Dieselinä ehdottomasti, työajoa tulee noin 3 tkm kuukaudessa.


Kumpaan koneseen kannattaisia kallistua ? tuohon samaan vanhaan tuttuun 1,9 tai uudempaan 2,0 (tehokkaampaan) TDI -malliseen-

Olen lukenut jonkiverran tosta 2,0 kestävyydestä (tärinät, suuttimet ja muut viat?)


Jos sais pientä neuvoa kokemuksen pohjalta?

Kannattaisko jopa pitää nykyinen ?koska tosiaan ollut meillä jo uutena ostaessa ja toiminu älyttömän hyvin! muutama hajljennut jäähdytyksen -letku jouduttu vaihtamaan, määräaikaishuoltojen lisäksi!

(maantie-ajoa ollut noin 200 tkm)

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 30.3.2011 14:46

Jos auto muuten riittää ja miellyttää niin aina se on hyvä pitää eikä vaihtaa. Siis jos on muutakin rahan menoa elämässä kuin autot. :)

zepor
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.3.2011 16:38

ViestiKirjoittaja zepor » 30.3.2011 14:56

Lähinnä mietityttää oman auton kestävyys, vaikka huollettu ajallaan.

olis hirvee halu heittää kuljetin tonttiin, mutta samalla pitäis olla mukava matka-ajossa.

Eli nykysee auto uus alusta vai uudempi auto madalluksilla, koska viimeistään ens talvena vaihdan uuempaan jos duunit jatkuu.

vaihtoehtoja olis..

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 30.3.2011 15:10

Kai se uus auto ostetaan muin perustein kuin, että kuinka alhaalla se lipuu.

Kustannustehokas vaihtoehto vois olla ostaa edullinen esim. TA-technix säädettävä alustasarja nykyiseen kulkineeseen. Omalla asennuksella se on paikalla 250 eurolla. Sit on hyvä ajaa ja varmasti hankintahinta siirtyy myyntihintaan. Toisen käytetyn ja jonkun muun huoltaman ostamalla voi saada mitä vaan.

Auton vaihdossa kannattaa aina muistaa se, että voi saada myös paskan vaikka laittaisi euroja peliin. Itse huollettu on aina itse huollettu.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 10.4.2011 23:20

Itse en pelkäisi ostaa 2.0tdi ei-hiukkassuodatin konetta, kyllä ne kestää ihan yhtä hyvin ja huonosti kuin muutkin.

Senvoin sanoa että aika maukas kone päästellä varsinkin pitkää matkaa, mulle tulee työmatka-ajoa noin. 30 000-35 000 kilsaa vuodessa.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 11.4.2011 10:36

Meikäläisellä oli työkaluna Skoda Superb 2,0 170hv TDi ja sillä rullattiin vajaassa kahdessa vuodessa sellainen vajaa 200tkm mittariin, ainut vika koko autossa oli se, että kuskin oven lukko jäätyi ekoilla kovilla pakkasilla ja Webaston satunnaiset sohlaamiset. :) Tosin huollothan tehtiin täysin kirjan/ajotietokoneen mukaan, eli kyllähän ne kestää, kunhan huollat vaan asianmukaisesti. Ai niin, nyt on ollut täysin samanlainen auto parisen kuukautta alla, 20tkm mittarissa, eikä tässäkään ole vielä mitään ilmennyt. :)

Tiisseli
-
Viestit: 91
Liittynyt: 2.3.2008 17:35

ViestiKirjoittaja Tiisseli » 11.4.2011 10:52

Foorumeita luettaessa kannattaa muistaa, että paha sana kiirii hyvää moninverroin helpommin.

Olisi mukava tietää todelliset vikaprosentit vaikka suuttimista tms. näiden niin sanottujen ongelmamoottoreiden kohdalla. Veikkaan ettei kuitenkaan kovin huimia vikaprosentteja tulisi.

Vielä kun joku tekis "overengineered" autoja, niinkuin W124 melkein oli aikanaan...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 11.4.2011 18:33

Joo kyllä täällä netissä niin helposti yksi vika jollakin = hajoo kaikilta eli tyyppivika. Helkkarin kestäviä koneita, tosin mikään ei oo ikinä ollut ikuista, eli aina kannattaa olla toimintatonni varalle, ihan sama minkä auton ostat.

Diipa
-
Viestit: 69
Liittynyt: 20.1.2005 13:48

ViestiKirjoittaja Diipa » 11.4.2011 21:04

tämä kiinnostaa itseänikin, olenkin jättänyt tuon 2.0tdi kokonaan pois autoa hakiessa.
Eli tämän keskustelun perusteella 1.9 ja 2.0 moottoreiden luotettavuudella ei ole mitään oleelllista eroa?

vwg4
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.3.2006 17:29

ViestiKirjoittaja vwg4 » 11.4.2011 21:37

Foorumeita luettaessa kannattaa muistaa, että paha sana kiirii hyvää moninverroin helpommin.


^ ton saman asian voi kääntää toisinkinpäin. Jos et löydä negatiivista juttua netin syövereistä automallista -> lienee suht ok peli kyseessä.

Itse hylkäsin kans ton 2.0TDi moottorin vuos sitten kun autonvaihto tuli ajankohtaiseksi.
Silloin nousi esiin muutama yleisempi vika.
- Turbo (ainakin 8v koneissa )
- Kaksoismassa (taitaa löytyä kaikista nykydieselesistä, ja kaikilla jonkin verran ongelmia)
- Suuttimet
- Öljypumppu - sekä ratas että ketjumalli.

Ei yks puuhatonni riitä jos huono tuuri sattuu ;D

Mut joo, tuttuilla myöskin ollu ajossa kestäviä yksilöitä.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 11.4.2011 22:00

EI noita vikoja nyt niin usein kuitenkaan ole noissa mitä vois luulla..

Ja suurin osa turbon vaihdoista on vinkumisen takia, mikä on kyllä ihan normaalia, tuntuu vaan häiritsevän ihmisiä.

Tuollainen BKD on niin perusvarma kone kun olla voi. Suuttimet kestää ja öljypumput.

Mut kukin tyylillään. Itse en sekunttiakaan miettis 1.9 konetta jos sais valkattua 2.0, on se vaan niin paljon mukavampi ja tehokkaampi kone.

Pora
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.9.2003 12:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pora » 12.4.2011 22:53

Kokemusta ei ole, mutta tehokkaampi moottori on miellyttävämpi käyttää arkiajossa. Itse EN harkitse Jettaa, vaan olisin taipuvainen ostamaan laadukkaamman Skodan. Uudessa Tuulilasisssa juttua Jetan olemattomasta laadusta, minkä itsekkin huomasin jo koeajossa...

Jurmu
-
Viestit: 43
Liittynyt: 15.5.2004 17:59

ViestiKirjoittaja Jurmu » 4.5.2011 9:36

Tuollainen BKD on niin perusvarma kone kun olla voi. Suuttimet kestää ja öljypumput.


Olen itse harkinnut Passattia 2.0 tdi koneella. Passatissa on ilmeisesti myös käytetty tuota BKD konetta? 2.0tdi kiinnostaisi paremman suorituskykynsä puolesta, mutta 1.9 kiinnostaisi siinä mielessä, jos se olisi varmempi.

Mietinnässä on ollut vm. 2006 tai uudempi. Olisiko uudemmissa esim vm. 2008 mallissa mahdollisia typpivikoja eliminoitu jo tehtaalta lähtiessä? Lähinnä kohtalaisen kalliit vauhtipyörä ja suutinogelmat huolettaa..

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 4.5.2011 17:07

Kyllä tuo 2.0 Tdi BKD on kestävä kone, toisin kuin 170.hp:n 2.0Tdi kone noilla Siemenssin suuttimilla.

Luokittelen BKD:n samaan kastiin kestävyydeltään kuin 1,9Tdi AFN ja AVF koneet joista kaikista kokemusta.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 4.5.2011 20:00

BKD (140hv) moottoreissa heikompi ahdin, joita mennyt vaihtoon...BRD (170hv) moottoreissa Siemenssin suuttimet, joita rikkoontunut kohtuu paljon...Tosin, suutinviolita ei olla vältytty tuossa 140hv versiossakaan...170hv versio paaaaljon miellyttävämpi ajaa, joskin BKD:lläkin ehtii...Perusmoottorihan noissa muuten on aikalailla sama...

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 4.5.2011 22:58

omalla Saabilla tulee 3-4tkm kuussa (normaalisti)

Päädyin saabiin hiukan sattuman kautta, Mutta todella tyytyväinen olen ollut kohta ajettu meijän aikana sen 60tkm Eli kone on saabin 1.9TiD (hihnalla) Ja omassa on vielä tuon jatkeena automaattiloota.. ei voi muutakuin suositella. Mitarrissa pyörii nyt n.147 500km

auto on 2007 vuosimallia kaikkein halvimmalla varustelutasolla, mutta on onneksi listaan ruksattu aika kasa lisävarusteita.. mm. lähes pakollinen parempi audio järjestelmä (siis jossei tykkää rakennella) Tehoa tuosta tulee ulos vakiona 150hv ja 320Nm Hirsch teholastulla (ei vie edes takuuta) saa siitä ulos 175hv ja olisko ollut 360Nm.. En mene nyt väännöstä takuuseen.
Tässä moottorimallissa on imusarjan kerrottu menevän pask*ks jo 120tkm kohdalla.

Mukavana lisänä näissä on vakio AUT. ilmastointi ja vakkari.
Mutta auto on todella mukava ajaa myös pidempää matkaa, erittäin suuntavakaa ja muutenkin hiljainen (renkaista riippuu myös) eikä kulutuskaan päätä huimaa... omassa 1.9TiD on sen 6.5l/100km (Huom! Automaatti)

Ja sitten saabilta on vanhempaa mallia oleva 2.2TiD joka on ketjulla... joka kestää ihan mitä vaan, aino mikä autossa on ollut (vikana) on ollut syöttöpumpun ohjausyksikön hajoaminen joka on suht kallis remppa.


Toinen johon olen ollut todella tyytyväinen on vanha tekniikkainen VAPARI 2.4D jukolauta siinä ole semmone vehje että alle 100tkm ajettuna ostin ja myytäessa oli likemmäs 300tkm eikä mitään vikaa (yks jäähd.neste letku halkes)


http://www.nettiauto.com/saab/9-5/?id_f ... yfrom=2005
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/?id_f ... yfrom=2005

Tosiaan jälkimmäisen linkin 9-3 mallia on saanut vuoden 2008 jälkeen myös TTiD'nä eli tupla-ahdettuna versiona jonka kulutus on sen 5litran luokkaa...

Myös uudesta 9-3 on suh hyvänhintainen Hinnat alkaen malli, jossa kulutus ei tosiaan päätä huimaa: Polttoaineenkulutus (l/100 km)*: 5.7 / 3.9 / 4.5

http://www.saab.fi/fi/fi/start#/home/


... Eikö noita volkkareita sokotoita ja tuontuollaisia ole nyt kaikki paikat täynnä jo, tämä oli yksi syy miksi en ostanut uutta passattia vaikka olisin sen saanut halvalla (lähes samaan hintaan kuin käytetyn saabin)

Täytyy sitä nyt hiukan erottua joukosta ! :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa