Vento Limited edition.
Valvoja: ffp jäsenet
Vento Limited edition.
Omistan Vento VR6 limited editionin. Auto on tullut ruotsista muuttoautona jo 90 luvulla. Olis kova halu tietää mitä tuo limited edition meinaa. Laakkosella vaan sanoivat että siinä on jotain erikoista. Ei meinaa netistä oikein löytyä tietoo, löysin yhden vanhan myynti ilmoituksen jenkeistä jossa oli myynnissä Jetta VR6 limited edition mk3 2.9L. Voisikohan tuossa minunkin ventossa olla sitten 2.9 vaikka rek.otteessa lukee 2.8. Taidan tänään soittaa vv-autolle jos ne osais antaa tietoo valmistenumeron perusteella.
Jep, jäi vain arveluttamaan.. Taidan kuitenkin soittaa sinne maahantuojalle jos ne osais kertoo valmistusmääriä jne... jäi vaan eilen rek.otteet autoon kun kävin sen siirtämässä talvisäilöön.. pitää joku päivä käydä laput hakemassa niin näkee sen valmistusnumeron niistä. Kertokaa vaan kaikki mahdollinen tieto näistä jos vain yhtään tiedätte!
Toi vento vaikuttaa ihan isän muuttoauto ventolta.
Hopea, olisko vuosimallia -96 ollut? Tuotu suomeen, öö, -98? Tuodessa ja isän omistuksessa ollessaan oli Oz Futurat 17" alla ja talvella perus bbs hunajakennot.
Mitään limitediä tuossa ei kyllä mielestäni ole, sivulistoissa teksti "limited edition" oli kyllä. Tiedä sitten mitä tarkoittaa, ehkä joku Ruotsin oma "erikoismalli". Vr6 Ventoja ei ruotsissakaan löytynyt yhtään edes koeajettavaksi silloin kun isäni tuon osti, eli melko harvinainen ruotsissakin oli.
EDIT: Tietty voi olla, että limited tulee siitä kun muistaakseni autossa oli kangaspenkit, mitkä piti erikseen tilata tms. Kun joutui autolla ajamaan kylmässä suomessakin, niin ei haluttu nahkapenkkejä. :)
Hopea, olisko vuosimallia -96 ollut? Tuotu suomeen, öö, -98? Tuodessa ja isän omistuksessa ollessaan oli Oz Futurat 17" alla ja talvella perus bbs hunajakennot.
Mitään limitediä tuossa ei kyllä mielestäni ole, sivulistoissa teksti "limited edition" oli kyllä. Tiedä sitten mitä tarkoittaa, ehkä joku Ruotsin oma "erikoismalli". Vr6 Ventoja ei ruotsissakaan löytynyt yhtään edes koeajettavaksi silloin kun isäni tuon osti, eli melko harvinainen ruotsissakin oli.
EDIT: Tietty voi olla, että limited tulee siitä kun muistaakseni autossa oli kangaspenkit, mitkä piti erikseen tilata tms. Kun joutui autolla ajamaan kylmässä suomessakin, niin ei haluttu nahkapenkkejä. :)
Mitäs siitä nyt osais kertoa...
Lastu siihen on laitettu jo ruotsissa, muistaakseni. Korjaamaan sitä vr6:n keskialuuen vääntövajetta.
Oli aluksi isällä työsuhdeautona, osti omaksi ja toi suomeen. Huollettu siis aina merkkiliikkeessä yms.
Isäni myi sen pois, olisko ollut -00? Silloin mittarissa tais olla alle 100tkm. Osti joku helsinkiläinen rahoitusneuvoja, halus volkkarin siksi että asiakkaat ei pelkää että hän tuhlaa heidän rahat :)
Eipä siitä oikein heti muuta mieleen tule. Ongelmia ei ikinä ollut tai muutenkaan mitään vikoja. Eli ihan hyvä kappale tehtaalta tullessaan.
Lastu siihen on laitettu jo ruotsissa, muistaakseni. Korjaamaan sitä vr6:n keskialuuen vääntövajetta.
Oli aluksi isällä työsuhdeautona, osti omaksi ja toi suomeen. Huollettu siis aina merkkiliikkeessä yms.
Isäni myi sen pois, olisko ollut -00? Silloin mittarissa tais olla alle 100tkm. Osti joku helsinkiläinen rahoitusneuvoja, halus volkkarin siksi että asiakkaat ei pelkää että hän tuhlaa heidän rahat :)
Eipä siitä oikein heti muuta mieleen tule. Ongelmia ei ikinä ollut tai muutenkaan mitään vikoja. Eli ihan hyvä kappale tehtaalta tullessaan.
Aivan, minulla on nyt auto ollut 1,5v ja hyvin on kyllä toiminu! on siinä kyllä niin hyvä huoltokirjakin että huolta on kyllä pidetty. nykyään autolla ei olla vuosiin enää talvella ajettu. nyt mittarissa on 223tkm. Ainoa "murhe" minun aikana oli kun puola hajosi, tai puolan kansi mutta sepä on ihan tyyppi vika niissä. Ensi kuussa aletaan jakopään remontti siihen tekemään. Hyvissä käsissä on auto vieläkin! Muistatko oliko teidän aikaan jo hattuhyllyllä kaksi 10" pioneer subbaria, vanha pioneerin erkkasarja ja pioneerin kasetti soitin? Ovat kyllä niin siististi laitettu että vois luulla että on tehtaalta asti olleet.
Ellen ihan väärin muista niin hattuhyllyllä oli 2x12 pioneeria, hattuhyllyn alla joku vahvistin, peräkontissa 12cd:n vaihtaja, pioneerin ventoon tehty erkkasarja(erilaiset ritilät yms. että elementit mahtuu) ja sitten melkosen kallis soitin. Soittimessa tosiaan kasettidekki, koska muistaakseni siihen aikaan ei saanut vastaavaa soitinta cd-koneistolla.
Soittimessa on muistaakseni mahdollisuus ulkoiselle dsp:lle mitä siihen ei ikinä asennettu.
Autossa oli myös nokian kallis hf-sarja käsiluurilla yms.
Näitä ei ole tehtaalla asennettu vaan erillinen "hifistämö" asensi heti kun auto tuli tehtaalta ruotsiin.
Soittimessa on muistaakseni mahdollisuus ulkoiselle dsp:lle mitä siihen ei ikinä asennettu.
Autossa oli myös nokian kallis hf-sarja käsiluurilla yms.
Näitä ei ole tehtaalla asennettu vaan erillinen "hifistämö" asensi heti kun auto tuli tehtaalta ruotsiin.
Jeps, niin kyllä ajattelinkin etteivät ole kyllä ihan omalla pihalla laitetut. Ja joku luurin paikka on kojelaudassa kiinni, luulin että se on entisen omistajan pojan laittama koska tämä työskentelee nokialla. Mukava kun saa tietää auton historiasta! Kiitoksia! Tänään kävin tallilta hakemassa venton paperit niin pääsee huomenna kyselemään siltä maahantuojalta jos se jotain osais kertoo tuosta mallista.
Eilen olin yhteydessä vv-autoon ja eivät sieltäkään osanneet kertoa tuosta limited editionista oikein, epäilivät että merkintä on tullut ruotsissa kun on käynyt siellä hifipajalla tai sitten siitä että kun on kuulemma viimeisiä vr6 ventoja mitä on tehty niin ovat sitten saksassa limited edition tarrat lyöneet kiinni.
Ei ole minulla netissä tuosta kuvia muutaku muutama osoitteesa http://minunauto.com/auto/15311
Lainaus:
on kuulemma viimeisiä vr6 ventoja mitä on tehty niin ovat sitten saksassa limited edition tarrat lyöneet kiinni.
Kolmoskoristen kohdalla tämä taisi olla ihan yleinen tapa, "ylijäämille" joku hieno nimi ja pari erilaista varustetta ja myyntiin ettei jää käsiin.
Tämähän on kuin vuonna 84, kun Suomeen tulossa olleet Cherryt ruostui jo laivassa :D
Maahantuoja sitten kätevästi maalasi helmat erivärisiksi ja samat röttelöt myytiinkin sitten juhlamallina.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa