passattiin alustaa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

passattiin alustaa

ViestiKirjoittaja kaistapää » 20.11.2007 14:35

kertokaas kokemuksia 3b passattiin kelvoista alustoista.hakua kokeilin mutta ei selventävää vastausta sieltä löytynnyt.kyseessä ympärivuotinen käyttökulkine,säädettävyys olisi plussaa kun nyky iskaritkin olkaa olla finito ja toisinaan takakonttikin on täynnä tavaraa eikä ole kiva jos perä lyyhöttää..tekeekö halpis esim. JOMin säädettävillä mitään?

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 20.11.2007 14:51

Eiköhän se KW Var 1/2/3 ole paras ratkasu semmosen käsityksen ite oon saanu. Jotku kehuu FK Königsport coil-overeita. Itellä tulis laitettuu KW. Tämänkin sivun alareunassa on banneri minkä kautta löydät kulkineeseesi sopivan alustasarjan.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 20.11.2007 15:41

KW Var.1!
Itselläni on tuo var2 mut eipä noita jäykkyyksiä tuu säädettyä kun säätöjä varten täytyis ottaa tolpat pois joten tuo var1 riittää hyvin ja säästyy muutama euro. Mikäli tuollanen n40mm madallus riittää niin osta ihan peruspaketti esim. Konilta tai joltain vastaavalta.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 21.11.2007 21:36

Hyvin toimii kiinteä H&R/Bilstein yhdistelmä. Erittäin miellyttävä ajaa.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 21.11.2007 22:13

saa nähdä kuinka äijän käy kun tuli tilattuu just se JOM:n säädettävä.toivotaan että on edes jollain tapaa kelpo ajella.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 21.11.2007 22:33

Halvin ei koskaan se paras ole yleensä mutta kerro kokemuksiasi jomista kun ne alle saat:)

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 21.11.2007 23:54

Mulla kans kokemusta H&R + bilstein sprint. Parempia ei ole toistaiseksi ollut säädöttöminä. Katsastusmiehekin kehuneet mukavaksi, vaikka onkin jämäkkä. Tosta puuttuu pintakovuus kokonaan.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 23.11.2007 13:46

Mitä tuollaiselle H&R / Bilstein-paketille tulee hintaa? Omassa alkuperäiset vieterit ja iskarit, jotka ei oo enää ihan viimisen päälle, jos nyt eivät ihan valmiitkaan (aj. 270 tkm)..

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 23.11.2007 15:31

Omassa alkuperäiset vieterit ja iskarit, jotka ei oo enää ihan viimisen päälle, jos nyt eivät ihan valmiitkaan (aj. 270 tkm)..

Hyvin ovat kestäneet - mulla meni syncrosta 140 tonnissa uusiksi takaiskarit (köyhä laittoi tilalle Monroen Refleksit, ihan OK). ;)

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 23.11.2007 16:39

Hintaa sprinteillä ja -35mm jousilla noin 750€. Monenlaista alustaa ollut ja kyllä tuo on ehdottomasti paras tähän mennessä.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 27.12.2007 16:04

nyt on alla JOMin säädettävä ja pienien ajeluitten perusteella on ainakin omalle persaukselle aivan kelpo ajettava.pakettia aukaistessa ensimmäinen huomio oli että kohtuullisen laadukkaan oloinen on halvasta hinnasta huolimatta.entinen vetelyys loistaa poissaolollaan ja ei hae tietä niinkuin ennen vaikka ei vielä kulmat olekkaan säädetty.hieman pintakova,ei kuitenkaan liian,makuasioita.suosittelen semmoiselle joka ei halua laittaa alustaan kiinni isoja rahoja.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 28.12.2007 14:18

Paljonko köyhdyit Jommilaisesta?

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 28.12.2007 16:12

autovarusteelta vähän yli 500€ kuluineen.

Toliman
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.12.2006 23:43

ViestiKirjoittaja Toliman » 28.12.2007 23:04

Omassa Pasuunassa Eibach 30 milliä pudottavat jouset ja Bilstein P6.
Kohtu hyvä mutta jotain vielä kaipaisi.
Camberia on hiukan liikaa. (mutkaajo luonnistuu paremmin)
ja kallistuksenvakaimelle pitäisi jotain tehdä. Eibachilla olisi hiukan tukevampi tanko.

Passatiin on tehtaalta vaihtoehtoisesti useanlaisia tukivarsia.
Eli onko tehtaan sport 1BE alustassa erilaiset tukivarret kuin 1BA standard alustassa?

Jos jollakulla on tehtaan sport alusta ja haluaa mua hiukan jeesata niin voi laittaa myös henk.kohtaseen postiin myös.

Tuo 30 milliäkin tuntuu täällä kotikaupungin "pottupelto/noppakuutio"- kaduilla aina silloin tällöin liian matalalta. saa ihan tosissaan katsella mistä kulkee
Onneksi on teräksinen panssari.

upi384
-
Viestit: 42
Liittynyt: 28.1.2008 20:50

ViestiKirjoittaja upi384 » 17.2.2008 20:03

Kokemuksia kellään slamitin kauppaamista oettinger madallusjousista?
Ajattelin sellaisia eibachin tai H&R:n vaihtoehtona.
Lähinnä kiinnostaa todellinen madallus ja ennenkaikkea, että auto asettu balanssiin, eikä keuli!!!

Migetzu
-
Viestit: 70
Liittynyt: 30.1.2004 11:00

ViestiKirjoittaja Migetzu » 18.3.2008 15:45

Onko kukaan kokeillut noita D2 alustasarjoja ,että saako sillä autosta ihmismäisen ajettavan vai meneekö aivan kivireeksi?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 18.3.2008 15:53

Olen itse kuullut huhuja että D2-alustoissa olisi vähän tuv-hyväksyntä ongelmia.

mikkog
-
Viestit: 21
Liittynyt: 20.8.2006 12:21

ViestiKirjoittaja mikkog » 18.3.2008 20:52

Mulla on Konin Sportlinet ja se on kyllä hyvä alusta.
Passat putosi 40mm ja ei ole kivireki.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 18.3.2008 21:30

Olen itse kuullut huhuja että D2-alustoissa olisi vähän tuv-hyväksyntä ongelmia


Eipä tosiaan taida olla mitään hyväksyntöjä, jotka kotimaisessa katsastuksessa EU- tyyppihyväksyttyyn autoon riittäisivät.

Jollakin kauppiaalla näin täällä joskus hiukan harhaan johtavan maininnan jotenkin näin, että "D2- sarjoilla ei ole mallikohtaista TÜV- hyväksyntää, mutta valmistajana D2:lla on TÜV-hyväksyntä"

Joka tarkoittaa = Toisin sanoen ilmaistuna, että D2- alustasarjoilla ei ole mitään kotimaisessa katsastuksessa hyväksyttäviä hyväksyntöjä kotimaiseen katsastukseen yleisesti 1996 ja sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa.

Linkkivinkki: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=156

(Jos olin väärässä mallikohtaisten- hyväksyntöjen suhteen, eli tilanne olisi muuttunut, joku D2- alustoja kauppaava kauppias saa oikaista. )

Migetzu
-
Viestit: 70
Liittynyt: 30.1.2004 11:00

ViestiKirjoittaja Migetzu » 18.3.2008 23:24

joo itsellä ei ole kiinnostusta ruveta inttämään tuv-hyväksynnästä katsastus konttorin sedän kanssa jos sitä ei kerta D2 ole.

taitaa tuo alustan valinta sitte päätyä kw1.

olen kuullu että kw 1 olis normi ajossa vähä turhan jäykkä? olis mukava kuulla mielipiteiltä keltä semmoinen alusta pasuutista löytyisi.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.3.2008 23:27

jos on p*rsettä sijoittaa niin eibachin säädettävä tai vastaavasti koni

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

Korkeussäädettävä GTS

ViestiKirjoittaja Perat » 20.3.2008 20:58

Tuollaisen korkeussäädettävän GTS:n just väänsin alle. Edessä säätöä -40-80mm ja takana -25-60mm. Parin sadan tiukan koeajokilometrin jälkeen voisin sanoa, että on ajettavuus kohdallaan. Voin suositella.

Migetzu
-
Viestit: 70
Liittynyt: 30.1.2004 11:00

ViestiKirjoittaja Migetzu » 24.3.2008 14:48

sotketaanpa tätä alusta soppaa sitte ihan kunnolla :D

Onko kenelläkään kokomusta fk silverline X alustoista pitäs olla konin rosteritolpalla korkeus/jäykkyys säädettävä?

iskarit pitäs olla ihan toimivat mutta on jouset samaa luokkaa vai täyttä shaissee?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 31.3.2008 11:10

Nyt kun omasta korkkas alatukivarren pallonivel (siis katkesi), heräsi kysymys noista tukivarsista alustasarjan kanssa.

Alla edelleen alkuperäiset jouset ja iskarit, mittarissa 282 tkm. Tukivarsisarjoja mennytkin sitten useampi. Viimeisimmällä ajettu noin 60tkm / 1½ vuotta.
VAG on ilmeisesti hiotanut tuon jousituksen näissä vehkeissä tuolla nivelistöllä..

Itse kysymys kuuluukin: onko kellään kokemuksia tai onko kukaan kiinnittänyt huomioita noitten nivelien kestoon alustasarjojen kanssa? Tai onko noita tukivarsia erilaisia?
Jotain hassua tuossa jousitusgeometriassa on..

Moilanen1976
-
Viestit: 69
Liittynyt: 28.1.2004 18:23

ViestiKirjoittaja Moilanen1976 » 3.4.2008 21:42

Löytyykö täältä akselimassojen asiantuntijoita.

Tilasin tuossa omaani Eibach pro system-paketin ja jäin miettimään otinko oikean paketin?

Rek. otteen mukaan akselipainot 1020kg/1070kg,

Eibach luettelo ei anna kun yhden vaihtoehdon autooni ( vm 99 variant 1.8t manuaali + ilmastointi).
Eli tilasin E70-85-002-05-22 jossa massat 1090kg/1080 kg

Olisiko kuitenkin uskaltanut laittaa tuon pienemmillä akselimassoilla olevan (ei ilmastoituun tarkoitetun) Sen massat 1020 kg/1080 kg

Vielä ehtisin sarjan vaihtamaan jos tarvetta.
Pistää syömään miestä jos jää nokka ylös.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 3.4.2008 21:52

^Vastaava tapaus oli itselläni entisen Octavian kanssa. Eibachin sportlinet tuli tilattua, vaihdoin etujouset pienemmällä akselimassalla oleviin ja keula laskeutui ratkaisevan sentin niillä alemmaksi. Eli jos vielä voit, niin vaihda ihmeessä, lainkirjaimen täyttää silti.

Moilanen1976
-
Viestit: 69
Liittynyt: 28.1.2004 18:23

ViestiKirjoittaja Moilanen1976 » 4.4.2008 10:42

Kiitokset Tepille. Sain vaihdettua tuotteen. Ei saisi mainostaa mutta toistaiseksi on saanut todella hyvää palvelua TIJ Power:sta.

vaittinen
-
Viestit: 31
Liittynyt: 1.8.2006 21:33

ViestiKirjoittaja vaittinen » 4.4.2008 12:34

ja taas sotketaan soppaa :)

onko kellään kokemusta AP säädettävästä alustasarjasta??

ainakin ovat kehuneet AP:n ei säädettäviä mutta onko ero suurikin säädettäviin.

SamiT
-
Viestit: 13
Liittynyt: 30.8.2007 19:28

ViestiKirjoittaja SamiT » 7.4.2008 14:35

Olisko teillä kokemuksia GTS:n Coilovereista? Tietenkään se ei voi olla mikään mahdottoman hyvä, kun hintakaan ei ole kuin vähän alta 600€, mutta mikä on teidän mielipiteenne? Sellaset kiinnostais, mut mulle ei oo kauheen tuttu merkki, tosin näin aloittelijalle mikään oo tuttu. :) Mutta kokemuksia otetaan mielellään vastaan.

Perat
-
Viestit: 38
Liittynyt: 26.11.2003 18:21

GTS-Coiloverit käytössä

ViestiKirjoittaja Perat » 7.4.2008 21:06

Nyt on tullut GTS:n Coilovereille pari tonnia kilometrejä. Alusta on todella hyvä ajaa. Pintakovuutta ei pahasti, mutta jäykkyyttä löytyy. Pessee halvat kiinalaiset mennen tullen, ja takuukin on pari vuotta. Jäykkyyttä löytyy kivasti, joten kokeilussa auto ilman vakaajan tankoa. Uskomattomalta kuulosti ratkaisu, mutta on ollut toimiva. Alusta myötäilee paremmin tien muotoja ja pääsee kumpikin puoli erikseen toteuttamaan joustoa.

SamiT
-
Viestit: 13
Liittynyt: 30.8.2007 19:28

ViestiKirjoittaja SamiT » 8.4.2008 14:28

Jees. Pitää varmaan sitten tilata sellanen. Toisena vaihtoehtona olisi sitten ollut Jomin coiloveri, ni taitaa tuo GTS olla sitten sitä parempi..?

Määttä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 26.11.2007 20:17

ViestiKirjoittaja Määttä » 16.4.2008 20:47

Oisko jollain kertoa kokemuksia Kw var1 ja 2 välillä myös eibachin kaikki sarjat on syynäyksen alla

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 17.4.2008 4:24

joo mieki haluun tietää kw v1 :) onko siitä mihinkää?

Moilanen1976
-
Viestit: 69
Liittynyt: 28.1.2004 18:23

ViestiKirjoittaja Moilanen1976 » 20.4.2008 19:43

Tänään tuli Eibach laitettua alle. Hieman pintakovempi kuin vakio. Kallistelu ja niiailu väheni huomattavasti. Mukulakivilläkin pystyi ajelemaan vanhaan malliin.

Eli tyytyväinen olen. Toki ei kokemuksia muista sarjoista. Mitään sikamatalaa ei ollut tarkoituskaan näillä saada vaan semmoinen omaan silmään ok.

Ja onneksi vaihdoin nuo etupään jouset. Nyt nokka hiukan alempana kuin perä.
Edestä putosi 40mm ja takaa ei nyt sitten olekaan lukemia. Tai lukemat on mutta oli kesärengassetti kyydissä kun mittasin. Pisti jo ihmettelemään kun ei takana lukemat muuttuneet.

Pari hätästä räpsyä tuolla

Mokki
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.10.2006 13:18

ViestiKirjoittaja Mokki » 6.5.2008 17:45


Kokemuksia kellään slamitin kauppaamista oettinger madallusjousista?


Tuota tuossa jo aijemmin kyselty, mutta ei yhtään vastausta oo tullu, eli osaako kukaan noista mitään sanoa?
Ajattelin omaan Passattiin laittaa ihan vaan pelkät madallusjouset vakio iskareiden kans.
Madallusta en hae kuin sen n. 30mm. Osaisko joku ehdottaa jotain jousia, jolla auto olisi miellyttävä ajaa, ei siis mikään kivireki. Vai olisiko viisainta ostaa suoraan madallussarja?

Migetzu
-
Viestit: 70
Liittynyt: 30.1.2004 11:00

ViestiKirjoittaja Migetzu » 6.5.2008 20:59

Tuli tuossa laitettua itselle eibachin pro-street s alusta ja omaan makuun aika napakka. Ei turhia niijaile ,mutta silti olematta kivireki vaikka madallus on luokkaa -60mm edessä ja takana 45mm.

eroa Kw variantte 1 alustaan on paha sanoa kun siitä ei ole kokemuksia.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 6.5.2008 21:10

Mokki: vaihda uudet iskarit samalla kun laitat jouset niin ei tarvitse kahteen kertaan tehdä samaa hommaa kun vanhat iskarit antautuu.

Omassa Passatissa on Eibachin jouset ja sachsin advantaget (joiden pitäisi vastata sport-alustan iskareita) ja on ihan loistava yhdistelmä normiajeluun. Madaltui 40mm, mukava mukulakivikadulla muttei nyöki ja kallistele enää.

Tuskimpa nuo Oettingerin jouset kovin huonot on ja eivät ole pahan hintaiset. Kuitenkin jonkun ison firman tekemät jouset oettingerin paketissa. Kysy harrilta suoraan ;)

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 27.5.2008 22:49

Olen itse kuullut huhuja että D2-alustoissa olisi vähän tuv-hyväksyntä ongelmia.


Näin D2-kauppiaana voin todeta että kaikki myymäni D2-satsit ovat menneet uusissakin autoissa katsastuksesta läpi maahantuojan lausunnolla joka sisältää tekstiä yleisellä tasolla D2-alustoista ja siitä että sarjoilla on tuv-iso sertifikaatti.

Kuitenkin jos D2-alustasarjaa on hankkimassa, niin kannattaa silti käydä konttorilla vilauttamassa tätä lausuntoa että hyväksyvätkö sen vai ei. Noi tuv-hyväksyntäongelmat lienevät niitä jotka eivät tätä lausuntopaperia ole konttorilla näyttäneet(?).

Nizze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 15.4.2008 14:05

H&R omistajat, paljonko todellinen madallus

ViestiKirjoittaja Nizze » 3.6.2008 10:35

100t ajettu alusta menossa vaihtoon.
Valinta suoritetaan näiden välillä:
Suluissa oma ennakkokäsitys

H&R Cup Kit 50/40mm (urheilullisin)
GTS 45/35mm (edullisin, perus ok)
KW sport (ei sääd.) 40mm (edellisten välimaastossa, kallein)


Onko jollakin tuo H&R -paketti, H&R jouset + H&R iskarit
3BG variantissa?? Onko madallus oikeasti 50mm edessä ja tuleeko miten pintakova?

Oma rengastus 215/45/18 7,5 vanteella.

Irwi Kaikkonen
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.1.2007 23:39

ViestiKirjoittaja Irwi Kaikkonen » 4.6.2008 18:05

Koni punane ja Meyle vahvistettu sarja jotain 700e osat ja tyät. On nyt ainaski 15tkm yli talve toimineet.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 6.6.2008 7:29

AP:n alustat ovat hyviä suhteellisen edullisia. Tietääkseni KW:n "sisaralustoja". Niillä on 2 vuoden takuu ja toimisaika siedettävä. Mielestäni passat 3B:n säädettävän alustan hinta jäi alle 700e

kampe10
-
Viestit: 49
Liittynyt: 12.11.2007 1:02

ViestiKirjoittaja kampe10 » 11.6.2008 23:27

Oisko jollain kertoa kokemuksia V-MAXX coil-over sarjoista?
Ko näytti autovarusteella olevan aika edullisesti myynnissä.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 15.10.2008 8:55

Nostellaas nyt kun olis tarkoitus hommata Passat 3B alustasarja.

Mitään korkeussäädettävää en tarvi, mutta laadukas saisi olla. Mitä nyt olen selaillut niin Eibach Pro-System olisi vissiin niistä parhaita? Vaan mites tuo H&R Cup Kit? Onko jollakulla siitä kokemuksia? Kuvia Passatista tuolla alustalla?

Edit: Tossa kuvan autossa pitäis olla moinen cup kit:
http://home.arcor.de/der_fette_fuerst/bilder/sig/signatur.jpg

Meneekö tollaset ~50mm madaltavat helposti muutoskatsastuksesta edes läpi, jos se raja on 51mm?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 15.10.2008 10:51

Karban: Eibachit on hyvät

Onkohan kellään Konin STR.T sarjaa? Hinnan puolesta 3B:n omistajille houkutteleva vaihtoehto.

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 15.10.2008 11:02

KW street comforttia vaan alle. Paras alusta mitä maa päällään kantaa :P Ei niiale mutkiin eikä oo pintakova. Ainut tosin että perä ei menny niin alas ku toivoin.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 15.10.2008 11:10

^^Eibacheja tilatessa vissiin kannattaa akselimassojen perusteella tilailla? Mullakin vaikka on 1.9TDI ilmastoinnilla niin etuakselimassa rekisteriotteessa on 1020kg muistaakseni. Eli kantsii ottaa toi "1.6 kaikki mallit,, 1.8, 1.8 T ei ilmastoitu, ei autom." tarkoitettu, jossa etuakselimassa on tuo sama 1020kg? Vai tuleeko tuosta jotain ongelmia katsastuskonttorilla?

^KW Street Comfort olis varmaan hyvä, mutta maksaa tuplat siitä mitä tuo Eibach. Varsinkaan kun en minä niitä säätöjä tarvi. Iskarit pitää muutenkin uusia niin voisi samalla hiukan madaltaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 15.10.2008 13:41

Omaan 3bg:hen tuli tdi:hin tarkoitetut eibachit. keula laski 4cm ja perä pikkuisen päälle 3cm.

Tutulla oli 1.9tdi IV-golffissa 1.4:een tarkoitetut eibachit ja keula oli aika matalalla...

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 15.10.2008 14:47

mulla on ollu passatissa kaw alustasarja "ei säädettävä"-40mm se oli ihan ok
toisessa passatissa kw v2 siihen olin tosityytyväinen."ei pinta kova"
-gti golffissa kw v2 en ollu tyytyväinen"jotenkin hirmu kova vaikka kuinka sääteli
-leonissa formel k säädettävä ihan susi
ja nyt laitoin eilen a6 1.8tq kw 1 ja siihen oon enemmän ku tyytyväinen"ei pinta kova"
+kymmenessä muussa h&r:stä weiteckkiin ja siihen tulokseen oon tullu et jos meinas ostaa alustan niin ostaa kerralla kunnollisen laatu alustan jos autoa meinaa pitää kauemminkin.
tossa hyvä ja edullinen ei säädettävä:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=4126

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 17.10.2008 12:02

Kyllä se kait se Eibach pitää hommata. Mistä kannattais lähtee pk-seudulla kyseleen asennuksineen? Hinnan puolesta siis..

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 20.10.2008 4:03

toisessa passatissa kw v2 siihen olin tosityytyväinen."ei pinta kova"
-gti golffissa kw v2 en ollu tyytyväinen"jotenkin hirmu kova vaikka kuinka sääteli


Joo no omasta mielestä toi Street Comfortti on aika jäykkä eli en haluis yhtään jäykempää.. mutta en kyllä löysempääkään :)

hapa11
-
Viestit: 156
Liittynyt: 7.12.2005 21:50

ViestiKirjoittaja hapa11 » 6.11.2008 19:42

Onko jollain kuvia heittää 3b Passeteista missä on noi Eibachin madallusjouset alla. Pitäs omaan tilailla ni näkis millanen siit suunnillee tulee. Tossa aikasemmin olikin yks kuva farkusta, mu oisko jollain sedan passatista kuvaa?

Migetzu
-
Viestit: 70
Liittynyt: 30.1.2004 11:00

ViestiKirjoittaja Migetzu » 6.11.2008 20:55

kun pistää korkeussäädettävän eibachin niin saa ainaski mieleisen :-P

tuner1
-
Viestit: 80
Liittynyt: 2.7.2004 11:54

ViestiKirjoittaja tuner1 » 26.1.2009 19:30

Nostetaan vähän vanhaa aihetta..

Eli tämänkertainen kysymys on, että onko kellään kokemusta FK AK -alustasta 3B Passatissa tai jossain muussa? Kyseessä on siis se alusta missä etutolpat ovat säädettävät, mutta takapää ei ole.

Jotenkin FK kuulostaa paremmalta kuin esim JOM, mutta onko näin.Se on jo tiedossa, että KW ym kalliit ovat hyviä, mutta tälläkertaa budjetti on hieman rajallinen.

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

alustasarja

ViestiKirjoittaja pasattdi » 26.2.2009 13:59

onko kellään kokemuksia Cobran korkeussäädettävistä alustasarjoista? Ja paljonko nuo Eibachit kustantaa?

Nikozki
-
Viestit: 11
Liittynyt: 29.12.2008 15:16

ViestiKirjoittaja Nikozki » 6.4.2009 18:12

Onko kellään tietoa/ kokemusta minkälaiset nuo JOM merkkiset korkeussäädettävät alustasarjat vw passat 3B/ BG autoon. joita myydään tuningkauppa.comin sivuilla, niin ovatko ne mistään kotosin? Linkki: http://www.tradefactory.fi/epages/Kaupa ... 300&Page=3

Entä käykö ne vm 97 passat 1.8T sedaniin.. kun tuossa lukee vm98 eteen päin mutta linkkiä painettaessa lukee-> VW Passat 3B / 3BG (vm. 3/1997 - 2005) ?

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 6.4.2009 20:12

Kertooko jotain laadusta jos kunnolliset alustat maksaa n. 1000e ja tämän sarjan hinta alle 300e. Itse en henkilökohtasesti sijottais penniäkään tommosiin markka-mallin alustoihin.

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

alusta

ViestiKirjoittaja pasattdi » 6.4.2009 20:51

entäs K-SPORT alustasarjat jossa korkeus/jäykkyyssäätö? Kellään alla semmosta?

Teka
-
Viestit: 85
Liittynyt: 8.11.2003 22:18

ViestiKirjoittaja Teka » 6.4.2009 21:00

Niin olikos kellään kokemuksia tuosta aiemmin mainitusta V-MAXX coil-over sarjoista??
Onko tuo hintaluokka aivan kuraa vai onko rahoille vastinetta?

Suunnitelmissa olisi ton oman passatin madallus, mutta vaihtoehtoja on monia...

kampe10
-
Viestit: 49
Liittynyt: 12.11.2007 1:02

ViestiKirjoittaja kampe10 » 6.4.2009 22:35

Omaan passattiin asensin tuon V-MAXX coil-over sarjan viime kesänä. Ja ihan hyvin on toiminu. puutteena vain tuo jäykkyys säädön puute, muuten hinta/laatu kohdillaan..

henkka^^^
-
Viestit: 10
Liittynyt: 25.2.2009 15:04

ViestiKirjoittaja henkka^^^ » 14.4.2009 17:24

Itelläni 3B passatissa oettinger alusta.On kyllä sopivan jämäkkä ja vakaa ajaa.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 20.6.2009 22:04

Omaankin pasuunaan tekisi mieli jämäkämpää kyytiä ja ilmeisen tyytyväisiä on porukka tuohon bilstein - H&R / Eibach yhdistelmään olleet. Vaan mistäpä sellaiset kannattaisi ostaa?

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 21.6.2009 22:48

H&R:n jouset tilasin edesmenneen Kitupiikki.netin kautta ja Bilstein Sprintit http://www.modificars.fi/. Ota yhteyttä Volkkarijermuun ja pyydä tarjous. Erittäin tyytyväinen olen ollut settiin.

Fry
-
Viestit: 72
Liittynyt: 27.3.2007 10:58

ViestiKirjoittaja Fry » 30.6.2009 21:12

mulla on audissa toi k-sportin korkeus- ja jäykkyyssäädettävä alusta.
ehkä hieman pintakova mutta muuten ihan ok setti.

tilasin ruotsista,sieltä ei tullut tuv-papereita mukaan,saksasta tilattuun settiin ne saa mutta alustan hintakin on aivan eri sitten.

tänään juuri kävin koittamassa leimaan ja tuosta dokumentista jäi asia kiinni kun ei audista muuta vikaa löytynyt.nyt selvitän asiaa tuon paikan kanssa mistä tilasin(raidopower.se) että mitä asian kanssa tehdään..

Weast
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.5.2009 13:40

ViestiKirjoittaja Weast » 30.6.2009 23:11

Muijan IV golffis on tuo JOM:in alusta ja on ihan laadukkaan olonen mut öljyt on tullu pihalle etuiskareista.. eikä tietääkseni ole hirveen vanha edes.. en tiedä et onko ne sit menny jossain töyssys vai ihan muuten halpuuttaan.. en tiedä.. Itelläni on passatis toi kw variante 1 ja on 35:sen rengasprofiilin kans erittäin jäykkä.. se varmaan sopis jonnekki saksan tasasille autobahneille muttei oikein näille suomen mukulateille :) et jos joku on V1:stä hommaamas ni kannattaa vaikka miettiä kw:n street comfort mallia.. on mun mielestä saman hintanen kun tuo normi kw v1 ja pitäd olls vähän *mukavampi* :)

Weast
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.5.2009 13:40

ViestiKirjoittaja Weast » 30.6.2009 23:16

http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=4958 siinä tuon street comfortin linkki..

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 1.7.2009 13:58

^^ OT: Saksan autobahnit ei ole erityisen tasaiset. Ainakaan ne millä itse ajoin. Ei nyt tietysti ihan mukulakiveäkään...

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 10.12.2009 19:49

street comfortti on muuten bueno mut perä ei laske paljoo.

hapa11
-
Viestit: 156
Liittynyt: 7.12.2005 21:50

ViestiKirjoittaja hapa11 » 14.3.2010 20:22

Onko kellään tietoa saako alla olevaa alustaa mistään halvemmalla?

http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... &section=c

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 24.3.2010 11:50

Vähän tyhmä kysymys ehkä, mutta sopiiko heittämällä paikalleen esim. H&R cup kit?

Tässä Vogtlandissa on ilmeisesti toi tolppa mukana (+yläpää laakeri) vai kuvassako vain?

Onko noi molemmat setit täysin plug and play vai hämääkö kuvat?

Ja tuntumaa Vogtland / H&R saa kertoa. ;-)

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.3.2010 12:18

Toi Vogtlandin kuva on vaan ihan yleiskuva taitaa olla sama kuva kuin täällä. Kootaan alkuperäisillä yläpään osilla. Jos pehmeästä alustasta tykkäät ja pelkäät kivirekiä, niin Vogtland on ihan kärkipäätä.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 24.3.2010 12:48

Toi Vogtlandin kuva on vaan ihan yleiskuva taitaa olla sama kuva kuin täällä. Kootaan alkuperäisillä yläpään osilla. Jos pehmeästä alustasta tykkäät ja pelkäät kivirekiä, niin Vogtland on ihan kärkipäätä.


Eli H&R:n pumppu menee alkuperäiseen tolppaan?

Joo joustava on mukava, mutta pitäisi olla progressiivinen. Nykyinen JOM tuntuu olevan 1) matala (-60mm) ja 2) löysä. Eli kraappii kiinni helposti jos on kunnon heittoa. Jopa moottoritiellä niiaa aika alas pitkissä heitoissa.

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 24.3.2010 15:38

JOM:in korkeussäädettävä on tosi jämäkkä ajaa.. Siis budjetti alustaksi.. Itellä V-MAXX korkeussäädettävä ollut jo 30tkm alla ja toimii tosi hyvin!!

Nikozki
-
Viestit: 11
Liittynyt: 29.12.2008 15:16

ViestiKirjoittaja Nikozki » 11.5.2010 22:13

Ostin itse tuon JOM korkeussäädettävän alustasarjan ja nyt on tullut 40tkm täyteen yhden vuoden aikana ja hyvin on toiminut

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 12.10.2010 14:41

Löytyiskö lisää kokemuksia mikä olis hyvä ja halpa (:-D ) alusta Passat 3BG:een? Saisi olla kyllä ihan edullinen, ei mikään tonnin Koni.

Nyt autossa on paikallaan 3 v / 100 000 km käytetty JOM joka kaiketi porsii. On vedetty ihan tappiin alas 320 mm keskiö kaaresta.

Kestäisikö noi halvat VMAXXit hyvin jos ei tiputa ihan tappiin vaan vaikka 330-335 mm kaaresta keskiöön?

juupetti
-
Viestit: 108
Liittynyt: 22.1.2010 14:13

ViestiKirjoittaja juupetti » 12.10.2010 14:47

Ittellä ollu nyt n. 10tkm ajan JOM-alustasarja. On saanu röykytystä sorateillä että haipakkaa pikitiellä.
Hyvin on kestäny.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 12.10.2010 20:50

Minkälaista haipakkaa voi antaa hiekkatiellä madalletulle 3b:lle ?

Kiinnostaa vain, kun juuri ruuvasin ~130tkm ajetut slamitin nivelet uusiin slamitin niveliin.

Ja kyseisellä autolla ajetaan pääosin todella huonoa hiekkatietä, melkomoista haipakkaa.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 13.10.2010 1:10

Omassa nyt ~50mm pudotus, kyllähän tolla vetää vaikka sataa ihan missä vaan, jos ei haittaa matkan varrelle jääneet pohjamuovit ja repeytyneet pakoputken joustot :)

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 8.3.2011 14:56

Tietääkö joku paremmin TA-technix alustasarjoista? Ei ainakaan näyttäis olevan enää paha hinta alustasarjasta.
Foorumin eräs kauppias näyttää myyvän samoja.

Eli nyt riittäis kun sarja on halpa, säädettävä ja toimii normaalissa köröttelyssä paremmin kuin sarja josta on öljyt/kaasut mäellä :D ja tietty sopii heittämällä sigun kikottimeen.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 15.3.2011 9:10

........
Viimeksi muokannut alspe, 19.4.2011 7:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 15.3.2011 11:41

Selkiää, mutta vielä kysymys, että tuleeko noissa edullisissa sarjoissa (TA-technix) suojakumit iskareihin?

jokkix
-
Viestit: 31
Liittynyt: 9.4.2010 18:47

ViestiKirjoittaja jokkix » 16.3.2011 22:15

Mo!

Ite justiin pistin 3C:n alle tuommosen 200 euron ta-technixin satsin ja siinä ei tullu mukana iskarien suojakumeja, mutta käytin originaaleja.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 21.3.2011 8:30

Tuli sitten tilattua TA-technix sarja etupään domlaagereilla. Ehkä kahden viikon päästä saan ajokokemuksia jotka sitten jaan tänne.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 27.3.2011 19:28

Lyhyen ajelun jälkeen Ta-technix sarja tuntuu olevan ihan OK, ei paljon vertailukohtaa ole mutta en halvalta sarjalta paljon enempää osaa vaatia. Pasuuna laitettiin viissiin 325 mm etukaaresta pyörän keskiöön. Ei ole hirveän pintakova, vaan sopivan napakka kun rauhalliseen tahtiin lipuu eteenpäin. :) Ralliinhan en tuota ostanut.

Samannäköinen sarja oli kuin JOM. Punaiset jouset ja iskarikin oli saman näköinen, onkohan ne samoja?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 19.4.2011 7:18

Onko kellään ollut vastaavaa, että (sportti)alustasarjan pohjaanlyöntikumit jää (etupäässä) jousen yläpään "jumiin" (esim. isossa töyssyssä ja sitten se kumi narisee kurveissa ja käännöksissä?

Kumihan on tuon näköinen (vaalea puikula)
Kuva

Pitäiskö pohjaanlyöntikumi vetää isolla letkukiristimellä kiinni iskarin "tolpan" yläreunaan, siis siten, että se pysyy siinä samassa kohdassa aina? Nyt se siis lähtee jousen mukana ylös sen jälkeen kun on ajanut kunnon töyssyyn ja jousi käynyt ihan lytyssä.
Viimeksi muokannut alspe, 19.4.2011 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 19.4.2011 11:00

No on se ny kumma, missä kaikki todelliset DIY-gurut ovat? ;)

Olisko niin, että suurehkon madalluksen kanssa noita sarjan mukana tulleita vaaleita pohjaanlyöntikumeja (jossa on musta kaulus) pitäisi lyhentää jotta se kumi ei iskeydy sinne yläpäähän kiinni jos jousi käy lysyssä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa