passattiin alustaa
Valvoja: ffp jäsenet
passattiin alustaa
kertokaas kokemuksia 3b passattiin kelvoista alustoista.hakua kokeilin mutta ei selventävää vastausta sieltä löytynnyt.kyseessä ympärivuotinen käyttökulkine,säädettävyys olisi plussaa kun nyky iskaritkin olkaa olla finito ja toisinaan takakonttikin on täynnä tavaraa eikä ole kiva jos perä lyyhöttää..tekeekö halpis esim. JOMin säädettävillä mitään?
-
- -
nyt on alla JOMin säädettävä ja pienien ajeluitten perusteella on ainakin omalle persaukselle aivan kelpo ajettava.pakettia aukaistessa ensimmäinen huomio oli että kohtuullisen laadukkaan oloinen on halvasta hinnasta huolimatta.entinen vetelyys loistaa poissaolollaan ja ei hae tietä niinkuin ennen vaikka ei vielä kulmat olekkaan säädetty.hieman pintakova,ei kuitenkaan liian,makuasioita.suosittelen semmoiselle joka ei halua laittaa alustaan kiinni isoja rahoja.
Omassa Pasuunassa Eibach 30 milliä pudottavat jouset ja Bilstein P6.
Kohtu hyvä mutta jotain vielä kaipaisi.
Camberia on hiukan liikaa. (mutkaajo luonnistuu paremmin)
ja kallistuksenvakaimelle pitäisi jotain tehdä. Eibachilla olisi hiukan tukevampi tanko.
Passatiin on tehtaalta vaihtoehtoisesti useanlaisia tukivarsia.
Eli onko tehtaan sport 1BE alustassa erilaiset tukivarret kuin 1BA standard alustassa?
Jos jollakulla on tehtaan sport alusta ja haluaa mua hiukan jeesata niin voi laittaa myös henk.kohtaseen postiin myös.
Tuo 30 milliäkin tuntuu täällä kotikaupungin "pottupelto/noppakuutio"- kaduilla aina silloin tällöin liian matalalta. saa ihan tosissaan katsella mistä kulkee
Onneksi on teräksinen panssari.
Kohtu hyvä mutta jotain vielä kaipaisi.
Camberia on hiukan liikaa. (mutkaajo luonnistuu paremmin)
ja kallistuksenvakaimelle pitäisi jotain tehdä. Eibachilla olisi hiukan tukevampi tanko.
Passatiin on tehtaalta vaihtoehtoisesti useanlaisia tukivarsia.
Eli onko tehtaan sport 1BE alustassa erilaiset tukivarret kuin 1BA standard alustassa?
Jos jollakulla on tehtaan sport alusta ja haluaa mua hiukan jeesata niin voi laittaa myös henk.kohtaseen postiin myös.
Tuo 30 milliäkin tuntuu täällä kotikaupungin "pottupelto/noppakuutio"- kaduilla aina silloin tällöin liian matalalta. saa ihan tosissaan katsella mistä kulkee
Onneksi on teräksinen panssari.
Olen itse kuullut huhuja että D2-alustoissa olisi vähän tuv-hyväksyntä ongelmia
Eipä tosiaan taida olla mitään hyväksyntöjä, jotka kotimaisessa katsastuksessa EU- tyyppihyväksyttyyn autoon riittäisivät.
Jollakin kauppiaalla näin täällä joskus hiukan harhaan johtavan maininnan jotenkin näin, että "D2- sarjoilla ei ole mallikohtaista TÜV- hyväksyntää, mutta valmistajana D2:lla on TÜV-hyväksyntä"
Joka tarkoittaa = Toisin sanoen ilmaistuna, että D2- alustasarjoilla ei ole mitään kotimaisessa katsastuksessa hyväksyttäviä hyväksyntöjä kotimaiseen katsastukseen yleisesti 1996 ja sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa.
Linkkivinkki: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=156
(Jos olin väärässä mallikohtaisten- hyväksyntöjen suhteen, eli tilanne olisi muuttunut, joku D2- alustoja kauppaava kauppias saa oikaista. )
joo itsellä ei ole kiinnostusta ruveta inttämään tuv-hyväksynnästä katsastus konttorin sedän kanssa jos sitä ei kerta D2 ole.
taitaa tuo alustan valinta sitte päätyä kw1.
olen kuullu että kw 1 olis normi ajossa vähä turhan jäykkä? olis mukava kuulla mielipiteiltä keltä semmoinen alusta pasuutista löytyisi.
taitaa tuo alustan valinta sitte päätyä kw1.
olen kuullu että kw 1 olis normi ajossa vähä turhan jäykkä? olis mukava kuulla mielipiteiltä keltä semmoinen alusta pasuutista löytyisi.
Korkeussäädettävä GTS
Tuollaisen korkeussäädettävän GTS:n just väänsin alle. Edessä säätöä -40-80mm ja takana -25-60mm. Parin sadan tiukan koeajokilometrin jälkeen voisin sanoa, että on ajettavuus kohdallaan. Voin suositella.
Nyt kun omasta korkkas alatukivarren pallonivel (siis katkesi), heräsi kysymys noista tukivarsista alustasarjan kanssa.
Alla edelleen alkuperäiset jouset ja iskarit, mittarissa 282 tkm. Tukivarsisarjoja mennytkin sitten useampi. Viimeisimmällä ajettu noin 60tkm / 1½ vuotta.
VAG on ilmeisesti hiotanut tuon jousituksen näissä vehkeissä tuolla nivelistöllä..
Itse kysymys kuuluukin: onko kellään kokemuksia tai onko kukaan kiinnittänyt huomioita noitten nivelien kestoon alustasarjojen kanssa? Tai onko noita tukivarsia erilaisia?
Jotain hassua tuossa jousitusgeometriassa on..
Alla edelleen alkuperäiset jouset ja iskarit, mittarissa 282 tkm. Tukivarsisarjoja mennytkin sitten useampi. Viimeisimmällä ajettu noin 60tkm / 1½ vuotta.
VAG on ilmeisesti hiotanut tuon jousituksen näissä vehkeissä tuolla nivelistöllä..
Itse kysymys kuuluukin: onko kellään kokemuksia tai onko kukaan kiinnittänyt huomioita noitten nivelien kestoon alustasarjojen kanssa? Tai onko noita tukivarsia erilaisia?
Jotain hassua tuossa jousitusgeometriassa on..
-
- -
Löytyykö täältä akselimassojen asiantuntijoita.
Tilasin tuossa omaani Eibach pro system-paketin ja jäin miettimään otinko oikean paketin?
Rek. otteen mukaan akselipainot 1020kg/1070kg,
Eibach luettelo ei anna kun yhden vaihtoehdon autooni ( vm 99 variant 1.8t manuaali + ilmastointi).
Eli tilasin E70-85-002-05-22 jossa massat 1090kg/1080 kg
Olisiko kuitenkin uskaltanut laittaa tuon pienemmillä akselimassoilla olevan (ei ilmastoituun tarkoitetun) Sen massat 1020 kg/1080 kg
Vielä ehtisin sarjan vaihtamaan jos tarvetta.
Pistää syömään miestä jos jää nokka ylös.
Tilasin tuossa omaani Eibach pro system-paketin ja jäin miettimään otinko oikean paketin?
Rek. otteen mukaan akselipainot 1020kg/1070kg,
Eibach luettelo ei anna kun yhden vaihtoehdon autooni ( vm 99 variant 1.8t manuaali + ilmastointi).
Eli tilasin E70-85-002-05-22 jossa massat 1090kg/1080 kg
Olisiko kuitenkin uskaltanut laittaa tuon pienemmillä akselimassoilla olevan (ei ilmastoituun tarkoitetun) Sen massat 1020 kg/1080 kg
Vielä ehtisin sarjan vaihtamaan jos tarvetta.
Pistää syömään miestä jos jää nokka ylös.
-
- -
Olisko teillä kokemuksia GTS:n Coilovereista? Tietenkään se ei voi olla mikään mahdottoman hyvä, kun hintakaan ei ole kuin vähän alta 600€, mutta mikä on teidän mielipiteenne? Sellaset kiinnostais, mut mulle ei oo kauheen tuttu merkki, tosin näin aloittelijalle mikään oo tuttu. :) Mutta kokemuksia otetaan mielellään vastaan.
GTS-Coiloverit käytössä
Nyt on tullut GTS:n Coilovereille pari tonnia kilometrejä. Alusta on todella hyvä ajaa. Pintakovuutta ei pahasti, mutta jäykkyyttä löytyy. Pessee halvat kiinalaiset mennen tullen, ja takuukin on pari vuotta. Jäykkyyttä löytyy kivasti, joten kokeilussa auto ilman vakaajan tankoa. Uskomattomalta kuulosti ratkaisu, mutta on ollut toimiva. Alusta myötäilee paremmin tien muotoja ja pääsee kumpikin puoli erikseen toteuttamaan joustoa.
-
- -
Tänään tuli Eibach laitettua alle. Hieman pintakovempi kuin vakio. Kallistelu ja niiailu väheni huomattavasti. Mukulakivilläkin pystyi ajelemaan vanhaan malliin.
Eli tyytyväinen olen. Toki ei kokemuksia muista sarjoista. Mitään sikamatalaa ei ollut tarkoituskaan näillä saada vaan semmoinen omaan silmään ok.
Ja onneksi vaihdoin nuo etupään jouset. Nyt nokka hiukan alempana kuin perä.
Edestä putosi 40mm ja takaa ei nyt sitten olekaan lukemia. Tai lukemat on mutta oli kesärengassetti kyydissä kun mittasin. Pisti jo ihmettelemään kun ei takana lukemat muuttuneet.
Pari hätästä räpsyä tuolla
Eli tyytyväinen olen. Toki ei kokemuksia muista sarjoista. Mitään sikamatalaa ei ollut tarkoituskaan näillä saada vaan semmoinen omaan silmään ok.
Ja onneksi vaihdoin nuo etupään jouset. Nyt nokka hiukan alempana kuin perä.
Edestä putosi 40mm ja takaa ei nyt sitten olekaan lukemia. Tai lukemat on mutta oli kesärengassetti kyydissä kun mittasin. Pisti jo ihmettelemään kun ei takana lukemat muuttuneet.
Pari hätästä räpsyä tuolla
Kokemuksia kellään slamitin kauppaamista oettinger madallusjousista?
Tuota tuossa jo aijemmin kyselty, mutta ei yhtään vastausta oo tullu, eli osaako kukaan noista mitään sanoa?
Ajattelin omaan Passattiin laittaa ihan vaan pelkät madallusjouset vakio iskareiden kans.
Madallusta en hae kuin sen n. 30mm. Osaisko joku ehdottaa jotain jousia, jolla auto olisi miellyttävä ajaa, ei siis mikään kivireki. Vai olisiko viisainta ostaa suoraan madallussarja?
Mokki: vaihda uudet iskarit samalla kun laitat jouset niin ei tarvitse kahteen kertaan tehdä samaa hommaa kun vanhat iskarit antautuu.
Omassa Passatissa on Eibachin jouset ja sachsin advantaget (joiden pitäisi vastata sport-alustan iskareita) ja on ihan loistava yhdistelmä normiajeluun. Madaltui 40mm, mukava mukulakivikadulla muttei nyöki ja kallistele enää.
Tuskimpa nuo Oettingerin jouset kovin huonot on ja eivät ole pahan hintaiset. Kuitenkin jonkun ison firman tekemät jouset oettingerin paketissa. Kysy harrilta suoraan ;)
Omassa Passatissa on Eibachin jouset ja sachsin advantaget (joiden pitäisi vastata sport-alustan iskareita) ja on ihan loistava yhdistelmä normiajeluun. Madaltui 40mm, mukava mukulakivikadulla muttei nyöki ja kallistele enää.
Tuskimpa nuo Oettingerin jouset kovin huonot on ja eivät ole pahan hintaiset. Kuitenkin jonkun ison firman tekemät jouset oettingerin paketissa. Kysy harrilta suoraan ;)
-
- -
- Viesti:
Olen itse kuullut huhuja että D2-alustoissa olisi vähän tuv-hyväksyntä ongelmia.
Näin D2-kauppiaana voin todeta että kaikki myymäni D2-satsit ovat menneet uusissakin autoissa katsastuksesta läpi maahantuojan lausunnolla joka sisältää tekstiä yleisellä tasolla D2-alustoista ja siitä että sarjoilla on tuv-iso sertifikaatti.
Kuitenkin jos D2-alustasarjaa on hankkimassa, niin kannattaa silti käydä konttorilla vilauttamassa tätä lausuntoa että hyväksyvätkö sen vai ei. Noi tuv-hyväksyntäongelmat lienevät niitä jotka eivät tätä lausuntopaperia ole konttorilla näyttäneet(?).
H&R omistajat, paljonko todellinen madallus
100t ajettu alusta menossa vaihtoon.
Valinta suoritetaan näiden välillä:
Suluissa oma ennakkokäsitys
H&R Cup Kit 50/40mm (urheilullisin)
GTS 45/35mm (edullisin, perus ok)
KW sport (ei sääd.) 40mm (edellisten välimaastossa, kallein)
Onko jollakin tuo H&R -paketti, H&R jouset + H&R iskarit
3BG variantissa?? Onko madallus oikeasti 50mm edessä ja tuleeko miten pintakova?
Oma rengastus 215/45/18 7,5 vanteella.
Valinta suoritetaan näiden välillä:
Suluissa oma ennakkokäsitys
H&R Cup Kit 50/40mm (urheilullisin)
GTS 45/35mm (edullisin, perus ok)
KW sport (ei sääd.) 40mm (edellisten välimaastossa, kallein)
Onko jollakin tuo H&R -paketti, H&R jouset + H&R iskarit
3BG variantissa?? Onko madallus oikeasti 50mm edessä ja tuleeko miten pintakova?
Oma rengastus 215/45/18 7,5 vanteella.
-
- -
Nostellaas nyt kun olis tarkoitus hommata Passat 3B alustasarja.
Mitään korkeussäädettävää en tarvi, mutta laadukas saisi olla. Mitä nyt olen selaillut niin Eibach Pro-System olisi vissiin niistä parhaita? Vaan mites tuo H&R Cup Kit? Onko jollakulla siitä kokemuksia? Kuvia Passatista tuolla alustalla?
Edit: Tossa kuvan autossa pitäis olla moinen cup kit:
http://home.arcor.de/der_fette_fuerst/bilder/sig/signatur.jpg
Meneekö tollaset ~50mm madaltavat helposti muutoskatsastuksesta edes läpi, jos se raja on 51mm?
Mitään korkeussäädettävää en tarvi, mutta laadukas saisi olla. Mitä nyt olen selaillut niin Eibach Pro-System olisi vissiin niistä parhaita? Vaan mites tuo H&R Cup Kit? Onko jollakulla siitä kokemuksia? Kuvia Passatista tuolla alustalla?
Edit: Tossa kuvan autossa pitäis olla moinen cup kit:
http://home.arcor.de/der_fette_fuerst/bilder/sig/signatur.jpg
Meneekö tollaset ~50mm madaltavat helposti muutoskatsastuksesta edes läpi, jos se raja on 51mm?
^^Eibacheja tilatessa vissiin kannattaa akselimassojen perusteella tilailla? Mullakin vaikka on 1.9TDI ilmastoinnilla niin etuakselimassa rekisteriotteessa on 1020kg muistaakseni. Eli kantsii ottaa toi "1.6 kaikki mallit,, 1.8, 1.8 T ei ilmastoitu, ei autom." tarkoitettu, jossa etuakselimassa on tuo sama 1020kg? Vai tuleeko tuosta jotain ongelmia katsastuskonttorilla?
^KW Street Comfort olis varmaan hyvä, mutta maksaa tuplat siitä mitä tuo Eibach. Varsinkaan kun en minä niitä säätöjä tarvi. Iskarit pitää muutenkin uusia niin voisi samalla hiukan madaltaa.
^KW Street Comfort olis varmaan hyvä, mutta maksaa tuplat siitä mitä tuo Eibach. Varsinkaan kun en minä niitä säätöjä tarvi. Iskarit pitää muutenkin uusia niin voisi samalla hiukan madaltaa.
mulla on ollu passatissa kaw alustasarja "ei säädettävä"-40mm se oli ihan ok
toisessa passatissa kw v2 siihen olin tosityytyväinen."ei pinta kova"
-gti golffissa kw v2 en ollu tyytyväinen"jotenkin hirmu kova vaikka kuinka sääteli
-leonissa formel k säädettävä ihan susi
ja nyt laitoin eilen a6 1.8tq kw 1 ja siihen oon enemmän ku tyytyväinen"ei pinta kova"
+kymmenessä muussa h&r:stä weiteckkiin ja siihen tulokseen oon tullu et jos meinas ostaa alustan niin ostaa kerralla kunnollisen laatu alustan jos autoa meinaa pitää kauemminkin.
tossa hyvä ja edullinen ei säädettävä:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=4126
toisessa passatissa kw v2 siihen olin tosityytyväinen."ei pinta kova"
-gti golffissa kw v2 en ollu tyytyväinen"jotenkin hirmu kova vaikka kuinka sääteli
-leonissa formel k säädettävä ihan susi
ja nyt laitoin eilen a6 1.8tq kw 1 ja siihen oon enemmän ku tyytyväinen"ei pinta kova"
+kymmenessä muussa h&r:stä weiteckkiin ja siihen tulokseen oon tullu et jos meinas ostaa alustan niin ostaa kerralla kunnollisen laatu alustan jos autoa meinaa pitää kauemminkin.
tossa hyvä ja edullinen ei säädettävä:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=4126
Nostetaan vähän vanhaa aihetta..
Eli tämänkertainen kysymys on, että onko kellään kokemusta FK AK -alustasta 3B Passatissa tai jossain muussa? Kyseessä on siis se alusta missä etutolpat ovat säädettävät, mutta takapää ei ole.
Jotenkin FK kuulostaa paremmalta kuin esim JOM, mutta onko näin.Se on jo tiedossa, että KW ym kalliit ovat hyviä, mutta tälläkertaa budjetti on hieman rajallinen.
Eli tämänkertainen kysymys on, että onko kellään kokemusta FK AK -alustasta 3B Passatissa tai jossain muussa? Kyseessä on siis se alusta missä etutolpat ovat säädettävät, mutta takapää ei ole.
Jotenkin FK kuulostaa paremmalta kuin esim JOM, mutta onko näin.Se on jo tiedossa, että KW ym kalliit ovat hyviä, mutta tälläkertaa budjetti on hieman rajallinen.
alustasarja
onko kellään kokemuksia Cobran korkeussäädettävistä alustasarjoista? Ja paljonko nuo Eibachit kustantaa?
Onko kellään tietoa/ kokemusta minkälaiset nuo JOM merkkiset korkeussäädettävät alustasarjat vw passat 3B/ BG autoon. joita myydään tuningkauppa.comin sivuilla, niin ovatko ne mistään kotosin? Linkki: http://www.tradefactory.fi/epages/Kaupa ... 300&Page=3
Entä käykö ne vm 97 passat 1.8T sedaniin.. kun tuossa lukee vm98 eteen päin mutta linkkiä painettaessa lukee-> VW Passat 3B / 3BG (vm. 3/1997 - 2005) ?
Entä käykö ne vm 97 passat 1.8T sedaniin.. kun tuossa lukee vm98 eteen päin mutta linkkiä painettaessa lukee-> VW Passat 3B / 3BG (vm. 3/1997 - 2005) ?
-
- -
H&R:n jouset tilasin edesmenneen Kitupiikki.netin kautta ja Bilstein Sprintit http://www.modificars.fi/. Ota yhteyttä Volkkarijermuun ja pyydä tarjous. Erittäin tyytyväinen olen ollut settiin.
mulla on audissa toi k-sportin korkeus- ja jäykkyyssäädettävä alusta.
ehkä hieman pintakova mutta muuten ihan ok setti.
tilasin ruotsista,sieltä ei tullut tuv-papereita mukaan,saksasta tilattuun settiin ne saa mutta alustan hintakin on aivan eri sitten.
tänään juuri kävin koittamassa leimaan ja tuosta dokumentista jäi asia kiinni kun ei audista muuta vikaa löytynyt.nyt selvitän asiaa tuon paikan kanssa mistä tilasin(raidopower.se) että mitä asian kanssa tehdään..
ehkä hieman pintakova mutta muuten ihan ok setti.
tilasin ruotsista,sieltä ei tullut tuv-papereita mukaan,saksasta tilattuun settiin ne saa mutta alustan hintakin on aivan eri sitten.
tänään juuri kävin koittamassa leimaan ja tuosta dokumentista jäi asia kiinni kun ei audista muuta vikaa löytynyt.nyt selvitän asiaa tuon paikan kanssa mistä tilasin(raidopower.se) että mitä asian kanssa tehdään..
Muijan IV golffis on tuo JOM:in alusta ja on ihan laadukkaan olonen mut öljyt on tullu pihalle etuiskareista.. eikä tietääkseni ole hirveen vanha edes.. en tiedä et onko ne sit menny jossain töyssys vai ihan muuten halpuuttaan.. en tiedä.. Itelläni on passatis toi kw variante 1 ja on 35:sen rengasprofiilin kans erittäin jäykkä.. se varmaan sopis jonnekki saksan tasasille autobahneille muttei oikein näille suomen mukulateille :) et jos joku on V1:stä hommaamas ni kannattaa vaikka miettiä kw:n street comfort mallia.. on mun mielestä saman hintanen kun tuo normi kw v1 ja pitäd olls vähän *mukavampi* :)
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=4958 siinä tuon street comfortin linkki..
-
- -
Onko kellään tietoa saako alla olevaa alustaa mistään halvemmalla?
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... §ion=c
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... §ion=c
Vähän tyhmä kysymys ehkä, mutta sopiiko heittämällä paikalleen esim. H&R cup kit?
Tässä Vogtlandissa on ilmeisesti toi tolppa mukana (+yläpää laakeri) vai kuvassako vain?
Onko noi molemmat setit täysin plug and play vai hämääkö kuvat?
Ja tuntumaa Vogtland / H&R saa kertoa. ;-)
Tässä Vogtlandissa on ilmeisesti toi tolppa mukana (+yläpää laakeri) vai kuvassako vain?
Onko noi molemmat setit täysin plug and play vai hämääkö kuvat?
Ja tuntumaa Vogtland / H&R saa kertoa. ;-)
-
- -
- Viesti:
Toi Vogtlandin kuva on vaan ihan yleiskuva taitaa olla sama kuva kuin täällä. Kootaan alkuperäisillä yläpään osilla. Jos pehmeästä alustasta tykkäät ja pelkäät kivirekiä, niin Vogtland on ihan kärkipäätä.
Toi Vogtlandin kuva on vaan ihan yleiskuva taitaa olla sama kuva kuin täällä. Kootaan alkuperäisillä yläpään osilla. Jos pehmeästä alustasta tykkäät ja pelkäät kivirekiä, niin Vogtland on ihan kärkipäätä.
Eli H&R:n pumppu menee alkuperäiseen tolppaan?
Joo joustava on mukava, mutta pitäisi olla progressiivinen. Nykyinen JOM tuntuu olevan 1) matala (-60mm) ja 2) löysä. Eli kraappii kiinni helposti jos on kunnon heittoa. Jopa moottoritiellä niiaa aika alas pitkissä heitoissa.
Löytyiskö lisää kokemuksia mikä olis hyvä ja halpa (:-D ) alusta Passat 3BG:een? Saisi olla kyllä ihan edullinen, ei mikään tonnin Koni.
Nyt autossa on paikallaan 3 v / 100 000 km käytetty JOM joka kaiketi porsii. On vedetty ihan tappiin alas 320 mm keskiö kaaresta.
Kestäisikö noi halvat VMAXXit hyvin jos ei tiputa ihan tappiin vaan vaikka 330-335 mm kaaresta keskiöön?
Nyt autossa on paikallaan 3 v / 100 000 km käytetty JOM joka kaiketi porsii. On vedetty ihan tappiin alas 320 mm keskiö kaaresta.
Kestäisikö noi halvat VMAXXit hyvin jos ei tiputa ihan tappiin vaan vaikka 330-335 mm kaaresta keskiöön?
Tietääkö joku paremmin TA-technix alustasarjoista? Ei ainakaan näyttäis olevan enää paha hinta alustasarjasta.
Foorumin eräs kauppias näyttää myyvän samoja.
Eli nyt riittäis kun sarja on halpa, säädettävä ja toimii normaalissa köröttelyssä paremmin kuin sarja josta on öljyt/kaasut mäellä :D ja tietty sopii heittämällä sigun kikottimeen.
Foorumin eräs kauppias näyttää myyvän samoja.
Eli nyt riittäis kun sarja on halpa, säädettävä ja toimii normaalissa köröttelyssä paremmin kuin sarja josta on öljyt/kaasut mäellä :D ja tietty sopii heittämällä sigun kikottimeen.
Tuli sitten tilattua TA-technix sarja etupään domlaagereilla. Ehkä kahden viikon päästä saan ajokokemuksia jotka sitten jaan tänne.
Lyhyen ajelun jälkeen Ta-technix sarja tuntuu olevan ihan OK, ei paljon vertailukohtaa ole mutta en halvalta sarjalta paljon enempää osaa vaatia. Pasuuna laitettiin viissiin 325 mm etukaaresta pyörän keskiöön. Ei ole hirveän pintakova, vaan sopivan napakka kun rauhalliseen tahtiin lipuu eteenpäin. :) Ralliinhan en tuota ostanut.
Samannäköinen sarja oli kuin JOM. Punaiset jouset ja iskarikin oli saman näköinen, onkohan ne samoja?
Samannäköinen sarja oli kuin JOM. Punaiset jouset ja iskarikin oli saman näköinen, onkohan ne samoja?
Onko kellään ollut vastaavaa, että (sportti)alustasarjan pohjaanlyöntikumit jää (etupäässä) jousen yläpään "jumiin" (esim. isossa töyssyssä ja sitten se kumi narisee kurveissa ja käännöksissä?
Kumihan on tuon näköinen (vaalea puikula)
Pitäiskö pohjaanlyöntikumi vetää isolla letkukiristimellä kiinni iskarin "tolpan" yläreunaan, siis siten, että se pysyy siinä samassa kohdassa aina? Nyt se siis lähtee jousen mukana ylös sen jälkeen kun on ajanut kunnon töyssyyn ja jousi käynyt ihan lytyssä.
Kumihan on tuon näköinen (vaalea puikula)

Pitäiskö pohjaanlyöntikumi vetää isolla letkukiristimellä kiinni iskarin "tolpan" yläreunaan, siis siten, että se pysyy siinä samassa kohdassa aina? Nyt se siis lähtee jousen mukana ylös sen jälkeen kun on ajanut kunnon töyssyyn ja jousi käynyt ihan lytyssä.
Viimeksi muokannut alspe, 19.4.2011 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”