1.9 tdi agr rynkytys ja savutus ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi agr rynkytys ja savutus ongelmaa
Auto skoda octavia 1.9 tdi 66kw -99 ajettu kohta 290 tkm
Kylmänä käynnistäessä pukkaa melkoiset siniset savut ja kone kynkyttää n.10 sekuntia jonka jälkeen käynti tasoittuu. Lämpimällä koneella on semmoinen ongelma kun vauhdissa painaa kytkimen pohjaan ja rullaa niin pitkään että auto pysähtyy niin kone rynkyttää koko matkan, niinkuin olisi evry päällä. Heti kun löysää kytkimen niin rynkytys loppuu. Lämpimällä koneella minkaalaista savutusongelmaa ei ole, ei mustaa eikä sinistä.
Kylmänä käynnistäessä pukkaa melkoiset siniset savut ja kone kynkyttää n.10 sekuntia jonka jälkeen käynti tasoittuu. Lämpimällä koneella on semmoinen ongelma kun vauhdissa painaa kytkimen pohjaan ja rullaa niin pitkään että auto pysähtyy niin kone rynkyttää koko matkan, niinkuin olisi evry päällä. Heti kun löysää kytkimen niin rynkytys loppuu. Lämpimällä koneella minkaalaista savutusongelmaa ei ole, ei mustaa eikä sinistä.
Tuolta voit etsiä Vag-com auttajaa mikäli itse et Vag-comia omista
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Oishan tuo viisasta laittaa liki ohjearvoja. Toisekseen niitä männän hiluja voi öljypohjasta kerälllä jos nuo erot on kovin suuria...Käytin suuttimet tänään testauksessa ja 2 kpl oli 165 bar, yks 175 ja viimeinen 190 bar joka on myös vakio. Muuten suuttimissa ei ollut mitään vikaa. Onko nuo avautumispaineet niin paljon laskeneet että tekis tuota?
mulla teki samaa 1.9 ahu +300tkm aj.
tai siis silleen, että kun kelit pyöri -2-+2c ja laittoi ilman lohkoa käyntiin, niin väliin rynkytti & sauhutti kuin olisi justiin ollu räjähtämässä.
lohkon kautta ei ikinä vastaavaa.
otin ohjainboxin kätöseen ja putsailit map anturille menevän letkun + map anturin.
tuon jälkeen ei vaivaa ole ilmennyt.
elikkäs jarrukliineriä vaan tuskassa.
voi tietty olla planeettojen asennostakin kiinni, mutta jonkinverran tuli mustaa mönjää letkuista + mapista, että kenties tuommoinen riitti aiheuttamaan ko. vaivan??
tai siis silleen, että kun kelit pyöri -2-+2c ja laittoi ilman lohkoa käyntiin, niin väliin rynkytti & sauhutti kuin olisi justiin ollu räjähtämässä.
lohkon kautta ei ikinä vastaavaa.
otin ohjainboxin kätöseen ja putsailit map anturille menevän letkun + map anturin.
tuon jälkeen ei vaivaa ole ilmennyt.
elikkäs jarrukliineriä vaan tuskassa.
voi tietty olla planeettojen asennostakin kiinni, mutta jonkinverran tuli mustaa mönjää letkuista + mapista, että kenties tuommoinen riitti aiheuttamaan ko. vaivan??
Juu, avautumispaineet aina säätäen kärkien vaihdon yhteydessä. Itse laittaisin tuon kokoluokan suuttimille 190-200bar tietämille mutta varmaan niillekin on jokin paine speksattu. Suutinkärkien laaduissa on huimia eroja -joiltakin á20€ kärjiltä ei voi ihan hirveitä kestoja odottaa, ja säätötyö saattaa mennä hukkaan kun paineet ovat muuttuneet hetken ajon jälkeen aivan poskelleen.
En ole vielä maf anturia vaihtanut mutta kun käytin autoa katsastuksessa ja katsastusmies kokeili etujarruja, niin saman tien kun eturenkaat alkoi pyöriä niin kone alkoi hullunlailla rynkyttämään. Olen myös huomannut kun päästää auton alamäkeen tyhjäkäynnillä niin tuo rynkytys alkaa, niinkuin olisi evry päällä. Voiskohan tuossa olla jonkin moinen softa vika? Onko minkalainen homma käydä liikkeessä päivittämässä softa ja minkä hintanen?
Yön yli seisottua koneen lämpö vag-comilla katsottuna ulkoilmasta heittää pari astetta eli kunnossa on.En ole kokeillut irrottaa maffia mutta maf on tällä hetkellä aivan pimeä, ecu laittaa arvoksi 550. Pitää odotella vielä sitä uutta maffia niin katsotaan sitten. Katsoin myös vag-comillä kun auton päästää huilaamaan niin iq arvo heittelee 2 ja 5 välillä niin pitkään kunnes auton nopeusmittari näyttää nollaa, tai joskus vaikuttaa kun nostaa kytkimen.
Mainitsit että kulutus tippui suuttimien vaihdossa, niin millaisia lukemia oli ennen ja mitä vie nyt?
Kiinnostaa, koska itse mietin myös suuttimien vaihtoa ja hyvä olis jos siihen olis tehon lisäksi myös taloudellisia perusteita :) nykyään mulla menee enimmäkseen hiukan yli 5 litraa sataselle, joka on hieman paljon laisesti.. cordolla kun pitas päästä 4n tuntumaan ja allekin jos pihistelee...
Kiinnostaa, koska itse mietin myös suuttimien vaihtoa ja hyvä olis jos siihen olis tehon lisäksi myös taloudellisia perusteita :) nykyään mulla menee enimmäkseen hiukan yli 5 litraa sataselle, joka on hieman paljon laisesti.. cordolla kun pitas päästä 4n tuntumaan ja allekin jos pihistelee...
Mullahan on nyt isommat suuttimet kuin vakiot. Ennen kulutus oli matka ajossa jotain 5.2 litraa ja nyt ajotietokone näytti 3.6 kun kävin vakio reissun (300km). Seka ajossa tankillisella on päässyt 800 kilsaa (ilmeisesti 55 litran tankki) ja tällä hetkellä seka ajossa olen ajanut 800 kilometriä ja vielä 1/4 osa tankkia jäljellä, eli ajaa noin 1000km tai jopa yli. Nämä ajot oon ajanut rikkinäisellä ilmamassamittarilla mutta en tiedä mihin suuntaan vaikuttaa. Jos koneellasi on ajettu 300 tkm niin ei varmasti mene hukkaan suutinkärkien vaihto.
Isompia tietenkin mielessä :) Jos sen litran putoais niin nehän jopa maksaa itsensä takas vajaan 30tkm ajolla...
Ja varmaankin alkaa noi orkkis suuttimet oleen jo eläkeiässä.. reilu 380tkm niillä on ajettu..
Hiukan ketuttaa joskus kun emäntä ajelee Scenicillä huomattavasti pienemmällä kulutuksella :)
Ja varmaankin alkaa noi orkkis suuttimet oleen jo eläkeiässä.. reilu 380tkm niillä on ajettu..
Hiukan ketuttaa joskus kun emäntä ajelee Scenicillä huomattavasti pienemmällä kulutuksella :)
Vinkkinä vaan että tilasin suutinkärjet ebaysta http://cgi.ebay.com/1-9-TDI-81KW-0-205- ... 4aaa6d9f3b
Hyvin ovat toimineet, ilmoituksessa ei lue merkkiä mutta olivat bocshin paketissa ja suuttimissa luki bocsh made in brazil.
Hyvin ovat toimineet, ilmoituksessa ei lue merkkiä mutta olivat bocshin paketissa ja suuttimissa luki bocsh made in brazil.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”