Miten pakkanen vaikuttaa autoosi?
Valvoja: ffp jäsenet
Miten pakkanen vaikuttaa autoosi?
Kovimmilla pakkasilla Borassa ei ihmeellisemmin mitään ongelmia tähän mennessä oo tullut havaittua muuta kuin lämppärin moottori hiukan vikisee välillä. Ilman esilämmitystä moottori käynnistyy vaan vähän rumasti... Ihmeen hyvin 7v vanha akku veivaa.. *koputtaa puuta*
Keskikulutus on hivenen noussut tuossa melkein 600tkm ajetussa käyttiksessä. Tämäkin johtunee eberinkäytön lisäämisestä, normaalin 40min lämmitysajan kasvettua noin 60min:n. Pahvin vois kyllä keulalle laittaa, kun ei tahdo esikammiopelissä lämpö riittää, kopissa kun on tuota ilma-alaa. Muutoin ei mitään ihmeempiä kylmyyden tuomia ominaisuuksia.
e: mustalla jessellä vedin keulan umpeen, otetaan maaliskuussa sitten pois.
e: mustalla jessellä vedin keulan umpeen, otetaan maaliskuussa sitten pois.
Viimeksi muokannut kilpijoki, 23.12.2010 9:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Golfin vaihdekeppiin vois jatkovarren laittaa. :D
Ihme juttu -98 A3:ssa että se lähtee nopeammin käyntiin viidentoista pakkasilla kun lämpimällä. Valoista päätellen ehtii tehdä kaksi tai kolme puristusta kun syttyy. Siinä lienee joku akunsäästömoodi että sen ei anneta pyörittää kauaa kun käynnistetään?
Lämpimällä se kai sitten kerää bensanpainetta tai jotain ennen kun käynnistyy ettei vaan ilmoille tuprahda mitään myrkkykaasuja. Tuntuu ettei se ikinä lähde alle puolentoista sekunnin starttauksella vaikka olis kuinka lämmin.
Tehnyt näin uudesta asti.
Ihme juttu -98 A3:ssa että se lähtee nopeammin käyntiin viidentoista pakkasilla kun lämpimällä. Valoista päätellen ehtii tehdä kaksi tai kolme puristusta kun syttyy. Siinä lienee joku akunsäästömoodi että sen ei anneta pyörittää kauaa kun käynnistetään?
Lämpimällä se kai sitten kerää bensanpainetta tai jotain ennen kun käynnistyy ettei vaan ilmoille tuprahda mitään myrkkykaasuja. Tuntuu ettei se ikinä lähde alle puolentoista sekunnin starttauksella vaikka olis kuinka lämmin.
Tehnyt näin uudesta asti.
Vielä kun joku kehittelis laatikoihin ja akseleihin lämmitysjärjestelmän niin sais lisää sähköä kulumaan.
tätä suunnittelin niin säteilylämmitin vaihelaatikkoon niin sais ainakin notkistettua laatikon. tosin tarvis sen verran suoraa pintaa että sais sen säteilylämmitimen kunnolla kiinni.
nimimerkillä: -25 asteen pakkasilla vähän jäykempi laatikko kuin kesällä
http://www.padheaters.com/
Kiihdytys vehkeissä käytetään paljon tollasia öljypohjan sisään tulevia elementtejä, kun öljyt pitää saada lämpöisiksi mutta ei konetta.
Kiihdytys vehkeissä käytetään paljon tollasia öljypohjan sisään tulevia elementtejä, kun öljyt pitää saada lämpöisiksi mutta ei konetta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
kakkiksen ja nyt kolmosenkin kans yhteinen ongelma että jos aikoi jotain tarvita mitä on auton peräkontissa niin kannattaa ottaa ne jo sulien ilmojen aikaan pois sieltä kontista ellei halua penkin kautta mennä konttiin. =D
perä kerää lunta niin jäätyy niin perkeleen kovaan se aukaisunappi että saa mun puolesta olla.
Kakkosessa lisäksi oli se kihnuttava mittarivaijeri ja A4:ssa sai laittaa välillä turvavyöllä apparin oven kiinni. =)
perä kerää lunta niin jäätyy niin perkeleen kovaan se aukaisunappi että saa mun puolesta olla.
Kakkosessa lisäksi oli se kihnuttava mittarivaijeri ja A4:ssa sai laittaa välillä turvavyöllä apparin oven kiinni. =)
Nopeus mittarin vaijeri kitisee vähän aikaa, mut ku lämpiää ni kitinä loppuu. Eniten mua ihmetyttää renkaat. -10 astetta ei ole ongelmaa, mutta siitä ylitte ni kumit menee soikeiksi kun auto seisoo pihassa yön yli. ne oikenee kyllä 20km matkalla, mutta kun seisoo 7-10h ni ne menee soikeiksi. renkaat on master4 pinnotetut. 5v vanhat. bensaa tuo syö kyl sit 9l/100km pakkasilla ja jos ei lämmitä ni en ole uskaltanut laskea :) niin siis g2 on mun auto ja touran emännän. touranissa eiole moittimista :)
Viimeksi muokannut weikka, 15.12.2010 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei suuremmin tunnu vaikuttavan, kulutus vaan vähän kasvaa ja vaihteet on hetken aikaa kankeammat. Äsken siirsin kolme päivää pihalla seisseen 315tkm ajetun transporterin takaisin autotalliin esilämmittämättä. Sekin käynnistyi normaalin hehkutuksen jälkeen 21 asteen pakkasessa alle viiden sekunnin starttauksella.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Lumella mennään kylki edellä monessa mutkassa, mutta pakkanen tuo esille myös ei-haluttuja ominaisuuksia:
Kylmänä jos käynnistää -15'c pakkasella niin auto varoittaa hetken päästä jäähdytysnesteen määrästä mittaristoon ilmestyvällä CHECK COOLANT -tekstillä. En ole nyt jakorempan jälkeen testannut, mutta kuukausi takaperin kun oli lohkolämmitin palanut tuli joku kerta tahattomasti laitettua käyntiin kylmänä. Jos auto on ollut lämmityksessä niin ei mitään ongelmia. Nesteet on -35'c saakka.
Lisäksi muutaman kerran on yli -20'c pakkasilla sytyttänyt moottorin vikavalon kesken ajon. Molemmilla kerroilla koodi oli EGR:stä ja sen riittämättömästä virtauksesta. Voi osaksi johtua myös syksyllä asentamastani supistavasta EGR:n tiivisteestä.
Kylmänä jos käynnistää -15'c pakkasella niin auto varoittaa hetken päästä jäähdytysnesteen määrästä mittaristoon ilmestyvällä CHECK COOLANT -tekstillä. En ole nyt jakorempan jälkeen testannut, mutta kuukausi takaperin kun oli lohkolämmitin palanut tuli joku kerta tahattomasti laitettua käyntiin kylmänä. Jos auto on ollut lämmityksessä niin ei mitään ongelmia. Nesteet on -35'c saakka.
Lisäksi muutaman kerran on yli -20'c pakkasilla sytyttänyt moottorin vikavalon kesken ajon. Molemmilla kerroilla koodi oli EGR:stä ja sen riittämättömästä virtauksesta. Voi osaksi johtua myös syksyllä asentamastani supistavasta EGR:n tiivisteestä.
Itse huomasin peugeotissa käynnin pätkimistä, valoissa sai käynnistellä autoa kokoajan.
Vaikuttaako kuivakeli tähän olisiko bensiinin syöttö letkussa tukos ym..?
Meillä alkoi 306 pätkimään ja sammuilemaan, kun viime talvena puolajakaja heitti henkensä... Vauhdissa röpötteli välillä ja muutaman kerran sammui valoihin, kunnes kuukahti kokonaan eikä suostunut enää käynnistymään parkista.
Sormet ristiin Passatin puolesta, tähän asti näillä etelän pakkasilla lähtenyt hienosti, ja miksei olisi kun on tammikuussa vaihdettu akku... mutta eipä sitä koskaan tiedä...
Viime talvena oli jo nuo Redline MT-90 litkut IV golffin laatikossa ja silloin ne tuntu tosi jäykiltä aina kun oli yli 15 astetta pakkasta. Ostin jo varmuuden vuoksi täksi talveksi originelli osanumerolla varustetut öljyt, mutta jäi vaihtamatta kun tänä talvena on toiminut oikein kivasti tuo laatikko kovemmillakin pakkasilla. Kesällähän nuo MT-90 on toiminut kuin unelma. Suosittelen.
Mulla tekee kanssa Tuota STOP -> CHECK COOLANT vikaa välillä kylmäkäynnistyksessä, mutta ei jos on ollut letkulämppärissä.
Muuten tää talvi on kyllä suruaikaa etuvetoisen omistajalle aina tonne kevääseen saakka kunnes tiet sulaa.
Mulla tekee kanssa Tuota STOP -> CHECK COOLANT vikaa välillä kylmäkäynnistyksessä, mutta ei jos on ollut letkulämppärissä.
Muuten tää talvi on kyllä suruaikaa etuvetoisen omistajalle aina tonne kevääseen saakka kunnes tiet sulaa.
Bora toimii muuten kivasti, mutta ilmeisesti tuulettimen moottori alkoi pitää ulinaa. Jännästi vielä niin, että 1 ja 2 nopeuksilla ulina on voimakkaampi, 3-4 nopeuksilla ääni vaimenee selkeästi (ei pelkästään huku tuulettimen ääneen). Lisätään nyt vielä, että jarruttaessa ääni voimistuu ja vedon ollessa päällä ääni katoaa kokonaan..
Auttaiskohan tuulettimen laakerin rasvaus?
Auttaiskohan tuulettimen laakerin rasvaus?
Eipä ole ollut pakkasilla vaggineita ikävä. Kaikissa tilanteissa nykyisissä autoissa lukot aukeaa kaukon napeista, ovet kahvoista ulko- ja sisäpuolelta. Ylimääräsiä nitinöitä kojelaudoissa ja verhoiluissa ei ilmene. Kovimmilla pakkasilla ykkösautossa pikkusen jonkin oven tai kattoluukun tiiviste vienoisesti viheltää.
Ahtopaineet menee ihan miten sattuu.. Jos auto lämpimässä tallissa ollut vaikkapa 2h niin auto toimii kuin kesällä. Talvipakkasesta eberillä lämmitettynä ahtopaineet käy liian kovilla ja auto menee vikatilaan. On taas niitä hyviä päiviä millon tuo toimii kylmälläkin kelillä ilman vikatiloja.
Kesällä saa imettää "kylmälläkin" koneella ihan miten lystää eikä vikatiloja tule ainoa ero on pakkanen. N75 on vaihdettu eikä yhtään mitään parannusta tullut.
Polttoainetta menee ehkä litra tai kaks/100km enemmän +eberin käytöt. Kesällä voi ajella reilun 5 keskikulutuksella (maantieajoa nämä lukemat)
Ei ole tänä talvena tarvinnut käyttää kertaakaan mustekaloja, että saisi ovea pidettyä kiinni kun ei lukko toimi kylmyyden/jään takia. *kop kop*
Kesällä saa imettää "kylmälläkin" koneella ihan miten lystää eikä vikatiloja tule ainoa ero on pakkanen. N75 on vaihdettu eikä yhtään mitään parannusta tullut.
Polttoainetta menee ehkä litra tai kaks/100km enemmän +eberin käytöt. Kesällä voi ajella reilun 5 keskikulutuksella (maantieajoa nämä lukemat)
Ei ole tänä talvena tarvinnut käyttää kertaakaan mustekaloja, että saisi ovea pidettyä kiinni kun ei lukko toimi kylmyyden/jään takia. *kop kop*
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 20.6.2010 7:37
Boratissa esiintynyttä:
-lämmityslaitteen puhallin ääntää ykkös- ja kakkosnopeudella
-auton pyörät täristävät vaihtelevasti, vanteisiin kertyvä lumi sulaa ja jäätyy uudelleen auton seistessä?
-moottori ei helpolla lämpene normaalilukemiin vaikka koko keula on tukittu
-ulkolämpömittari haluaa välillä näyttää Fahrenheit-asteita
-keskikulutus noussut kuuden litran tuntumaan
Sen sijaan ovien ja lukkojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia tänä- eikä viime talvena jolloin kylmimmät startit -35 pakkasessa
-lämmityslaitteen puhallin ääntää ykkös- ja kakkosnopeudella
-auton pyörät täristävät vaihtelevasti, vanteisiin kertyvä lumi sulaa ja jäätyy uudelleen auton seistessä?
-moottori ei helpolla lämpene normaalilukemiin vaikka koko keula on tukittu
-ulkolämpömittari haluaa välillä näyttää Fahrenheit-asteita
-keskikulutus noussut kuuden litran tuntumaan
Sen sijaan ovien ja lukkojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia tänä- eikä viime talvena jolloin kylmimmät startit -35 pakkasessa
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 17.12.2007 9:59
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
EGR-tukittu sdi cordoba ei lämpene alta kandenkymmenen kilometrin jos syyläri ei ole täysin eristetty. Telttapatja toiminut erittäin hyvin. Nyt lämpiää jo "nopeammin". Lämmöt ei nouse yli 90 missään tilanteessa vaikka keula täysin ummessa. Viime vuonna laatikossa oli castrolin täyssynteettiset ölssit. Toimi kovilla pakkasilla ihan suht pehmeästi. Nyt sisällä korjaamon kehumat synteettiset valvolinet, ei toimi tässä laatikossa sitten ollenkaan. Tänään -26 kotipihassa, hyvä että ykkösen tai kakkosen saa silmään. Vivuston voitelemattomuus voi toki myös olla syynä. Muutoin ei hämminkiä.
Kylmää kyytiä
Bora 1,9 asz, vaihdoin hehkut ja nyt oli hyvät kelit kokeilla kuinka lähtee käyntii ilman lämmitystä. Eihän tuo -26 tuntunut enää paljon missään. Vanhoilla hehkuilla oli -19 jo liikaa ja piti antaa lisävirtaa että sai päivän seisonnan jälkeen huoltoaseman pihasta käyntii.
http://s1093.photobucket.com/albums/i42 ... C00186.mp4
Siinä se sitte annoin vähän aikaa käydä ja 10km päästä piti alkaa ihmettelemään että ei tuu yhtään lämmintä ilmaa sisälle. Joten kun vaihtoehto oli niin palasin kotia ja vaihdoin autoo :D
Jos sitä töitte jälkee alkais ihmettelemään löytyykö mitää henkeä salpaavaa vai oliko käyttöautolta saatu valmiiksi laimennettu jäähdytys neste jotenki puuroutunu lämppärin kennoon. Tosin, vinkkejä otetaan vastaan, mutta kyllä niitä tuossa jo jotain löyty kun hakuakin käyttelin.
http://s1093.photobucket.com/albums/i42 ... C00186.mp4
Siinä se sitte annoin vähän aikaa käydä ja 10km päästä piti alkaa ihmettelemään että ei tuu yhtään lämmintä ilmaa sisälle. Joten kun vaihtoehto oli niin palasin kotia ja vaihdoin autoo :D
Jos sitä töitte jälkee alkais ihmettelemään löytyykö mitää henkeä salpaavaa vai oliko käyttöautolta saatu valmiiksi laimennettu jäähdytys neste jotenki puuroutunu lämppärin kennoon. Tosin, vinkkejä otetaan vastaan, mutta kyllä niitä tuossa jo jotain löyty kun hakuakin käyttelin.
Avessa ei minkäänlaisia ongelmia, kulutus pyörii pätkäajojen takia 8L tuntumassa ja käyntiin lähtee samaan tyyliin oli sitten 0 tai -25, kuin palmun alta, säteilylämmitin ei paljoa konetta lämmitä ja harvoin tuo on letkussa edes ollut, ovista kuljetaan sisään.
Jotenkin nopea startti noissa japseissa.
Jotenkin nopea startti noissa japseissa.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Nyt kävi ekan kerran ettei A4 (AEB) lähtenyt käyntiin. Pakkasta n. -28C, ja lämmityksessä n. 15min.
Muutaman kerran pyöritti todella raskaasti ja sen jälkeen hyytyi.
Myöhemmin kun sain käymään, ei enää nosta ahtoja kuin 0,7bar eli varmaan meni joku bitti poikittain :/
Tarvii kait irrottaa akunkenkä että saa nollattua tilanteen...
Muuten bensankulutus on kasvanu ihan huolella. En sitten tiedä johtuuko "quattro -keleistä" eli tulee annettua kenkää ihan kunnolla :)
Mutta kunnon nelipyöräluistossa vaan on niin kiva ajella!
Muutaman kerran pyöritti todella raskaasti ja sen jälkeen hyytyi.
Myöhemmin kun sain käymään, ei enää nosta ahtoja kuin 0,7bar eli varmaan meni joku bitti poikittain :/
Tarvii kait irrottaa akunkenkä että saa nollattua tilanteen...
Muuten bensankulutus on kasvanu ihan huolella. En sitten tiedä johtuuko "quattro -keleistä" eli tulee annettua kenkää ihan kunnolla :)
Mutta kunnon nelipyöräluistossa vaan on niin kiva ajella!
viime talvi meni venton kanssa ongelmitta ku tuli tehtyä loppusyksystä jakopään remppa ja uudet hehkut. tosin muutaman kerran tarvi takaovesta mennä sisälle muuten toimi täysin ja oli lämminki yli -30 pakkasilla.
tämän talven alku ihan hyvin kunnes vauhtipyörän katkennu pultti aiheutti tälläistä tuhoa
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 010109.jpg
välistä laina-autona toimii 850 2.5tdi volvo ja ikävä on jo ventoa lämmön suhteen. eilen -25 asteen pakkasilla eikä meinannu kaupunkiajossa lämmöt nousta.
tosin porukoiden sosiaalidiisseli boralla vielä menee ku lämmitystä auttaa 5kw eperi :)
tämän talven alku ihan hyvin kunnes vauhtipyörän katkennu pultti aiheutti tälläistä tuhoa
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 010109.jpg
välistä laina-autona toimii 850 2.5tdi volvo ja ikävä on jo ventoa lämmön suhteen. eilen -25 asteen pakkasilla eikä meinannu kaupunkiajossa lämmöt nousta.
tosin porukoiden sosiaalidiisseli boralla vielä menee ku lämmitystä auttaa 5kw eperi :)
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Tee kolmosessa toimii samalla lailla :) Nytkin siis kytkin nesteet meinaa tahmata, muuten toimii kuin kiinalainen roleksi.
Itseltäni lainaten, ei auta kuin hakata puupäätä...
Minä, Joulu, pakkaset, huono yhdistelmä. Ilmeisesti huohotin jäässä, sama juttu eri autossa viimme vuonna. Moottoriöljyt paikallisen apsin pihalla, liinan perässä auto kotiin ja odotellaan, että tuo "talli" lämpiää. (lue katto pirun korkeella, lämpötila ja ilmasto vaihteleva)
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Taisi vaikuttaa aika stanan huonolla tavalla. Auto ollut nyt pitemmän aikaa peltien ehjäämisen takia hallissa, ja piti nakata se katon alle ulos kun pistettiin hallissa siivoustalkoot käyntiin. Mutta ei ollut täyttä varmuutta jäähdytysnesteen pakkaskestävyydestä. No, aamulla kävin vilkaisemassa autoa ja avasin siinä konepellin ja vilkuilin vähän sisään kun ajattelin tsekata että käykö uudemman mallinen lohkolämppärin johto tuohon vanhaan vastukseen. Sit huomasin nestettä runkopalkin päällä syylärin alla. Prkl. Ei tuo ainakaan aikasemmin ole mistään näkyvästi vuotanut, käytin paisuntasäiliön korkkia auki ja jäätähän siinä pienissä määrissä näkyi korkin sisäreunassa. Taso oli laskenu pikkasen minimiviivan alle. Ja auton alla oli kostea läntti...
-35 c ja golffi ei puhaltanut enää lämmintä. Kennolle menevä letku lämmin mutta tuleva kylmä, hieman tujumpaa nestettä ja letkujen puristelua niin alkoi sisältäkin lämpeämään :) Ovet sai auki mutta hieman sai voimaa käyttää että pysyi kiinni, muuten ei mitään ongelmia lukuun ottamatta pimeää parkkia edessä ja takana.. Audissa oli emäntä jättänyt päiväksi sisävalon päälle ja eihän se käyntiin enää lähtenyt, akku lataukseen ja saa nähdä virkoaako siitä.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 20.6.2010 7:37
Tein piruuttani kylmäkäynnistystestin Boralle jouluaattona, kun pakkanen hellitti -30C:stä kahteenkymmeneenkuuteen. Noin kymmenen sekunnin hehkutuksen jälkeen kääntö avaimesta ja: välittömästi käyntiin. Moottorista kyllä kuuluu näissäkin lukemissa jo monenlaista kilinää ja vihellystä joten jääköön tuo testi ainoaksi lajiaan, normaalisti lämmitän näillä pakkasilla roikassa 2-3 tuntia. Lämmittimenä Defan letkulämmitin.
Audi A4 B5 ei ajotietokonetta mittaristo toimii pakkasella. TOimii niin kauan kunnes sammuttaa ja käynnistää uudelleen jolloin loppuu nopeus ja kierroslukmittarreiden viisareiden toiminta. Pari tuntia parkissa että sisätiloihin tulee pakkasta, niin taas pelaa.
Missä vika? Eli isot viisarit ei toimi kuin pakkasessa.
Missä vika? Eli isot viisarit ei toimi kuin pakkasessa.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 20.6.2010 7:37
Joulukuun saldo:
Ihan riittävästi jännitystä tälle talvelle...
- - Kesä-/talvidiesel hyytyi tankkiin ja suodattimeen -> maksoi €
- Termostaattikotelon juuri halkesi ja vuoti nestettä pihalle --> maksoi €
- Sisäilman kierto jäi päälle, kun erehdyin kokeilemaan -27C pakkasessa -- onneksi asetus palasi seuravana aamuna lämpimällä kelillä normaaliksi
Ihan riittävästi jännitystä tälle talvelle...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyllähän tuo pakkanen hieman vaikuttaa auton toimintaan. Tänään huomas hyvin kun teki Virrat-Tampere-Virrat reissun. Pakkasta Tampereella oli reilut -10 astetta ja Virroille palatessa pakkanen kohosi -25 tuntumaan. Tuo 15 asteen ero tuntu lähinnä polkimien jäykistymisenä ja persdynolla mitattuna pari pollea pelästy pakkasta :D.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ensimmäinen talvi Corradolle mun pidolla ja pikkuhiljaa alan olemaan sitä mieltä ettei ole talviauto :D
Keskuslukko oikuttelee kovalla pakkasella, kuskinpuolen ovenkahva meni päreiksi, bensakorkkia ei meinaa saada auki, ohjaustehostin kivasti pikkuhiljaa tiputtelee öljyä joka helevetin välistä (kesällä ei ongelmaa), tuulilasi halkesi, NESTEET JÄÄTY PRKL -29 pakkasessa (oma tyhmyys kun uskoin edellistä omistajaa enkä tarkastanu pakkaskestävyyttä).
Kulutus tietty noussu ~0,8L/100km.
Keskuslukko oikuttelee kovalla pakkasella, kuskinpuolen ovenkahva meni päreiksi, bensakorkkia ei meinaa saada auki, ohjaustehostin kivasti pikkuhiljaa tiputtelee öljyä joka helevetin välistä (kesällä ei ongelmaa), tuulilasi halkesi, NESTEET JÄÄTY PRKL -29 pakkasessa (oma tyhmyys kun uskoin edellistä omistajaa enkä tarkastanu pakkaskestävyyttä).
Kulutus tietty noussu ~0,8L/100km.
Golfissa ovet menee entistä huonommin kiinni ja kuskin oven kahva jää joskus vielä käteen. Carinan kanssa ei ongelmia.
-20c pakkasella tuli video napattua narinan starttailusta.
http://www.youtube.com/watch?v=uBZHTYgB-C8
-20c pakkasella tuli video napattua narinan starttailusta.
http://www.youtube.com/watch?v=uBZHTYgB-C8
Eivät olleet III Golffin lukot kiukutelleet pariin kuukauteen, mutta eilen pelkääjän ovenkahva vaihteeksi kieltäytyi avaamasta ovea. Eipä tuo häirinnyt, kunha kuskinovi toimii.
Vaihteenvaihto on pirun tahmea aluksi, muuten hörähtää reippaasti käyntiin kovemmillakin pakkasilla vaikken tolppapaikkaa valitettavasti omista.
Siitä olen pirun tyytyväinen, ettei auto pidä mitään epämääräisiä ääniä kylmänä. Edelliset B-Vectrat pitivät melkoista kalkatusta ekat minuutit. Golf ei ääntele mitään ylimääräistä vaan käy ihan siististi, on tosin vähän ajettu, vain 165tkm ja hyvin huollettu.
Vaihteenvaihto on pirun tahmea aluksi, muuten hörähtää reippaasti käyntiin kovemmillakin pakkasilla vaikken tolppapaikkaa valitettavasti omista.
Siitä olen pirun tyytyväinen, ettei auto pidä mitään epämääräisiä ääniä kylmänä. Edelliset B-Vectrat pitivät melkoista kalkatusta ekat minuutit. Golf ei ääntele mitään ylimääräistä vaan käy ihan siististi, on tosin vähän ajettu, vain 165tkm ja hyvin huollettu.
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
golf
Omassa golffissa VI on semmoisia pakkasominaisuuksia ilmenny, että tuo 7 lovinen DSG on todella jähmeä yli 20 asteen pakkasella. D-asennolla ei juuri kehtaa ajaa kun jurnuttaa niin pahasti, vaikka moottori olisi jo lämmennykki. Onko muilla samoja havaintoja?
Lisäksi iskarit jäätyy samoissa 20 pakkaslukemista. Tuntuu aivan kuin iskareita ei olis ollankaan, kolisee ja jytisee terävissä pateissa. Vanhemmassa golffissa IV ei tätä ongelmia ole. Ihmettelin TM tuoreinta talviauto testiä, kun VW alustaa kehuttiin.
Lisäksi iskarit jäätyy samoissa 20 pakkaslukemista. Tuntuu aivan kuin iskareita ei olis ollankaan, kolisee ja jytisee terävissä pateissa. Vanhemmassa golffissa IV ei tätä ongelmia ole. Ihmettelin TM tuoreinta talviauto testiä, kun VW alustaa kehuttiin.
Kakkiksen ovenkahvat tahto jäätyä ja jumitella, vaihdoin uudet niin toimii.
Yli 15 asteen pakkasilla ohjaustehostin rupes puskee joka välistä öljyä ulos. Nyt taas säiden lauhduttua nestettä ei vuoda yhtään.
Ja kohtuu lyhyen päivittäisen ajomatkan vuoksi akku pääsi tyhjenemään kovilla pakkasilla kerran niin paljon että ei jaksanu pyörittää käyntiin.
Takavalon alle keskuslukon alipainepumpun päälle oli ruostunut reikä, josta oli tihkunut vettä pumppuun ja se jäätyi kerran. Tallliin pumppu sulamaan ja toimii edelleen.
Ja koko talvi pärjätty hienosti Pierburg 2e-e:llä ja ilman lohkolämmitintä ;)
Yli 15 asteen pakkasilla ohjaustehostin rupes puskee joka välistä öljyä ulos. Nyt taas säiden lauhduttua nestettä ei vuoda yhtään.
Ja kohtuu lyhyen päivittäisen ajomatkan vuoksi akku pääsi tyhjenemään kovilla pakkasilla kerran niin paljon että ei jaksanu pyörittää käyntiin.
Takavalon alle keskuslukon alipainepumpun päälle oli ruostunut reikä, josta oli tihkunut vettä pumppuun ja se jäätyi kerran. Tallliin pumppu sulamaan ja toimii edelleen.
Ja koko talvi pärjätty hienosti Pierburg 2e-e:llä ja ilman lohkolämmitintä ;)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa