cordoba 1.9 tdi 90 heppasen viritys.
Valvoja: ffp jäsenet
cordoba 1.9 tdi 90 heppasen viritys.
joo eli siis saako miten helposti tommoseen siittimeen about 150 kaakkii, ja miten toi kone kestää ahtoja vakiona? kaikki maholliset neuvot otetaan vastaan nii ja vuosmalli on 2000
No joo. En vaan tiedä kuinka monta topiccia on järkevä tehdä samasta vekottimesta, mutta itse en meinaa vaihtaa rupelia enkä kovinkaan rukata rautaa vaihtamalla polttoaineensyöttöä. Siksipä kyselen vieläkin eri lastujen eroista ja jos tämä on väärä foorumi moista udella niin mistä löytyy aiheeseen tietoa? Tavoitteena on saada jonkin verran vääntöä lisää kärryn kiskomiseen.
Allapa linkki sellaiseen pieneen viritykseen mikä korvaa vallan mainiosti nämä "tuningboxit" sun muut kalliit johtojenväliin lyötävät laatikot.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59 ... light=evry
Muistaakseni tuolla oli jossain dynolappuja vertailun vuoksi. Siis ilman evryä ja evryn kanssa.
Ei muutakuin näpertelemään!
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59 ... light=evry
Muistaakseni tuolla oli jossain dynolappuja vertailun vuoksi. Siis ilman evryä ja evryn kanssa.
Ei muutakuin näpertelemään!
..Ja kun olet saanut riittävästi mustaa savua taivaalle ja ylimääräiset sopat poltettua, ota yhteyttä esim. Hariseen tai Karalaan. Saat kustom-softan, joka on tehty justiinsa sinun autollesi. On himppasen arvokkaampi kuin boksi, mutta saat juuri sellaisen softan kuin haluat.
Itse olen ajellut liki 100 tkm PSI:n boksilla piristetyllä autolla ilman minkään valtakunnan moottorimurheita. Nyt kun otin boksin irti polttoaineen säästön toivossa, tuntuu auto varsinkin ohituksissa laiskemmalta, eikä kulutuskaan pudonnut. 1½-tankillista ilman ajettu ja kulutus edelleen 5,5 pyörteissä. Tankkausmittauksella ei ainakaan eroa huomaa.
Itse olen ajellut liki 100 tkm PSI:n boksilla piristetyllä autolla ilman minkään valtakunnan moottorimurheita. Nyt kun otin boksin irti polttoaineen säästön toivossa, tuntuu auto varsinkin ohituksissa laiskemmalta, eikä kulutuskaan pudonnut. 1½-tankillista ilman ajettu ja kulutus edelleen 5,5 pyörteissä. Tankkausmittauksella ei ainakaan eroa huomaa.
viri
juu no nyt oon päässy siihen tulokseen että ostan tohon isomman ahtimwn, isommat suuttimet, kohtuu kokosen välijäähyn, paremman kytkimen ja sit siihen lastu kyytipojaks. muutaman kaverin kans oli tossa puhetta et sit pitäs olla suht helposti se 200 pollee ja vääntöö ihan tarpeeks.
viri
no ite oon ollu sitä mieltä aina et pelkkä lastutus ei mitään niin virittämistä oo, et jos puhutaan virittämisestä niin se kattaa myös sen että sinne vaihellaan muitaki palikoita esim ahinta, nokkaa, vauhtipyörää tms. mielipiteitä aina tietty on muitakin. ja niin on toi mun mielestä ainaki ihan sillee nätti pirssi eikä oo vasta ku 219 tkm ajettu ja tipun keltanen. kyllä sillä viel bemareita härnätään ja kovasti :D
kyllä sillä viel bemareita härnätään ja kovasti :D
se onkin pääasia..
anyway taidan tähän samaan itsekkin laittaa kysymykseni kun kyseessä on kuitenkin cordoba vario tdi 2001 alh koneella, itsellä teho tavoite alkuun vaikka se 110hp, mutta tämä niin että nälkä saattaa kasvaa syödessä, eli kannattaako ostaa se psi poksi ja sitten myydä se poies jos ryhtyy jotain oikeasti tekemään vai mitenkä?
ahdinta en meinannut hetikäään vaihtaa, nykyisellä vnt-15 mennään.... mutta mitenkä esim. downpipen korvaaminen isommalla, sekä loppuputkiston parantelu vaikuttaa?
edit. eli siis jos olisi sellaisia muutoksia joilla pääsisi helposti siihen 110hp&~240nm muttei sitten jäisi jarruksi jos haluaisi ~150hp tehoja..
Kyllä tuo evry tuntuu samat tehot antavan kuin tuo psi-boxikin, toisessa cordossa boxi ja toisessa evry.Lopputulos:Kumpikin aiheuttaa nykimistä, evryn nykimisen saa pois katkaisimesta /diodeilla, psi-boxista ei muuten kun heivaamalla poijes.(ei löydy edes säätöä kannen alta) eli kyllä tuo 7.5 egee maksava viritys varmasti järkevin on. jos 110 hp riittää ja kytkin pitää...
-
- -
Tervehdys. Vastaillaan nyt tähän tuoreeseen kirjotukseen, vaikka oma Cordoba on -99
mutta kone ilmeisesti sama. Saman kaltainen viritys kiinnostaisi eli turbo ja suuttimet vaihtoon jonka jälkeen säätämään. Ja tietysti kytkin uusiks.
Kysymys kuuluu että tohon AHU koneeseen ei ilmeisesti löydy isompia bolt on turboja, alla oleva on finturbolla myynnissä eli onko se vakio kuoriin tehty viritysturbo?
GT 15/20, VIRITYS TURBO
VAG 90hp TDI-170hp, HINTA ALKAEN 700€
Kysymys kaksi, kannattaako tuon turbon kaveriksi ostaa race suuttimet vai riittääkö jos ostaa esim 110hp suuttimet, jolloin pääsisi huomattavati halvemmalla.
Jos nuo muutokset tekee niin pysyykö auto luotettavana vain kytkimen vaihdolla, ajoa tulee noin 40tkm vuodessa. Tarviiko vaihtaa noilla tehoilla kansipahvia yms?
mutta kone ilmeisesti sama. Saman kaltainen viritys kiinnostaisi eli turbo ja suuttimet vaihtoon jonka jälkeen säätämään. Ja tietysti kytkin uusiks.
Kysymys kuuluu että tohon AHU koneeseen ei ilmeisesti löydy isompia bolt on turboja, alla oleva on finturbolla myynnissä eli onko se vakio kuoriin tehty viritysturbo?
GT 15/20, VIRITYS TURBO
VAG 90hp TDI-170hp, HINTA ALKAEN 700€
Kysymys kaksi, kannattaako tuon turbon kaveriksi ostaa race suuttimet vai riittääkö jos ostaa esim 110hp suuttimet, jolloin pääsisi huomattavati halvemmalla.
Jos nuo muutokset tekee niin pysyykö auto luotettavana vain kytkimen vaihdolla, ajoa tulee noin 40tkm vuodessa. Tarviiko vaihtaa noilla tehoilla kansipahvia yms?
-
- -
-
- -
-
- -
Minulla on omassa Bora AGR:ssä Fin-Turbon 17/20 ahdin pelkän evryn kanssa, eikä kyllä sillä paketilla toimi, vedot alkaa vasta vajaassa kolmessa tonnissa, sitten kyllä liikahtaa. Tosin vakiona ei kulje sitten ollenkaan.
Tulossa onkin isommat suuttimet ja ohjelma, joilla ongelman pitäisi ratketa.
Tuo 15/20 on vähän pienempi, joten luulisi hieman herkemmin heräävän. Sitä en varmaksi tiedä, miten alhaalta. Kannattaa softan kanssa ahtimen vaihdon jälkeen käydä Karalalla uudestaan ja säädättää softa kys. ahtimelle sopivaksi niin varmasti optimoituu vielä paremmaksi. Viisammat korjatkoon.
Kysele vaikka Fin-Turbolta soittamalla sinne, miten tuo toimisi niin saat varmaa tietoa ja vastauksen välittömästi.
Omasta kokemuksesta sanon että palvelu on erinomaista ja esimerkillistä ammattitaitoa löytyy.
-H
Tulossa onkin isommat suuttimet ja ohjelma, joilla ongelman pitäisi ratketa.
Tuo 15/20 on vähän pienempi, joten luulisi hieman herkemmin heräävän. Sitä en varmaksi tiedä, miten alhaalta. Kannattaa softan kanssa ahtimen vaihdon jälkeen käydä Karalalla uudestaan ja säädättää softa kys. ahtimelle sopivaksi niin varmasti optimoituu vielä paremmaksi. Viisammat korjatkoon.
Kysele vaikka Fin-Turbolta soittamalla sinne, miten tuo toimisi niin saat varmaa tietoa ja vastauksen välittömästi.
Omasta kokemuksesta sanon että palvelu on erinomaista ja esimerkillistä ammattitaitoa löytyy.
-H
-
- -
-
- -
niin ajattelinkin, että ei nykyisillä suuttimilla kyllä mitään extraa tulisi.
vakioahtimen huolto kun maksaisi vajaa 400€ ja se pitäisi lähtetää vielä huoltoon niin ajattelin että samassa rytinässä vähän kestävämpi pilleri tilalle ja vakioahdinta ei tarvitse lähettää mihinkään.
suuttimiksi ajattelin .502 (jotkut plussatkohan ne oli), eli ne raceista pienemmät. noilla suuttimilla alkaa sitten varmaan vakiokytkin jo luistelemaan jos ei ohjelmaa muuteta alakierroksilta.
nykyisessä ohjelmassa on pyynti 1.1 baria mitä vagcomilla kattelin täyskaasukiihdytykissä maffin testauksen aikana. en tiedä kehtaanko alkaa bleedaushommiin vai muokkautanko sitten suuttimien vaihdon aikana tuota nykyistä ohjelmaa. nykyisessä taisi olla max-syötöt suuttimilta mitä lähtee isoimmilla kierroksilla. alkaakohan hirmuinen savutus sitten tuolla ohjelmalla ja 1.1 barin ahdoilla + isommilla suuttimilla?
vakioahtimen huolto kun maksaisi vajaa 400€ ja se pitäisi lähtetää vielä huoltoon niin ajattelin että samassa rytinässä vähän kestävämpi pilleri tilalle ja vakioahdinta ei tarvitse lähettää mihinkään.
suuttimiksi ajattelin .502 (jotkut plussatkohan ne oli), eli ne raceista pienemmät. noilla suuttimilla alkaa sitten varmaan vakiokytkin jo luistelemaan jos ei ohjelmaa muuteta alakierroksilta.
nykyisessä ohjelmassa on pyynti 1.1 baria mitä vagcomilla kattelin täyskaasukiihdytykissä maffin testauksen aikana. en tiedä kehtaanko alkaa bleedaushommiin vai muokkautanko sitten suuttimien vaihdon aikana tuota nykyistä ohjelmaa. nykyisessä taisi olla max-syötöt suuttimilta mitä lähtee isoimmilla kierroksilla. alkaakohan hirmuinen savutus sitten tuolla ohjelmalla ja 1.1 barin ahdoilla + isommilla suuttimilla?
-
- -
-
- -
-
- -
Ohjelman tekijä kertoillu mitä sattuun, tai sit ei ole oikeasti tiennyt mitä sanoo / tekee. Voithan toki laittaa pienemmät suuttimet, mutta savua niistä syntyy vaan enemmän toteutuneeseen tehoon nähden vrt. perus racet, jotka sikälikin ovat aika pienet suuttimet vielä
Mä olen tainnut kyseisen ohjelman asentaa, ja kyllä siinä todellakin on otettu kaikki mitä vakiosuuttimilla lähtee. Toki pumppujännitteet ei ole tapissa, joten siinä mielessä pumppu antaisi vielä.
150 hevoseen 502PP riittää mainiosti ilman mainittuja savuja. Racella on tietenkin mahdollista päästä samaan lyhyemmällä ruiskutus ajalla.
502PP suutinta olen suositellut koska ahtimeksi tulossa GT15/20 joka on raceille pienehkö.
502PP suutinta olen suositellut koska ahtimeksi tulossa GT15/20 joka on raceille pienehkö
Onhan monella ollut racet vakio ahtimellakin. Hommaa suosiolla 17/20 ja racet kaveriksi. Heposia tulee 150-170hp välille ja saahan sitä IQ:ta/ahtoja säätämällä siedettäväksi savutuksenkin. Vakio kytkimelläkin pärjää"jos ei 300tkm ajettu" vielä että sinänsä hyvä setuppi.
Mulla tuli omasta 129/297 ohjelmalla ja 110hp suuttimilla. Ahdin oli auttamatta pieni joi noilla tehoilla mutta oli käytännössä savuttomampi kuin moni nykydieseli mikä pöläyttelee pikimustaa jopa vakiona. 3500 jälkeen alkoi pelistä näkymään pieni harmaa tupru mutta muuten oli asiallinen kokonaisuus. Nyt autossa Racet ja ohjelmaa roplattu. Tehoja ehkä yläkierroksilla enemmän kun savuaakin enemmän. No maanantaina varmaan ahdin vaihtuu 220hp riittävään VNT:hen ja samalla ohjelma muuttuu hiukkasen. Jos se nyt vetiäisi vähän pidemmälle yläpäässä. Tuleepahan samalla testattua mihin 320tkm ajettu vakio SMF setti piisaa.
-
- -
Hieman tekis mieli saada omaankin seatin tohjoon lisä potkua, mutta opiskelijan budjetilla ei paljoa juhlita. Ainahan sitä voi spekuloida, joten minkälaisiin lukemiin pääsisi suuttimien päivittämisellä esim. noihin stage2:iin mitä findiesel tarjoaa? Vai olisko astetta isommat parempi ratkasu, jos meinaa turboa vaihtaa joskus tulevaisuudessa esim. 15/20:n? Näillä varmaan pääsisi johonkin 150-180hevosen väliin?
Voisin varmaan samaan liittyen kysäistä että kun mulla on -99vm AHU Cordoba (66kW) sedan, jonka kävin hakemassa eilen, ja auto tuntui yllättävän pirteältä.. Jos polkasee kunnolla tulee vähän mustaa jopa. 0-100 veto tuntui menevän 10,5-11sekuntiin ihan mitattuna. (6 yrittämän hajonnalla 10,14s - 10,74s 0-100km/h)
Mahtaiskohan tossa olla jo lastu?
Auto on ajettu 250tkm.. Eikö tämmösen pitäis vakiona mennä about 12-12,5s 0-100?
Mahtaiskohan tossa olla jo lastu?
Auto on ajettu 250tkm.. Eikö tämmösen pitäis vakiona mennä about 12-12,5s 0-100?
-
- -
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”