AGR ahtaa yli syystä tuntemattomasta.
Valvoja: ffp jäsenet
AGR ahtaa yli syystä tuntemattomasta.
Eikä nyt sitte mitään "veikkaan että se on N75" vastauksia, kiitos.
FInturbon 15/20, afn:n suuttimiet, cooleri, putki, vakisofta.
Kuten otsikossa sanottu AGR ahtaa yli. Menee vikatilaan 2300 kiekassa, ahtaa tuolloin vag-comin mukaan 1,35 baria ja sen takia vikatilaan. Ei ilmene ku nelosella ja vitosella täyskaasulla, muuten ei rasitus ole vissiin niin iso että sais kerättyä tuon paineen. Pyydetty mappi pysyy 0,85 barissa kuten kuuluu. Ennen ku pamahtaa vikatilaan näyttää maffin toteutuneeksi arvoksi 1070.
Tänään laitettu uus N75, viikko sitte vaihettu kaikki letkut mitkä ahtamiseen liittyy, ahtimen kellon testasin tänään, pelaa. Viikko sitte mitattu N75 liittimen jännite joka on ihan oikea, toinen menee maahan ja seki on kunnossa. Ei anna N75 vikakoodia että olis johot poikki tai maissa. Ei naputa, ei vanha eikä uus. Ennen ku on pelannu on se naputus siitä rintapellistä kuulunu.
Niin joo, ainoa vikakoodi mikä tulee on "charge pressure, control deviation"
Kellään ajatuksia??
FInturbon 15/20, afn:n suuttimiet, cooleri, putki, vakisofta.
Kuten otsikossa sanottu AGR ahtaa yli. Menee vikatilaan 2300 kiekassa, ahtaa tuolloin vag-comin mukaan 1,35 baria ja sen takia vikatilaan. Ei ilmene ku nelosella ja vitosella täyskaasulla, muuten ei rasitus ole vissiin niin iso että sais kerättyä tuon paineen. Pyydetty mappi pysyy 0,85 barissa kuten kuuluu. Ennen ku pamahtaa vikatilaan näyttää maffin toteutuneeksi arvoksi 1070.
Tänään laitettu uus N75, viikko sitte vaihettu kaikki letkut mitkä ahtamiseen liittyy, ahtimen kellon testasin tänään, pelaa. Viikko sitte mitattu N75 liittimen jännite joka on ihan oikea, toinen menee maahan ja seki on kunnossa. Ei anna N75 vikakoodia että olis johot poikki tai maissa. Ei naputa, ei vanha eikä uus. Ennen ku on pelannu on se naputus siitä rintapellistä kuulunu.
Niin joo, ainoa vikakoodi mikä tulee on "charge pressure, control deviation"
Kellään ajatuksia??
Vika korjattu. Shut off valve se sielä takkus ja touhus omiaan. Ei sen takia sitte pelannu ollenkaan N75.Lletku poikki ja tulppaus ja taas mennään.
Toki ennen tuota mittasin ahtimen kellon, purin keulan johtosarjan, mittasin kaikki anturit, käytin ohjainboksia palasina, mittasin johot, ettei oo vavstusta jne...:)
Toki ennen tuota mittasin ahtimen kellon, purin keulan johtosarjan, mittasin kaikki anturit, käytin ohjainboksia palasina, mittasin johot, ettei oo vavstusta jne...:)
shut off valve ?
Omassa -02 AVF Passatissa samoja ongelmia...
Eli menee vikatilaan n. 2000- 2300 kierroksen tuntumassa, perstuntumalla sanottuna herkemmin vielä kun moottori on ns.kylmä. Aluksi auto oireili vain juuri nelosella ja vitosella, mutta nyt on oireillut satunnaisesti kakkosella ja kolmosellakin - vituttaa. Tosin välillä vikaa ei saa mitenkään toistettua vaikka kuinka polkee.
Autoon on vaihdettu uusi polttoaineen suodatin, N75:n ja turbon letkut tarkistettu N75:n vaihdon yhteydessä. Käytin autoa merkkihuollossakin, joskin eivät saanneet siellä autoa vikatilaan. Vikamuistissa löytyi merkintä satunainen ahtopaineen ylitys ja totesivat, että MAF, N75 ja turbo on kunnossa(mitä nyt hieman vuotaa öljyä läpi).
Eli ei löytynyt mitään selvää syytä ongelmalle. Eilen aloin tarkastelemaan coolerille menevää ahtopaine putkea, jonka yksi liitos oli alta hieman öljystä kostea. Voiko vuoto tuossa putkessa/liitoksessa aiheuttaa satunnaisia ahtopaineen ylityksiä ?
Entäs mites tuon Shut off venttiilin paikallistaa ? Voisi kokeilla, josko se vika olisi sittenkin siinä.
Eli menee vikatilaan n. 2000- 2300 kierroksen tuntumassa, perstuntumalla sanottuna herkemmin vielä kun moottori on ns.kylmä. Aluksi auto oireili vain juuri nelosella ja vitosella, mutta nyt on oireillut satunnaisesti kakkosella ja kolmosellakin - vituttaa. Tosin välillä vikaa ei saa mitenkään toistettua vaikka kuinka polkee.
Autoon on vaihdettu uusi polttoaineen suodatin, N75:n ja turbon letkut tarkistettu N75:n vaihdon yhteydessä. Käytin autoa merkkihuollossakin, joskin eivät saanneet siellä autoa vikatilaan. Vikamuistissa löytyi merkintä satunainen ahtopaineen ylitys ja totesivat, että MAF, N75 ja turbo on kunnossa(mitä nyt hieman vuotaa öljyä läpi).
Eli ei löytynyt mitään selvää syytä ongelmalle. Eilen aloin tarkastelemaan coolerille menevää ahtopaine putkea, jonka yksi liitos oli alta hieman öljystä kostea. Voiko vuoto tuossa putkessa/liitoksessa aiheuttaa satunnaisia ahtopaineen ylityksiä ?
Entäs mites tuon Shut off venttiilin paikallistaa ? Voisi kokeilla, josko se vika olisi sittenkin siinä.
Eiköhän tuossa ole ihan ahtimien säätösiivssä jumivikaa, juuttuvasiipinen ahdin kun on siinä, toisin kuin näissä hukkaportillisissa AGR:ssä.
Jaa kannattaa myös map anturi katsoa ettei ole kovin öljyssä, kaverin passatissa se alko näyttään puuta heinää kun hajosi, sitä kun painoi sormella niin saattoi näyttää oikein. Muuten näytti maksimi ahtoa koko ajan.
Jaa kannattaa myös map anturi katsoa ettei ole kovin öljyssä, kaverin passatissa se alko näyttään puuta heinää kun hajosi, sitä kun painoi sormella niin saattoi näyttää oikein. Muuten näytti maksimi ahtoa koko ajan.
Ahtoputket ?
Kiitokset vastauksesta, tosiaan paha paikallistaa shut down venttiiliä, jos sitä pummparissa ei ole =D. Volkkarin tekniikka ei ole kovin tuttua - vielä.
Vähän tässä alkaa pelottamaan, että uuden turbon hankinta edessä. Olisi kuitenkin uskonut, että ne huollossa olisivat huomanneet mikäli turbo on vaihtokunnossa (siivet jumii), kun vartavasten vikaa etsivät.
Entäs tuo coolerilta tuleva ahtoputki, voisiko sen vuoto aiheuttaa tuota oireilua ? Jos liitoksesta vuotaa hieman öljyä, niin ajattelisi että vuotaa myös ilma läpi ? Tosin foorumia lueskelleena yli 300 tkm ajetuilla dieseleillä varsin yleistä. Ja öljyä ei ole kulunut mitenkään epänormaalisti.
Mikäs tuo MAP-anturi oikeen on ?
Vähän tässä alkaa pelottamaan, että uuden turbon hankinta edessä. Olisi kuitenkin uskonut, että ne huollossa olisivat huomanneet mikäli turbo on vaihtokunnossa (siivet jumii), kun vartavasten vikaa etsivät.
Entäs tuo coolerilta tuleva ahtoputki, voisiko sen vuoto aiheuttaa tuota oireilua ? Jos liitoksesta vuotaa hieman öljyä, niin ajattelisi että vuotaa myös ilma läpi ? Tosin foorumia lueskelleena yli 300 tkm ajetuilla dieseleillä varsin yleistä. Ja öljyä ei ole kulunut mitenkään epänormaalisti.
Mikäs tuo MAP-anturi oikeen on ?
MAP anturi ?
Tuli foorumia/nettiä lueskeltua ja monella on tuntunut olevan ongelmia tuon MAP:in kanssa joten menee nyt vaihtoon.
Anturiin jäätyvä kosteus voisi selittää kylmänä temppuilun. Turbo kun ahtaa hyvin kun käyttää virrat pois ja kone on lämmennyt hieman. Selittäisi sen miksi huollossa lämpimässä hallissa ei saaneet autoa vikatilaan.
Volkkarin merkkihuolto pyytää MAP anturista n. 70 €.
Motonetissä näytti olevan 1,9TDi 01-> 96kW-AVF/AWX-moott. MAP-ahtopaineentunnistin (3bar) [2001 - 2005] 39.90 €
Herätti vain epäilyksen tuo 3bar ? Ilmeisesti samaa sensori löytyy myös Scodan AWX koneista, joten pitääpä soitella myös Scodan merkkihuoltoon.
Anturiin jäätyvä kosteus voisi selittää kylmänä temppuilun. Turbo kun ahtaa hyvin kun käyttää virrat pois ja kone on lämmennyt hieman. Selittäisi sen miksi huollossa lämpimässä hallissa ei saaneet autoa vikatilaan.
Volkkarin merkkihuolto pyytää MAP anturista n. 70 €.
Motonetissä näytti olevan 1,9TDi 01-> 96kW-AVF/AWX-moott. MAP-ahtopaineentunnistin (3bar) [2001 - 2005] 39.90 €
Herätti vain epäilyksen tuo 3bar ? Ilmeisesti samaa sensori löytyy myös Scodan AWX koneista, joten pitääpä soitella myös Scodan merkkihuoltoon.
MAP vaihdettu
Tosiaan huima ero osien hinnassa. Anturi lähti mukaan Aineelta 41 euron hintaan =)
Aineella käydessä auto meni meno ja tulomatkalla vikatilaan jo motarin rampilla. Mutta kun uuden anturin sai autoon kiinni, niin en koeajolla saanut autoa vikatilaan, vaikka kuinka antoi kenkää. Ala väännössäkin huomasi selvän eron entiseen. Anturia asentaessa kokeilin myös coolerille menevän ahtoputken liitoksia ja yksi liitos napsahtkini "kiinni". Lieneekö ollut pikaliitin hieman pois paikaltaan... Tosin ilmeisesti ei ole kovin vakavaa vaikka tuossa ahtoputkessa olisikin hieman vuotoa. Ei pitäisi aiheuttaa ahtopaineen ylitystä, vai olenko ihan hukassa tämän teorian kanssa ?
Nyt vaan pitää odottaa aamuun, että ahdin ehtii jäähtyä kunnolla jotta voi sulkea pois tuon turbon siipien tarttumisen.
Aineella käydessä auto meni meno ja tulomatkalla vikatilaan jo motarin rampilla. Mutta kun uuden anturin sai autoon kiinni, niin en koeajolla saanut autoa vikatilaan, vaikka kuinka antoi kenkää. Ala väännössäkin huomasi selvän eron entiseen. Anturia asentaessa kokeilin myös coolerille menevän ahtoputken liitoksia ja yksi liitos napsahtkini "kiinni". Lieneekö ollut pikaliitin hieman pois paikaltaan... Tosin ilmeisesti ei ole kovin vakavaa vaikka tuossa ahtoputkessa olisikin hieman vuotoa. Ei pitäisi aiheuttaa ahtopaineen ylitystä, vai olenko ihan hukassa tämän teorian kanssa ?
Nyt vaan pitää odottaa aamuun, että ahdin ehtii jäähtyä kunnolla jotta voi sulkea pois tuon turbon siipien tarttumisen.
Vikatilaa pukkaa
No niin, ilo oli lyhyt aikaista...
"Kylmänä" kun motarin rampilta kiihytti, niin vikatilaanhan se taas meni - perkeles. Eli taitaa nyt tuon Garrett GT1749VA:ssa siivet jumia, ainakin kylmänä.
Onkos se ihan normaalia tällasissa tapuksissa(siivet jumii), että kun käyttää virrat pois niin autoa ei enää saakkaan vikatilaan ?
Entäs voiko tuolle turbolle tehdä enää mitään (puhdistaa), vai meneekö suosiolla vaihtoon ? Merkkkihuollot ei ainakaan ilmeisesti Garretteja huolla.
"Kylmänä" kun motarin rampilta kiihytti, niin vikatilaanhan se taas meni - perkeles. Eli taitaa nyt tuon Garrett GT1749VA:ssa siivet jumia, ainakin kylmänä.
Onkos se ihan normaalia tällasissa tapuksissa(siivet jumii), että kun käyttää virrat pois niin autoa ei enää saakkaan vikatilaan ?
Entäs voiko tuolle turbolle tehdä enää mitään (puhdistaa), vai meneekö suosiolla vaihtoon ? Merkkkihuollot ei ainakaan ilmeisesti Garretteja huolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa