AGR ahtaa yli syystä tuntemattomasta.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

AGR ahtaa yli syystä tuntemattomasta.

ViestiKirjoittaja pertti108 » 25.1.2011 20:30

Eikä nyt sitte mitään "veikkaan että se on N75" vastauksia, kiitos.

FInturbon 15/20, afn:n suuttimiet, cooleri, putki, vakisofta.

Kuten otsikossa sanottu AGR ahtaa yli. Menee vikatilaan 2300 kiekassa, ahtaa tuolloin vag-comin mukaan 1,35 baria ja sen takia vikatilaan. Ei ilmene ku nelosella ja vitosella täyskaasulla, muuten ei rasitus ole vissiin niin iso että sais kerättyä tuon paineen. Pyydetty mappi pysyy 0,85 barissa kuten kuuluu. Ennen ku pamahtaa vikatilaan näyttää maffin toteutuneeksi arvoksi 1070.

Tänään laitettu uus N75, viikko sitte vaihettu kaikki letkut mitkä ahtamiseen liittyy, ahtimen kellon testasin tänään, pelaa. Viikko sitte mitattu N75 liittimen jännite joka on ihan oikea, toinen menee maahan ja seki on kunnossa. Ei anna N75 vikakoodia että olis johot poikki tai maissa. Ei naputa, ei vanha eikä uus. Ennen ku on pelannu on se naputus siitä rintapellistä kuulunu.

Niin joo, ainoa vikakoodi mikä tulee on "charge pressure, control deviation"

Kellään ajatuksia??

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 26.1.2011 0:06

Missö paineessa se hukkis avautuu eli kellon varsi liikkuu?

Omassa tee-se itse gt20/15 hybridissä joku 0.8-0.9bar oli sellainen että 3bar mapin kanssa pelaa hyvin vakiokartalla. 0.240 suuttimet.
Oikeat ahdot piikittää n. 1,5bar ja tippuu 1.3 tasolle eikä ikään vikatilaan ole menny.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 26.1.2011 9:40

En oo painetta mitannu, totesin vaan että hyvin liikkuu. Lähen tästä tutkiin lisää, siirtelis vaikka sitä kellon vartta huvikseen..

D-Iivil
-
Viestit: 60
Liittynyt: 30.1.2009 12:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja D-Iivil » 26.1.2011 10:29

Itselläni oli samat oireet ja sama vikakoodi kun falskasi tulpattu EGR:lle menevä alipaineletku.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 26.1.2011 21:12

Vika korjattu. Shut off valve se sielä takkus ja touhus omiaan. Ei sen takia sitte pelannu ollenkaan N75.Lletku poikki ja tulppaus ja taas mennään.

Toki ennen tuota mittasin ahtimen kellon, purin keulan johtosarjan, mittasin kaikki anturit, käytin ohjainboksia palasina, mittasin johot, ettei oo vavstusta jne...:)

skiggeboi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.5.2009 21:48

shut off valve ?

ViestiKirjoittaja skiggeboi » 31.1.2011 15:44

Omassa -02 AVF Passatissa samoja ongelmia...

Eli menee vikatilaan n. 2000- 2300 kierroksen tuntumassa, perstuntumalla sanottuna herkemmin vielä kun moottori on ns.kylmä. Aluksi auto oireili vain juuri nelosella ja vitosella, mutta nyt on oireillut satunnaisesti kakkosella ja kolmosellakin - vituttaa. Tosin välillä vikaa ei saa mitenkään toistettua vaikka kuinka polkee.

Autoon on vaihdettu uusi polttoaineen suodatin, N75:n ja turbon letkut tarkistettu N75:n vaihdon yhteydessä. Käytin autoa merkkihuollossakin, joskin eivät saanneet siellä autoa vikatilaan. Vikamuistissa löytyi merkintä satunainen ahtopaineen ylitys ja totesivat, että MAF, N75 ja turbo on kunnossa(mitä nyt hieman vuotaa öljyä läpi).

Eli ei löytynyt mitään selvää syytä ongelmalle. Eilen aloin tarkastelemaan coolerille menevää ahtopaine putkea, jonka yksi liitos oli alta hieman öljystä kostea. Voiko vuoto tuossa putkessa/liitoksessa aiheuttaa satunnaisia ahtopaineen ylityksiä ?

Entäs mites tuon Shut off venttiilin paikallistaa ? Voisi kokeilla, josko se vika olisi sittenkin siinä.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 31.1.2011 19:31

Eiköhän tuossa ole ihan ahtimien säätösiivssä jumivikaa, juuttuvasiipinen ahdin kun on siinä, toisin kuin näissä hukkaportillisissa AGR:ssä.

Jaa kannattaa myös map anturi katsoa ettei ole kovin öljyssä, kaverin passatissa se alko näyttään puuta heinää kun hajosi, sitä kun painoi sormella niin saattoi näyttää oikein. Muuten näytti maksimi ahtoa koko ajan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.1.2011 21:04

Entäs mites tuon Shut off venttiilin paikallistaa ? Voisi kokeilla, josko se vika olisi sittenkin siinä.

Pumpparista aika hankala paikallistaa kun semmointa ei ole. Turbo vaan pöydälle :D

skiggeboi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.5.2009 21:48

Ahtoputket ?

ViestiKirjoittaja skiggeboi » 31.1.2011 21:24

Kiitokset vastauksesta, tosiaan paha paikallistaa shut down venttiiliä, jos sitä pummparissa ei ole =D. Volkkarin tekniikka ei ole kovin tuttua - vielä.

Vähän tässä alkaa pelottamaan, että uuden turbon hankinta edessä. Olisi kuitenkin uskonut, että ne huollossa olisivat huomanneet mikäli turbo on vaihtokunnossa (siivet jumii), kun vartavasten vikaa etsivät.

Entäs tuo coolerilta tuleva ahtoputki, voisiko sen vuoto aiheuttaa tuota oireilua ? Jos liitoksesta vuotaa hieman öljyä, niin ajattelisi että vuotaa myös ilma läpi ? Tosin foorumia lueskelleena yli 300 tkm ajetuilla dieseleillä varsin yleistä. Ja öljyä ei ole kulunut mitenkään epänormaalisti.

Mikäs tuo MAP-anturi oikeen on ?

skiggeboi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.5.2009 21:48

MAP anturi ?

ViestiKirjoittaja skiggeboi » 1.2.2011 9:37

Tuli foorumia/nettiä lueskeltua ja monella on tuntunut olevan ongelmia tuon MAP:in kanssa joten menee nyt vaihtoon.

Anturiin jäätyvä kosteus voisi selittää kylmänä temppuilun. Turbo kun ahtaa hyvin kun käyttää virrat pois ja kone on lämmennyt hieman. Selittäisi sen miksi huollossa lämpimässä hallissa ei saaneet autoa vikatilaan.

Volkkarin merkkihuolto pyytää MAP anturista n. 70 €.

Motonetissä näytti olevan 1,9TDi 01-> 96kW-AVF/AWX-moott. MAP-ahtopaineentunnistin (3bar) [2001 - 2005] 39.90 €

Herätti vain epäilyksen tuo 3bar ? Ilmeisesti samaa sensori löytyy myös Scodan AWX koneista, joten pitääpä soitella myös Scodan merkkihuoltoon.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 1.2.2011 22:15

Skodalta sen anturin saa yleensä halvemmalla, n. 40 tais maksaa kun sellaisen ostin oulun aineelta.

Mutta kylmänä myöskin ahdin on kylmä ja siivet jumittaa herkemmin vrt, kun se on lämmin.

skiggeboi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.5.2009 21:48

MAP vaihdettu

ViestiKirjoittaja skiggeboi » 1.2.2011 23:09

Tosiaan huima ero osien hinnassa. Anturi lähti mukaan Aineelta 41 euron hintaan =)

Aineella käydessä auto meni meno ja tulomatkalla vikatilaan jo motarin rampilla. Mutta kun uuden anturin sai autoon kiinni, niin en koeajolla saanut autoa vikatilaan, vaikka kuinka antoi kenkää. Ala väännössäkin huomasi selvän eron entiseen. Anturia asentaessa kokeilin myös coolerille menevän ahtoputken liitoksia ja yksi liitos napsahtkini "kiinni". Lieneekö ollut pikaliitin hieman pois paikaltaan... Tosin ilmeisesti ei ole kovin vakavaa vaikka tuossa ahtoputkessa olisikin hieman vuotoa. Ei pitäisi aiheuttaa ahtopaineen ylitystä, vai olenko ihan hukassa tämän teorian kanssa ?

Nyt vaan pitää odottaa aamuun, että ahdin ehtii jäähtyä kunnolla jotta voi sulkea pois tuon turbon siipien tarttumisen.

skiggeboi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.5.2009 21:48

Vikatilaa pukkaa

ViestiKirjoittaja skiggeboi » 2.2.2011 21:39

No niin, ilo oli lyhyt aikaista...

"Kylmänä" kun motarin rampilta kiihytti, niin vikatilaanhan se taas meni - perkeles. Eli taitaa nyt tuon Garrett GT1749VA:ssa siivet jumia, ainakin kylmänä.

Onkos se ihan normaalia tällasissa tapuksissa(siivet jumii), että kun käyttää virrat pois niin autoa ei enää saakkaan vikatilaan ?

Entäs voiko tuolle turbolle tehdä enää mitään (puhdistaa), vai meneekö suosiolla vaihtoon ? Merkkkihuollot ei ainakaan ilmeisesti Garretteja huolla.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 3.2.2011 20:44

uutta vaan tilalle.ei tule tuosta enää henkiin heräämään.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.2.2011 21:46

Jaa-a kyllä mä vaan kokeilisin putsata ekaksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa