Kokemuksia touareg R5:stä?
Valvoja: ffp jäsenet
Kokemuksia touareg R5:stä?
Kaipailisin hiukan kokemuksia VW Touaregista varustettuna R5 tdi:llä. Olemme hankkimassa uutta autoa ja kriteereinä kohtalainen maastokelpoisuus ja hyvät maantieominaisuudet. Tällä hetkellä pelissä ovat mukana vielä ainakin Land Cruiser D4-D ja Touareg. Cruiserissa vähän sylettää kalliin auton "corollamaisuus" sisätiloissa (muuten ihan asiallinen kulkine, ja tilaa riittävästi).
Touareg V6 TDI oli varsin mainio peli, mutta hintaero R5:een on turhan iso. Lähinnä huolettaa R5:n ohitusiihtyvyys. Tietääkö kukaan mistä voisi löytyä R5 Touaregin ja Cruiserin ohituskiihtyvyyksiä. Valmistajien sivuilta ei tullut ainakaan vastaan.
Touareg V6 TDI oli varsin mainio peli, mutta hintaero R5:een on turhan iso. Lähinnä huolettaa R5:n ohitusiihtyvyys. Tietääkö kukaan mistä voisi löytyä R5 Touaregin ja Cruiserin ohituskiihtyvyyksiä. Valmistajien sivuilta ei tullut ainakaan vastaan.
Eiköhän tuo parhaiten selviä kun painelet paikallisen jälleenmyyjän luokse ja pyörähät vaikka yönyli koeajolla ja kokeilet.
Omien kokemuksien mukaan tolla R5 kerkeää kyllä ohituksissakin ihan hyvin, tiedä sit millainen tilanne jos täysiauto ja lastia vähän, mut tyhjänä ainakin kulkee ihan kivasti "pienemmäks" diiseliksi.
Omien kokemuksien mukaan tolla R5 kerkeää kyllä ohituksissakin ihan hyvin, tiedä sit millainen tilanne jos täysiauto ja lastia vähän, mut tyhjänä ainakin kulkee ihan kivasti "pienemmäks" diiseliksi.
Tietääkö kukaan mistä voisi löytyä R5 Touaregin ja Cruiserin ohituskiihtyvyyksiä. Valmistajien sivuilta ei tullut ainakaan vastaan.
80-120: manuaali 11,8s automaatti 10,1s
www.volkswage.de, Touareg, Zahlen & Fakten, Infomaterial & Preise, Technische Daten, ensimmäinen pdf.
^Suora linkki ko. tiedostoon
http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/ ... 4.File.pdf
http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/ ... 4.File.pdf
Jokos tuo on sitten myyty:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=790398
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=790398
Olen itse vähän kuolaillut samaisen laitteen perään, mutta tuntuu pitävän käytettynä hintansa Suomessa käsittämättömän hyvin. 2003/04, perusvarusteluista R5 malleista pyydetään melkein 60t€. Uusi maksaa sen 63 ja rapiat eli en todellakaan ostaisi käytettyä tuolla hintaerolla. Täytyy varmaan mietiskellä mahdollista Saksan tuontia mikäli hankinta päätös tästä etenee. Ja siinä tapauksessa taipua V6 TDI malliin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Se on todellakin harmi ettei manuaalia ole saatavilla Suomessa, en tiedä onko edes Saksassa? Toki autoon tomaatti hyvin sopii, mutta noista Tippi laatikoista on vaan ollut lähipiirissäkin sen verran kauheita tarinoita, ettei oikein luottoa niihin löydy. Tosin voihan nämä uudemman olla jo vanhoja parempia, mutta silti ne arveluttavat.
Ja tottakai se vetää viidellä, koska siinä on kuski.
Ja tottakai se vetää viidellä, koska siinä on kuski.
^Minä voin hinnoitella sen heidän puolestaan; ~61tEUR. Eikä mennyt kuin 10sek. Siinähän sitä olis sitten autokauppiaalla ihmettelemistä, kun hakis sen manuaalin ulkomailta, ajais kaupan pihaan ja käskis kauppiaan ulos katsomaan ja kysyis että paljonko meni just sivu suun provikassa? Samalla vois kysyä, että osaako ne huoltaa sitä, vai pitääkö viedä ranen korjaamolle(tm)? Sorry, vähän OT, tässähän oltiin hakemassa _uutta_ autoa.
Jatketaan samaan ikivanhaan poustaukseen...
Joko olisi foorumilla jollain enemmän kokemusta R5 Touregista ja sen hyvistä/huonoista puolista?
Koneen/laatikon kestävyys mietityttää ja paljonko tuossa koneessa on potentiaalia ottaa polleja ulos ja millaisella setupilla? Lastulla saa sen karvan yli 200 mutta riittääkö tuon kokoiselle tankille?
Vai onko vain järkevämpää laittaa extra nappulat V6 TDI malliin? Lastulla pääsee jo kuitenkin n. 270hp:n lukemiin joka liikuttaa jo varmaan ihan kohtalaisesti.
Joko olisi foorumilla jollain enemmän kokemusta R5 Touregista ja sen hyvistä/huonoista puolista?
Koneen/laatikon kestävyys mietityttää ja paljonko tuossa koneessa on potentiaalia ottaa polleja ulos ja millaisella setupilla? Lastulla saa sen karvan yli 200 mutta riittääkö tuon kokoiselle tankille?
Vai onko vain järkevämpää laittaa extra nappulat V6 TDI malliin? Lastulla pääsee jo kuitenkin n. 270hp:n lukemiin joka liikuttaa jo varmaan ihan kohtalaisesti.
2.5 TDI on työn alla. Vähän järkytys tuli kun kytkin luistaa aika helposti 2-2500rpm, ei tunnu kestävän ollenkaan sitä mitä pakussa. Vauhtipyörä ei anna vielä mitään tärinämerkkejä. Liekö luistateltu pilalle vai onko oikeasti noin heikko kytkin.
Tehoa tulee n. 220 heppaa, kyllä tuo ihan mukavasti jo liikkuu.
Painavahan se on ja kulutus on jossain 9 litran kantturoissa.
Tehoa tulee n. 220 heppaa, kyllä tuo ihan mukavasti jo liikkuu.
Painavahan se on ja kulutus on jossain 9 litran kantturoissa.
2.5 TDI on työn alla. Vähän järkytys tuli kun kytkin luistaa aika helposti 2-2500rpm, ei tunnu kestävän ollenkaan sitä mitä pakussa. Vauhtipyörä ei anna vielä mitään tärinämerkkejä. Liekö luistateltu pilalle vai onko oikeasti noin heikko kytkin.
Tehoa tulee n. 220 heppaa, kyllä tuo ihan mukavasti jo liikkuu.
Painavahan se on ja kulutus on jossain 9 litran kantturoissa.
Selvisi, että kyseisellä rääkillä on ilmeisesti vedetty venettä, joten siinä voi olla syy kytkimen luistoon. Tämä oli myös syy manuaalin ostoon.
Onkos kellään kokemuksia Touaregin kytkimen vaihdosta?
Taitaa olla se edessä....
2.5 ja 3.0 dieseleiden kytkinpakettu on eri numerolla, molemmat kuitenkin julmat 258mm halkaisijaltaan. Pitäisihän tuollaisen limpun pitää jo melko hyvinkin jos on kunnossa.
Kyllä 2.5:een saa mukavasti lisää paukkua, cooleri on paljon parempi kuin pakussa ja pakoputki myös reilun kokoinen. Ahdinhan siinä alkaa ekana rajoittamaan, mutta tuon 220 heppaa kyllä sietää.
Kyllä 2.5:een saa mukavasti lisää paukkua, cooleri on paljon parempi kuin pakussa ja pakoputki myös reilun kokoinen. Ahdinhan siinä alkaa ekana rajoittamaan, mutta tuon 220 heppaa kyllä sietää.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa