Kokemuksia touareg R5:stä?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

Kokemuksia touareg R5:stä?

ViestiKirjoittaja Ari K » 26.10.2006 11:57

Kaipailisin hiukan kokemuksia VW Touaregista varustettuna R5 tdi:llä. Olemme hankkimassa uutta autoa ja kriteereinä kohtalainen maastokelpoisuus ja hyvät maantieominaisuudet. Tällä hetkellä pelissä ovat mukana vielä ainakin Land Cruiser D4-D ja Touareg. Cruiserissa vähän sylettää kalliin auton "corollamaisuus" sisätiloissa (muuten ihan asiallinen kulkine, ja tilaa riittävästi).

Touareg V6 TDI oli varsin mainio peli, mutta hintaero R5:een on turhan iso. Lähinnä huolettaa R5:n ohitusiihtyvyys. Tietääkö kukaan mistä voisi löytyä R5 Touaregin ja Cruiserin ohituskiihtyvyyksiä. Valmistajien sivuilta ei tullut ainakaan vastaan.

Jonne
-
Viestit: 133
Liittynyt: 28.9.2003 13:41

ViestiKirjoittaja Jonne » 26.10.2006 12:03

Eiköhän tuo parhaiten selviä kun painelet paikallisen jälleenmyyjän luokse ja pyörähät vaikka yönyli koeajolla ja kokeilet.

Omien kokemuksien mukaan tolla R5 kerkeää kyllä ohituksissakin ihan hyvin, tiedä sit millainen tilanne jos täysiauto ja lastia vähän, mut tyhjänä ainakin kulkee ihan kivasti "pienemmäks" diiseliksi.

Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

ViestiKirjoittaja Ari K » 26.10.2006 12:23

Olisikin noin helppoa, mutta kun koeajoautoina ei tuota R5 TDI:llä varustettua versiota löydy pääkaupunkiseudulta. V6 TDI tuli jo alkuviikosta ajettua.

vtwin
-
Viestit: 227
Liittynyt: 29.7.2003 11:16

ViestiKirjoittaja vtwin » 26.10.2006 13:17

Tietääkö kukaan mistä voisi löytyä R5 Touaregin ja Cruiserin ohituskiihtyvyyksiä. Valmistajien sivuilta ei tullut ainakaan vastaan.


80-120: manuaali 11,8s automaatti 10,1s

www.volkswage.de, Touareg, Zahlen & Fakten, Infomaterial & Preise, Technische Daten, ensimmäinen pdf.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 26.10.2006 13:24


Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 26.10.2006 13:25


Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

ViestiKirjoittaja Ari K » 26.10.2006 13:31

Tuli kyseltyä vain VW liikkeistä kun uutta ollaan ostamassa, mutta kiitos Antero vinkistä, täytyy käydä testaamassa jos eivät volkkarilta saa järjestymään.

Nyt painun tutkimaan noita antamianne linkkejä...

LAITURI
-
Viestit: 87
Liittynyt: 11.8.2003 14:35

ViestiKirjoittaja LAITURI » 26.10.2006 20:00

Olen itse vähän kuolaillut samaisen laitteen perään, mutta tuntuu pitävän käytettynä hintansa Suomessa käsittämättömän hyvin. 2003/04, perusvarusteluista R5 malleista pyydetään melkein 60t€. Uusi maksaa sen 63 ja rapiat eli en todellakaan ostaisi käytettyä tuolla hintaerolla. Täytyy varmaan mietiskellä mahdollista Saksan tuontia mikäli hankinta päätös tästä etenee. Ja siinä tapauksessa taipua V6 TDI malliin.

Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

ViestiKirjoittaja Ari K » 26.10.2006 22:03

Jep, uusi on aina uusi. Lisäksi ensi vuodeksi on tulossa facelift malli, jossa on aika paljon muutoksia. Sellainen olisi tarkoitus odotella. Järjestivät volkkarilta jostain ensi viikolle yön yli koeajoon R5 vetoisen version. Harmi kun tuota ei ole suomessa manuaalilla saatavana.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.10.2006 23:27

Ai vetääkö se viidellä pyörällä? :)

Jos suorituskyky yhtään kiinnostaa niin kannattaa katsoa mitä MTM:n sivulla tarjotaan tehovaihtoehtoja eri moottoreille.

Toi tehopompsaus toisiks pienimmälllä TDI:llä pisti silmään...

LAITURI
-
Viestit: 87
Liittynyt: 11.8.2003 14:35

ViestiKirjoittaja LAITURI » 27.10.2006 10:23

Se on todellakin harmi ettei manuaalia ole saatavilla Suomessa, en tiedä onko edes Saksassa? Toki autoon tomaatti hyvin sopii, mutta noista Tippi laatikoista on vaan ollut lähipiirissäkin sen verran kauheita tarinoita, ettei oikein luottoa niihin löydy. Tosin voihan nämä uudemman olla jo vanhoja parempia, mutta silti ne arveluttavat.

Ja tottakai se vetää viidellä, koska siinä on kuski.

Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

ViestiKirjoittaja Ari K » 27.10.2006 13:01

Saksasta on saatavilla 6 vaihteinen manuaali (ainoastaan R5 moottorin yhteyteen). Eivät vain sitä Suomeen hommaa edes tilaamalla, koska joutuisivat sen hinnoittelemaan ja sitä myöten myös asettamaan myyntitavoitteen heti useammalle yksilölle (näin siis minulle perusteltiin myyjän taholta).

vtwin
-
Viestit: 227
Liittynyt: 29.7.2003 11:16

ViestiKirjoittaja vtwin » 28.10.2006 10:44

^Minä voin hinnoitella sen heidän puolestaan; ~61tEUR. Eikä mennyt kuin 10sek. Siinähän sitä olis sitten autokauppiaalla ihmettelemistä, kun hakis sen manuaalin ulkomailta, ajais kaupan pihaan ja käskis kauppiaan ulos katsomaan ja kysyis että paljonko meni just sivu suun provikassa? Samalla vois kysyä, että osaako ne huoltaa sitä, vai pitääkö viedä ranen korjaamolle(tm)? Sorry, vähän OT, tässähän oltiin hakemassa _uutta_ autoa.

Noksu
-
Viestit: 186
Liittynyt: 17.7.2006 16:23

ViestiKirjoittaja Noksu » 14.1.2011 22:58

Jatketaan samaan ikivanhaan poustaukseen...
Joko olisi foorumilla jollain enemmän kokemusta R5 Touregista ja sen hyvistä/huonoista puolista?

Koneen/laatikon kestävyys mietityttää ja paljonko tuossa koneessa on potentiaalia ottaa polleja ulos ja millaisella setupilla? Lastulla saa sen karvan yli 200 mutta riittääkö tuon kokoiselle tankille?
Vai onko vain järkevämpää laittaa extra nappulat V6 TDI malliin? Lastulla pääsee jo kuitenkin n. 270hp:n lukemiin joka liikuttaa jo varmaan ihan kohtalaisesti.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 31.1.2011 11:40

2.5 TDI on työn alla. Vähän järkytys tuli kun kytkin luistaa aika helposti 2-2500rpm, ei tunnu kestävän ollenkaan sitä mitä pakussa. Vauhtipyörä ei anna vielä mitään tärinämerkkejä. Liekö luistateltu pilalle vai onko oikeasti noin heikko kytkin.
Tehoa tulee n. 220 heppaa, kyllä tuo ihan mukavasti jo liikkuu.
Painavahan se on ja kulutus on jossain 9 litran kantturoissa.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 1.2.2011 14:57

2.5 TDI on työn alla. Vähän järkytys tuli kun kytkin luistaa aika helposti 2-2500rpm, ei tunnu kestävän ollenkaan sitä mitä pakussa. Vauhtipyörä ei anna vielä mitään tärinämerkkejä. Liekö luistateltu pilalle vai onko oikeasti noin heikko kytkin.
Tehoa tulee n. 220 heppaa, kyllä tuo ihan mukavasti jo liikkuu.
Painavahan se on ja kulutus on jossain 9 litran kantturoissa.


Selvisi, että kyseisellä rääkillä on ilmeisesti vedetty venettä, joten siinä voi olla syy kytkimen luistoon. Tämä oli myös syy manuaalin ostoon.

Onkos kellään kokemuksia Touaregin kytkimen vaihdosta?
Taitaa olla se edessä....

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 1.2.2011 15:10

Kaverilla tuollainen 2,5TDI Tuarekki on ja ainoa valituksen kohde on teho, eli pikkasen laiska tuolla moottorilla, toki ohjelmoinnilla siihenkin saisi pikkaisen apua.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 1.2.2011 21:18

2.5 ja 3.0 dieseleiden kytkinpakettu on eri numerolla, molemmat kuitenkin julmat 258mm halkaisijaltaan. Pitäisihän tuollaisen limpun pitää jo melko hyvinkin jos on kunnossa.

Kyllä 2.5:een saa mukavasti lisää paukkua, cooleri on paljon parempi kuin pakussa ja pakoputki myös reilun kokoinen. Ahdinhan siinä alkaa ekana rajoittamaan, mutta tuon 220 heppaa kyllä sietää.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa